peuter 'los' laten lopen
+10
Susan
Thunder
Filoria
Flemy
Dolphinne
LotteK
LMCurious
JD
bella
Rouge
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: peuter 'los' laten lopen
haha leuk om verschillende reacties te lezen,alle kindjes zijn weer anders. En dan dacht ik nog dat wij zo'n rustig kind zouden krijgen omdat man en ik allebei rustig zijn, nou mooi niet dus.
Ik moet ook gewoon nog ff wennen aan het streng optreden in openbaar, thuis kost me dat geen moeite, maar met starende blikken van winkelend publiek vind ik dat toch erg ongemakkelijk. Nu begrijp ik eindelijk die moeders die hun huilende kind negeren (dacht vroeger altijd 'wat zielig' en waarom wordt hij/zij niet getroost) Nou nu weet ik wel beter..!
Ik moet ook gewoon nog ff wennen aan het streng optreden in openbaar, thuis kost me dat geen moeite, maar met starende blikken van winkelend publiek vind ik dat toch erg ongemakkelijk. Nu begrijp ik eindelijk die moeders die hun huilende kind negeren (dacht vroeger altijd 'wat zielig' en waarom wordt hij/zij niet getroost) Nou nu weet ik wel beter..!
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Gewoon hand laten vasthouden, mijn zoon is 4 en die geeft gewoon een hand. Nu loopt hij ook gewoon naast mij, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen die door een winkel rennen met karren etc dus hij blijft gewoon bij mij. Als we de wijk weer in zijn kan hij rennen, en verder loopt ie gewoon naast mij.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
We laten hem in de supermarkt een handje geven, en als hij dat niet wil gaat hij gewoon in de wagen. Gister lag er voor het eerst een krijsende dreumes op de grond in de Albert Heijn.
Gast- Gast
Storm schreef:We laten hem in de supermarkt een handje geven, en als hij dat niet wil gaat hij gewoon in de wagen. Gister lag er voor het eerst een krijsende dreumes op de grond in de Albert Heijn.
o dat lijkt me zo erg he....heb nig geen kids, maar dat is wel iets waar ik tegenop zie ahahaha....
al die mensen die zich ermee gaan bemoeien, en allemaal wel weten hoe je het moet aanpakken, kind wat alleen maar harder gaat krijsen...zou er een knalrode kop van krijgen haha!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Haha, ik had ook gedacht dat ik me zou schamen maar het duurde gelukkig niet lang. En ja, mensen kijken en maken goedbedoelde opmerkingen, maar het is gewoon een kwestie van lief lachen en maken dat je wegkomt.*Marietje* schreef:Storm schreef:We laten hem in de supermarkt een handje geven, en als hij dat niet wil gaat hij gewoon in de wagen. Gister lag er voor het eerst een krijsende dreumes op de grond in de Albert Heijn.
o dat lijkt me zo erg he....heb nig geen kids, maar dat is wel iets waar ik tegenop zie ahahaha....
al die mensen die zich ermee gaan bemoeien, en allemaal wel weten hoe je het moet aanpakken, kind wat alleen maar harder gaat krijsen...zou er een knalrode kop van krijgen haha!
Gast- Gast
Storm schreef:Haha, ik had ook gedacht dat ik me zou schamen maar het duurde gelukkig niet lang. En ja, mensen kijken en maken goedbedoelde opmerkingen, maar het is gewoon een kwestie van lief lachen en maken dat je wegkomt.*Marietje* schreef:Storm schreef:We laten hem in de supermarkt een handje geven, en als hij dat niet wil gaat hij gewoon in de wagen. Gister lag er voor het eerst een krijsende dreumes op de grond in de Albert Heijn.
En dan heb je soms ook nog eens mensen die geen goedbedoelde adviezen geven, heel irritant. Lekker commentaar geven...
Gast- Gast
Daar maak ik me niet druk (meer) om. Als onbekende mensen commentaar hebben neem ik mezelf altijd voor dat ze het bijna nooit gemeen bedoelen, maar dat dat meer mijn eigen interpretatie is. Van bekende mensen daarintegen (familie) kan ik het vaak minder goed hebben.
Gast- Gast
Storm schreef:Daar maak ik me niet druk (meer) om. Als onbekende mensen commentaar hebben neem ik mezelf altijd voor dat ze het bijna nooit gemeen bedoelen, maar dat dat meer mijn eigen interpretatie is. Van bekende mensen daarintegen (familie) kan ik het vaak minder goed hebben.
Nee, ik maak me er ook niet druk om, maar soms als alles even tegenzit met 2 jengelende kinderen, en er durft iemand een sneer te geven, dan kan ik echt kwaad worden. Probeer dan wel rustig te blijven, maar dat valt niet altijd mee. Gelukkig heb luistert de jongste nu ook steeds beter, dus vaak komt het niet meer voor.
Ik was pas in een winkel, en er was een kindje dat echt heel vervelend was, echt strontvervelend. Ik zeg daar niks van, dat heeft totaal geen zin, en maakt de moeder alleen maar nerveus. Ik weet zelf hoe vervelend zulke momenten zijn.
Maar toen was er dus een oudere vrouw die meteen zei: Tja, zulke kinderen moet je ook niet mee willen nemen met boodschappen doen, lekker thuis laten.
Alsof dat altijd gaat! Denk dat ze zelf die periodes van hun kinderen zijn vergeten, ieder kind heeft wel eens zo'n bui.
Gast- Gast
Oh zo ja, ik vind dat ook zo lullig! Zeg dan niks. Gelukkig heb ik het zelf nog niet meegemaakt maar ik zou ook best boos kunnen worden daarom. Ik zou het alleen niet uiten denk ik, daar schiet je niks mee op.
Gast- Gast
Mijn zoon is ook een keer gaan liggen, languit voor de boekjes omdat hij geen boekje moecht. Heb hem krijsend en wel op gepakt, afgerekend en naar huis gelopen. Leuk is het niet, maar erger vind ik nog moeders die hun kind gaan proberen over te halen om alsjeblieft te stoppen, of uiteindelijk maar toegeven.
Bolleke- Kletskop
kruimelje schreef:Gewoon hand laten vasthouden, mijn zoon is 4 en die geeft gewoon een hand. Nu loopt hij ook gewoon naast mij, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen die door een winkel rennen met karren etc dus hij blijft gewoon bij mij. Als we de wijk weer in zijn kan hij rennen, en verder loopt ie gewoon naast mij.
ja maar een peuter houdt niet altijd 'gewoon' je hand vast...soms wel maar vaak ook niet..dat moet hij nu juist leren en ja dan krijg je ook driftige peuters.
Rouge- Prater
Natuurlijk houden ze niet gewoon je hand vast. Deed die van mij ook niet, dus als ik hem 2x had gewaarschuwd dat wegrennen handje geven betekende, dan hield ik hem daar ook aan. En in praktijk heeft dat inderdaad weleens betekend dat ik met een krijsende peuter door de winkel liep, terwijl ik mijn uiterste best moest doen om dat handje vast te houden. Dat hoort er dan bij, het is ook geen optie om hem zijn gang maar te laten gaan of hem tot in lengte van dagen in de wagen te laten zitten. En ongemerkt zijn karretje bijsturen vind ik ook geen optie, daar leert hij nog steeds niets van.Rouge schreef:kruimelje schreef:Gewoon hand laten vasthouden, mijn zoon is 4 en die geeft gewoon een hand. Nu loopt hij ook gewoon naast mij, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen die door een winkel rennen met karren etc dus hij blijft gewoon bij mij. Als we de wijk weer in zijn kan hij rennen, en verder loopt ie gewoon naast mij.
ja maar een peuter houdt niet altijd 'gewoon' je hand vast...soms wel maar vaak ook niet..dat moet hij nu juist leren en ja dan krijg je ook driftige peuters.
Gast- Gast
Lilith schreef:Natuurlijk houden ze niet gewoon je hand vast. Deed die van mij ook niet, dus als ik hem 2x had gewaarschuwd dat wegrennen handje geven betekende, dan hield ik hem daar ook aan. En in praktijk heeft dat inderdaad weleens betekend dat ik met een krijsende peuter door de winkel liep, terwijl ik mijn uiterste best moest doen om dat handje vast te houden. Dat hoort er dan bij, het is ook geen optie om hem zijn gang maar te laten gaan of hem tot in lengte van dagen in de wagen te laten zitten. En ongemerkt zijn karretje bijsturen vind ik ook geen optie, daar leert hij nog steeds niets van.Rouge schreef:kruimelje schreef:Gewoon hand laten vasthouden, mijn zoon is 4 en die geeft gewoon een hand. Nu loopt hij ook gewoon naast mij, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen die door een winkel rennen met karren etc dus hij blijft gewoon bij mij. Als we de wijk weer in zijn kan hij rennen, en verder loopt ie gewoon naast mij.
Inderdaad, daarom zei ik ook dat ze dat nog moeten leren. In het stukje van kruimeltje staat 4 keer het woord 'gewoon' dus daarom bedoelde ik dat het niet zo 'gewoon'(of simpel is) als het lijkt. Peuter moet nu ervaren hoe het werkt met loslopen en hand vast houden.
Rouge- Prater
Oooh het beroemde plaatje! Die van mij deed laatst iets in dezelfde categorie, maar dan minder vervelend:Storm schreef:We laten hem in de supermarkt een handje geven, en als hij dat niet wil gaat hij gewoon in de wagen. Gister lag er voor het eerst een krijsende dreumes op de grond in de Albert Heijn.
Zaterdagmiddag 15.00 middenin een stampvolle Hema. Ging meneer midden in het drukke gangpad liggen. Op zijn rug. Naar het plafond kijkend. En breed lachend.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Mijn dochter liep met 13 maanden los en liep eigenlijk meteen wel bij mij in de buurt. En als ze wel wegliep waarschuwde ik haar en als ze het dan nog een keer deed moest ze me hand vast houden. Nu (3,5 is ze) als ik mijn hand uitsteek pakt ze die vast. En als ze zelf een winkel te druk vind grijpt ze ook mijn hand. Wel hebben we haar geleerd dat ze best een rondje in een winkel mag lopen maar niet klieren,rennen en onder de rekken door kruipen. Dat vinden wij zo irritant.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10
Hier gingen ze gewoon in de buggy of ze nou wilden of niet. Ik heb vaak genoeg ze met al mijn kracht in de buggy moeten vastbinden haha.
Als ze zelf liepen dan moesten ze van mij gewoon een handje geven. Konden ze boos worden maar dan hadden ze pech. Meestal was het dus gewoon in de buggy en zo nu en dan probeerde we weer is aan het handje. Na verloop van tijd ging dat gewoon goed. Daarna waren ze oud genoeg en luisterde ze naar me of mochten ze idd een klein karretje duwen.
( nu heb ik er meer moeite mee, als ik nu naar de winkel moet en G en V moeten mee dan is het HEL! Druk doen samen en alles willen hebben. Ik heb ze zelfs gewoon een x met zn 2e in het winkelwagentje gepropt. Gelukkig zitten ze op school hahahaah )
Als ze zelf liepen dan moesten ze van mij gewoon een handje geven. Konden ze boos worden maar dan hadden ze pech. Meestal was het dus gewoon in de buggy en zo nu en dan probeerde we weer is aan het handje. Na verloop van tijd ging dat gewoon goed. Daarna waren ze oud genoeg en luisterde ze naar me of mochten ze idd een klein karretje duwen.
( nu heb ik er meer moeite mee, als ik nu naar de winkel moet en G en V moeten mee dan is het HEL! Druk doen samen en alles willen hebben. Ik heb ze zelfs gewoon een x met zn 2e in het winkelwagentje gepropt. Gelukkig zitten ze op school hahahaah )
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Rouge schreef:Lilith schreef:Natuurlijk houden ze niet gewoon je hand vast. Deed die van mij ook niet, dus als ik hem 2x had gewaarschuwd dat wegrennen handje geven betekende, dan hield ik hem daar ook aan. En in praktijk heeft dat inderdaad weleens betekend dat ik met een krijsende peuter door de winkel liep, terwijl ik mijn uiterste best moest doen om dat handje vast te houden. Dat hoort er dan bij, het is ook geen optie om hem zijn gang maar te laten gaan of hem tot in lengte van dagen in de wagen te laten zitten. En ongemerkt zijn karretje bijsturen vind ik ook geen optie, daar leert hij nog steeds niets van.Rouge schreef:kruimelje schreef:Gewoon hand laten vasthouden, mijn zoon is 4 en die geeft gewoon een hand. Nu loopt hij ook gewoon naast mij, maar als ik ergens een hekel aan heb zijn het kinderen die door een winkel rennen met karren etc dus hij blijft gewoon bij mij. Als we de wijk weer in zijn kan hij rennen, en verder loopt ie gewoon naast mij.
Inderdaad, daarom zei ik ook dat ze dat nog moeten leren. In het stukje van kruimeltje staat 4 keer het woord 'gewoon' dus daarom bedoelde ik dat het niet zo 'gewoon'(of simpel is) als het lijkt. Peuter moet nu ervaren hoe het werkt met loslopen en hand vast houden.
Sorry dat ik het woord "gewoon' gebruikte, maar voor mij is dat gewoon. Vanaf dag 1 zijn hand vastgehouden en nooit een gedoe geweest. Hij liep ook al vanaf dat hij een jaar was en goed kon lopen overal mee naar toe, en gewoon aan de hand zonder drama.
Bolleke- Kletskop
Uiteraard hebben ze me hier ook wel eens uitgetest en dan met name als je de wekelijkse boodschappen aan het doen bent. Ik negeerde ze dan en ging door met boodschappen doen alsof ik ze niet hoorde. Dat vinden ze ook niet leuk want ze doen het om de aandacht. Nu weten ze dus dat het geen zin heeft en komt het eigenlijk nooit meer voor. Wat ook helpt is om ze iets te doen te geven bijv. zo'n klein karretje geven zodat ze kunnen helpen met boodschappen doen. Daar hou je ze ook goed mee bezig.
En verder met gewoon meelopen (loslopen klinkt zo honds) loop ik ook gewoon door. Helaas hielp dat bij Tygo beter dan bij Jens. Want Jens geeft er echt niets om als hij mij niet meer kan zien. Nu zeg ik van te voren altijd dat hij mag lopen maar dat hij moet luisteren, als hij niet luisterd dan gaat hij gewoon in de buggy en dat weet hij ook. Meestal kiest hij dan eieren voor zijn geld.
En verder met gewoon meelopen (loslopen klinkt zo honds) loop ik ook gewoon door. Helaas hielp dat bij Tygo beter dan bij Jens. Want Jens geeft er echt niets om als hij mij niet meer kan zien. Nu zeg ik van te voren altijd dat hij mag lopen maar dat hij moet luisteren, als hij niet luisterd dan gaat hij gewoon in de buggy en dat weet hij ook. Meestal kiest hij dan eieren voor zijn geld.
Gast- Gast
Dit doet me trouwens ergens aan denken.
Bij mij in de buurt woont een moeder die in een rolstoel zit, met 3 kinderen. De kinderen zijn zo'n beetje 2, 4 en 6 jaar gok ik. Ik zie haar altijd alleen met die 3 kinderen, zowel in de stad als gewoon in de supermarkt. Zij in de rolstoel dus, met 3 'loslopende' kinderen. Daar heb ik echt zoveel bewondering voor! Telkens weer als ik haar zie met haar kinderen, dan denk ik 'stel nou dat een van jouw kinderen het op een lopen zet?' Je moet je kinderen toch wel verdomd goed opgevoed hebben, dat je dit dus kan. Waarschijnlijk let de oudste gewoon goed op ofzo, maar hoe dan ook.. bewondering!
Bij mij in de buurt woont een moeder die in een rolstoel zit, met 3 kinderen. De kinderen zijn zo'n beetje 2, 4 en 6 jaar gok ik. Ik zie haar altijd alleen met die 3 kinderen, zowel in de stad als gewoon in de supermarkt. Zij in de rolstoel dus, met 3 'loslopende' kinderen. Daar heb ik echt zoveel bewondering voor! Telkens weer als ik haar zie met haar kinderen, dan denk ik 'stel nou dat een van jouw kinderen het op een lopen zet?' Je moet je kinderen toch wel verdomd goed opgevoed hebben, dat je dit dus kan. Waarschijnlijk let de oudste gewoon goed op ofzo, maar hoe dan ook.. bewondering!
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: