Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groeiecho, 2 weken te klein

+16
Bruintje Beer
Tania
Aimee
Jazzlyn
Printje
Jasmine
Laced
SparklingEyes
Slakje
Coco
Pandora
bolus26
loesje
Niene
Lejow
Burn
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Groeiecho, 2 weken te klein - Pagina 2 Empty Re: Groeiecho, 2 weken te klein

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 2:42

Heftig Charlie! Maar onthou wel dat een echo op die termijn mm werk is. Pijltje 2 mm verder zetten en het ziet er totaal anders uit en de foutmarge bij groeiecho's, zeker de eersten, is best groot. Met 2 is het ook moeilijker meten, vooral als ze druk zijn.

Fijn dat ze in elk geval vervolgonderzoek doen. Hou je taai meis hug

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  _Lana_ wo 25 apr 2012 - 2:49

Stofzuiger schreef:Heftig Charlie! Maar onthou wel dat een echo op die termijn mm werk is. Pijltje 2 mm verder zetten en het ziet er totaal anders uit en de foutmarge bij groeiecho's, zeker de eersten, is best groot. Met 2 is het ook moeilijker meten, vooral als ze druk zijn.

Fijn dat ze in elk geval vervolgonderzoek doen. Hou je taai meis hug

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het blijft moeilijk om het op te meten. En dat ze allebei een groeiachterstand zouden hebben, is ook wel vreemd? Ze hebben hun eigen placenta, dus als het bij de een niet goed zou zitten, dan zou het bij de ander wel goed moeten zijn. Hmm, het staat er een beetje vaag, maar snap je wat ik bedoel? Bij mij werden de kindjes 4 dagen voor mijn bevalling op 1800 en 1900 gram geschat. Mijn zoontje was 2200 gram en dochter 1700. Dit verschil is op de echon dus nooit gezien. Ik snap wel dat je je zorgen maakt, maar ik zou de volgende echo even afwachten, misschien valt het allemaal wel mee of is het bijgetrokken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ wo 25 apr 2012 - 2:51

Oja maar het is wel heel heftig hoor, want je schrikt er wel van!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Darius wo 25 apr 2012 - 2:55

Mijn ervaring is dat ik een paar uur voor de bevalling van Pepijn nog een echo heb gehad waarbij hij op 3600 gram werd geschat, maar hij was dus 4230 gram. Ze kunnen er dus flink naast zitten!!

Een vriendin van me heeft twee dysmature kindjes gehad. Allebei de keren bleek ze een vrij kleine placenta te hebben.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 8:25

Het was niet de eerste groeiecho, heb er al een stuk of 4 gehad. Maar het was wel de eerste na de 20 weken echo, dus 4 weken geleden. Ik ben er nu wel iets rustiger onder, eerst dinsdag maar eens afwachten. Ze groeien immers nog gelijk. Maar je beseft in één klap hoe kwetsbaar de kleintjes zijn en hoe het is je zorgen te maken over iemand anders dan jezelf.

Gast
Gast

Bericht  juffie001 wo 25 apr 2012 - 17:49

Eens met stofzuiger. Het is idd mm werk.
En als je veel gaat rusten kunnen ze ook opeens een groeispurt maken.
hug
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 19:45

hier heeft rust ook goed geholpen. Tijdens de echo met 19 weken bleek ze gemiddeld 10 dagen achter te liggen, in die periode had ik ook bedrust ivm harde buiken. Tijdens de pretecho met 27 weken bleek ze gemiddeld 7 dagen voor te liggen. Zij is in 8 weken tijd, dus bijna 11 weken gegroeid. Uiteindelijk woog ze precies 3500 gram bij de geboorte en was ze 49 cm.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 25 apr 2012 - 19:56

Bij mijn schoonzusje hadden ze ook gezegd dat hij te klein zou zijn. Ze mocht blij zijn als hij de 6 pond zou halen, hij werd geboren en ik zei meteen al, die is zwaarder dan 6 pond. Hij was dus 3200 gram. Dus het zegt inderdaad niet alles. Ook zeiden ze, je hebt vreselijk veel vruchtwater, nou ook dat viel allemaal erg mee!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: