Oogjes dicht, snaveltjes toe...
+36
Supertalentje
liesje
meisje
SarahKey
Flip Fluitketel
nillis
_Lana_
Theezakje13
studiebol
Happydobby
Monnie
PapillonRose
Pussycat
Thunder
Dolphinne
kwak
Flower_L
Parisienne
Lilypie
PiP
Aggi
Linda
yes1984
Rouge
Susan
Coco
Bolleke
Star007
Liadan
Twellie
Aimee
sabje
vlinder-19
Mizzie
*Troela*
Muppetje
40 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Oogjes dicht, snaveltjes toe...
heel makkelijk. Ik leg haar in bed en ze slaapt al bijna.
tussen de middag gaat ze eerst nog een beetje kletsen en soms jammeren maar daarna gaat ze slapen.
tussen de middag gaat ze eerst nog een beetje kletsen en soms jammeren maar daarna gaat ze slapen.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Mijn zoontje slaapt over het algemeen vrij snel.
Alleen duurt het naar bed gaan ritueel soms vrij lang en wil hij het nog even extra rekken door bijvoorbeeld nog een extra knuffeltje uit te willen zoeken.
Of te rekken bij de laatste knuffel en kus. Hij komt dan altijd even uit bed na het verhaaltje lezen, ik til hem op, hij doet de lamp uit, ik zing slaap kindje slaap, knuffel, kus en weer in bed.
Maar met het uit bed komen treuzelt hij vaak.
Maar als ik eenmaal zijn kamertje uit ben hoor ik hem ook niet meer .
Alleen duurt het naar bed gaan ritueel soms vrij lang en wil hij het nog even extra rekken door bijvoorbeeld nog een extra knuffeltje uit te willen zoeken.
Of te rekken bij de laatste knuffel en kus. Hij komt dan altijd even uit bed na het verhaaltje lezen, ik til hem op, hij doet de lamp uit, ik zing slaap kindje slaap, knuffel, kus en weer in bed.
Maar met het uit bed komen treuzelt hij vaak.
Maar als ik eenmaal zijn kamertje uit ben hoor ik hem ook niet meer .
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Momenteel hebben mijn beide kinderen daar ook last van.Rejoy. schreef:altijd een langdurig proces, ze geeft zich heel moeilijk over aan de slaap.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
N. krijgt overigens zo'n 3 kwartier voordat ze naar bed gaat melatonine (5mg). De laatste tijd merkt ze heel goed wanneer de melatonine gaat werken en wanneer ze dus moe wordt. Als ze 'bed' zegt en naar haar kamertje loopt weet ik dat we enigszins op moeten gaan schieten met naar bed gaan, als het te lang duurt raakt ze over haar slaap heen (waardoor zowel het slapen gaan als de nachten nog onrustiger zijn dan normaal). Heel fijn dus dat ze nu kan praten en kan aangeven wanneer de melatonine gaat werken
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Zolang ze niet van drukte ineens moet gaan slapen gaat het prima.
Even een rustmomentje... wat zingen, verhaaltje vertellen, tanden poetsen pyjama aan etc...
Dan slaapt ze binnen 10 minuutjes.
S'middags doet ze er wat langer over, maar dan ga ik er niet bij zitten. Dan kan ze zo een poosje alleen in bed zitten zonder te huilen, dan kletst ze wat in d'r zelf. Meestal gaat ze zitten in bed en dan met d'r beentjes door de spijlen lekker wiebelen met de benen haha.
Dan kan ik even een wasje doen. Soms slaapt ze dan, soms niet dan neem ik d'r weer mee naar beneden.
Toen ze nog wat jonger was heb ik trouwens ook veeeeeeel met haar moeten lopen, wiegen, zingen etc...
Even een rustmomentje... wat zingen, verhaaltje vertellen, tanden poetsen pyjama aan etc...
Dan slaapt ze binnen 10 minuutjes.
S'middags doet ze er wat langer over, maar dan ga ik er niet bij zitten. Dan kan ze zo een poosje alleen in bed zitten zonder te huilen, dan kletst ze wat in d'r zelf. Meestal gaat ze zitten in bed en dan met d'r beentjes door de spijlen lekker wiebelen met de benen haha.
Dan kan ik even een wasje doen. Soms slaapt ze dan, soms niet dan neem ik d'r weer mee naar beneden.
Toen ze nog wat jonger was heb ik trouwens ook veeeeeeel met haar moeten lopen, wiegen, zingen etc...
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Hier gaat het meestal best makkelijk. Maar ik heb wel periodes erbij dat het echt drama is. Gisteren toevallig weer zo'n avond (gelukkig vanavond weer gewoon normaal). Ik heb er bijna 2,5 uur over gedaan om haar fatsoenlijk op bed te leggen. Ik mocht niet weggaan, anders ging ze hysterisch huilen. Bleef ik erbij, dan ging ze keten en me bekogelen met knuffels Best leuk voor een keertje, maar na 2.5 uur afwisselend weglopen en even bij haar blijven en dat zonder succes vond ik het ook wel genoeg en gelukkig sliep ze dan eindelijk.
Gelukkig gaat het meestal wel makkelijk. Dan doen we eerst ons ritueeltje (na douchen / bad nog even wat drinken, boekje lezen, tandenpoetsen en nog even knuffelen) en dan gaat ze naar bed. Dan leg ik haar op bed en dan gaat haar projector aan met licht en slaapliedje. Binnen ongeveer een kwartier is ze dan vertrokken.
Wanneer het niet goed gaat, is het of huilen op het hysterische af, of keten. En ze is ondertussen ook slim genoeg om te weten dat ik vanzelf terugkom als ze haar knuffel en speen weggooit, want zonder gaat ze sowieso niet slapen. Ik probeer dan per situatie in te schatten wat beter gaat werken, er de hele tijd bij blijven, of afwisselend korte periodes even weglopen.
Gelukkig gaat het meestal wel makkelijk. Dan doen we eerst ons ritueeltje (na douchen / bad nog even wat drinken, boekje lezen, tandenpoetsen en nog even knuffelen) en dan gaat ze naar bed. Dan leg ik haar op bed en dan gaat haar projector aan met licht en slaapliedje. Binnen ongeveer een kwartier is ze dan vertrokken.
Wanneer het niet goed gaat, is het of huilen op het hysterische af, of keten. En ze is ondertussen ook slim genoeg om te weten dat ik vanzelf terugkom als ze haar knuffel en speen weggooit, want zonder gaat ze sowieso niet slapen. Ik probeer dan per situatie in te schatten wat beter gaat werken, er de hele tijd bij blijven, of afwisselend korte periodes even weglopen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Meestal gaat het slapen heel goed, de laatste weken vindt hij het wel wat minder als we de kamer uit gaan, maar hij accepteert het wel en slaapt vrij snel in. Soms huilt hij wel even, maar dit is meestal niet langer dan 5 minuten.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Hier gaat het makkelijk in de avond, overdag wat minder.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier slapen ze tot nu toe nog erg makkelijk. Kan ook goed zien wanneer ze moe worden en als ik ze dan in bed leg dan slapen ze zo. Overdag en savonds is dat het zelfde.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Overdag is het slapen geen probleem. Hij moppert even als hij net in bed ligt, maar is met maximaal 10 minuten vertrokken.
De avond en nacht is.hier momenteel.een drama. Hij valt alleen bij ons in slaap. Laten huilen heeft geen zijn. Hebben we geprobeerd maar dan raakt.hij compleet overstuur. Als hij in de nacht wakker wordt hetzelfde verhaal. Hij gaat dan alleen weer slapen als hij bij ons in bed ligt. Als hij dam slaapt leggen we hem weer in zijn eigen bed. Dan slaapt hij gelukkig wel weer door. Als hij in de nacht nog een keer wakker.wordt is het hetzelfde verhaal.
Iemand tips voor me voor de avond en nacht??
De avond en nacht is.hier momenteel.een drama. Hij valt alleen bij ons in slaap. Laten huilen heeft geen zijn. Hebben we geprobeerd maar dan raakt.hij compleet overstuur. Als hij in de nacht wakker wordt hetzelfde verhaal. Hij gaat dan alleen weer slapen als hij bij ons in bed ligt. Als hij dam slaapt leggen we hem weer in zijn eigen bed. Dan slaapt hij gelukkig wel weer door. Als hij in de nacht nog een keer wakker.wordt is het hetzelfde verhaal.
Iemand tips voor me voor de avond en nacht??
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
studiebol schreef:Hier slapen ze tot nu toe nog erg makkelijk. Kan ook goed zien wanneer ze moe worden en als ik ze dan in bed leg dan slapen ze zo. Overdag en savonds is dat het zelfde.
Hier helemaal hetzelfde, gelukkig! Er is ook wel een periode geweest dat mijn dochtertje zich een beetje in slaap jengelde, maar dat is heel kort geweest en dat was haar manier van de dag verwerken misschien?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
T is een goede slaper en hebben we weinig problemen mee.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
De oudste gaat moeilijk naar bed, hij kan zich moeilijk overgeven hij wil nog van alles doen.
De jongste is een stuk makkelijker.
De jongste is een stuk makkelijker.
Gast- Gast
J. is een makkelijke slaper. En meestal gaat ze zowel s'middags als s'avonds gelijk slapen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Happydobby schreef:Hier gaat het makkelijk in de avond, overdag wat minder.
Hier net zo. In de ochtend kan ik hem zo weer wegleggen na een fles. Maar 's middags nee, dan is het echt krijsen als ik hem in zijn bed leg. Alsof hij word mishandeld zo hard
Hier gaan ze beiden makkelijk naar bed. Alleen slaapt de jongste 's nachts heel slecht (lees: rond half 4 wakker worden en dan niet meer goed kunnen gaan slapen.. erg vermoeiend!)
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
dochter wisselt hierin erg sterk mijn zoon is leg je neer en muziekje aan en gaat slapen anders dan me dochter
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Overdag is het vaak drama. Ik denk dat het komt omdat hij mentaal dan wel moe is (gapen, oogjes wrijven) van de vele indrukken, maar fysiek niet omdat hij nog niet rolt ed. 'Savonds gaat ie in bad, dan kan hij echt zn energie kwijt en issie ook zo vertrokken.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
hier een echte slaapkop.
over het algemeen valt hij makkelijk in slaap, tegenwoordig begint hij al te zwaaien voordat we hem een kus hebben gegeven we hoeven vaak alleen nog een keer terug naar boven om het speentje te geven en als we daarna weg lopen huilt hij wel even, maar dan is hij ook snel stil.
zowel overdag als 's avonds gaat dit zo. er zijn wel momenten geweest dat het wat meer moeite kostte om te gaan slapen, maar dat was altijd van tijdelijke aard..
over het algemeen valt hij makkelijk in slaap, tegenwoordig begint hij al te zwaaien voordat we hem een kus hebben gegeven we hoeven vaak alleen nog een keer terug naar boven om het speentje te geven en als we daarna weg lopen huilt hij wel even, maar dan is hij ook snel stil.
zowel overdag als 's avonds gaat dit zo. er zijn wel momenten geweest dat het wat meer moeite kostte om te gaan slapen, maar dat was altijd van tijdelijke aard..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Met onze dochter hebben we echt een jaar lang slaapdrama's gehad. gelukkig is dat nu wel afgenomen al wordt ze nog wel regelmatig wakker. Maar ze valt wel uit zichzelf weer in slaap. Onze zoon gaat goed slapen behalve als er tandjes doorkomen maar dat vind ik ook wel normaal.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
SarahKey schreef:Happydobby schreef:Hier gaat het makkelijk in de avond, overdag wat minder.
Hier net zo. In de ochtend kan ik hem zo weer wegleggen na een fles. Maar 's middags nee, dan is het echt krijsen als ik hem in zijn bed leg. Alsof hij word mishandeld zo hard
Ik zeg maar wat hoor, maar misschien iets langer wachten, totdat hij echt moe is?
Of slaapt hij al tijdens de fles?
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Makkelijk!
Tanden poetsen, naar de wc.
In bed mag ze een boekje uitzoeken, meestal pakt ze dezelfde.
Dan zingen we haar liedje (Ik ga slapen ik ben moe) en stop ik haar toe.
Kus en de deur gaat dicht. Je hoort haar dan ook echt niet meer tenzij er iets is.
Ja de laatste tijd gaat ze expres vragen stellen als je de deur dicht wilt doen.
Of "Mama" Ja? "Wij zijn beste vriendjes en ik vind jou échtttt lief"
Tanden poetsen, naar de wc.
In bed mag ze een boekje uitzoeken, meestal pakt ze dezelfde.
Dan zingen we haar liedje (Ik ga slapen ik ben moe) en stop ik haar toe.
Kus en de deur gaat dicht. Je hoort haar dan ook echt niet meer tenzij er iets is.
Ja de laatste tijd gaat ze expres vragen stellen als je de deur dicht wilt doen.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Viva schreef:
Aah, dat vind ik zo lief!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Hier gaat het vanaf de eerste week 's avonds al helemaal prima. Badje, slaapzakje aan, voeding en slapen. Overdag sliep ze tot vorige week in de wandelwagenbak, maar die slaapjes werden steeds korter en ze kwam steeds moeilijker in slaap. Vanaf vorige week begonnen met haar overdag boven in haar bedje te leggen en ze slaapt opeens als een blok overdag! Als ze nu een beetje moe/mopperig wordt of gaat gapen/ in haar oogjes wrijven, leg ik haar boven in bed. Ene keer slaapt ze meteen en andere keer moppert/kreunt/kletst ze 5 minuutjes. Dan slaapt ze gemiddeld zo'n 1,5 uur. Heerlijk dus! Hoop voor haar (en oké ook een beetje voor mijzelf) dat ze dit blijft doen.
Gast- Gast
_Lana_ schreef:SarahKey schreef:Happydobby schreef:Hier gaat het makkelijk in de avond, overdag wat minder.
Ik zeg maar wat hoor, maar misschien iets langer wachten, totdat hij echt moe is?
Of slaapt hij al tijdens de fles?
Nee hij slaapt niet meer tijdens de fles. Maar hij valt dan in de box of wagenbak in slaap. Dan leg ik hem over in het ledikantje maar hij word dan al wakker op de trap en als hij doorheeft dat hij naar boven gaat begint hij al te jengelen. Dan ligt hij in bed dan is het helemaal krijsen.
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Welke maat?!
» Vieze oogjes
» Ontstoken oogjes
» Wat te doen bij ontstoken oogjes...
» Die grote en blije oogjes...
» Vieze oogjes
» Ontstoken oogjes
» Wat te doen bij ontstoken oogjes...
» Die grote en blije oogjes...
Pagina 2 van 3