Waar bewaar jij recepten?
+11
Wennebellah
Susan
Flinder
Mizz_S
minoessepoes
Inge
Phileine
Dennenappel
Ella
Japje
aniet
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Waar bewaar jij recepten?
De titel zegt het al: waar bewaar jij je recepten die je bijvoorbeeld uit de Allerhande scheurt of van internet haalt?
Gast- Gast
Re: Waar bewaar jij recepten?
die heb ik los in mn kookboek zitten,tussen de kaft en t eerste blad zeg maar.
maar zoveel heb ik er dan ook niet
maar zoveel heb ik er dan ook niet
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ook! Ik heb zelf een soort kookboek gemaakt met een inhoudsopgave en een onderverdeling in voorgerecht, nagerecht, hoofdgerecht, bijgerecht, desserts, sausjes en gebak. Als ik een recept erg lekker vind en wil bewaren, typ ik het gewoon eventjes over. Ik vind het een ideaal systeem.Purple schreef:In een documentje op mijn laptop.
Japje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 204
Registratiedatum : 18-11-10
In een mapje in de kast
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik heb daar een zwarte map voor gekocht.
Er zitten insteekhoezen in voor alle A4-tjes en tabbladen voor foto's voor kleine kaartjes of andere artikelen.
Ik heb ze gesorteerd of voor-hoofd-na-bijgerecht-hapjes.
Er zitten insteekhoezen in voor alle A4-tjes en tabbladen voor foto's voor kleine kaartjes of andere artikelen.
Ik heb ze gesorteerd of voor-hoofd-na-bijgerecht-hapjes.
Gast- Gast
Laptop, zo een opbergmap voor tijdschriften (zitten Allerhandes en Boodschappen in, tevens in een steekhoes losse recepten).
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik heb een map gekocht en ga daar alles netjes in mapjes instoppen.
Gast- Gast
Ik heb een schriftje, maar daar staat momenteel wel geteld 1 recept in Die heb ik destijds overgeschreven van internet. Wel handig, tijdens het koken kun je hem zo naast je neer leggen om de stappen te volgen.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
In mijn kookschrift op ah.nl (ideaal). Probeer ook vaak recepten van de ah site, zijn vaak erg lekker.
Gast- Gast
Het programma CARTA schijnt ook heel handig te zijn voor recepten.
Heb zelf helaas een macbook en dan kan je dat programma niet gebruiken.
Ik heb AH
Map met gerechten
schrift waar ik gerechten in schrijf
Heb zelf helaas een macbook en dan kan je dat programma niet gebruiken.
Ik heb AH
Map met gerechten
schrift waar ik gerechten in schrijf
Laatst aangepast door Inge op ma 17 jan 2011 - 0:54; in totaal 1 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik heb ooit bij de boekenvoordeel zo'n dummy gekocht, dat is een boek met een harde kaft maar waar verder niks in staat. Ideaal, soms schrijf ik er een recept in, soms knip ik een recept uit en plak ik het er in, er zitten post-its in ed. Niet het meest briljante geordende systeem maar dat past ook niet bij me.
Mijn vader heeft een bakje met van die blanco kaartjes, hij probeert een recept eerst en als het dan wat is dan schrijft het dat (elke keer met dezelfde pen) op een kaartje, hij plastificeert dat kaartje en stopt dat dan per categorie in het bakje. Tja heel handig en heel geordend, maar ik ben nou eenmaal niet zo netjes en precies.
Mijn vader heeft een bakje met van die blanco kaartjes, hij probeert een recept eerst en als het dan wat is dan schrijft het dat (elke keer met dezelfde pen) op een kaartje, hij plastificeert dat kaartje en stopt dat dan per categorie in het bakje. Tja heel handig en heel geordend, maar ik ben nou eenmaal niet zo netjes en precies.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik heb schriften waar ik alles in plak. Er zit totaal geen systeem in overigens en de meeste dingen heb ik nog nooit gemaakt...
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb een documentje op mijn laptop waar ik recepten van bijv. ah in zet. Ik heb er alleen nog geen goed systeem in, er mist een inhoudsopgave waardoor ik me helemaal suf zoek naar een bepaald recept dat ik nodig heb.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Japje schreef:Ik ook! Ik heb zelf een soort kookboek gemaakt met een inhoudsopgave en een onderverdeling in voorgerecht, nagerecht, hoofdgerecht, bijgerecht, desserts, sausjes en gebak. Als ik een recept erg lekker vind en wil bewaren, typ ik het gewoon eventjes over. Ik vind het een ideaal systeem.Purple schreef:In een documentje op mijn laptop.
Same here!
Gast- Gast
Mizz_S schreef:Ik heb schriften waar ik alles in plak. Er zit totaal geen systeem in overigens en de meeste dingen heb ik nog nooit gemaakt...
Haha dit vind ik grappig. Ik vind kookboeken ook helemaal geweldig maar ik zal er zelden wat uit koken .
Gast- Gast
Ik ben niet zo georganiseerd. Als ik een recept zoek kijk ik meestal op Google en als ik dat gerecht nog een keer wil maken en ik weet iets niet meer dan Google ik nog eens.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zusje van Bert schreef:Mizz_S schreef:Ik heb schriften waar ik alles in plak. Er zit totaal geen systeem in overigens en de meeste dingen heb ik nog nooit gemaakt...
Haha dit vind ik grappig. Ik vind kookboeken ook helemaal geweldig maar ik zal er zelden wat uit koken .
Haha idd! Ik heb een hele kast vol kookboeken (lees meer dan 30!), maar ik maak er nooit wat uit. Ik blader er wel vaak door, dat vind ik wel heel leuk. Als ik ga koken bedenk ik het toch meestal zelf.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik doe het gewoon in een ringmap met van die plastic hoesjes
Wennebellah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
FoolishSam schreef:In me keukenla
Hoi sam, hoe is het met jou ?
Wennebellah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Mizz_S schreef:Zusje van Bert schreef:Mizz_S schreef:Ik heb schriften waar ik alles in plak. Er zit totaal geen systeem in overigens en de meeste dingen heb ik nog nooit gemaakt...
Haha idd! Ik heb een hele kast vol kookboeken (lees meer dan 30!), maar ik maak er nooit wat uit. Ik blader er wel vaak door, dat vind ik wel heel leuk. Als ik ga koken bedenk ik het toch meestal zelf.
Ik kook zelden tot nooit .
Gast- Gast
Ik heb een heel leuk mapje van de Action.
Hier in doe ik alle recepten die ik heb uitgeprobeerd en die voor herhaling vatbaar zijn.
Verder heb ik in mijn kookboeken met kleine post-its gemarkeerd welke recepten voor herhaling vatbaar zijn.
En heb ik een kleine bak met losse recepten uit tijdschriften of van het internet overgeschreven die ik nog wil uitproberen.
Hier in doe ik alle recepten die ik heb uitgeprobeerd en die voor herhaling vatbaar zijn.
Verder heb ik in mijn kookboeken met kleine post-its gemarkeerd welke recepten voor herhaling vatbaar zijn.
En heb ik een kleine bak met losse recepten uit tijdschriften of van het internet overgeschreven die ik nog wil uitproberen.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Waar bewaar jij je...
» Waar vind ik lekkere gezonde recepten?
» Recepten,
» Recepten uit born2cook
» Eend - recepten
» Waar vind ik lekkere gezonde recepten?
» Recepten,
» Recepten uit born2cook
» Eend - recepten
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: