Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe noem je dat?

+17
TukTuk
Nana
sheila123
Tazz
VeryCherry
Océane
Mamsie
Annoek
mirrie
Phileine
vlinder19
Caresses
Lejow
PapillonRose
Highway
xxjojootjexx
Filoria
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Annoek zo 16 jan 2011 - 6:32

Vroeger zeiden wij Plasser en Spleetje.

Annoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 81
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:34

Arden schreef:
Darcy schreef:
Dromertje schreef:
PrinsesBo schreef:Vroeger heette dat bij ons spleetje.

+1,

hoe ik het hier straks wil noemen weet ik nog niet.

Bij mij thuis ook, gewoon omdat het er zo uitziet voor een meisje, als je er zelf op neerkijkt zeg maar :P Ik weet ook niet hoe ik het later ga noemen, maar in ieder geval geen doos of muis of poes.

Edit: hahah ik las net toevallig ergens, een piemel en een miemel :P

Ja, voor een meisje zelf wel, maar als jouw kind aan je vraagt hoe het bij jou heet, neem ik aan dat het er niet uitziet als een spleetje. Daarom vind ik het zelf niet de lading dekken. Maar wij leerden dat ook, kan me alleen niet herinneren of we dat bij mijn moeder hetzelfde noemen.

Eh dat weet ik ook niet meer hoe wij dat bij mijn moeder noemden. Volgens mij stond ik als kind er niet echt bij stil dat het er bij mijn moeder misschien anders uit zou zien. Gewoon: meisjes hebben een spleetje, klaar. Wat ik me trouwens afvraag, als je dat aan een kind vraagt, en ze niet zijn/haar neus ertussen steken, dan zien ze toch gewoon een spleetje, maar dan met haar bijv?


Laatst aangepast door Darcy op zo 16 jan 2011 - 6:39; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Mamsie zo 16 jan 2011 - 6:36

Pielie en Poenie hierzo.

(poenie van punani wat Surinaams is )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 6:48

Mijn zoontje vroeg laatst: "jongens hebben een piemel he? Maar hoe plassen meisjes dan?"
Toen heb ik maar gewoon gezegd dat meisjes ook een plassertje hebben. Al vindt hij het wel raar dat er bij meisjes dan niks uitsteekt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 7:17

Darcy schreef:
Arden schreef:
Darcy schreef:
Dromertje schreef:
PrinsesBo schreef:Vroeger heette dat bij ons spleetje.

+1,

hoe ik het hier straks wil noemen weet ik nog niet.

Bij mij thuis ook, gewoon omdat het er zo uitziet voor een meisje, als je er zelf op neerkijkt zeg maar :P Ik weet ook niet hoe ik het later ga noemen, maar in ieder geval geen doos of muis of poes.

Edit: hahah ik las net toevallig ergens, een piemel en een miemel :P

Ja, voor een meisje zelf wel, maar als jouw kind aan je vraagt hoe het bij jou heet, neem ik aan dat het er niet uitziet als een spleetje. Daarom vind ik het zelf niet de lading dekken. Maar wij leerden dat ook, kan me alleen niet herinneren of we dat bij mijn moeder hetzelfde noemen.

Eh dat weet ik ook niet meer hoe wij dat bij mijn moeder noemden. Volgens mij stond ik als kind er niet echt bij stil dat het er bij mijn moeder misschien anders uit zou zien. Gewoon: meisjes hebben een spleetje, klaar. Wat ik me trouwens afvraag, als je dat aan een kind vraagt, en ze niet zijn/haar neus ertussen steken, dan zien ze toch gewoon een spleetje, maar dan met haar bijv?

Nou ja ik stond vanmorgen met mijn zoontje onder de douche en hij staat dan ook zelf en dan ziet het er zo voor hem echt niet zo uit hoor, bepaald geen spleetje haha. Hij kijkt daar verder helemaal niet naar en vraagt er ook nog niet naar ofzo maar in zo'n situatie bijv dan kan dat wel naar voren komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 9:56

Mamsie schreef:Pielie en Poenie hierzo.

(poenie van punani wat Surinaams is )

Haha ik vind dit wel een leuke benaming Laughing
Ik heb echt geen idee hoe ik het straks ga benoemen. iig wel plassertje bij een jongen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  mirrie zo 16 jan 2011 - 11:15

tygo zei hier ooit; papa heeft een piemel en mama heeft hagelslag! smile ja zo zag hij dat. we hebben er vreselijk om moeten lachen!
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Océane zo 16 jan 2011 - 11:42

mirrie schreef:tygo zei hier ooit; papa heeft een piemel en mama heeft hagelslag! smile

Whahaha hier heb ik net ook even vreselijk om zitten lachen. Leuk hoe die kleintjes denken he, echt geweldig!
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 20:48

Arden schreef:

Nou ja ik stond vanmorgen met mijn zoontje onder de douche en hij staat dan ook zelf en dan ziet het er zo voor hem echt niet zo uit hoor, bepaald geen spleetje haha. Hij kijkt daar verder helemaal niet naar en vraagt er ook nog niet naar ofzo maar in zo'n situatie bijv dan kan dat wel naar voren komen.

Muhaha oh ja inderdaad. Ik kon me even geen voorstelling maken van wanneer je kind zo op die hoogte stond terwijl je naakt was, maar in de douche wel inderdaad Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 1:58

Gehoord op mijn werk: 'papa heeft een piemel en mama heeft een baard' Very Happy

Toen ik zelf klein was noemden mijn ouders het een plasgaatje. Wat vinden jullie daarvan?
Ik weet het niet, heb nog steeds geen benaming gezien die mij aanspreekt. Gelukkig vindt Tomas het nu nog prima als ik zeg dat jongens een piemel hebben en meisjes geen piemel.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  VeryCherry ma 17 jan 2011 - 2:03

Wij noemen het gewoon plasser voor een meisje, alleen heeft mijn zoontje van mijn broer geleerd dat het een kutje is en daar ben ik niet zo blij mee smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 2:05

Indy noemt het haar fluit....dat heb ik ooit een keer gezegd zo van droog je je fluit ook even....eigenlijk niet eens bij nagedacht en sindsdien noemt zij het zelf zo...zo lang ze dit prima vind houden we die erin...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 2:08

Totdat Indy gaat vragen hoe ze daar dan ingodsnaam muziek mee maakt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  PapillonRose ma 17 jan 2011 - 3:34

Twixx schreef:Totdat Indy gaat vragen hoe ze daar dan ingodsnaam muziek mee maakt Wink

Laughing
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Tazz ma 17 jan 2011 - 3:42

Hazeltje schreef:Een jongens plassertje en een meisjes plassertje


Zo zeggen wij dat ook.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  sheila123 ma 17 jan 2011 - 3:47

Hier word het denk ik ook gewoon plasser haha,wat een onderwerp weer haha Wink
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Nana ma 17 jan 2011 - 3:56

Ik vind plasser voor een meisje eigenlijk niet de lading dekken, je kunt er tenslotte meer mee dan alleen plassen. Maar vagina of al die andere woorden vind ik veel te volwassen.

Op mijn werk zijn er heel veel Surinaamse kindjes en zij noemen een piemel Tollie en een vagina Poenie. Jammer dat wij in het Nederlands niet van die schattige woorden hebben die de lading wel helemaal dekken.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 4:03

Vroeger werd dat bij ons pipi genoemt, en mijn oppaskindjes noemen het fluitje.

Weet niet hoe ik het later zou noemen als ik kinderen krijg, lastig dat soort dingen altijd!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 4:04

Nana schreef:Ik vind plasser voor een meisje eigenlijk niet de lading dekken, je kunt er tenslotte meer mee dan alleen plassen. Maar vagina of al die andere woorden vind ik veel te volwassen.

Op mijn werk zijn er heel veel Surinaamse kindjes en zij noemen een piemel Tollie en een vagina Poenie. Jammer dat wij in het Nederlands niet van die schattige woorden hebben die de lading wel helemaal dekken.

Maar dat geldt voor een jongen in feite toch ook Wink Bedoel, in feite verschilt dat niet veel met elkaar..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  VeryCherry ma 17 jan 2011 - 4:05

Mijn nichtje heeft vroeger ook geleerd dat het een kutje is. Ze kon alleen de 'u' niet uitspreken, dus werd het koetje. Ze is intussen 22 trouwens Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Nana ma 17 jan 2011 - 4:09

AngelNyn schreef:
Nana schreef:Ik vind plasser voor een meisje eigenlijk niet de lading dekken, je kunt er tenslotte meer mee dan alleen plassen. Maar vagina of al die andere woorden vind ik veel te volwassen.

Op mijn werk zijn er heel veel Surinaamse kindjes en zij noemen een piemel Tollie en een vagina Poenie. Jammer dat wij in het Nederlands niet van die schattige woorden hebben die de lading wel helemaal dekken.

Maar dat geldt voor een jongen in feite toch ook Wink Bedoel, in feite verschilt dat niet veel met elkaar..

Maar een piemel laat in het midden wat je er allemaal mee kan. Terwijl een plasser impliceert dat je er alleen mee plast....
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  TukTuk ma 17 jan 2011 - 4:20

Nana schreef:
AngelNyn schreef:
Nana schreef:Ik vind plasser voor een meisje eigenlijk niet de lading dekken, je kunt er tenslotte meer mee dan alleen plassen. Maar vagina of al die andere woorden vind ik veel te volwassen.

Op mijn werk zijn er heel veel Surinaamse kindjes en zij noemen een piemel Tollie en een vagina Poenie. Jammer dat wij in het Nederlands niet van die schattige woorden hebben die de lading wel helemaal dekken.

Maar dat geldt voor een jongen in feite toch ook Wink Bedoel, in feite verschilt dat niet veel met elkaar..

Maar een piemel laat in het midden wat je er allemaal mee kan. Terwijl een plasser impliceert dat je er alleen mee plast....
Ja op die manier idd wel smile Maar ik begreep uit jou berichtje dat je het voor een jongen wel een goede benaming zou zijn, maar dat heb ik dan verkeerd begrepen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:52

Nana schreef:Ik vind plasser voor een meisje eigenlijk niet de lading dekken, je kunt er tenslotte meer mee dan alleen plassen. Maar vagina of al die andere woorden vind ik veel te volwassen.

.

Wat kan een kindje van 3 daar nog meer mee dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:53

Ik vind juist al die vergezochte benamingen wat raar. Een fluitje? Een doosje? Dat dekt toch helemaal de lading niet? Ik vind het een beetje raar om daar woorden voor te gaan verzinnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Darius ma 17 jan 2011 - 5:10

Hier is het piemel. Gelukkig heeft hij de laatste maand ook geleerd om zijn neus en zijn oor aan te wijzen, want hij kon al met 16 maanden zijn piemel aanwijzen als wij dat vroegen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 2 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum