'goedkoop' highlights laten zetten..
+13
Chocolate Cookie
Rush
Coco
Caresses
Lavendel
Dennenappel
ThinkPink
May
Ibbeltje
Bazinga
Oasis
Blond
Arwyn
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: 'goedkoop' highlights laten zetten..
Theeleut schreef:Ik heb het laatst zelf gedaan met een kapje. Ja, I know klinkt heel ouderwets en wordt amper nog gebruikt in salons, maar het effect is heel natuurlijk én gelijkmatig! Ik heb het gekocht bij de Hema voor nog geen zes euro. Kappie op je kop, plukjes trekken en blondeer erop smeren. Lang genoeg in laten trekken tot het blond is, af spoelen, kappie weer van je hoofd af en wassen/conditionen en klaar!
Dat je haar oranje wordt komt omdat de blondeer te snel uitgespoeld wordt, het wordt altijd eerst rood/oranje/geel en dan pas blond. Óf de peroxide percentage is te laag als je haar heel donker is bijv. Dan kan de kleur zich niet verder ontwikkelen en blijft het op de lichts mogelijke kleur steken.
Heb jij lang haar? Ik heb het 1 keer gedaan met mutsje toen ik half lang haar had en dat was geen succes! Pijn man. Ik gebruik zelf bij mensen met kort haar wel een kapje want het is gewoon mooi geleidelijk en je kan de kleur goed in de gaten houden.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb afgelopen woensdag ook coupe soleil gehad met een kapje (wel een plastic soort van regenmuts waar de gaatjes zelf ingeprikt worden).
Helse pijnen, maar ik vind het resultaat zo mooi subtiel.
Had het al eerder gedaan toen ik een jaar of 16 was en toen was ik er ook erg blij mee. Maar volgens mij wordt het bij lang haar niet veel gedaan. (heb trouwens haar tot over m'n schouder).
Helse pijnen, maar ik vind het resultaat zo mooi subtiel.
Had het al eerder gedaan toen ik een jaar of 16 was en toen was ik er ook erg blij mee. Maar volgens mij wordt het bij lang haar niet veel gedaan. (heb trouwens haar tot over m'n schouder).
Gast- Gast
Ik was 30 euro kwijt voor alleen bovenste laag (dat zei ze) Maar het is half mn haar Dat was bij Grease kappers in Breda. Heerlijke kapper. Werkt met eigen natuurlijke producten en vaak is er maar 1 persoon aanwezig die knipt. Ze nemen de tijd, en de kapsters zijn gezellig. Zo is er een kapster die mij 1 keer heeft geknipt vorig jaar die nog steeds roept als ik haar tegen kom op het station of in de winkelstraat..
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Ik heb een boblijn tot op mijn schouders.loura schreef:Theeleut schreef:Ik heb het laatst zelf gedaan met een kapje. Ja, I know klinkt heel ouderwets en wordt amper nog gebruikt in salons, maar het effect is heel natuurlijk én gelijkmatig! Ik heb het gekocht bij de Hema voor nog geen zes euro. Kappie op je kop, plukjes trekken en blondeer erop smeren. Lang genoeg in laten trekken tot het blond is, af spoelen, kappie weer van je hoofd af en wassen/conditionen en klaar!
Dat je haar oranje wordt komt omdat de blondeer te snel uitgespoeld wordt, het wordt altijd eerst rood/oranje/geel en dan pas blond. Óf de peroxide percentage is te laag als je haar heel donker is bijv. Dan kan de kleur zich niet verder ontwikkelen en blijft het op de lichts mogelijke kleur steken.
Heb jij lang haar? Ik heb het 1 keer gedaan met mutsje toen ik half lang haar had en dat was geen succes! Pijn man. Ik gebruik zelf bij mensen met kort haar wel een kapje want het is gewoon mooi geleidelijk en je kan de kleur goed in de gaten houden.
Mensen met lang haar heb ik ook vaker zo gekleurd, het is een kwestie van veel glanssprays/olie in je haar doen, dan glijdt het haar soepeler door de gaatjes. Ook je haar goed uitborstelen voor je het kapje op zet. En plukjes trekken van onder naar boven, zo pak je niet steeds al een 'bezet' plukje wat dus wel gebeurd als je van boven naar onder werkt.
Ik vond het heel goed te doen, maar dat heeft waarschijnlijk ook met mijn kapperservaring te maken.
Kijk anders even op youtube daar staan heel veel amerikaanse filmpjes op van meiden die het op deze manier kleuren, en de meeste hebben lang haar tot halverwege hun rug.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Carrie schreef:Ik zou het echt niet door je vriendin laten doen, het is nogal een precies werkje.
En je hoeft niet je hele haar te doen, je kunt ook alleen de bovenste helft van je haar pakken, want dat valt er toch allemaal overheen. Ik doe zelf zelfs altijd alleen maar 1 bovenste dunne laag van mijn haar ivm beschadiging.
Dat lijkt me niet echt mooi bij mij, ik doe mm haar ook wel regelmatig in een staart/knot en dan is het kleurverschil zo groot..
Gast- Gast
Amazzonia schreef:Carrie schreef:Ik zou het echt niet door je vriendin laten doen, het is nogal een precies werkje.
En je hoeft niet je hele haar te doen, je kunt ook alleen de bovenste helft van je haar pakken, want dat valt er toch allemaal overheen. Ik doe zelf zelfs altijd alleen maar 1 bovenste dunne laag van mijn haar ivm beschadiging.
Dat lijkt me niet echt mooi bij mij, ik doe mm haar ook wel regelmatig in een staart/knot en dan is het kleurverschil zo groot..
Daarvoor 2 plukjes ofzo in de onderste laag, dan merk je er niks van dat het niet in heel je haar zit. Hebben ze bij mij ook gedaan...
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Zo deed ik dat in de salon ook, maar dat is met highlights met folie. Dan zet je aan beide zij kanten een folie aan de contour van je oor richting bovenkant. En dan ook in de nek en achter de oren een folie, dan lijkt het net of heel jaar highlights heeft._Cyn_ schreef:Amazzonia schreef:Carrie schreef:Ik zou het echt niet door je vriendin laten doen, het is nogal een precies werkje.
Daarvoor 2 plukjes ofzo in de onderste laag, dan merk je er niks van dat het niet in heel je haar zit. Hebben ze bij mij ook gedaan...
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Theeleut schreef:Zo deed ik dat in de salon ook, maar dat is met highlights met folie. Dan zet je aan beide zij kanten een folie aan de contour van je oor richting bovenkant. En dan ook in de nek en achter de oren een folie, dan lijkt het net of heel jaar highlights heeft._Cyn_ schreef:Amazzonia schreef:Carrie schreef:Ik zou het echt niet door je vriendin laten doen, het is nogal een precies werkje.
Precies. Met folie is ook mooier vind ik, en minder pijnlijk dan met een muts. En zo dus minder highlights, dus minder schadelijk voor je haar.
Gast- Gast
Forumster schreef:Daar kan ik een hele pagina vol over typen en uren over praten maar heel kort en simpel samen gevat; als jij wordt geknipt door iemand die je niet mag wordt een klein foutje al snel een grote fout en ben je voor je gevoel al snel "verknipt" en is het geen goeie kapster, als je wordt geknipt door iemand die je graag mag is dat kleine foutje niet zo erg... Je gunt die kapster die je graag mag veel waardoor ze een grote gun-factor heeft en dat werkt in haar voordeel. Maar goed, ik zei er al bij; als betalende consument sta je daar niet bij stil.Carrie schreef:Wat bedoel je met GUN-factor?
Heel herkenbaar, hoor! Ik laat me altijd knippen door een bevriende kapster, gewoon in de kapsalon en ben altijd tevreden maar als ik dan dat stomme mokkel dat daar ook werkt zie knippen, denk ik altijd dat ze 't stom doet. Waarom? Omdat ze een stom mokkel is en stom haar heeft en stomme rimpels heeft..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Dat dus. Een kapper die geen gun-factor heeft moet gewoon veel meer moeite doen. Zonde eigenlijk maar zo logisch.
Gast- Gast
Forumster schreef:Dat dus. Een kapper die geen gun-factor heeft moet gewoon veel meer moeite doen. Zonde eigenlijk maar zo logisch.
Ah zo. Heb ik geen last van geloof ik. Ik ga ook niet meer naar mijn goede vriendin om mijn haar te laten doen. Merk dat vriendschap en knippen niet samengaat Hoef ik ook niet meer geïrriteerd te zijn als zij mijn haar niet gedaan heeft zoals ik dat wil. Ben nog steeds opzoek naar een kapster die precies doet hoe ik vraag mijn haar te doen. Echt, ik hou niet zo van kapsters, hoe vaak zij mijn haar al verneukt hebben is helaas niet op 1 hand te tellen. Of ik ze nou aardig vind of niet.
Gast- Gast
Ik ga er voor altijd naar mijn 'oude' kapper. Daar laat ik het dan vaak verven met twee kleuren en knippen en dan ben ik rond de 80 euro kwijt. Het is dan door mijn hele haar geverfd. Juist doordat ik vaak voor twee kleuren kies is het duurder, maar ik vind het wel leuker. Vandaag ga ik weer, ook voor highlight maar welke kleur weet ik nog niet. Dat laat ik mij daar adviseren. Ik krijg daar altijd goed advies en ben er tevreden over.
Ik ben wel een ( alleen voor knippen) bij brainwash binnen gestapt. Tot twee keer toe ( ander filiaal) ben ik ontevreden naar buiten gestapt. Misschien ben ik wel te verwend bij de kapper waar ik al jaren zit ( en dan bedoel ik ook al vanaf mijn 10de of zo).
Ik ben wel een ( alleen voor knippen) bij brainwash binnen gestapt. Tot twee keer toe ( ander filiaal) ben ik ontevreden naar buiten gestapt. Misschien ben ik wel te verwend bij de kapper waar ik al jaren zit ( en dan bedoel ik ook al vanaf mijn 10de of zo).
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Eigen kunstnagels zetten, waar goedkoop te krijgen?
» Highlights leuk bij mij?
» Highlights of coupe soleil?
» High lights laten zetten.
» Acryl nagels laten zetten tijdens zwangerschap
» Highlights leuk bij mij?
» Highlights of coupe soleil?
» High lights laten zetten.
» Acryl nagels laten zetten tijdens zwangerschap
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: