Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aantal uren/minder werken vader

+33
moepie
liesje
Flower_L
-Ieniemienie-
Printje
studiebol
Bruintje Beer
Teddyaapje
Linda
Twellie
Thunder
Pussycat
Parisienne
Happydobby
Sophiee
Darius
Coccinelle
Star007
Mamsie
Monnie
Slakje
kwak
SarahKey
pindaatje
Tania
Novalee
Lilypie
Roodkapje
Famke
yes1984
MamaDaan
duckie
Annie24
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

aantal uren/minder werken vader - Pagina 2 Empty Re: aantal uren/minder werken vader

Bericht  Parisienne ma 23 apr 2012 - 8:57

Mijn vriend werkt tussen de 40 en 50 uur per week. Hij heeft een nieuwe baan, daar zal hij ook zo'n 40 uur per week gaan werken. Ik studeer nog en werk niet. Mijn moeder stiefmoeder passen beiden een dag op, dus heb sowieso twee dagen in de week om aan mijn studie te besteden. Als ik ga werken zullen dit waarschijnlijk/hopelijk max. 3 dagen worden, dan zou N. ook nog een dag naar de kinderopvang gaan. Dat vind ik dan wel genoeg, twee dagen oppas en een dag kinderopvang.

Of mijn vriend een dag extra thuis zou willen blijven weet ik niet. Voorlopig is dat niet aan de orde, hij heeft net een nieuwe baan (aangeboden gekregen) en doet daarnaast een opleiding.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aantal uren/minder werken vader - Pagina 2 Empty Re: aantal uren/minder werken vader

Bericht  Famke ma 23 apr 2012 - 9:01

Hier gaan ze ongeveer 3 dagen per week naar de gastouder, soms 2. Helaas geen familie in de buurt die als oppas kan fungeren, al vind ik het voor de kinderen ook wel weer fijn dat ze 1 oppasadres hebben.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pussycat ma 23 apr 2012 - 9:05

Voordat we onze dochter kregen werkten we beiden 5 dagen in de week.
Nu werk ik 3 dagen in de week en mijn vriend 4.
We wilden beiden minderen in werk en we wilden geen oppas zolang het niet nodig is.
Mocht het wel nodig zijn dan zijn de ouders van mijn vriend altijd bereid om op te passen. Die werken niet meer en hebben alle tijd en willen ook altijd tenzij ze zelf wat anders hebben natuurlijk, maar dat komt niet vaak voor.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 9:06

Man werkt nu nog 40-50 uur. Straks ouderschapsverlof en dan zo'n 32 uur. Maar dan gaat hij ook meer tijd besteden aan zijn eigen bedrijf, dus het komt wel op hetzelfde neer denk ik.

Ik werk gemiddeld 24-30 (ook deel eigen bedrijf) uur en studeer ernaast s'avonds en in het weekend.

Zoon gaat nu 3 dagen naar de opvang. Het maximale zou voor ons 4 dagen zijn. Hebben we ook een tijd gehad en dat ging eigenlijk ook prima.

Gast
Gast

Bericht  Thunder ma 23 apr 2012 - 9:13

Ik werk 16 uur op 2 vaste dagen. Op die dagen passen de oma's op. Mijn man werkt 39,25 uur in loondienst en 1 dag voor zichzelf. De oudste gaat naar de basisschool, de jongste gaat 2 ochtenden naar de psz/opvang.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Novalee ma 23 apr 2012 - 9:18

N. gaat niet naar een kinderdagverblijf of gastouder omdat ik thuisblijfmoeder ben. Maar ik sport 2x per week, en 1x in de 2 weken moet ik naar de psych. Mijn moeder komt dan twee x oppassen en mijn schoonmoeder 1x. Dat vind ik zo prima. Als N. straks mee kan op de fiets zal ik haar af en toe eens een (mid)dagje extra wegbrengen denk ik om even wat dingen voor mezelf te doen of die niet makkelijk gaan met N. erbij. Zou ik (in de toekomst wellicht) ook een baan hebben dan zou voor mij 2 hele dagen KDV of oma de max. zijn, ik zou zelf ook maar 2 dagen willen werken.

Ik ben op zich wel tevreden met de verdeling, al vind ik het soms wel jammer dat mijn vriend zoveel werkt. Hij gaat weg als N. nog slaapt en komt meestal tussen 18:00 en 19:00 uur thuis, net op tijd voor het eten en om haar naar bed te brengen. Doordeweeks ziet hij N. dus alleen dan. In het weekend natuurlijk wel meer, maar ook dan werkt hij wel eens, gelukkig meestal thuis. Zelf zou ik dat niet kunnen maar mijn vriend heeft daar minder moeite mee. Natuurlijk mist hij haar wel eens, maar hij vindt zijn werk (eigen bedrijf) ook heel belangrijk en haalt daar veel voldoening uit. Minder werken is voor hem geen optie, niet alleen omdat hij dat niet wil maar ook omdat zijn werk niet in minder uren te doen is. Ondanks dat ik het soms wel jammer vindt er de hele dag alleen voor te staan, heeft zijn baan ook zo zijn voordelen (hoog salaris, vaak makkelijker vrij kunnen nemen, etc.).
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 9:20

Aanvulling op je andere vragen: ze gaan vier dagen naar de opvang. Dat vind ik ook wel het maximale waar ik me prettig bij zou voelen. Het gaat eigenlijk super. We ontbijten en dineren elke dag met z'n vieren en dat vind ik erg fijn.

Qua verdeling voor mezelf vind ik het ook prima eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Twellie ma 23 apr 2012 - 9:36

Mijn vriend werkt 34 uur per week, ik 24. Die 24 uur is gemiddeld genomen, het varieert tussen 10 uur en 40+ uur.

We hebben maximaal anderhalve dag opvang nodig, doordat we werk zo plannen dat we zo min mogelijk samen werken. Ik vind het ideaal zo.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Linda ma 23 apr 2012 - 9:40

Ik werk 24 uur in 3 dagen (di, do, vr) en mijn man 30 uur in 4 dagen (ma, di, wo, do). Op dinsdag en donderdag gaat onze dochter naar oma en vrijdag is mijn man dus met haar alleen. Dat werkt prima.
Soms werk ik wel eens op ma of wo en ben ik vrijdag vrij. Dan past de ene oma 1 dag op en de andere oma 2. Dat is voor mij nu het maximale.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Teddyaapje ma 23 apr 2012 - 9:50

Mijn vriend werkt 32u, heeft 40u op contract waarvan 8u ouderschapsverlof. Ik heb een eigen zaak en werk tussen de 25 en 35u per week. De afgelopen 3 maanden rond de 40 a 45u vanwege een vervanging maar dat is dus tijdelijk.

T. gaat 1dag naar t kdv en de rest wisselt ons werk zich af waardoor een van ons thuis is als de ander werkt. Tijdens de vervanging heeft mn schoonmoeder 1 dag opgepast.

Het max. aantal dagen opvang zou voor mij 2 of 3 dagen zijn.Ik heb ook een min. en dat is 1 of in elk geval een halve dag. Vind t belangrijk dat T. met andere kindjes leert omgaan en niet altijd maar bij zijn ouders is. Dus al zouden we geen opvang nodig hebben dan zou ik hem toch brengen. Dit zou ik de ideale situatie vinden maar ik kan me voorstellen dat je in sommige gevallen geen keuze hebt hierin.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Bruintje Beer ma 23 apr 2012 - 13:01

Ik werk 24u en mijn man werkt nu 32u. We werken beide in de zorg. De kinderen gaan 1x p.w. naar een gastouder op vrijdag dit is onze vaste werkdag van beide. Verder kunnen we het nu nog prima zelf opvangen met wat achterwacht van de oma's.

Ik vind de max 2 dagen opvan bij een gastouder/kdv.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 18:26

Mijn vriend werkt gewoon 40 uur elke dag van half 8 tot half 5. Ik werk 20 uur op ma-midd, di en wo-ocht. De tijden dat ik werk gaat l naar het kdv, dus in totaal 2 dagen. Mijn vriend gaat misschien minder werken als ze ouder is, bijv wo midd vrij, maar er zit een groot verschil tussen onze salarissen en we vallen dan gewoon een flink stuk terug.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 18:45

Ik ben huisvrouw en mijn man werkt 40 uur. In een ideale wereld zouden we allebei 20 werken (of 16-24), maar door persoonlijke omstandigheden is dat helaas niet haalbaar. We brengen ons kind het liefst helemaal niet naar de opvang, dus als tweede keus zijn we met de situatie zoals die nu is ook best tevreden.

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 23 apr 2012 - 19:23

Ik ben van 34 naar 24 uur gegaan. Mijn vriend is gewoon 50+ blijven werken.

Ik heb altijd gezegd dat ik 3 dagen voor mij de max vind dat mijn kind naar de opvang moet, nu gaan ze hier twee dagen naar het dagverblijf en 1 dag naar mijn ouders. En dat vind ik prima zo. Ik ga met een gerust hart werken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 19:36

Ik ga van 40+ uren werken naar 20. Slik, voorlopig bye bye carriére maar eigenlijk heb ik er wel heel erg zin in. Gek hoe je verandert.

En (tromgeroffel), mijn MAN gaat ouderschapsverlof opnemen. Wie had dat aan het begin gedacht Laughing .Hij gaat van 40 uur per week naar 32. In de praktijk betekent dit dat we geen opvang nodig hebben omdat mijn moeder ook een dag per week gaat oppassen. En dat vind ik echt superfijn!

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 23 apr 2012 - 19:53

Hoe veel werken jullie en hoeveel werkt jullie partner?
Ik werk drie dagen en mijn man 5. We vinden dit allebei heel fijn werken, een jaar geleden werkten we 4-4 maar mijn man werkt liever 5 dagen en ik liever 3 dus helemaal goed.

wat is het maximale dat jullie je kind(eren) naar de opvang willen brengen en zijn jullie tevreden met de verdeling zoals deze nu is?
Max. 2 dagen en dat ging hij ook altijd, maar door al die duurdere kosten gaat hij sinds april maar 1 dag naar de opvang en 2 dagen naar oma.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  -Ieniemienie- ma 23 apr 2012 - 20:03

Mijn man werkt 60u in de week. Hij werkt van 01.15u snachts tot 11u smorgens. 6dgn in de week.
Ik werk 20u in de week. Ene week 2 dagen, de andere week 3 dagen.

De kinderen gaan 2 dagen mee naar het kdv waar ik zelf werk. Mijn man slaapt op die dagen overdag bij.
De andere dag, 1x in de twee weken past mijn moeder op. En slaapt mn man ook bij.

Ik vind het zo heel fijn geregeld. Ik vind 2dgn kdv eigenlijk de max. En een dagje oma vind oma geweldig, en de kids ook.
Het fijne aan mijn man zn werktijden is dat hij op de dagen dat ik niet werk, ook om 11u smiddags thuis is. En dus veel tijd met de kinderen heeft. ZO hebben we veel tijd met zijn vieren, of kan ik af en toe een middagje wat voor mezelf doen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Flower_L ma 23 apr 2012 - 22:25

Vriend werkt 40+
Ik werkte 32, sinds kort 28

L gaat 3dgn naar kdv, en om de week past mn moeder op, 1dag.

vriend roept al tijdje dat hij nr 36u wil maar nog geen concrete plannen. Dan zou het 4x9 worden plus thuiswerk wat hij nu ook al doet s'avonds.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  liesje di 24 apr 2012 - 4:53

mijn man werkt 40 uur en ik 24 uur.ik wil ws naar de 20 uur gaan en de 4 uur als oproep. werk in de zorg
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  moepie di 24 apr 2012 - 6:00

Mijn man werkt 40 uur in de week, ik 16 uur.
Eventueel zou ik het wel leuk vinden als mijn man een dag thuis zou zijn met onze dochter maar als hij 1 dag inlevert zou ik daarvoor 2 dagen extra moeten gaan werken, dit willen we beiden niet. En op dit moment is het ook niet mogelijk omdat hij via zijn werk zijn praktijk stage nu doet en als hij daarmee klaar is gaat hij weer verder studeren, dat kost hem ook 1 dag. In minder dan 4 dagen is zijn werk niet haalbaar.
Dus we vinden het prima zoals het nu geregeld is. We zijn wel samen het weekend thuis.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mamsie di 24 apr 2012 - 7:02

Charlie schreef:Ik ga van 40+ uren werken naar 20. Slik, voorlopig bye bye carriére maar eigenlijk heb ik er wel heel erg zin in. Gek hoe je verandert.

En (tromgeroffel), mijn MAN gaat ouderschapsverlof opnemen. Wie had dat aan het begin gedacht Laughing .Hij gaat van 40 uur per week naar 32. In de praktijk betekent dit dat we geen opvang nodig hebben omdat mijn moeder ook een dag per week gaat oppassen. En dat vind ik echt superfijn!

Was hij nog niet je man dan?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Fearie di 24 apr 2012 - 7:17

Mijn vriend werkt 36 uur en ik 32 uur. Mijn vriend is op maandag vrij en ik op donderdag, D gaat dinsdag en vrijdag de hele dag naar de opvang en woensdagochtend, de middag passen mijn schoonmoeder en haar zus op.
2.5 dag was ook eigenlijk wel mijn max, dus we hebben het goed geregeld zo.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 7:19

Mamsie schreef:
Charlie schreef:Ik ga van 40+ uren werken naar 20. Slik, voorlopig bye bye carriére maar eigenlijk heb ik er wel heel erg zin in. Gek hoe je verandert.

Was hij nog niet je man dan?

lol!

Gast
Gast

Bericht  Liadan di 24 apr 2012 - 7:25

Ik werk 18 uur (omdat ik nu ouderschapsverlof opneem, anders 27 uur). Na de geboorte van de oudste ben ik van 32 naar 27 uur gegaan. Na de geboorte van de jongste heb ik dus ouderschapsverlof opgenomen en werk ik nu dus 18 uur.
Mijn partner werkt 36 uur in 4 dagen, met zijn functie kan hij niet minder werken en dat wil hij ook niet.

Mijn moeder past 1 dag op de kinderen, mijn vriend is 1 dag met de kinderen en ik ben de andere dagen thuis. Onze dochter gaat 1 dag naar het kdv, dat is eigenlijk niet meer nodig want vriend is thuis, maar ze heeft het er goed naar haar zin, ze was er al gewend toen ik minder ging werken en we laten haar er nog naartoe gaan ipv peuterspeelzaal.
Voor mij is 3 dagen opvang het maximale.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  nillis di 24 apr 2012 - 7:37

Mijn vriend werkt 40 uur in kantoorbaan en ik werk al jaren 28,8 uur, dat is het maximum wat mag binnen de stichting waar ik werk.
Mijn vriend zit er nu over te denken om ouderschapsverlof op te nemen en dan 1 dag per twee weken vrij te nemen. Ik werk onregelmatig en T gaat 2-3 dagdelen p. week naar het kdv.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: