Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zekerheid of nieuwe uitdaging?

+4
mzcharlotte
Jeanette
Twellie
Winegum
8 plaatsers

Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Winegum vr 27 apr 2012 - 9:12

Hoe zit het bij jullie? Gaan jullie snel voor nieuwe uitdagingen op werkgebied, of ben je iemand die liever vastigheid/zekerheid wil en blijft zitten op de plek waar je zit omdat je daar eigenlijk al wel alles hebt wat je wil?

Ik ben iemand die wel van zekerheid hou. Ik kan niet al te best tegen veranderingen en ik durf het ook eigenlijk niet.
Het is zo dat ik na dit schooljaar nog 1 jaar naar school moet. Ik werk als teamleider bij een bekende supermarktketen en heb het daar over het algemeen wel naar mijn zin. Maar na 7,5 jaar vind ik het eigenlijk ook wel mooi geweest. Het werk bij de supermarkt staat uiteraard leuk op mijn cv, maar het zou misschien wel beter zijn om nu over te schakelen wat iets meer in mijn studierichting past. Vanaf volgend schooljaar ben ik zeer waarschijnlijk ook 2 dagen doordeweeks beschikbaar voor werk, waardoor het niet alleen in de avonduren/weekenden terecht komt.

Maar ergens durf ik niet! Ik heb nu een vast contract, ik heb zekerheid dat als ik na mijn studie geen (goede) baan kan vinden toch nog kan werken bovendien is het erg flexibel werk vanwege de ruime openingstijden..

Grrmz, die twijfels toch ook telkens!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 9:17

Normaal houd ik wel van nieuwe uitdagingen. Maar met al die ontslagen die er momenteel vallen ben ik daar iets anders over gaan denken de laatste tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 9:35

Zelfde mening als Charlie hier.. Ik had zelfs al ergens anders gesolliciteerd maar was niet aangenomen. Nu blijf ik voorlopig maar zitten waar ik zit, heb een vast contract en wil niet zonder inkomen komen te zitten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Twellie vr 27 apr 2012 - 10:15

Zekerheid momenteel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Jeanette vr 27 apr 2012 - 10:40

Charlie schreef:Normaal houd ik wel van nieuwe uitdagingen. Maar met al die ontslagen die er momenteel vallen ben ik daar iets anders over gaan denken de laatste tijd.
Ben het hier mee eens!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  mzcharlotte vr 27 apr 2012 - 18:32

Met de economische en politieke situatie op dit moment, blijf ik lekker bij het bedrijf waar ik zit. Ik heb wel de luxe dat ik ben aangenomen op een andere functie binnen het bedrijf, waardoor ik toch na 2 jaar weer met een nieuwe uitdaging kan beginnen.


Laatst aangepast door mzcharlotte op vr 27 apr 2012 - 19:18; in totaal 1 keer bewerkt
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Blond vr 27 apr 2012 - 18:38

Zekerheid! Heb me afgelopen jaar echt ongelukkig gevoelt met al dat tijdelijke werk, via UZB's. Ben onwijs blij met mijn jaarcontract (wordt daarna vast).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 19:02

Ik hou wel van uitdagingen, maar ben in deze tijd erg blij met een vast contract.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 19:45

Ik kies momenteel voor zekerheid. Al zou ik wel graag een andere baan willen. Maar ik durf momenteel niet. Ik weet nu wat ik heb, al is het soms niet ideaal. Ik weet niet wat ik er voor terugkrijg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Winegum vr 27 apr 2012 - 20:46

Ik ben dus niet de enige!
Mensen in mijn omgeving lijken het namelijk niet altijd te snappen dat ik het niet probeer. Ik heb gelukkig wel een vriend waar ik op terug kan vallen. Maar ik werk al sinds mijn 15e, ik ben niet anders gewend om zelf geld te verdienen en om te werken. Dat vind ik erg belangrijk.

Ik denk dat ik gewoon rustig blijf kijken maar niet dagenlang alles afspeur om te zoeken.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 6:55

Tot nu toe ga ik voor zekerheid maar ik hoop dat dit binnenkort veranderd.
Ik wil eigenlijk een duobaan, ene werkplek 0 uren contract, andere werkplek 12 uur per week. Dit is iets voor de toekomst want dan moet ik eerst de opleiding nagelstyling afgerond hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 7:07

Momenteel ga ik voor zekerheid smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 21:03

Ik ben vorig jaar naar heel iets geswitcht. Al had ik daarvoor ook geen vast contract.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 22:24

Ik hou wel van uitdagingen maar ik heb op het moment geen baan, dus wel opzoek naar zekerheid smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Printje za 28 apr 2012 - 23:32

Jeanette schreef:
Charlie schreef:Normaal houd ik wel van nieuwe uitdagingen. Maar met al die ontslagen die er momenteel vallen ben ik daar iets anders over gaan denken de laatste tijd.
Ben het hier mee eens!

+ nog 1, ik zou nu niet 'zomaar' een nieuwe uitdaging aangaan, vind zekerheid nu belangrijker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 0:17

Op dit moment uitdaging, ik heb toch nog geen vast contract en we zijn niet afhankelijk van mijn inkomen. Ik ben de laatste maanden op zoek geweest naar iets wat me uitdaging biedt en ben dan ook niet echt honkvast geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 2:51

Ik ga voor zekerheid, maar ben gelukkig ook nog lang niet uitgekeken op mijn huidige baan Zekerheid of nieuwe uitdaging? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Ibbeltje zo 29 apr 2012 - 4:42

Zekerheid en helemaal nu. Ik ga nu niet riskeren om over te stappen. Aangezien het in mijn sector niet zo best gaat.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 7:17

Nieuwe uitdaging.

Vast is tegenwoordig ook zo vast niet meer. Mijn moeder heeft binnen een jaar vier keer het woord reorganistatie gehoord. En toen was haar vast opeens ook niet meer zo vast. En binnen het bedrijf waarin ik werkte zouden vaste contracten worden uitgedeeld. En daar zijn ze ook van terug gekomen. Uitzendkrachten bleken toch goedkoper. Wat ook is. Vast is niet meer zo vast, dus het is continu jezelf bewijzen en als ik een nieuwe uitdaging zie en ik weet dat ik me daarin kan bewijzen, dan ga ik ervoor. (al zou dat met mijn onzekerheid wat moeilijk worden Zekerheid of nieuwe uitdaging? 394967 )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 7:32

Ik ben een jaar gelden van een vaste baan gewisseld naar een baan met HBO opleiding. Helemaal iets anders. Geen spijt gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 6:58

Ik koos jaren voor zekerheid maar voelde me er ook in gevangen. Nog steeds kan ik niet kiezen tussen beiden. Uiteindelijk heb ik wel een stap gemaakt naar onzekerheid maar die keuze was niet echt vrijwillig. Als ik toen niet koos had ik niet zo'n mooi aanbod gehad en had ik het jaar erna er alsnog uit gelegen. Nu doe ik wel heel iets anders dan voorheen maar dat is ook niet geheel vrijwillig gegaan gezien het feit ik werd lastig gevallen bij de werkgever die ik hiervoor had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Caramba do 3 mei 2012 - 10:01

Ik heb nu voor een totaal nieuwe uitdaging gekozen. Ben op den duur op zekerheid uitgekeken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zekerheid of nieuwe uitdaging? Empty Re: Zekerheid of nieuwe uitdaging?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum