Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe noem je dat?

+17
TukTuk
Nana
sheila123
Tazz
VeryCherry
Océane
Mamsie
Annoek
mirrie
Phileine
vlinder19
Caresses
Lejow
PapillonRose
Highway
xxjojootjexx
Filoria
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 3 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Nana ma 17 jan 2011 - 5:15

Lilith schreef:
Nana schreef:Ik vind plasser voor een meisje eigenlijk niet de lading dekken, je kunt er tenslotte meer mee dan alleen plassen. Maar vagina of al die andere woorden vind ik veel te volwassen.

.

Wat kan een kindje van 3 daar nog meer mee dan?

Op zich hoeven kindjes van 3 daar nog helemaal niets mee. Maar qua seksuele opvoeding zou ik het fijn vinden als er zowel voor het mannelijk als het vrouwelijk geslachtsdeel een benaming was die goed bij kindjes aansluit, zoals dus de Surinaamse benamingen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 3 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 5:25

Lilith schreef:Ik vind juist al die vergezochte benamingen wat raar. Een fluitje? Een doosje? Dat dekt toch helemaal de lading niet? Ik vind het een beetje raar om daar woorden voor te gaan verzinnen.

Misschien ligt het ook een beetje aan waar je vandaan komt maar Doos is hier gewoon een normaal woord ervoor en echt al heel lang.

Ik ken ook mensen die hun kinderen het gewoon bij naam en toenaam wilden leren en die leerden hun kinderen dus om gewoon kutje te zeggen. Dat vind ik echt afschuwelijk!
Ik kan me toch niet voorstellen dat ik tegen mijn dochter zou zeggen dat ze haar kutje moet wassen, of nog erger dat mijn man dat zou zeggen. Daar krijg ik echt rillingen van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 3 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 5:54

Nana schreef:
Lilith schreef:
Nana schreef:Ik vind plasser voor een meisje eigenlijk niet de lading dekken, je kunt er tenslotte meer mee dan alleen plassen. Maar vagina of al die andere woorden vind ik veel te volwassen.

.

Wat kan een kindje van 3 daar nog meer mee dan?

Op zich hoeven kindjes van 3 daar nog helemaal niets mee. Maar qua seksuele opvoeding zou ik het fijn vinden als er zowel voor het mannelijk als het vrouwelijk geslachtsdeel een benaming was die goed bij kindjes aansluit, zoals dus de Surinaamse benamingen.
Tja, hier heet het dus gewoon plasser. Maar ze weet ook dat er een gaatje zit voor baby's. Maar ik ga dat niet elke keer allemaal bij naam noemen, gewoon plasser is voorlopig voldoende info, en ze weet wel dat er nog meer mee kan, maar dat is nog zo vaag dat ze daar eigenlijk niet bij stilstaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 3 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  MamaCa ma 17 jan 2011 - 5:55

ik zou ook zeggen; piemeltje en plassertje.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 3 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Poisongirl ma 17 jan 2011 - 6:03

Ik heb vroeger geleerd dat mijn broertje een piemeltje heeft en hij leerde dat ik een kruisje heb. Dat vind ik wel een goede benaming, net als spleetje of plassertje (al zie ik dat op de een of andere manier toch meer bij een jongetje dan een meisje voor me) trouwens.

Doos, poesje, fluit etc. zou ik zelf niet voor kiezen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 3 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Teddyaapje ma 17 jan 2011 - 6:19

Bij ons was het vroeger plasser (jongen) en spleetje (meisje). Dat vonden we heel normaal en duidelijk en ik denk dat we dat T. ook zo leren (over een paar jaar dan).

Ik weet nog dat ik vroeger (toen ik een jaar of 5-6 was) een onderbroek aankreeg en daar stond een afbeelding van een poesje (katje) op en dat mn moeder zei "t poesje zit bij het poesje" en dat ik er echt helemaal niks van snapte! Moet er nu wel om lachen en het heeft toch wel indruk gemaakt want ik kan het moment me zo voor de geest halen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe noem je dat? - Pagina 3 Empty Re: Hoe noem je dat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum