Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zeg ik netjes nee?

+3
Rovine
Shopelle
Caroow
7 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:01

Naast mijn werk in het onderwijs werk ik ook nog 2 avonden in de kroeg.
Ik kan het met al mijn collega's heel goed vinden, mijn baas is ook een goede vriend van me.
Ik woon vlakbij de kroeg, dus is het heel makkelijk om als iemand extra nodig is mij te bellen.
Nu krijg ik net een smsje of ik vandaag tijd/ zin heb om vandaag te komen werken.
Ik heb vakantie van het onderwijs, maar omdat ik morgen, overmorgen en zondag ook al moet werken en zo dus niet veel vakantie meer heb, ga ik liever niet vandaag ook nog werken.
Op de 1 of andere manier voel ik me schuldig als ik nee zeg, omdat ik naast boodschappen doen en sporten niet heel veel plannen heb, maar toch!
Hoe zeg ik netjes nee en kom ik van dat stomme schuldgevoel af?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Caroow wo 29 dec 2010 - 1:04

"Sorry, drukdrukdruk, volgende keer weer!". Dat zou ik sturen smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Shopelle wo 29 dec 2010 - 1:04

Hier nog één die in het onderwijs werkt Wink

Ik zou gewoon zeggen dat het je vandaag niet uitkomt omdat je andere plannen hebt maar dat je je voor een andere keer aanbevolen houd? Of wil je eigenlijk stoppen met het kroeg werk?

Even offtopic: In wat voor onderwijs werk je?
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Rovine wo 29 dec 2010 - 1:05

"Ik heb al plannen."

Iedereen verdient weleens een aantal dagen vrij toch?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  SnowWhite wo 29 dec 2010 - 1:05

Je zegt het zelf al, 'maar omdat ik morgen, overmorgen en zondag ook al moet werken en zo dus niet veel vakantie meer heb, ga ik liever niet vandaag ook nog werken'. Er wordt gevraagd of je tijd/zin hebt, zo te horen heb je daar geen tijd en zin in Wink
Ik herken jouw situatie wel. Toen ik nog een bijbaan had zei ik ook altijd ja, ook al kwam het niet goed uit of wilde ik gewoon even een dagje voor mezelf. Kies voor jezelf en bedenk dat je eigenlijk vakantie hebt, dus ook volgende week 'uitgerust' weer aan de slag moet!
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:06

Ik herken het wel, ik ben ook nooit zo goed in nee zeggen als ze vragen om te werken.. Maar ik zou toch gewoon eerlijk zijn. Dat het je niet uitkomt vandaag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:06

Shopelle schreef:Hier nog één die in het onderwijs werkt Wink

Ik zou gewoon zeggen dat het je vandaag niet uitkomt omdat je andere plannen hebt maar dat je je voor een andere keer aanbevolen houd? Of wil je eigenlijk stoppen met het kroeg werk?

Even offtopic: In wat voor onderwijs werk je?

Ik werk 3 dagen in een groep 5, regulier onderwijs.
Ik wil niet stoppen met het werk in de kroeg, met die 2 avonden + 3 dagen onderwijs heb ik een ruim fulltime salaris. Maar ik heb de afgelopen 6 weken fulltime in het onderwijs gewerkt + nog 2 dagen in de week, soms 3 dagen in de kroeg, dus vond zelf dat ik de vakantie wel had verdient Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:08

Je zegt netjes nee door gewoon netjes nee te zeggen. (het klinkt misschien simpeler dan het is, maar als je kort en bondig bent, komt de boodschap meestal het duidelijkst over)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:11

Het is echt heel erg maar ik dacht, ik stuur gewoon 'het is m'n laatste vakantiedag dus die wil ik voor mezelf hebben', maar dan begitn dat schuldgevoel weer op te spelen!
Dus nu heb ik 'Nee sorry, moet echt een dag huishoudelijk gaan doen!'
Als is dat half waar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Janelie wo 29 dec 2010 - 1:15

Ik ben zelf ook geen ster in nee zeggen. In jouw situatie zou ik ook zeggen dat ik al andere plannen heb. Toch vind ik het altijd raar om er over te moeten liegen, want je hebt helemaal geen andere plannen, je bent gewoon toe aan een dag niksen. Helemaal niks mis mee en al helemaal niet omdat je de dagen dat je moet werken ook gewoon komt werken en invalt als je kan. Maar toch raar dat je een smoesje gaat verzinnen om nee te kunnen zeggen. Waarom kunnen we niet gewoon zeggen, 'Nee, vandaag niet. Ik ben echt toe aan een dag vrij, nadat ik het de afgelopen tijd zo druk heb gehad. Tot morgen'. Dat is gewoon de waarheid en iedereen die hier gereageerd heeft gaf al aan dat het helemaal niet raar is om een dagje voor je zelf te willen. Toch zeggen we dat alleen tegen vrienden (of forumgenootjes natuurlijk!) en niet tegen onze werkgever..
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:16

"Nee sorry, ik heb al andere plannen gemaakt!"


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:25

Janelie schreef:Ik ben zelf ook geen ster in nee zeggen. In jouw situatie zou ik ook zeggen dat ik al andere plannen heb. Toch vind ik het altijd raar om er over te moeten liegen, want je hebt helemaal geen andere plannen, je bent gewoon toe aan een dag niksen. Helemaal niks mis mee en al helemaal niet omdat je de dagen dat je moet werken ook gewoon komt werken en invalt als je kan. Maar toch raar dat je een smoesje gaat verzinnen om nee te kunnen zeggen. Waarom kunnen we niet gewoon zeggen, 'Nee, vandaag niet. Ik ben echt toe aan een dag vrij, nadat ik het de afgelopen tijd zo druk heb gehad. Tot morgen'. Dat is gewoon de waarheid en iedereen die hier gereageerd heeft gaf al aan dat het helemaal niet raar is om een dagje voor je zelf te willen. Toch zeggen we dat alleen tegen vrienden (of forumgenootjes natuurlijk!) en niet tegen onze werkgever..

Ja erg is het he!
Ik kreeg net een normaal smsje terug (alsof ik had verwacht dat ik een boos smsje terug zou krijgen..) en er is echt helemaal niks aan de hand, dus dat schuldgevoel slaat gewoon nergens op!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Zwerver wo 29 dec 2010 - 1:27

En het rare is, je weet het van te voren eigenlijk ook wel. Je maakt je druk om niks dus haha
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 1:46

Herkenbaar! Ik kan ook moeilijk nee zeggen. Zeker als ik eigenlijk ook niks echt gepland heb.

Fijn dat je een sms terug hebt waardoor blijkt dat schuldgevoel niet nodig is smile Nu extra genieten van je vrije dag nog he Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gast wo 29 dec 2010 - 2:44

Janelie schreef:Ik ben zelf ook geen ster in nee zeggen. In jouw situatie zou ik ook zeggen dat ik al andere plannen heb. Toch vind ik het altijd raar om er over te moeten liegen, want je hebt helemaal geen andere plannen, je bent gewoon toe aan een dag niksen. Helemaal niks mis mee en al helemaal niet omdat je de dagen dat je moet werken ook gewoon komt werken en invalt als je kan. Maar toch raar dat je een smoesje gaat verzinnen om nee te kunnen zeggen. Waarom kunnen we niet gewoon zeggen, 'Nee, vandaag niet. Ik ben echt toe aan een dag vrij, nadat ik het de afgelopen tijd zo druk heb gehad. Tot morgen'. Dat is gewoon de waarheid en iedereen die hier gereageerd heeft gaf al aan dat het helemaal niet raar is om een dagje voor je zelf te willen. Toch zeggen we dat alleen tegen vrienden (of forumgenootjes natuurlijk!) en niet tegen onze werkgever..
Ook al ben ik het helemaal met je eens, toch heb ik het gevoel dat dit niet helemaal geaccepteerd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  NoorA wo 29 dec 2010 - 5:50

Yasmin schreef:"Nee sorry, ik heb al andere plannen gemaakt!"


Precies
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zeg ik netjes nee? Empty Re: Hoe zeg ik netjes nee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum