Yes Café peiling
+17
Marin
Rush
May
Printje
Jade
Curious
Muis
Tinus
SuperGrover
mzcharlotte
Antibes
Susan
Monte
Lavendel
Blond
Caresses
Pompoen
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Op wie zou jij nu stemmen?
Re: Yes Café peiling
Poeh lastig, ik twijfel nog een beetje!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou me dan eerst even verdiepen in de partijen maar als ik al la minuut zou moeten stemmen dan zou het VVD worden.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Caresses schreef:Ik zou me dan eerst even verdiepen in de partijen maar als ik al la minuut zou moeten stemmen dan zou het VVD worden.
Hier ook.
Gast- Gast
Ik heb 'm ook ingevuld met hoe ik als ik NU moest kiezen zou stemmen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
VVD. Ook uit tactische overwegingen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat deze yes peiling nog wel eens een voorbode kan zijn van de echte verkiezingen. SP en VVD als grote winnaars. Nou dat gaat dus never nooit niet samen in een coalitie.
Laatst aangepast door Lavendel op zo 22 apr 2012 - 2:32; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik zou het momenteel echt niet weten. Vorige keer op SP gestemd, maar weet niet of ik dat nu weer zou doen.
Gast- Gast
Jammer dat niet iedereen hier zegt wat ze gestemd hebben, dat is toch niets iets dat heel erg privé is?
Ik heb zelf CDA aangeklikt. Niet omdat ik het zo'n geweldige partij vind(want ze lopen overal in mee, hebben geen eigen visie). Maar ik ben rechts en VVD vind ik te hard voor de armen,werkelozen, studente en ouderen. PVV zou ik vanwege het sociale aspect zeker op kunnen stemmen, maar ze plaatsen zichzelf in een isolement en willen geen bemoeienis van iemand en dat vind ik ''gevaarlijk'' , bijna dictatuur-achtig. Toch is de PVV nog wel een kanshebber, net als het CDA en de SGP.
Ik heb zelf CDA aangeklikt. Niet omdat ik het zo'n geweldige partij vind(want ze lopen overal in mee, hebben geen eigen visie). Maar ik ben rechts en VVD vind ik te hard voor de armen,werkelozen, studente en ouderen. PVV zou ik vanwege het sociale aspect zeker op kunnen stemmen, maar ze plaatsen zichzelf in een isolement en willen geen bemoeienis van iemand en dat vind ik ''gevaarlijk'' , bijna dictatuur-achtig. Toch is de PVV nog wel een kanshebber, net als het CDA en de SGP.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Lavendel schreef:Ik denk dat deze yes peiling nog wel eens een voorbode kan zijn van de echte verkiezingen. SP en VVD'er als grote winnaars. Nou dat gaat dus never nooit niet samen in een coalitie.
Ik denk het niet, ten eerste denk ik niet dat het Yesforum representatief is voor de hele Nederlandse bevolking en ten tweede is dit wel een héle kleine steekproef.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou trouwens SP of PvdA stemmen, met het oog op speciaal onderwijs, ambulante zorg, PGB, et cetera.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Lavendel schreef:Ik denk dat deze yes peiling nog wel eens een voorbode kan zijn van de echte verkiezingen. SP en VVD'er als grote winnaars. Nou dat gaat dus never nooit niet samen in een coalitie.
Ik denk het niet, ten eerste denk ik niet dat het Yesforum representatief is voor de hele Nederlandse bevolking en ten tweede is dit wel een héle kleine steekproef.
Ik verbaasde me daarover. Maurice de Hond ziet namelijk ook VVD de grootste met SP vlak erachter...
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Monte schreef:Jammer dat niet iedereen hier zegt wat ze gestemd hebben, dat is toch niets iets dat heel erg privé is?
Waarom zou iedereen moeten zeggen wat ze hebben gestemd? Dat is toch helemaal niet relevant voor de peiling?
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Het is toch leuk en interessant te weten waarom mensen op een partij zouden stemmen? En daarbij vind ik het interessant om te zien hoe iemand meningen en opmerkingen hier op het forum passen bij een bepaalde politieke voorkeur.mzcharlotte schreef:Monte schreef:Jammer dat niet iedereen hier zegt wat ze gestemd hebben, dat is toch niets iets dat heel erg privé is?
Waarom zou iedereen moeten zeggen wat ze hebben gestemd? Dat is toch helemaal niet relevant voor de peiling?
Monte- Ratel
Ik geloof niet dat ik wat dat betreft een mysterie ben, maar ik heb in 2010 VVD gestemd en zal dat in 2012 opnieuw doen. Heel misschien CDA/D66, maar die vertrouw ik niet echt als links groot uit mocht vallen.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik heb GroenLinks ingevuld. Ik wil de partijprogramma's eerst lezen, op het moment ben ik tegen alle partijen. Maar GL is een goede kanshebber, en anders D66 of strategisch op PvdA.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Susan schreef:Lavendel schreef:Ik denk dat deze yes peiling nog wel eens een voorbode kan zijn van de echte verkiezingen. SP en VVD'er als grote winnaars. Nou dat gaat dus never nooit niet samen in een coalitie.
Oh nee het is zeker niet representatief en denk dit ook niet aan de hand hiervan, maar deze cijfers zag ik laats ook al ergens terug in een peiling (weet overigens niet meer waarvan en of deze representatief was) maar ik zie het best gebeuren eigenlijk dat deze 2 als winnaars uit de bus komen.
Laatst aangepast door Lavendel op zo 22 apr 2012 - 2:42; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Antibes schreef:Susan schreef:Lavendel schreef:Ik denk dat deze yes peiling nog wel eens een voorbode kan zijn van de echte verkiezingen. SP en VVD'er als grote winnaars. Nou dat gaat dus never nooit niet samen in een coalitie.
Ik verbaasde me daarover. Maurice de Hond ziet namelijk ook VVD de grootste met SP vlak erachter...
Volgens 'onze' peiling zou vervoplgens Groenlinks de grootste partij zijn, dus nee, denk niet dat het vergelijkbaar is.
Ik vind het trouwens echt niet nodig dat mensen ook nog gaan vertellen wat ze hebben aangeklikt. Alleen doen als je dat een toevoeging vind zou ik zeggen.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Als ik nu in het hokje zou staan, CU. Voor de verkiezing wil ik me nog verdiepen of ik bij deze, ethische, keuze blijf of dat ik voor de economie ga.
Gast- Gast
Chipp schreef:Als ik nu in het hokje zou staan, CU. Voor de verkiezing wil ik me nog verdiepen of ik bij deze, ethische, keuze blijf of dat ik voor de economie ga.
Dat is precies waar ik ook mee zit. CU of 'strategisch' en dan zou ik VVD stemmen.
Tinus- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11
Ik zou nu voor SP gaan denk ik.
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Ben ik weer even online. Leuk om te zien dat er al zoveel gestemd hebben. VVD en SP steken er hier met kop en schouders bovenuit... Die 2 partijen zijn wel een onmogelijke combinatie volgens mij. Als het aan 'ons' forummers zou liggen, zou een coalitie heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn
Gast- Gast
Vorige keer heb ik ook strategisch gestemd. Ik wilde toen CDA stemmen, maar zag in de ochtend dat PVDA en VVD heel dicht bij elkaar zaten en heb toen voor de vvd gestemd, om maar niet cohen te laten winnen.Tinus schreef:Chipp schreef:Als ik nu in het hokje zou staan, CU. Voor de verkiezing wil ik me nog verdiepen of ik bij deze, ethische, keuze blijf of dat ik voor de economie ga.
Dat is precies waar ik ook mee zit. CU of 'strategisch' en dan zou ik VVD stemmen.
Monte- Ratel
Ligt aan het programma waarmee ze komen en het vertrouwen wat ik daar al dan niet in terugzie. Iig niet rechts.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Het yes cafe, wat zou je graag anders willen zien?
» Dit-is-geen-dagcafé-café
» Goedemorgen maandag Yes Cafe!
» 7 Gewonden na steekvlam Haags café
» Rozeblond, je bent de 1000ste forummer op Yes Cafe!!
» Dit-is-geen-dagcafé-café
» Goedemorgen maandag Yes Cafe!
» 7 Gewonden na steekvlam Haags café
» Rozeblond, je bent de 1000ste forummer op Yes Cafe!!
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: