Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen bij ontstoken oogjes...

+7
lente
Shopaholic
Liadan
koNijntje
Supertalentje
Pink!
LDJ
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat te doen bij ontstoken oogjes... Empty Wat te doen bij ontstoken oogjes...

Bericht  LDJ vr 10 mei 2013 - 6:55

Afgelopen dinsdag begon mijn dochter haar linker oogje te ontsteken, nu zijn ze allebei ontstoken. Geen idee waar het van komt.
Ik maak het schoon met afgekoeld gekookt water.
Heeft iemand voor mij nog een andere tip wat goed kan werken?
Het lijkt nog niet over te gaan.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen bij ontstoken oogjes... Empty Re: Wat te doen bij ontstoken oogjes...

Bericht  Pink! vr 10 mei 2013 - 6:56

Als je bv geeft kan je dat erin druppelen, verder idd goed schoonmaken en als t lang aanhoud even naar de HA.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Wat te doen bij ontstoken oogjes... Empty Re: Wat te doen bij ontstoken oogjes...

Bericht  Supertalentje vr 10 mei 2013 - 7:07

Mijn zoon heeft het ook pas gehad! Volgens HA heerste het, man en ik hadden het ook. Hier opgelopen op kdv. Maar een paar keer per dag afgekoeld gekookt water op een watje en een druppel babyzeep, en dan van buiten naar binnen wrijven. Zoon heeft het 1,5 week gehad, toen was het over, wij moesten helaas oogzalf Sad

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  koNijntje vr 10 mei 2013 - 7:25

regelmatig schoonmaken met een watje of gaasje met afgekoeld gekookt water.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Liadan vr 10 mei 2013 - 7:32

Mijn kinderen hebben het allebei gehad 2 maanden geleden en ze hebben allebei van de huisarts een zalf ervoor gehad.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  LDJ vr 10 mei 2013 - 7:41

Ik wist helemaal niet dat ontstoken oen kon heersen.
We kunnen zo te lezen dus niks anders doen dan door gaan met afgekoeld gekookt water.
Na hoeveel tijd zal het verstandig zijn even langs de ha te gaan?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  koNijntje vr 10 mei 2013 - 7:47

LDJ schreef:Na hoeveel tijd zal het verstandig zijn even langs de ha te gaan?
hier duurde het zeker een week voor het over was. ik twijfelde na een dag of 5 of we de ha moesten bellen voor een zalfje en toen werd het minder..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Liadan vr 10 mei 2013 - 7:51

Als ze het maandag nog heeft zou ik even bellen naar de huisarts en overleggen of je ervoor moet langskomen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Shopaholic vr 10 mei 2013 - 7:52

Ook proberen haar niet op de "tocht" te leggen
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  lente vr 10 mei 2013 - 21:14

Goed blijven schoonmaken en ik zou als het niet minder wordt maandag de huisarts even bellen. Succes!
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Lolly's vr 10 mei 2013 - 21:17

Supertalentje schreef:Maar een paar keer per dag afgekoeld gekookt water op een watje en een druppel babyzeep
Serieus, babyzeep? Dat lijkt me alleen maar bijdragen aan een ontsteking eigenlijk. Je mag toch nooit met zeep in het oog komen?

Lolly's
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 136
Registratiedatum : 14-06-12

Bericht  Linda vr 10 mei 2013 - 21:18

Dochter en zoon hadden er een maandje geleden ook heel erg last van.

Ik heb met water en bv gedept. De HA adviseerde om het met een klein beetje babyshampoo schoon te maken, ik vond het een gek advies.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  LDJ vr 10 mei 2013 - 22:18

Dank jullie voor de reacties.
We blijven het gewoon nog maar schoonmaken met afgekoeld gekookt water en mocht het maandag niet minder of over zijn dan neem ik dan contact op met de ha.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby vr 10 mei 2013 - 22:23

Ik maak het gewoon schoon schoon met warm kraanwater, vlgs onze doktersassistente was dit prima.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  chipa vr 10 mei 2013 - 22:42

F heeft ook weer 2 ontstoken oogjes. Vorige keer was het echt heel erg. Het oogwit was helemaal rood en er zat zelfs een soort puistje op. We hebben toen een antibiotica zalfje gehad van de dokter. Dat hielp erg goed.
We kijken het nu even aan. Wordt het erger dan bel ik maandag de dokter. Nu maken we het alleen schoon.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Supertalentje vr 10 mei 2013 - 23:07

Lolly's schreef:
Supertalentje schreef:Maar een paar keer per dag afgekoeld gekookt water op een watje en een druppel babyzeep
Serieus, babyzeep? Dat lijkt me alleen maar bijdragen aan een ontsteking eigenlijk. Je mag toch nooit met zeep in het oog komen?

Nee, sorry, was babyshampoo!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Liadan vr 10 mei 2013 - 23:40

chipa schreef:F heeft ook weer 2 ontstoken oogjes. Vorige keer was het echt heel erg. Het oogwit was helemaal rood en er zat zelfs een soort puistje op. We hebben toen een antibiotica zalfje gehad van de dokter. Dat hielp erg goed.
We kijken het nu even aan. Wordt het erger dan bel ik maandag de dokter. Nu maken we het alleen schoon.
Dit had mijn dochter ook, dat puistje kon geen kwaad zei de huisarts en met de zalf was het hier ook heel snel weg.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: