Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onzeker van mail Update!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Onzeker van mail

Bericht  mosio do 26 apr 2012 - 8:51

Ik ben onderwijsassistent op een school voor speciaal onderwijs. Op dit moment spelen de aangekondigde bezuinigingen een grote rol bij ons. De stichting waarvoor ik werk heeft een sociaal plan opgesteld die ze nu in werking aan het stellen zijn.

Nu kreeg ik vandaag een mailtje van mijn directeur dat ze bezig zijn met de formatie voor het schooljaar 2012/2013 en dat hij daarvoor een gesprek met mij wil samen met iemand met personeelszaken.
Nu schieten dus de wildste scenario's door mijn hoofd. Wordt ik ontslagen, moet ik dagen gaan inleveren of willen ze dat ik op een andere locatie ga werken. Het gesprek vindt ook pas over 2 weken plaats omdat de vakantie er nog tussen zit. Dus zolang zit ik nog in spanning wat er aan de hand kan zijn.

Ik wil me er eigenlijk helemaal niet druk om maken en straks gewoon genieten van mijn vakantie en dan straks wel zien, maar dat lukt me dus niet en ik moet er de hele avond al aan denken. Het maakt me gewoon zo onzeker.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar ben in ieder geval mijn verhaal even kwijt.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 8:55

Wat naar dat er nog zoveel tijd tussen zit. Ik ben ook iemand die dan enorm gaat piekeren en gaat stressen.
Ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen en toch kan genieten van de vakantie. Wel balen die onzekerheid hoor. Mailen met de vraag naar meer duidelijkheid zal vast ook niet helpen vrees ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 9:03

Heb je een vast contact?
Dan zou het een belangstelling gesprek kunnen zijn.
Die hadden wij op het werk voor de plaatsing gesprekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio do 26 apr 2012 - 9:11

Sunprincess schreef:Heb je een vast contact?
Dan zou het een belangstelling gesprek kunnen zijn.
Die hadden wij op het werk voor de plaatsing gesprekken.

Ik heb inderdaad een vast contract.
Wij hebben wel vaker gesprekken over het volgende schooljaar maar wat me nu zo onzeker maakt is het feit dat die mevrouw van personeelszaken erbij zit. Zij zit er anders nooit bij.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 9:13

Het zou kunnen dat zij er bij moet zitten vanwege het sociaal plan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio do 26 apr 2012 - 9:37

Megara schreef:Wat naar dat er nog zoveel tijd tussen zit. Ik ben ook iemand die dan enorm gaat piekeren en gaat stressen.
Ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen en toch kan genieten van de vakantie. Wel balen die onzekerheid hoor. Mailen met de vraag naar meer duidelijkheid zal vast ook niet helpen vrees ik.

Dank je voor je reactie.
Nee ik ben bang dat ik dan niet meer duidelijkheid krijg.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio do 26 apr 2012 - 21:00

Ik heb net toch een gesprek met mijn directeur aangevraagd. En hij kon natuurlijk niet te veel vertellen dat snap ik ook wel. Maar hij heeft me wel zodanig gerust kunnen stellen dat het in ieder geval geen ontslag is en dat het ook niets met mijn functioneren te maken heeft. Verder snapte hij gelukkig ook wel dat het me onzeker maakt en vooral de lange tijd die ik moet wachten voor het gesprek plaats vindt. Wel gaf hij aan dat er veranderingen voor mij in petto zijn maar dat hij daar verder nog niets over mag zeggen.

Ik ga zelf dus uit dat ik na de zomervakantie op een andere locatie aan het werk kom dat is het enige logische wat ik kan bedenken. En daar moet ik me zelf dan maar op gaan voorbereiden.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Jeanette do 26 apr 2012 - 21:52

Fijn dat je toch iets meer rust hebt zo voor je vakantie. Wink Nou lekker van gaan genieten!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 23:26

Fijn dat je iets meer rust hebt gekregen en dat het mee lijkt te vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 23:28

Inderdaad fijn dat je iets meer rust hebt nu. Zou zonde zijn als je je vakantie hierdoor (onbewust) zou laten beïnvloeden. Lekker genieten van je vakantie smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio zo 29 apr 2012 - 0:47

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ben ook blij dat ik nu iets meer weet en wat rustiger de vakantie in ga. Het zou inderdaad zonde zijn als ik mijn vakantie hierdoor liet beïnvloeden.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Aziraphale zo 29 apr 2012 - 1:08

Wat ontzettend spannend! Maar fijn dat je toch even contact hebt gehad met je directeur. Ik wilde je nog geruststellen dat je met een vast contract in het onderwijs niet zomaar ontslagen kunt worden bij goed functioneren, mocht er risico zijn voor je baan dan kom je eerst een jaar in de RDDF (risicodragende deel vd formatie).
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 1:11

Ik zou gewoon vragen wat de insteek van het gesprek is onder het mom dat jij je ook wilt kunnen voorbereiden. Lijkt me ook niet meer dan normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio ma 30 apr 2012 - 21:14

Aziraphale schreef:Wat ontzettend spannend! Maar fijn dat je toch even contact hebt gehad met je directeur. Ik wilde je nog geruststellen dat je met een vast contract in het onderwijs niet zomaar ontslagen kunt worden bij goed functioneren, mocht er risico zijn voor je baan dan kom je eerst een jaar in de RDDF (risicodragende deel vd formatie).


Dat klopt in principe. Maar toen ik de mail kreeg wisten we nog niet beter dan dat de bezuinigingen gewoon door zouden gaan en dan werkt het toch iets anders. Bij mij op het werk werken ze met een sociaal plan. Nu is het zeker dat de bezuinigingen niet door gaan en kan het mijns inzien dan alleen betekenen dat ik naar een andere locatie binnen de stichting ga.

Zusje: Dat heb ik nu dus inderdaad gevraagd. De directeur mocht gewoon niet te veel zeggen ook al wilde hij dat wel graag. Maar hij kon mij in ieder geval de zekerheid geven dat het niet om mijn functioneren was want dat is gewoon goed en dat ik ook niet ontslagen zou worden in verband met de bezuinigingen.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast di 1 mei 2012 - 5:46

Ja stom van me, had dat niet gezien dat je al gereageerd had Very Happy. Maar fijn dat je iets meer weet nu!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio ma 14 mei 2012 - 5:59

Nou vandaag heb ik dus mijn gesprek gehad met mijn directeur en de mevrouw van personeelszaken. En mijn vermoeden klopte ik ga inderdaad op een andere locatie werken. Alleen niet de locatie die ik in gedachten had maar een heel ver weg. Het is nog niet helemaal duidelijk welke locatie het wordt maar in ieder geval wordt het of 1,5 uur rijden of 1 uur en 15 minuten rijden. Het gaat hier wel om 2 dagen de andere 2 dagen blijf ik op de locatie waar ik nu werk, dus daar ben ik wel blij om.
Ik ben best wel geschrokken dat ze me zover wegsturen. Ik wil wel kijken of ik bezwaar in kan dienen al ben ik bang dat daar niet heel veel mee gedaan wordt.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 6:00

Wat vervelend! Kan me voorstellen dat je er niet blij mee ben, en al helemaal niet als het zo ver weg is. Krijg je wel reiskostenvergoeding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio ma 14 mei 2012 - 6:03

Eline schreef:Wat vervelend! Kan me voorstellen dat je er niet blij mee ben, en al helemaal niet als het zo ver weg is. Krijg je wel reiskostenvergoeding?
Ja nog 2 jaar 0.28 cent per kilometer.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast ma 14 mei 2012 - 6:08

Dan nog vind ik het een bittere pil! Ontzettend balen als ze je ineens 1,5 uur verderop sturen! Hoe lang rijden zit je nu van je werk? Je krijgt er zomaar ineens 3 uur reistijd bij op een dag, ik vind het nogal wat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio ma 14 mei 2012 - 6:11

Parel schreef:Dan nog vind ik het een bittere pil! Ontzettend balen als ze je ineens 1,5 uur verderop sturen! Hoe lang rijden zit je nu van je werk? Je krijgt er zomaar ineens 3 uur reistijd bij op een dag, ik vind het nogal wat!
Ja ik baal er ook gigantisch van. Ik rijd er nu een half uurtje over, dus dat valt heel erg mee.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Winegum ma 14 mei 2012 - 7:45

Wat vervelend zeg! Echt naar, zoveel extra reistijd.. Bleg!
Pas goed op dat je misschien afspraken maakt over het belastbare deel die ze nu op de reiskostenvergoeding willen gooien. Anders ga je er alleen maar meer op achteruit. Financieel gezien Sad

Ik hoop dat het in ieder geval een leuke werkplek is!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  mosio wo 16 mei 2012 - 2:02

Winegum schreef:Wat vervelend zeg! Echt naar, zoveel extra reistijd.. Bleg!
Pas goed op dat je misschien afspraken maakt over het belastbare deel die ze nu op de reiskostenvergoeding willen gooien. Anders ga je er alleen maar meer op achteruit. Financieel gezien Sad

Ik hoop dat het in ieder geval een leuke werkplek is!

Dank je voor de tip. Ik ben lid van de vakbond en die wil ik sowieso raadplegen, want er zijn nog wel meer dingen die ik goed moet uitzoeken b.v. de vakanties want de locatie waar ik nu werk en ook 2 dagen blijf werken is in Overijssel en de andere locatie is in Gelderland dus de vakanties lopen niet gelijk.
Ook heb ik nog recht om bezwaar te maken en dat is me al door meerdere mensen aangeraden dus ik wil kijken wat de vakbond me aanraadt.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gast wo 16 mei 2012 - 2:06

Jeetje, wat een reistijd zeg!
Daar zou ik ook echt niet blij mee zijn!
Hopelijk kun je er iets mee...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onzeker van mail  Update! Empty Re: Onzeker van mail Update!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum