Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op vakantie met baby ruim 10 maanden

+8
maiadebij
Novalee
Mizzie
Ayla
Happydobby
sabje
Teddyaapje
Laced
12 plaatsers

Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Laced zo 1 jul 2012 - 19:23

Hoi,

Volgens mij is er recentelijk nog een topic over geweest, maar ik kan het zo niet terugvinden.

Over ruim 2 weken gaan wij met onze zoon (10 maanden) op vakantie naar Menorca. Wat moet ik allemaal meenemen? Hebben jullie tips?

Hoe gaat het verder met flesvoeding? Wij vliegen om half 6 s'ochtends, dus L. krijgt in het vliegtuig een flesje. Mag ik een poederdoosje gewoon meenemen in mijn handbagage? Of kan ik beter een "papje" uit een pakje geven? Wat voor speeltjes neem je zoal mee in het vliegtuig? In hoeverre kan ik de buggy meenemen? Tot aan de gate?

Daarnaast vind ik het ook erg moeilijk m.b.t. zijn kleding. Mijn zoon "zweet" nogal snel. Hoe kan ik hem het beste kleden? Enkel luier, romper, short & shirt?

Hoe deden jullie het verder met het eten? Mijn zoon eet normaliter met de pot mee, maar zouden jullie dat ook daar doen? of potjes meenemen?

En, met zijn slaapjes?

Ik vind het best wel spannend, zo de eerste keer vliegen met een kleintje. Dus.. jullie tips / ervaringen hoor ik graag! Very Happy

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Teddyaapje zo 1 jul 2012 - 19:26

Wat leuk, wij gaan dit jaar ook naar Menorca! Ben benieuwd hoe het je bevalt!

Vorig jaar zijn we met T. op vakantie geweest toen hij 10mnd was. Wel met de auto naar Italië dus kan je over het vliegen geen tips geven. Misschien zou je het reisbureau eens kunnen bellen met deze vragen, dan weet je het zeker.

Qua kleding, T. had vorig jaar alleen een korte romper en als we ergens naartoe gingen ook nog een korte broek aan, verder niks. Als we veel in de zon waren (die niet te ontwijken viel soms) trok ik hem zijn lange dunne pyjama broek aan.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Laced zo 1 jul 2012 - 19:41

Teddyaapje: Leuk, ben ook erg benieuwd! Waar gaan jullie naartoe? Mag ook via PM hoor! Ik vind dat heel moeilijk met zijn kleding. Had hij dan een romper aan met korte mouwen of mouwloos? Maar als hij zo in de buggy zit, dan deed je hem enkel een romper aan? Sorry voor mijn wellicht domme vragen Laughing

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Teddyaapje zo 1 jul 2012 - 19:47

Als we ergens heen gingen had hij dus een korte romper en de lange dunne pyjama broek aan, óf, bedenk ik me nu, een korte broek, maar dan trokken we zijn sokken omhoog (ze zullen ons vast voor Duitsers aangezien hebben:lol: ). Wel had hij een korte romper aan idd. Heeeeel goed insmeren dus! We zaten in een hotel en als we niet buiten het terrein gingen had hij alleen zijn korte romper aan.

Ik zal je ff PM'en waar we heen gaan!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  sabje zo 1 jul 2012 - 20:00

Wij hebben vorig jaar ook rond die leeftijd met m.ax gevlogen. Je mag de poeder meenemen. Ik had drie torentjes meegenomen. Ook had ik heet water in een thermosfles en een flesje koud water mee. Net voordat wij opstegen had ik zijn flesje gemaakt, zodat hij tijdens het opstijgen kon drinken. Met het landen heb ik hem knijpfruit gegeven. Zo'n kant en klaar pakje lijkt me lastiger omdat die nog warm gemaakt moet worden.
Overdag zaten wij veel aan het zwembad had hij zijn zwembroek of uv beschermd pakje aan. Anders romper zonder mouwen en een hempje met een korte broek. 's Avonds shirt met mouwen en een korte of lange broek.
Ik had voor in het vliegtuig boekjes mergenonen, maar hij wilde niet echt spelen.
Vanavond gaan wij weer vliegen. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Happydobby zo 1 jul 2012 - 20:45

Je kan de poeder meenemen, de stewardessen kunnen water uit de fles (spa blauw) gewoon warm maken.
Je mag geen vloeistoffen meenemen dus zo'n kant en klaar pakje valt daar ook onder.
Stewardessen zijn heel behulpzaam met flesjes maken. tenminste dat zie ik altijd onderweg.

Met warm eten weet ik het niet, kruiden jullie het eten van L. al? anders zou ik ook potjes meenemen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Laced zo 1 jul 2012 - 22:54

Happydobby schreef:Je kan de poeder meenemen, de stewardessen kunnen water uit de fles (spa blauw) gewoon warm maken.
Je mag geen vloeistoffen meenemen dus zo'n kant en klaar pakje valt daar ook onder.
Stewardessen zijn heel behulpzaam met flesjes maken. tenminste dat zie ik altijd onderweg.

Met warm eten weet ik het niet, kruiden jullie het eten van L. al? anders zou ik ook potjes meenemen.

Goed dat je het zegt, anders had ik inderdaad zo'n kant en klaar papje meegenomen! Dus gewoon een bakje met poeder meenemen? Dat mag wel? Wij kruiden het eten van L. inderdaad al wel. We zitten niet all-in, dus we als wij uit eten gaan kunnen we kijken of L. van ons mee eet, of dat we misschien toch maar een potje geven. Denk dat we het zo maar doen!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Ayla zo 1 jul 2012 - 23:02

Ik zou wel potjes meenemen, wij gaan in september naar Italië en ik neem voor dochter ook gewoon potjes fruit en groente mee voor de hele week daarvan weet ik tenminste zeker dat er niks in zit waar ze ziek van kan worden. Maar misschien ben ik ook wel te voorzichtig ermee hoor.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  sabje zo 1 jul 2012 - 23:11

Ik had een stuk of 5 potjes bij. De rest had ik daar gekocht. Zagen er alleen niet zo lekker uit, maar hij st het wel. Voor het fruit had ik een rasp meegenomen. Kon hij zo toch peer en appel eten. Banaan at hij zo.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Mizzie zo 1 jul 2012 - 23:12

Je kunt op vakantie ook potjes kopen hoor! Dus niet je koffer daarmee volstouwen ipv allemaal leuke jurkjes en slippers!

Neem een lege thermosfles de douane door en in dat restaurantke op Schiphol zijn ze superbehulpzaam en vullen hem zo met gekookt water.

Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Laced zo 1 jul 2012 - 23:12

Ik denk ook dat ik wel wat potjes meeneem, alleen ik denk dat L. ook wel gemakkelijk met ons mee kan eten in de avond. Potjes fruit neem ik niet mee, hij kan daar alles makkelijk eten.

Maar.. wat moet ik nu echt verder allemaal meenemen? Hoeveel kleding namen jullie mee? Hoeveel rompers? luiers? speelgoed? slaapzak? Hoeslaken?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 23:14

Ik heb niet echt tips maar ik wil jullie wel alvast heel veel plezier wensen op vakantie smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Novalee zo 1 jul 2012 - 23:15

Qua kleding zou ik wat verschillende dingen meenemen; dus mouwloze rompers en met korte mouwen en een paar met lange mouwen, shirtjes met korte mouwen en hemdjes en zowel korte als lange broeken en misschien een fijn vest. Ik weet niet waar Menorca ligt (Embarassed) of wat voor weer het daar is maar zo kun je met meerdere lagen combineren. Is het wat kouder dan doe je een romper met lange mouwen met een t-shirt en stop je eventueel een romper met korte mouw in je tas als je ergens heen gaat en het mocht toch warm worden.

Wij zijn net terug uit zuid-Frankrijk en daar was het sommige dagen +30 graden. N. droeg dan vaak geen romper maar alleen een hemdje en broekje, of als we in het huisje waren juist alleen een romper. Ik weet niet of jullie daar ook (veel) in de auto zullen zitten maar N. had het juist in de maxi-cosi snikheet, ondanks de airco. Haar ruggetje was dan gewoon nat van het zweet. In de auto lag ze dus ook vaak in alleen een luier en klein broekje (zodat ze haar luier niet los deed Very Happy).

Qua eten, wij aten elke avond gewoon in ons huisje. Ik kookte dan vers voor N., dat doe ik thuis ook altijd. 's Middags aten we regelmatig in een restaurantje maar dan namen we zelf brood en fruit voor N. mee. Maar goed, N. heeft koemelkallergie dus ik durfde haar niet zomaar iets te geven wat we zelf aten omdat je niet weet hoe het klaargemaakt is, en potjes heeft ze nog nooit gehad. We hadden zelfs de broodbakmachine van m'n moeder mee om daar brood voor haar te bakken. Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Novalee zo 1 jul 2012 - 23:20

Laced schreef:Ik denk ook dat ik wel wat potjes meeneem, alleen ik denk dat L. ook wel gemakkelijk met ons mee kan eten in de avond. Potjes fruit neem ik niet mee, hij kan daar alles makkelijk eten.

Maar.. wat moet ik nu echt verder allemaal meenemen? Hoeveel kleding namen jullie mee? Hoeveel rompers? luiers? speelgoed? slaapzak? Hoeslaken?
Dat ligt natuurlijk aan hoe lang je gaat enzo smile Ik heb gewoon een beetje gedaan zoals thuis. Wij gingen twee weken dus ik nam voor zoveel dagen kleding mee, en dan wat ruimer. Het voordeel is dat die kleertjes nog zo klein zijn dat ze amper plek innemen, helemaal die dunne zomerkleertjes Wink Als je ook wat wasmiddel meeneemt kun je wat dingen ook even snel op de hand uitwassen, een hoeslaken is zo droog.

Luiers hadden we 2 pakken mee (80st.) want dat paste nog in de auto. Maar pampers verkopen ze in het buitenland ook wel dus die kun je altijd bijkopen. Speelgoed hadden wij vrijwel alles mee wat N. heeft, maar dat is niet zoveel Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  maiadebij ma 2 jul 2012 - 0:01

Wat moet ik allemaal meenemen? Hebben jullie tips? Op advies van een vriendin had ik knijpfruit mee voor de kinderen, voor zowel in het vliegtuig als daar op de hotelkamer. En ik had voor de kinderen een koffertje mee met nieuw speelgoed om ze te vermaken in het vliegtuig. Oja en misschien neusspray voor als hij last van zijn oren krijgt?

Hoe gaat het verder met flesvoeding? Wij vliegen om half 6 s'ochtends, dus L. krijgt in het vliegtuig een flesje. Mag ik een poederdoosje gewoon meenemen in mijn handbagage? Jahoor dat mag Of kan ik beter een "papje" uit een pakje geven? kan natuurlijk ook, net wat jullie het makkelijkst vinden. Een papje kan je volgens mij zo geven, voor een flesje moet je eerst bij de stuwardess zijn voor water, op ons laatste vlucht waren die niet zo vriendelijk en spraken geen engels dan is een kant en klaar papje natuurlijk heel handig. Wat voor speeltjes neem je zoal mee in het vliegtuig? Wat kleurpotloden en een kleurboekje, speentje, knuffel. En dit jaar had ik zo'n hond bij bart smit gekocht waarbij je zijn tanden moet indrukken en zijn bek bij 1 van de tanden dichtklapt, waren ze heel lang zoet mee(maar is jou zoontje er nog wat klein voor). In hoeverre kan ik de buggy meenemen? Tot aan de gate? Die mag je meenemen tot aan de slurf waar je het vliegtuig instapt, als je een quinny hebt let er dan even op dat je de adapters eraf haalt en zelf meeneemt die van ons zijn namelijk beide kwijt geraakt (gelukkig op de terugweg!). En als je buggy uit 2 delen bestaat moeten er 2 stickers op je buggy maar dat weten ze ook wel bij het inchecken. Als je uit het vliegtuig stapt op je bestemming krijg je beneden aan de trap meteen je buggy weer.

Daarnaast vind ik het ook erg moeilijk m.b.t. zijn kleding. Mijn zoon "zweet" nogal snel. Hoe kan ik hem het beste kleden? Enkel luier, romper, short & shirt? Ik zou een romper zonder mouwen en een vestje of t-shirt aan doen (beetje afhankelijk van het weer hier) misschien een vestje in je handbagage doen?

Hoe deden jullie het verder met het eten? Mijn zoon eet normaliter met de pot mee, maar zouden jullie dat ook daar doen? of potjes meenemen? J was 9 maanden toen we op familiebezoek naar Marokko gingen, zij at toen ook al met de pot mee en dat deed ze daar ook. We hebben geen potjes mee genomen. Op ons vakantie dit jaar naar Turkije (all-inclusive) hebben ze de hele vakantie op patat/fruit en brood geleefd Op vakantie met baby ruim 10 maanden  561177

En, met zijn slaapjes? Hier vielen beide kinderen heel makkelijk in slaap in het vliegtuig. J aan de borst en N op schoot. Ik heb de slaapjes op vakantie genomen hoe het uitkwam en wanneer ze moe waren. Ging eigenlijk vanzelf (ik heb geen makkelijke slapers, maar dit ging best goed)

Ik vind het best wel spannend, zo de eerste keer vliegen met een kleintje. Dus.. jullie tips / ervaringen hoor ik graag! Very Happy het is ook best spannend! Maar het komt vast goed! Ons vliegreis zou 3 uur duren maar duurde 6 uur Mad en de kinderen hebben het echt super goed gedaan. Je druk maken werkt ook weer door op je kindje, dus lekker genieten van de eerste keer vliegen!!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  maiadebij ma 2 jul 2012 - 0:04

oja de eerste keer op vakantie had ik echt veel te veel kleding mee!! Overdag lagen we nu toch aan het zwembad, dus kwamen we de dag door met badkleding. Misschien een idee om een mooi setje kleding mee te nemen, ik weet niet waar je heen gaat maar in veel vakantielanden kan je prachtige foto's laten maken!!

Slaapzakken hebben we trouwens niet nodig gehad. En zo'n cape voor na het zwemmen vond ik ook erg handig.



edit: Menorca zie ik, ik weet niet of ze daar ook foto's maken?

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Laced ma 2 jul 2012 - 0:43

Novalee schreef:In de auto lag ze dus ook vaak in alleen een luier en klein broekje (zodat ze haar luier niet los deed Very Happy).

Laughing

Maia: Waarin sliepen jullie kindjes dan? Enkel een rompertje? L. gaat dan wel het hele bed door. Ik neem er denk ik gewoon een mee voor de zekerheid Wink

Sabje: Heel veel plezier! Waar gaan jullie naartoe?

Zelda: Dank je wel!

Bedankt voor jullie adviezen! Maar.. mag je nu wel of niet zo'n kant en klaar papje meenemen? Ik vind dat denk ik toch makkelijker dan dat gedoe met water / poeder. Ik denk dat ik een paar potjes meeneem en dan kunnen we daar altijd wel bijkopen. Ik neem een pak flesvoeding mee in de koffer.

Nog tips hoe ik de vliegreis zo aangenaam mogelijk kan maken? Op het moment van opstijgen het beste de fles geven. Wat nog meer? L. is echt een HEEL bewegelijk kindje en kan niet bepaald stilzitten.

Oja, qua medicijnen. Wat moet ik meenemen? ORS, neusspray, zetpillen?

Ik heb er ook ontzettend veel zin, zie ook niet op tegen de vliegreis. We zien wel hoe het gaat!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  nillis ma 2 jul 2012 - 0:58

Vorig jaar was T 9 maand. Ze lag de hele dag in mauwloze romper en als we weg gingen had ze daar een broekje of een jurkje bij aan. Ik had in ieder geval veels te veel kleren mee. Dat doe ik dit jaar anders. Verder zijn wij met de auto naar Italie gegaan en over vliegen kan ik geen tips geven. Ik had voor drie weken voeding, pap en en potjes mee. Heb in Italie wel fruit potjes gevonden, maar geen maaltijd potjes. Dus dit jaar neem ik ook gewoon weer groentepotjes mee, zodat ze af en toe een potje kan eten.
Genoeg luiers en zwemluiers meenemen. Verder weinig tips.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Petteflet ma 2 jul 2012 - 1:20

nillis schreef:Vorig jaar was T 9 maand. Ze lag de hele dag in mauwloze romper en als we weg gingen had ze daar een broekje of een jurkje bij aan. Ik had in ieder geval veels te veel kleren mee. Dat doe ik dit jaar anders. Verder zijn wij met de auto naar Italie gegaan en over vliegen kan ik geen tips geven. Ik had voor drie weken voeding, pap en en potjes mee. Heb in Italie wel fruit potjes gevonden, maar geen maaltijd potjes. Dus dit jaar neem ik ook gewoon weer groentepotjes mee, zodat ze af en toe een potje kan eten.
Genoeg luiers en zwemluiers meenemen. Verder weinig tips.

Warm je die potjes dan op in een pannetje? Of hadden jullie de luxe van een magnetron? Zou je die potjes (de inhoud dan Wink ) ook kunnen "opbakken"? Mijn jongste eet namelijk (met moeite) een half potje. Maar vind het een beetje zonde om een heel potje te verwarmen en vervolgens meer dan de helft weg te moeten gooien. Zou ook betekenen dat ik min 21 potjes mee moet nemen. Op vakantie met baby ruim 10 maanden  394967
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Fiwen ma 2 jul 2012 - 3:16

Babyvoeding die aantoonbaar nodig is voor tijdens de reis mag je mee nemen (zo staat het op de sites van vliegtuigmaatschappijen) Maar ik heb al meerdere keren een vol pak melkpoeder in het vliegtuig mee mogen nemen en nooit problemen gehad. Ook een flesje spa blauw mag je gewoon mee nemen als je een kind bij hebt (tenminste, ik mocht dat altijd wel).
In het vliegtuig hebben ze gekookt water wat je kunt krijgen en dan kun je er zelf koud bij doen tot de juiste temperatuur.
Ik zou zorgen dat je een (desnoods halve) fles voor het stijgen en het landen hebt want dan kunnen ze best wel last van de oortjes krijgen.

De buggie mag je inderdaad mee nemen tot aan de gate, even bij de gate vragen waar je je buggie precies moet neerzetten en bij het uitstappen vragen waar je hem weer op kunt halen. Soms krijg je hem meteen bij het vliegtuig maar soms wordt hij bij de baggagebanden gezet.

Kleertjes zou ik niet te veel meenemen. Als hij nog flesjes krijgt zul je vast wel iets van afwasmiddel bij hebben en dat werkt ook perfect als wasmiddel dus dan kun je eventueel nog wat wassen als je echt te kort komt.

Middagdutje deed J.uul altijd in haar buggie, zo konden wij lekker bij het zwembad blijven liggen.

Potjes warmde we op in een flessenwarmer. De laatste vakantie hadden we die niet meer mee omdat J.uul elke vorm van voeding uit een potje weigert en toen hebben we een kleine waterkoker mee genomen om water op te warmen voor haar flessen. Gaat veel sneller.

Voor degene die weg gaan en kindjes hebben die al lopen heb ik nog wel een goede tip: Neem voldoende sokken mee, rond het zwembad is het vaak heel glad en door katoenen sokjes aan te geven glijden ze niet uit!

Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Fiwen ma 2 jul 2012 - 3:21

Laced schreef:
Bedankt voor jullie adviezen! Maar.. mag je nu wel of niet zo'n kant en klaar papje meenemen? Ik vind dat denk ik toch makkelijker dan dat gedoe met water / poeder. Ze hebben geen magnetron aan boord dus alles moet au-bain-marie opgewarmd worden en dat duurt erg lang. Water met poeder kun je gewoon kokend water krijgen en daar zelf koud bij mengen, dan heb je binnen een minuut een fles.

Nog tips hoe ik de vliegreis zo aangenaam mogelijk kan maken? Op het moment van opstijgen het beste de fles geven. Wat nog meer? L. is echt een HEEL bewegelijk kindje en kan niet bepaald stilzitten. --> nieuw speelgoed doet hier wonderen om ze stil te laten zijn maar J.uul heeft de fijne eigenschap om meteen in slaap te vallen in het vliegtuig.

Oja, qua medicijnen. Wat moet ik meenemen? ORS, neusspray, zetpillen? insectenspray, spul voor als ze geprikt zijn, factor 50 zonnebrand en calendulan (voor als ze toch verbranden)


Fijne vakantie!

Niet te veel zorgen maken maar vooral genieten!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  nillis ma 2 jul 2012 - 4:05

Petteflet schreef:
nillis schreef:Vorig jaar was T 9 maand. Ze lag de hele dag in mauwloze romper en als we weg gingen had ze daar een broekje of een jurkje bij aan. Ik had in ieder geval veels te veel kleren mee. Dat doe ik dit jaar anders. Verder zijn wij met de auto naar Italie gegaan en over vliegen kan ik geen tips geven. Ik had voor drie weken voeding, pap en en potjes mee. Heb in Italie wel fruit potjes gevonden, maar geen maaltijd potjes. Dus dit jaar neem ik ook gewoon weer groentepotjes mee, zodat ze af en toe een potje kan eten.
Genoeg luiers en zwemluiers meenemen. Verder weinig tips.

Warm je die potjes dan op in een pannetje? Of hadden jullie de luxe van een magnetron? Zou je die potjes (de inhoud dan Wink ) ook kunnen "opbakken"? Mijn jongste eet namelijk (met moeite) een half potje. Maar vind het een beetje zonde om een heel potje te verwarmen en vervolgens meer dan de helft weg te moeten gooien. Zou ook betekenen dat ik min 21 potjes mee moet nemen. Op vakantie met baby ruim 10 maanden  394967

Wij warmden de potjes in warm water op een pannetje, dit was uiteindelijk een heel gedoe, dat we ook vaak gewoon in een pannetje zijn gaan opwarmen. T at ook niet altijd een heel potje en van het fruit ook niet. Wij bewaarden dat in ons campingkoelkastje.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 8:57

Meeste tips zijn al gegeven. Misschien nog een paar.

op de luchthaven, probeer dan op tijd bij de gate te zijn, en probeer nog wat te regelen met evt. stoelen. Wij hebben nu 7 vluchten gehad met L. (3 heen en 4 terug), en op 6 vd 7 vluchten viel nog wat te regelen, waaronder 4 Transavia vluchten. Je kunt waarschijnlijk met inchecken geen stoel kiezen ivm reizen met baby, maar je kunt ter plekke nog wel kijken wat opties zijn.

mbt hoeslaken. Ik ben daar misschien iets te kieskeurig in Op vakantie met baby ruim 10 maanden  561177 maar ik neem altijd eigen hoeslakens mee en was die daar tussentijd ook zelf uit. Die lakens van het appartementen-/hotelcomplex vind ik niet zo fris, en zijn vaak van die losse lakens ipv hoeslakens. Trekt hij zo los.
Let wel dat je die in de ochtend even afhaalt, en apart legt. Wij waren op dag 2 ons hoeslaken al kwijt, die lag al in de wasserette Cool dus met mn beste Spaans een briefje geschreven of ze dat ding konden terugbrengen Op vakantie met baby ruim 10 maanden  561177

Begin paar dagen voor jullie gaan vliegen met spuiten van neusspray. Helpt bij evt. dichtzitten van de oortjes. Tijdens stijgen / landen drinken aanbieden.


Let wel dat tijdens stijgen en landen, jullie zoontje op schoot in de babygordel moet zitten. Dus stel hij slaapt lekker languit op jullie schoot, moet hij alsnog in dat riempje van de stewardess. Dus wanneer hij al duf is bij het taxiën, beter vast vastzetten, zodat je hem niet wakker hoeft te maken.

middagdutjes deden wij ook altijd vaste prik bij zwembad. Voor hem structuur, en voor ons tijd om lekker in de zon te liggen boekje lezen oid.
Misschien wel handig om iets mee te nemen wat je om de buggy kunt 'binden', voor 's avonds. Wij gingen vaak 's avonds nog even op pad, en wanneer L's ogen dichtvielen, 'pakten' we de buggy in met een doek ivm wind en licht.



Veel plezier alvast, vaak maak je je onnodig zenuwachtig Laughing

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met baby ruim 10 maanden  Empty Re: Op vakantie met baby ruim 10 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum