Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Najaar 2012 mama's!

+26
loesje
NoName88
Flower_L
Parisienne
Puzzle
Lejow
Ayla
Muis
Pandora
Flip Fluitketel
Snoes
L!ND@
nina86
M-G
bolus26
MAS
Ugly Betty
Sun88
vlinder-19
Knof
Alyssa
PiP
Muus
Viva
lente
LDJ
30 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Najaar 2012 mama's! - Pagina 36 Empty Re: Najaar 2012 mama's!

Bericht  Snoes do 30 aug 2012 - 3:25

LDJ, met mij gaat het wel goed hoor. Ook al merk ik dat mijn lichaam meer medicatie nodig heeft, daar probeer ik toch niet aan toe te geven. Maar ik geniet volop van mijn zwangerschap hoor, ik vind het nog steeds echt heerlijk om zwanger te zijn.

Lente, wij hebben ook dingen bij de babydump gehaald, zoals onze kinderwagen. Ze zouden die komende week komen leveren, maar zouden nog bellen om af te spreken wanneer exact. Ik had toen in de winkel duidelijk aangegeven dat mijn vriend en ik altijd overdag werken en wij daar niet zomaar vrij voor kunnen nemen, maar dat begrepen ze wel en ze zouden het 's avonds inplannen. Kreeg ik telefoon dat ze hadden ingepland om komende dinsdag 4 sept de kinderwagen te komen leveren tussen 11u30 en 15u30. Nouja sorry, maar ik kan ten vroegste om 15u30 thuis zijn, dus dat gaat echt niet. Dat begrepen ze kennelijk niet, ook niet toen ik zei dat dat zo was afgesproken in de winkel. Dus ze zouden nog wel terugbellen voor een nieuwe afspraak, al heb ik er al een week niets meer van gehoord. Leuk ook dat jullie een nieuwe wagen gaan kopen/ruilen. Wij hadden eerst 2 auto's, ik een kleintje en mijn vriend een sportauto. Die hebben we ook beiden weggedaan en een gezinsauto voor gekocht.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  M-G do 30 aug 2012 - 8:52

Lente: bedankt. Goed aan jezelf denken hé met die kleine in je buik! Hoe bevalt de nieuwe auto?

Snoes: fijn dat je wel volop geniet van je zwangerschap, probeer dat zo te houden. Knap van je met minder medicijnen dat je je zo goed houdt.

LDJ: ik heb mij inderdaad ziek gemeld, dat is niets voor mij maar ik kan en mag niet alleen aan mezelf denken. Ik doe het voor de kleine. Als ik niet zwanger was geweest, had ik dat nooit gedaan maar die kleine gaat voor alles.
Met mij gaat het, gezien de omstandigheden, goed. We kunnen niet anders dan afwachten, blijven ademen en doorgaan dus ik probeer gewoon van ieder moment te genieten. Op mijn werk hebben ze het personeelsfeest afgelast vanwege mij, de lieverds, maar het had voor mij niet gehoeven. Ik wil niet dat iedereen zich aanpast aan mij maar goed het is allemaal goed bedoeld. Het voelt nog steeds een beetje vreemd dat ik mij ziek heb gemeld maar ik merk wel dat de rust me goed doet.

Vandaag bij de VK geweest, wat een lieve mensen werken daar. Als ik ook maar ergens onzeker over was, door de stress, dan moest ik gewoon bellen en kon ik langskomen om het hartje te horen. Verder was mijn bloeddruk prima en lag de kleine met zijn kont omhoog totdat ze het hartje wilde luisteren, toen was hij weer aan het draaien. Toen ze de hartslag toch gevonden had, begon hij weer tegen het apparaat aan te trappen en toch best wel hard, ze schrok ervan. Het is nog steeds een erg aanwezig mannetje maar goed daar ben ik blij van. Gisteren wel een paar keer last van harde buiken maar als ik dan even rustig ga zitten dan zakt dat wel weer af. De VK heeft ook nog weer bloed afgenomen voor de rhesusfactor, dus dat zullen we de volgende keer wel horen.

Vandaag kwamen de laatste spulletjes binnen: boxkleed, nog een paar slabbetjes, flesjes en een mutsje.
Net nog even geshopt en 3 truitjes gekocht. De gordijnen hangen op de kamer dus nu hoef ik echt alleen nog maar een rolgordijn, een pak luiers, voeding, een sjaaltje, wantjes, een luieremmer en een babyfoon en dan is ALLES binnen! Heerlijk! Ow ja en dan nog even de houten letters schilderen en op de muur plakken maar dat durf ik nog niet aan. Stel je voor dat er onverwacht bezoek binnen komt en die wil de kinderkamer even zien dan wil ik niet dat zijn naam al zichtbaar is op de muur.

Morgen hebben we om 15.00 uur de 3/4d echo, dus ik ben benieuwd hoe de kleine eruit ziet!

Hoe is het met iedereen?
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast za 1 sep 2012 - 6:45

Hi!

MG, hoe gaat het met je? Hoe gaat met mama? Wat fijn dat ze zo met je mee leven bij de verloskundige praktijk, altijd fijn om altijd maar even te bellen, mijn gyn is gelukkig nu net zo. Ik ga aankomende week even de verloskundige die we hadden bellen om bij te praten van hoe of wat. Dan is manlief aan het werk, en kan ik ze even rustig bij kletsen ze hadden namelijk al een paar x naar mij gebeld en heb gezegd zodra ik mezelf weer awt beter voel bel ik jullie even hoe of wat. Het was bij hun praktijk nog niet voorgekomen dat iemand cholestase gehad. Bij de vorige praktijk waar we zaten ben ik weggegaan. Hoe was de pretecho??????????????????????

Muus; lekker stoer kamertje! Erg mooi!

Lente, alles was gister redelijk stabiel, zal zo even bij all reageren hoe of wat we gister hebben besproken. Met mezelf gaat het redelijk ook wel, zit er wel geestelijk helemaal door heen en denk alleen maar wanneer komt ze nu? Mijn HA wil ook dat ik na de bevalling echt mijn tijd neem om weer op adem te komen en niet zo 123 aan het werk te gaan.

Goed naar je eigen lichaam luisteren hoor, ik kan het ook niet zo goed, maar nu met dit kleine meisje in mijn buik doe ik het echt wel, al heeft mijn man de afgelopen 3weken echt wel gezegd ga nu eens liggen (maar toch lekker eigenwijs zijn en niet doen) maar vanaf maandag als hij aan het werk is, ga ik het ook problemen om WEL te doen.

Wat een leuk een nieuwe auto, wat voor 1 is het geworden?

Snoes, hoe gaat het met jouw? Voel je de baby al meer?

LDJ, balen dat het toch nog niet gaat met je vriendinnen! Jammer is dat. Wij zijn ook beiden veel vrienden etc verloren, op sommige momenten mis ik het wel, maar ach, we weten nu wel wat we wel aan sommige mensen hebben, en de rest dus gewoon niks.

All; gister weer naar de gynaecoloog geweest. Op de heenweg verging ik van de pijn; harde buiken wel geteld totdat ik aan de buurt was had ik er al 6 gehad en weg moeten puffen Neutral . Gyn heeft alles gecontroleerd en me daarna aan de CTG gelegd en toen zakte het pas af, het waren geen weeen, en dus ook geen weeen activiteit, ja 1 piep kleintje, dus dat is wel iets om mee uit te kijken en toch mijn rust te gaan pakken.

De waardes waren gedaald, dus dat is op zich een goed teken, ik voel de jeuk ook af nemen, maar voor de rest ben ik gigantisch MOE MOE en MOE. Ik zit er ook echt geestelijk doorheen, en heeft ze samen met de HA overlegd en ook gezegd dat ik naar de bevalling echt alle tijd moet nemen om hier van bij te komen.

Afgesproken dat we met 37w gaan kijken of ik ontsluiting heb, dit had ik bij Y. wel, en zal dit het geval zijn word ik ingeleid, mits ze in stuit blijft liggen dan zal het een KS worden. Dus ruim gezien tussen 16 & 26 okt (ligt er aan hoeveel er op dat moment direct moeten bevallen etc). We hadden de datum eigenlijk al bijna vast gezet op 16okt. 37w precies, maar ik ben daar op terug gekomen, mn zusje is dan jarig en aangezien er nu al strijt bij mijn ouders en zus is van hoe en wanneer met verjaardagen (Y. is 23 nov, mama 24nov) ben ik dat gezeik ook meer als zat en heb ik gezegd tegen de gyn ik laat het wel aan jullie over wanneer er tijd en plek is voor mij. Ook kan het nog eerder worden mits het met mijn gezondheid bijv niet goed gaat.

Verder eigenlijk weinig bijzonders, de uitslag van de maagleverdarm arts was bij hun verder niet bekend, wel dus dat de waardes aan het dalen zijn, dus dat betekent dat het iets beter gaat.

Manlief is nog 1 dag vrij en dan zit zijn vakantie erop, moet ik het zelf weer proberen te roeien met Y. zal wel zwaar worden nu de laatste weken.

Over 2 weken gaan we als goed is de shoot doen, heb er zin in!!

Dames, nog een fijn weekend!

XxX

Gast
Gast

Bericht  M-G za 1 sep 2012 - 10:14

Anniej:met mij gaat het op zich prima, ik probeer zoveel mogelijk te genieten van alles.
Met mijn moeder gaat het naar omstandigheden best goed, morgen mag ze naar huis en krijgt ze thuiszorg en een hele lading medicijnen mee en dan is het gewoon even aankijken hoe het gaat. Maandag komt de huisarts om met ons allen door te nemen wat we nog willen dat ze doen mocht er iets misgaan etc. Fijn dat je gyn eentje is die met je meeleeft en tijd voor je neemt. Ook prettig dat de verloskundigenpraktijk nog naar je omkijkt en wil weten hoe het met je gaat. Vervelend zeg dat je erdoorheen zit en meid denk aan jezelf en neem die rust (voor zover mogelijk)! Wel fijn dat er niets ernstigs aan de hand was met harde buiken en de dat waardes gedaald zijn maar toch even schrikken denk ik. Ik hoop voor je dat het nu een keer allemaal de goede kant op gaat en dat je nog even echt kunt genieten van je zwangerschap zonder zorgen, pijnen en jeuk.

De pretecho was SUPER, echt onwijs mooi. We hebben ruim een half uur naar ons ventje kunnen kijken en alles zag er prima uit. Hij lag met zijn hoofdje erg laag in mijn bekken dus we konden het gezicht niet altijd even mooi zien maar hij draaide later toch nog even bij. Hij lachte, gaapte, stak zijn tong uit I love you en op het einde van de echo zwaaide hij nog even (zo zag het er tenminste uit) echt een super afsluiter van de echo. Je hoort haar zeggen nou alles ziet er goed uit dit was de echo voor vandaag en dan zie je nog net zijn handje opengaan en heen en weer bewegen. We hebben alles meegekregen op dvd, 4 uitgeprinte kleur foto's (ze heeft er één extra uitgeprint voor mijn moeder) en 4 zwart wit fotos. Verder nog 50 foto's op dvd en usb stck meegekregen en een tas vol met folders, knuffel, lotion, speelgoed ding, flesvoeding en een spuugdoekje.
Het was het geld zeker waard!

Ik heb mijn moeder een fotootje in een lijstje gegeven en haar de dvd laten zien en daar was ze echt erg blij mee. Zo heeft ze in ieder geval alvast een deel mee kunnen maken.

Verder gaat het hier zijn gangetje en proberen we zoveel mogelijk te genieten.
De kleine verbouwd regelmatig mijn buik, vooral 's ochtends en 's avonds. Heel grappig en bijzonder om te voelen.

Hoe is het met de rest van de meiden?
Fijn weekend nog allemaal!

M-G
M-G
Prater
Prater

Bericht  Snoes zo 2 sep 2012 - 20:53

Anniej, vervelend dat je zoveel last had van harde buiken. Inderdaad maar goed je rust pakken dan. Fijn dat je nu weet wat je te wachten staat. Hoop je op de natuurlijke weg te kunnen bevallen of heb je meer iets van: Ik heb het al zwaar genoeg, een keizersnede is prima?

Mistery-Girl, wat fijn dat de pretecho zo goed is meegevallen. Lijkt me ook wel heel bijzonder. Fijn ook dat je een extra foto hebt meegekregen voor je moeder, kan me voorstellen dat ze daar ontzettend blij mee is.

Met mij gaat het goed hoor! De baby heeft zich dit weekend echt flink laten voelen. Afgelopen zaterdag had ik 's morgens een stukje koekjestaart op, érg calorierijk. En een paar minuten nadat ik het op had, begon de baby superveel te bewegen. Ik denk dat de baby het ook lekker vond haha Very Happy. In ieder geval ben ik echt blij dat ik de kleine nu vaker voel, dat is voor mij al een geruststelling. Vrijdag heb ik een gewone echo bij mijn eigen gynaecoloog en de vrijdag erna de expertise-echo. Pas na die echo zal ik echt weer helemaal gerustgesteld zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  lente di 4 sep 2012 - 0:50

Snoes, Inmiddels al meer gehoord van de Babydump en wanneer ze je kinderwagen komen leveren? Wij hadden de kinderwagen daar ook besteld en laten bezorgen. Belden ze op dat ze op een bepaalde dag tussen 08.00 en 18.00 kwamen bezorgen. Vond ik vrij belachelijk, maar nee het kon echt niet anders. Heb die dag de babykamer maar behangen haha, zodat ik thuis was. Maar nu laat ik niks (groots) van hun meer bezorgen, dan haal ik het liever op. Wat fijn om te horen dat julle kleintje nu zo lekker beweegt Najaar 2012 mama's! - Pagina 36 281626781 !

MG, Klinkt als een heel mooi moment jullie pretecho Very Happy ! Vond ik hier ook zo bijzonder. Hoe gaat het nu met je moeder nu ze thuis is? Hoop idd dat de echo haar extra kracht geeft.

Anniej, Hoe ist nu? Fijn dat de waardes en de jeuk afnemen, maar rot dat je wel zo moe blijft. Je tijd nemen (ook na de bevalling) is idd erg belangrijk denk ik, anders heb je er veel langer last van. Maar spannend dat het al zo dicht bij komt hoor!

Hoe ist met de rest?

Hier gaat alles z'n gangetje, vanmorgen even de stad in geweest en verder in huis rommelen en straks misschien nog even een uurtje naar bed Wink . De wehkamp luiers (van het andere topic) zijn hier net bezorgd (en bij m'n moeder), heb nu 2 pakken maat 1 en 2 pakken maat 2. Voorlopig wel even genoeg denk ik haha. Ohja en we hebben zaterdag de nieuwe auto opgehaald, helemaal happy en hij rijdt lekker Very Happy .
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 6:38

MG, hoe gaat het met je moeder? Ze is inmiddels thuis toch? En hoe gaat met jouw? Hopelijk kan je nog steeds lekker genieten, maar ook genieten dat mama er nog is, toch? Hebben jullie een beetje goed gesprek met de huisarts gehad?

Wat leuk dat jullie zoveel extra's bij de echo kregen, hadden bij Y. ook, en nu ook wederom weer, maar het meeste aan info heb ik direct weggegooid toen we in de auto zaten hahahaha. En leuk he, dat je op film terug kan zijn wat er dan in je buik groeit en gebeurd, ik vind dat zoiets "raars" eigenlijk, soms voel ik minder en als je dan zoiets op film ziet, het blijft gewoon raar hihi.

Snoes, de harde buiken zijn inmiddels wat afgezakt, het is geod uitkijken en in de gaten houden wat ik doe, en dat realiseer ik me nu echt wel heel goed. Ik wil als het gedraaid ligt, dus dat wil zeggen in stuit, geen gedraai en gefrummel aan mijn buik, dan maar een keizersnee, maar mocht het wel in goede positie liggen, dus met koppie naar beneden dan zal het een natuurlijke bevalling gaan, maar dan moet mijn bekken weer niet op spelen etc. Maar alles staat inmiddels op papier en tegen de 37w aan gaan dus precies kijken wat gaat er gebeuren.

Hoe gaat het met jouw Snoes, voel je de baby al wat mee? Ja dus!!! Wat bijzonder he?! Ik merk soms ook als ik iets lekkers eet met bijv veel suiker dan gaat ze heeeeeeeeeel hard bewegen! En wat ben je mooi gegroeid! Ik zag de buikfoto in het andere topic, ik denk dat wij qua grootte evengroot zijn..

Lente, met mij gaat het goed, eigenlijk best TE goed, hihi. Manlief is nu weer aan het werk en het meeste komt weer op mijn schouders overdag terug, was gister wel even pittig, maar op zich wel te doen. En nu het weer buiten wat warmer is moet ik natuurlijk wel goe dopletten en mijn rust nemen, maar dat komt eigenlijk wel goed. Ik moet vrijdag weer naar het ziekenhuis, en heb deze week een prikloze week, gewoon even lekker helemaal GEEN ziekenhuis, dus ik ga vrijdag prikken en dan krijg ik die week er op pas uitslag hoe het nu gaat qua waardes.. Hoe gaat het met jouw? Jij hebt ook al luiers ingeslagen, hier ook, 2x newbaby 1, 2xnewbaby 2 en 2x newbaby 3. Dus voorlopig kunnen ook wij hier vooruit haha. Hebben jullie de nieuwe auto al uitgetest? Ja dus, wat fijn!!! hihi

All, heb eigenlijk weinig bijzonders te melden. Manlief is sinds gisteren weer aan het werk, en moet zeggen het is best wel weer even wennen en pittig, al probeer ik natuurlijk wel wat in het huishouden te doen enz, maar let ook wel op mij zelf dat ik echt wel mijn rust in acht neem. Heb deze week een prikloze week, dus even geen bloedprikken etc is ook wel eens lekker. Verder beleef ik weinig, ben eigenlijk alleen maar in en om het huis enz haha.

Gast
Gast

Bericht  Viva di 4 sep 2012 - 7:17

Snoes, wat leuk dat je je buik hebt zien bewegen! Ziet er gek uit hé Very Happy
Vervelend van de babydump> het leveren van de kinderwagen, zou ik goed chagrijnig van worden.

Anniej, nee, nog niets wijzer over mijn verlenging van contract.
fijn dat je waardes gedaald waren!
En ik zou dan, als je echt kan kiezen, ook net een andere datum doen dan je zus haar verjaardag, blijft inderdaad vervelend/lastig elk jaar weer, en als je het ietsies kan plannen... Zou ik proberen een andere dag te kiezen.

MG, fijn dat ze op je werk zo meelevend zijn.
Hoe was je 3d echo? Wauw, je echo klinkt super, en dan die cadeutjes nog mee, helemaal leuk. En zoveel foto's!
Hopelijk krijgt je moeder er inderdaad weer vechtlust door. Eet en drinkt ze niet omdat ze dat niet wilt of?
Wat lekker overigens dat vrijwel alles klaar is voor de baby!

Muus, helaas je foto's gemist!

Lente, we hebben het kamertje uiteindelijk al lekker roze ingericht :P.
Die kijkavonden zijn er geloof ik niet, staat in ieder geval niet online.
En wauwie, wat lekker dat je maar zo weinig aangekomen bent!
Je bent echt geen aansteller, gewoon goed luisteren naar je lichaam.
Zeg ik, moet 3 weken veel meer werken, net als vandaag, zit nu ook voor door op de stoel pff.
Maar goed, er is iemand op vakantie, vandaar.
En fijn dat de auto goed bevalt, moet je toch altijd maar even afwachten:P

LDJ, fijn dat het tussen jou en je vriendinnen weer wat beter gaat.
Snap wel dat het alsnog blijft knagen...

Echt schandalig dat ik alweer een lange tijd niets van me heb laten horen in dit topic!
De pretecho, tja... We wilden 4d H.D maar doordat mijn placenta voor bij mijn buik zit, en het gezichtje er vrijwel ingedrukt zat, konden we niets zien, zelfs geen voetje of handje. Alleen 2d. Nu mogen we as donderdag terug, hopen dat de baby al wat ingedaald is, zodat er meer ruimte is en we het wel kunnen zien, maar dat zal wel niet. Beetje grote tegenvaller dus. maar goed, het is, voor de 3e x, nog altijd een meid Wink
We hebben nu 1 kamer echt als babykamer ingericht, helemaal leuk, krijg je er gelijk meer zin in, en is zoveel echter! Heb alleen het idee nog lang niet alles te hebben. In principe hebben we alles van onze dochter nog, maar meer dingen als zoogcompressen en dat soort dingen, nieuwe voedingsbh's want ik heb een andere maat etcetc. Binnenkort maar goed nakijken.

Vanaf wanneer zetten jullie overigens een vluchtkoffertje klaar? Volgens mij had ik hem pas met 37 weken klaargezet, al kan ik me er weinig meer van herinneren...

Nou, ik zit nu in de 1e van 3 weken meer werken. Vandaag een lange dag gehad en dit vind mijn lichaam echt niet grappig, op het werk viel het wel mee, maar nu, pff. Even doorzetten nog!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 7:19

Uhhhhh ik ga mn koffertje/tas van de week al klaar maken........jeweetmaarnooit (misschien in mijn geval ook wel anders omdat het vanaf nu elke moment kan gebeuren als het niet goed gaat)

Gast
Gast

Bericht  Viva di 4 sep 2012 - 7:25

Ja das waar...
Soms heb ik wel echt het idee dat de baby op iets zit te drukken wat elk moment kan knappen, dat vind ik wel eng want dat moet nog wel even wachten :p
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Viva di 4 sep 2012 - 8:15

En soms, zoals vandaag is de baby echt weer een stukje minder actief dan sommige andere dagen, hebben julie dat ook wel eens?
Ik voel de baby wel zo af en toe hoor, misschien kan het er ook wel mee te maken hebben dat ik juist zo'n moe lichaam heb ofzo, lange dag... geen idee.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 8:16

Viva schreef:En soms, zoals vandaag is de baby echt weer een stukje minder actief dan sommige andere dagen, hebben julie dat ook wel eens?
Ik voel de baby wel zo af en toe hoor, misschien kan het er ook wel mee te maken hebben dat ik juist zo'n moe lichaam heb ofzo, lange dag... geen idee.

JA! En ook dan MOET ik eigenlijk bellen.....

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 4 sep 2012 - 19:48

Lente, bij ons is het ook de laatste keer dat we iets (groots) door hen laten bezorgen. Ze hebben nog 2x gebeld om een nieuwe leveringsafspraak te maken. De ene keer wilden ze op een dinsdag tussen 9u en 14u komen, en de andere keer komende maandag tussen 14u en 18u. Beide data gaan eigenlijk absoluut niet voor ons, maar ik heb dan voor maandag toch maar toegezegd omdat ik het beu was. We zijn dan wel niet thuis, maar ik ga nog naar de babydump terugbellen om te zeggen dat ze het dan maar op het adres van mijn schoonouders moeten leveren, want anders komt er nooit wat van denk ik. Wat leuk dat jullie de nieuwe auto hebben opgehaald, wat hadden jullie ook alweer gekocht?

Anniej, ik voel de baby inderdaad wel al meer ondertussen, gelukkig maar smile. Over ruim een week heb ik de expertise-echo, dan hebben we toch meer een stuk meer zekerheid over ons kindje.

Viva, wat leuk dat jullie kamertje staat! Balen dat de 4d echo niet wilde lukken. Ik ga mijn ziekenhuiskoffer klaarmaken met 35/36 weken. Ik beval sowieso in het ziekenhuis en zal er zelf (samen met de baby) nog wel 4 à 5 dagen moeten blijven. Dus dan zet ik mijn koffer liever op tijd klaar, zodat mijn vriend nadien niet alle spullen bij elkaar moet zoeken.

All, hier gaat v
erder alles zijn gangetje. Overmorgen hebben we weer een echo en moet ik ook de suikertest doen (standaardprocedure in ons ziekenhuis). Ik verwacht niet dat er wat uitkomt, gezien ik nog maar 3 kg ben bijgekomen gedurende de zwangerschap.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LDJ di 4 sep 2012 - 20:52

Viva schreef:En soms, zoals vandaag is de baby echt weer een stukje minder actief dan sommige andere dagen, hebben julie dat ook wel eens?
Dit is wel herkenbaar hoor Viva.
Hiervoor ben ik vorige week alweer 2 middagen in het ziekenhuis geweest.
Gelukkig was alles goed, maar bij ons in de praktijk zijn ze er heel streng in dat je het
kindje wel goed zou moeten voelen.
Nu voel ik mezelf momenteel niet helemaal happy, dus wellicht heeft dat er iets mee te maken.
Als je het niet vertrouwd gewoon aangeven hoor!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 20:59

LDJ schreef:
Dit is wel herkenbaar hoor Viva.
Hiervoor ben ik vorige week alweer 2 middagen in het ziekenhuis geweest.
Gelukkig was alles goed, maar bij ons in de praktijk zijn ze er heel streng in dat je het
kindje wel goed zou moeten voelen.
Nu voel ik mezelf momenteel niet helemaal happy, dus wellicht heeft dat er iets mee te maken.
Als je het niet vertrouwd gewoon aangeven hoor!

Dat is echt zo hoor, als jij niet lekker in je vel zit voel je baby ook minder. Dus goed in de gaten houden en bij twijfel gewoon bellen!

Gast
Gast

Bericht  M-G wo 5 sep 2012 - 9:11

Snoes: fijn dat de kleine zich nu goed heeft laten voelen en dat je er alle vertrouwen in hebt dat is ook goed om te horen! Veel succes en plezier vrijdag bij de echo, altijd leuk om de kleine weer even te mogen zien. De koekjestaart werd dus wel gewardeerd Wink

Lente: De pretecho was inderdaad echt mooi! Zou er bijna nog één laten doen maar het kost nogal wat. Fijn dat de auto bevalt! Ik heb ook 2 pakken luiers maat 1 binnen gekregen van de wehkamp en er moet er nog één komen.

Anniej: met mij gaat het op zich goed hoor, ik ben vandaag weer bijna een volle dag aan het werk gegaan maar dat viel nog wel een beetje zwaar. Mijn leidinggevende zei op een gegeven moment, ga je zo naar huis? want als ik je naar huis moest sturen is het niet best, je moet goed op jezelf letten. Morgen ga ik weer heen en dan zie ik wel weer of ik weer 7 uur vol hou of toch iets eerder naar huis ga.
De pretecho was inderdaad erg mooi en de extraatjes ook maar de folders heb ik inderdaad weggegooid. Ik heb het filmpje nu 3 keer gezien geloof ik maar het blijft apart maar wel heel mooi! smile
Blijf goed op jezelf letten dan moet het goedkomen!

Viva: het is niet dat ze het niet wil en praktisch gezien kan ze het ook wel (er is geen blokkade ofzo in haar slokdarm) maar je moet het zien als je hebt alles al gegeten en gedronken wat je op kunt en er moet nog meer bij in, zo voelt het voor haar. Ze heeft de hele dag een vol gedoel ondanks dat er niets in zit. Jammer dat de 4d echo niet lukte, hopelijk morgen wel! Veel plezier in ieder geval! Mezelf kennende zet ik het vluchtkoffertje binnenkort al klaar (ik zit nu op 27 weken en 5 dagen) maar daar heb ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Het valt dus wel een beetje zwaar om meer te werken? Goed naar je lichaam luisteren he! (moet ik nodig zeggen maar het schijnt goed te zijn!)
Eigenlijk voel ik de baby meerdere keren per dag echt goed maar op dagen dat ik minder lekker in mijn vel zit voel ik hem alleen als ik echt rust, dus 'sochtends in bed en 's avonds voor het slapen gaan. OVer het algemeen is het een kleine relschopper.

Voor iedereen die er naar vroeg hoe het met mijn moeder is (bedankt!)
Het is stabiel nu ze thuis is. Ze drinkt nog steeds erg weinig en eet heel af en toe een beetje fruit. Ik heb het idee dat de foto's en het echofilmpje haar wel kracht hebben gegeven want met het gesprek met de huisarts zei ze weer alles aan te willen pakken. We hebben nu een smaakpakket besteld met drinkvoeding en die probeert ze nu uit. Ze staat er in ieder geval voor open. Verder was het gesprek niet veel meer dan dat we wisten. Zij wil in ieder geval nog vechten en dat vinden we het belangrijkste.

Verder gaat het hier eigenlijk wel prima. Af en toe last van harde buiken. 2 nachten geleden werd ik er echt wakker van. De kleine ligt nu volgens mij ook echt met zijn beentje naar boven want ik voel hem regelmatig tegen mijn ribben schoppen en dat is een iets minder prettig gevoel. Het werk pak ik weer op, misschien iets te snel maar ik sta nog steeds ziek gemeld dus als het niet gaat, kan ik zo naar huis (maar dat doe ik eigenlijk niet snel). Verder doe ik volgens mijn vriend veel te veel (huishouden hier, bij mijn ouders af en toe nog wat erbij, werken, boodschappen, eigenlijk ben ik tot 22.0 uur 's avonds in de weer en dan ga ik eens even rustig zitten) Hij kan er ook weleens gelijk in hebben want mijn lichaam begint soms wel te protesteren in de vorm van pijntjes e.d. maar goed... ik zal er eens meer op proberen te letten.

Hoe is het met jullie allemaal?
M-G
M-G
Prater
Prater

Bericht  Snoes wo 5 sep 2012 - 21:09

Mistery-Girl, fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met je moeder. Maar let wel op jezelf he meid, zo te lezen doe je echt véél te veel. Hoe moeilijk het ook is, neem op tijd je rust, blijf desnoods nog wat ziekgemeld op je werk als je het allemaal niet trekt. Grenzen stellen is heel moeilijk, dat begrijp ik helemaal, maar zeker in jouw toestand nu is het echt belangrijk om dat wel te doen. Najaar 2012 mama's! - Pagina 36 699888

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  LDJ wo 5 sep 2012 - 22:16

Eens met Snoes en vooral ook omdat je last krijgt van harde buiken.
Wel fijn om te lezen dat het weer wat beter gaat met je moeder.
Verder wil ik je een dikke knuffel geven hug .
Maar idd, let goed op jezelf en denk aan jezelf meid!!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Knof zo 9 sep 2012 - 21:33

Zo, daar ben ik weer eens! Mijn vriend en ik hebben twee weken vakantie gehad en hoewel we gewoon thuis waren hebben we niet veel op de pc gezeten... We zijn lekker dagjes weggeweest en hebben de laatste babyspullen gekocht.

@ Mystery-girl; hoe gaat het nu met je? Het klinkt alsof je inderdaad heel veel doet, let goed op jezelf! Fijn dat je moeder thuis is en er voor wil vechten!

@ Snoes; hoe was de echo?

@ Anniej; hoe gaat ie met jou?

Met mij gaat het nog steeds goed! Ik ben inmiddels 33 weken en kijk echt zo uit naar de bevalling (nou ja vooral naar het moment waarop ik ons kindje vast heb). Ik kan bijna niet meer wachten en kijk de weken vooruit!
Knof
Knof
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 217
Punten : 219
Registratiedatum : 09-08-11

Bericht  M-G ma 10 sep 2012 - 8:00

Bedankt meiden, ja ik weet het, ik doe soms veel te veel.
Mijn vriend probeert me ook continu af te remmen en te ontlasten daar waar het kan.
Verder heb ik vorige week toch een aantal keren gebruik gemaakt van mijn ziekteverlof, door op tijd naar huis te gaan. Donderdag was ik om 14.00 echt bekaf en hebben mijn collega's mij naar huis gestuurd. Thuis aangekomen heb ik 3 uurtjes geslapen en voelde me een stuk beter.
Vrijdag was ik gelukkig al een halve dag vrij. Verder probeer ik er nu toch meer op te letten dat als ik moe ben, ik er maar aan toe moet geven. Ik kan nou eenmaal moeilijk accepteren dat ik niet alles zo goed meer kan als voorheen maar het begint een beetje te lukken.

Knof: nu gaat het wel weer redelijk alleen zoals hierboven staat moet ik echt mijn best doen om mijn rust te nemen. 33 weken alweer, wat gaat dat snel zeg. Vind je de tijd nog een beetje snel gaan of gaan die laatste weken tergend langzaam?

Snoes: Dank je! ik weet het, nu probeer ik het ook echt... om mijn rust op tijd te nemen. Hoe was je echo en hoe gaat het nu?

LDJ: dank je! ik doe mijn best en gelukkig letten de mensen in mijn omgeving ook goed op me. Hoe is het met jou?

Hier gaat alles redelijk goed. Als ik mijn rust neem dan kan ik het allemaal prima aan.
Alles is eigenlijk klaar. Af en toe controleer ik nogmaals of ik echt aan alles gedacht heb maar volgens mij ben ik nu eigenlijk wel klaar met al het geregel. Ik moet mij alleen nog steeds opgeven voor een cursus (niet dat ik weet of het iets voor me is maar als ik het niet probeer dan kom ik er ook niet achter)

Volgen jullie nog een cursus? Zo ja welke en heb je er iets aan?

M-G
M-G
Prater
Prater

Bericht  lente do 13 sep 2012 - 4:58

Moest helemaal naar pagina 4 om dit topic weer te zoeken :O !

Hoe ist met iedereen?

Anniej, Is het nog vol te houden? Tis in ieder geval niet zo warm meer, das lekker toch?!

Snoes, Voel je de kleine al lekker veel? Las in een ander topic dat je geen borstvoeding mag geven ivm je medicijnen, dat kwam even rot op je dak denk ik?! Wel vrede mee inmiddels?

LDJ, Je hebt verlof nu ongeveer toch?

Viva, Trek je het vele werken nog? Dat van de baby af en toe minder voelen herken ik ook hoor. Sowieso is ze niet zo'n druktemaker, maar soms voel ik haar op een dag echt heel weinig (maar laat ze zich 's nachts meestal wel even voelen). Is de echo later eigenlijk nog gelukt? Blijft bijzonder he Very Happy !

MG, Hoe is het? En met je moeder? Denk je nog goed om jezelf? Goed dat je af en toe op tijd naar huis gaat en je vriend dingen laat doen! Ik doe wel een cursus, Zwanger Fit ofzo heet het geloof ik. Ben er ook totaal geen type voor, maar dit is eigenlijk best leuk! En gezellig haha. 2 vriendinnen van me hebben die cursus ook gedaan en vonden het leuk (en zijn een beetje dezelfde types als ik) dus dacht dat ik het dan maar moest proberen. We doen iedere week een half uur/40 minuten 'sporten' en daarna nog 20 minuten 'theorie'. Nu 4 lessen gehad, en moet zeggen, lijkt me wel nuttig (al moet ik bij de bevalling nog maar kijken hoeveel ik onthouden heb haha). Ook gaan m'n vriend en ik volgende maand naar een infoavond over borstvoeding.

Knof, Dat schiet lekker op! Gaan de laatste weken langzamer voor je gevoel? Daar ben ik een beetje bang voor haha, de hele zwangerschap vliegt de tijd, maar de laatste weken gaan kruipen denk ik Wink .

Sorry als ik niet op iedereen gereageerd heb haha, moet zo gaan koken dus zit een beetje snel te typen Wink . Hier gaat verder alles goed. Merk wel dat 't zwaarder wordt, en dat ik (nog) meer moe ben. Werk sinds maandag halve dagen (heb nu weekend, en dan nog maar 1,5 week werken) dus steeds 's middags even naar bed, lekker hoor! Hebben jullie ook meer last van harde buiken? Ik heb er eigenlijk sinds week 17 al last van (af en toe), maar het wordt echt steeds meer. Ook 's nachts of als ik gewoon rustig op de bank lig. Ze doen geen pijn gelukkig, dus zal het wel loslopen Wink .

Eet smakelijk allemaal, en fijne avond!
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Snoes do 13 sep 2012 - 7:27

Knof, wat fijn dat jullie nog even samen vrij zijn geweest. Vanaf wanneer ga je in verlof?

Mistery-Girl, leuk dat jullie alles al klaar en in huis hebben voor de baby. Zal ook wel weer een soort rust geven voor je.

Lente, ik zit deze week ziek thuis en merk dat ik de kleine echt veel meer voel als ik rustig thuis zit. Maar dat is logisch denk ik he, de kleine zal ook wel bewegen als ik aan het werk ben, ik voel het dan alleen minder snel omdat ik er dan niet mee bezig ben. Ik heb nog geen last gehad van harde buiken denk ik haha. Nouja, heel soms dat mijn buik erg gespannen is, maar ik weet niet of dat een harde buik is. Het trekt dan namelijk niet weg na een paar minuten ofzo, het blijft dan de hele avond.

Hier gaat alles wel goed. Zit deze week ziek thuis, heb een luchtweginfectie, keelontsteking en verkoudheid. Nouja, ik kan het maar gehad hebben haha Wink. De echo vorige week was goed, ons kindje woog 980 gram. Morgen heb ik de expertise-echo, ben heel benieuwd en er wel een beetje zenuwachtig voor.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva do 13 sep 2012 - 9:46

Snoes, wauw, nog maar 3kg, vanmorgen zag ik dat ik al 10.3kg ben aangekomen:pale:
Hoe waren je echo's? succes morgen, hopelijk is alles goed!
En beterschap zeg, even 3 dingen tegelijk!

LDJ, fijn dat het herkenbaar is, ofja fijn, over de baby voelen.
Hoe gaat het nu met je? Je hebt al een soort van verlof toch? Very Happy
En met je vriendinnen?

MG, fijn dat je moeder stabiel is en af en toe wat eet en drinkt!
Ik denk dat je vriend wel gelijk heeft, in dat je teveel doet. Gezien je harde buiken, en dat je er wakker van wordt.
Goed aan jezelf denken!!
Ik volg overigens geen cursus, bij onze dochter ook niet gedaan, en heb ik toen ook niet gemist. Dat puffen heb ik ook al tig keer op tv gezien Wink

Knof, goed teken toch dat je die 2wkn vakantie nauwelijks op de pc gezeten hebt Wink
Leuk dat je zo naar dat moment uitkijkt. Ik weet niet zo goed, aan de ene kant kijk ik er naar uit, maar ik vind het ook héél raar dat er straks gewoon een babytje in een wiegje naast ons zal liggen, die alles moet leren etc. Héél onwerkelijk aan de ene kant. Maar wel gaaf uiteraard. Én, ik had verwacht omdat ik al eens bevallen ben, ik er niet tegenop zou zien omdat je weet wat je te wachten staat. Maar het is natuurlijk elke keer anders, stiekem zie ik tegen de bevalling op, ookal ging hij heel goed bij onze dochter. Gewoon de pijn van de weeen nét voor de persweeen. Nu had ik geluk dat die kort duurden, want ik kreeg snel erna persweeen maar toch. Je kan er niet onderuit, meer dat :p
(Hopelijk maak ik je nu niet bang:lol: )

Lente, nou, de echo pas was wel ietsies beter, maar het had de handjes steeds voor het gezichtje, we kregen niet echt goed beeld. Mochten weer terug komen maar hebben het laten zitten.
Het werken gaat redelijk goed, ben er verbaasd over, al verlang ik er wel naar dat mijn vaste collega weer komt, die nu dus op vakantie is, want dat is toch leuker werken dan met iemand die je nauwelijks kent :P
Heb wel een bellybelt, geloof ik, overkocht via mp, maar nog niet uitgetest.
ach, nog even wat daagjes doorknallen...
Wat lekker dat je nog maar 1.5 wk hoeft te werken!!
Harde buiken, in principe heb ik daar alleen na/tijdens sex last van, voor de rest niet.

Anniej, hoe gaat het met jou, druk aan het aftellen naar je bevalling? Nog een andere datum gekozen of op de 16e laten staan?
Veel plezier morgen(?) met je shoot!

Hier gaat alles redelijk goed, soms last van mijn banden. Heb nu een bellybelt overgekocht via mp, die ga ik binnenkort maar eens proberen!
meer werken gaat tot nu toe ook goed, ben wel echt aan het doorploegen, mijn man heeft het nu juist ook druk en moet soms overwerken, net als ik ook werk waardoor ik ook onze dochter moet ophalen en eten koken (wat hij anders doet als ik later thuis ben). Maar dat is als het goed is binnenkort over. Oh en wat een weer vandaag zeg, had zin om lekker in bed te liggen, slofjes te haken en erwtensoep te eten Laughing
Dat is wel het lekkere van de koudere maanden bevallen, lekker binnen gezellig zitten, niet je bed uit zweten van de warmte.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Snoes do 13 sep 2012 - 21:33

Viva, vervelend dat je het nu even zo druk hebt. Wanneer heb je verlof?

Ik ga nu naar mijn moeder, blijf ik daar tot we vanmiddag naar de gynaecoloog gaan samen. Ik begin nu wel echt wel zenuwachtig te worden, hoop zo dat de expertise echo goed is.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Viva do 13 sep 2012 - 21:39

Ah ja natuurlijk hoop je dat, ik zal duimen voor jullie!Najaar 2012 mama's! - Pagina 36 699888

10 oktober gaat, geloof ik, mijn verlof in!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: