Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe los je dit netjes op?

+5
tralala
Rovine
Mari
Zora
Zininzon
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 11:15

Na maanden van geen werk kunnen vinden werd ik donderdag maar liefst voor 3 banen benaderd. 2 via het UZB en 1 waar ik zelf op gesolliciteerd had. Die van het UZB zijn beide in dezelfde periode, dus ik heb er al 1 laten schieten.

Donderdag werd ik benaderd door het UZB voor een tijdelijke baan van een maand bij een bedrijf waar ik kortgeleden ook een maand gewerkt heb. Het is een fulltime baan, dat kan net voordat ik begin met afstuderen. Dinsdag heb ik daar een gesprek.
Later die middag word ik gebeld door een bedrijf als reactie op mijn sollicitatie, of ik woensdag op gesprek wil komen. Natuurlijk wil ik dat...Dit is een baan met een contract, en met flexibele uren, wat ideaal is voor naast mijn afstuderen. Geen droombaan, maar dat is ook niet wat ik nu zoek.

Het gesprek van dinsdag is volgens het UZB meer een formaliteit, de kans is groot dat ik daar aan de slag kan. Ik kan het geld ook meer dan goed gebruiken inmiddels. Alleen heb ik dus woensdag ook een gesprek...Wat nou als ik daar ook wordt aangenomen? Al verwacht ik dat niet meteen te horen, want er zijn meerdere sollicitatierondes volgens mij... Ik vind het zo lullig om dan bij die tijdelijke baan te moeten zeggen dat ik de klus niet afmaak...Dat is echt niks voor mij. Maar om nou maandag het UZB te bellen en die baan maar af te zeggen in de hoop dat ik woensdag wordt aangenomen bij dat andere bedrijf, vind ik ook weer zoiets....Ik moet gewoon echt een inkomen hebben....

Wat zouden jullie doen? Toch maar eerst voor die tijdelijke baan gaan en zonodig die voortijdig beeindigen voor die andere baan? Of het UZB bellen en opbiechten dat ik nog een sollicitatie heb?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Zininzon za 15 jan 2011 - 11:27

_Leaf_ schreef:Toch maar eerst voor die tijdelijke baan gaan en zonodig die voortijdig beeindigen voor die andere baan?

Dit!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Zora za 15 jan 2011 - 11:47

Zininzon schreef:
_Leaf_ schreef:Toch maar eerst voor die tijdelijke baan gaan en zonodig die voortijdig beeindigen voor die andere baan?

Dit!

+1.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Mari za 15 jan 2011 - 12:37

Zora schreef:
Zininzon schreef:
_Leaf_ schreef:Toch maar eerst voor die tijdelijke baan gaan en zonodig die voortijdig beeindigen voor die andere baan?

Dit!

+1.
+1

Het is jou toekomst dus ik zou dat doen.. Jammer voor hun, maar andersom werkt het vaak hetzelfde.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Rovine zo 16 jan 2011 - 1:38

Kijk eens hoe snel jij op straat staat als ze jou niet meer nodig hebben.

Snap je bezwaren wel, het is niet supernetjes. Ik heb ook weleens bijna in die situatie gezeten en mezelf er enorm druk om gemaakt. Uiteindelijk bleek de procedure van baan 2 heel lang te gaan duren, dus ik heb 1 gepakt. Als ik had moeten kiezen was ik denk ik eerlijk geweest tegen beide op het moment dat ze me hadden laten weten me te willen hebben.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  tralala zo 16 jan 2011 - 2:54

Ja het is helemaal niet zo raar om met twee sollicitaties tegelijk bezig te zijn. Uiteindleijk moet jij wel werk hebben.. en als je puntje bij paaltje moet kiezen, kun je inderdaad gewoon vertellen dat je ook nog met wat anders bezig ben.

Ik zou niet bij voorbaat al eentje afzeggen, zolang je niet zeker weet of je die baan wel krijgt.
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Sneeuwwitje zo 16 jan 2011 - 7:28



Laatst aangepast door Sneeuwwitje op di 31 mei 2011 - 6:05; in totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwwitje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 95
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Alias zo 16 jan 2011 - 8:04

tralala schreef:Ja het is helemaal niet zo raar om met twee sollicitaties tegelijk bezig te zijn. Uiteindleijk moet jij wel werk hebben.. en als je puntje bij paaltje moet kiezen, kun je inderdaad gewoon vertellen dat je ook nog met wat anders bezig ben.

Ik zou niet bij voorbaat al eentje afzeggen, zolang je niet zeker weet of je die baan wel krijgt.

+1
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Flinder zo 16 jan 2011 - 21:31

Alias schreef:
tralala schreef:Ja het is helemaal niet zo raar om met twee sollicitaties tegelijk bezig te zijn. Uiteindleijk moet jij wel werk hebben.. en als je puntje bij paaltje moet kiezen, kun je inderdaad gewoon vertellen dat je ook nog met wat anders bezig ben.

Ik zou niet bij voorbaat al eentje afzeggen, zolang je niet zeker weet of je die baan wel krijgt.

+1

Inderdaad. Hoewel ik het ook vervelend zou moeten vinden om een alsnog af te moeten zeggen zou ik dit toch doen. Het is jouw inkomen en andersom doen zij het ook zo: zij hebben ook meerdere sollicitanten.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 3:29

Haha ik heb dus serieus beide banen gekregen...De een is tijdelijk, voor een maand maar dus, maar wel hartstikke leuk. De ander is met een contract. Ik denk dat ik het UZB maar moet gaan bellen om te overleggen ofzo? Ik weet het ook even niet meer...Bij baan 1 begin ik maandag en bij Baan 2 heb ik dinsdag en donderdag een training.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  TukTuk do 20 jan 2011 - 4:23

_Leaf_ schreef:Haha ik heb dus serieus beide banen gekregen...De een is tijdelijk, voor een maand maar dus, maar wel hartstikke leuk. De ander is met een contract. Ik denk dat ik het UZB maar moet gaan bellen om te overleggen ofzo? Ik weet het ook even niet meer...Bij baan 1 begin ik maandag en bij Baan 2 heb ik dinsdag en donderdag een training.

Gefeliciteerd! Ik zou gewoon de baan kiezen waar jij je het beste bij voelt, en gewoon de ander afbellen. Op dit moment liggen banen niet voor het oprapen, dus dat je met meerdere sollicitaties bezig was is niet zo gek.
Dat zullen zij ook wel begrijpen! En het liefst zo snel mogelijk afzeggen, zodat ze nog voor het weekend nummer 2 kunnen uitnodigen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe los je dit netjes op?  Empty Re: Hoe los je dit netjes op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum