Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijna 4

Ga naar beneden

Bijna 4  Empty Bijna 4

Bericht  meisjesmama zo 16 jan 2011 - 1:11

Mijn oudste word in juni 4 maar lijkt wel al een tijdje niet lekker in haar vel te zitten.
Ze huilt om de meest onbenullige dingen, word boos als het haar iets niet lukt, praat met een piepstemmetje. En dan slaat ze in eens om naar een super gezellig en vrolijk meisje.
Wij weten af en toe echt niet wat we met haar aan moeten.
Ik heb het idee dat ze haar lat te hoog legt. Ze wil perse (wat haar niet lukt) haar eigen rits van haar jas doen, ze kan haar schoenen aan doen maar de rits niet goed dicht. En als het niet lukt is het huis te klein.
Of ik haar nou lief benaderen, begrijpend benader of boos benader niets is op dat moment goed.
Weet iemand waar je kan zien wat een kind van deze leeftijd "moet" kunnen?

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijna 4  Empty Re: Bijna 4

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 1:18

volgens mij MOET ze niets...Very Happy in de kleuterklas vinden ze het fijn als de kindjes zindelijk zijn..zo niet dan zal je als ouders moeten komen om te verschonen (zo gaat het bij ons op school zeg maar) Ritsen van Jassen hoeven nog niet, veters ook niet...alles wat ze kunnen is mooi mee genomen vind ik. Er zit zo'n groot verschil tussen de ene 4 jarige en de andere 4 jarige.
Indy moet zich zelf aan kleden van mij, dit moet omdat ik weet dat ze het kan. Bij wat ik niet zeker weet vraag ik of ze het probeert en daarna help ik mee...

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama zo 16 jan 2011 - 1:33

Van mij moet ze ook niets.. Aankleden kan ze ook zelf met soms een beetje hulp. Maar als ik vraag of ze iets probeert dan mag ik haar daarna niet helpen omdat zij vind dat ze het zelf "moet" kunnen. Wil haar dan wel helpen is het huis te klein. Ze lijkt wel erg streverig voor zichzelf en dat herken ik wel bij mijn man. En dan zeggen we tegen elkaar ook wel eens. Ze is nog 3 he...maar omdat ze al zoveel wel kan "vergeet" je dat wel eens.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 1:39

meisjesmama schreef:Van mij moet ze ook niets.. Aankleden kan ze ook zelf met soms een beetje hulp. Maar als ik vraag of ze iets probeert dan mag ik haar daarna niet helpen omdat zij vind dat ze het zelf "moet" kunnen. Wil haar dan wel helpen is het huis te klein. Ze lijkt wel erg streverig voor zichzelf en dat herken ik wel bij mijn man. En dan zeggen we tegen elkaar ook wel eens. Ze is nog 3 he...maar omdat ze al zoveel wel kan "vergeet" je dat wel eens.

zo herkenbaar, wij fluiten ons ook wel een terug met de gedachte oja ze is pas 3.....
een mindere eigenschap van je man herkent bij e haha...een geluk in de toekomst kan deze eigenschap ook positief werken!! voor nu wel frustrerend zeg...moet zeggen dat wij dat niet herkennen

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: