Draagster GBS bacterie?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Draagster GBS bacterie?
Ik ben 10 weken zwanger van onze tweede en heb vorige week bij de eerste controle in het ziekenhuis een urine onderzoek laten doen.
Zonet werd ik gebeld, ik draag de GBS bacterie (www.ogbs.nl) gezellig met me mee...
Nu moet ik aan een 7 daagse penicilline kuur en daarna zal bij de volgende controle weer verder worden gekeken.
Iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd!
Zonet werd ik gebeld, ik draag de GBS bacterie (www.ogbs.nl) gezellig met me mee...
Nu moet ik aan een 7 daagse penicilline kuur en daarna zal bij de volgende controle weer verder worden gekeken.
Iemand hier ervaring mee? Ben benieuwd!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Draagster GBS bacterie?
Ik ben ook draagster van de GBS-bacterie. Alleen heb ik daarvoor geen kuur gehad.
Wel heb ik vanaf 28 week al weeënactiviteit gehad en de GBS was daar waarschijnlijk de oorzaak van. Tijdens de bevalling heb ik een infuus gehad met antibiotica, omdat je de bacterie kan overdragen op de baby.
Was je bij de eerste ook niet te vroeg bevallen? Of heb ik nu de verkeerde voor me?
Wel heb ik vanaf 28 week al weeënactiviteit gehad en de GBS was daar waarschijnlijk de oorzaak van. Tijdens de bevalling heb ik een infuus gehad met antibiotica, omdat je de bacterie kan overdragen op de baby.
Was je bij de eerste ook niet te vroeg bevallen? Of heb ik nu de verkeerde voor me?
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Nee je hebt de goede
Mijn vliezen braken met 27 weken en met 28 weken is D.aan geboren...
De verloskundige heeft vorige week aangegeven dat die bacterie niet per se de oorzaak was van de vroegte korte.
Wel heeft D.aan zeer waarschijnlijk door die GBS een urineweginfectie gehad.
En nu moet ik dus komende week aan een kuur, ben benieuwd!
Mijn vliezen braken met 27 weken en met 28 weken is D.aan geboren...
De verloskundige heeft vorige week aangegeven dat die bacterie niet per se de oorzaak was van de vroegte korte.
Wel heeft D.aan zeer waarschijnlijk door die GBS een urineweginfectie gehad.
En nu moet ik dus komende week aan een kuur, ben benieuwd!
LindaK- Prater
Wisten ze het bij je vorige zwangerschap niet dat je dat had?
Ik heb het niet hoor, maar daar ben ik even benieuwd naar.
Ik heb het niet hoor, maar daar ben ik even benieuwd naar.
Gast- Gast
Ik ben momenteel 34 weken zwanger... Ik had veel urineweginfecties en op een gegeven moment, in mei, is er een kweek van weggedaan en twee weken terug weer een en uit beiden is gebleken dat ik ook draagster ben. Ik heb nu ook een penicillinekuur en meot bevallen met een ab infuus en de kleine moet ook geobserveerd worden op evt infectie na de bevalling voor 36 uur (geloof ik.)
Ik was er ook wel even van geschrokken, vooral als je verhalen van internet gaat lezen, maar als je een ab infuus krijgt tijdens de bevalling, preventief, kunnen ze besmetting evt voorkomen. Bij mij is er na de kweek van mei niks gezegd (waren ze denk ik vergeten, erg slordig) dus ik weet het nu ook pas sinds kort. Ik had ook veel harde buiken door de blaasontstekingen, dus wat dat betreft ben je er wel op tijd bij ; je kan vaker uwi's krijgen doordat je draagster blijft, dus blijf goed je urine checken!
Ik was er ook wel even van geschrokken, vooral als je verhalen van internet gaat lezen, maar als je een ab infuus krijgt tijdens de bevalling, preventief, kunnen ze besmetting evt voorkomen. Bij mij is er na de kweek van mei niks gezegd (waren ze denk ik vergeten, erg slordig) dus ik weet het nu ook pas sinds kort. Ik had ook veel harde buiken door de blaasontstekingen, dus wat dat betreft ben je er wel op tijd bij ; je kan vaker uwi's krijgen doordat je draagster blijft, dus blijf goed je urine checken!
madie87- Fluisteraar
- Aantal berichten : 13
Punten : 21
Registratiedatum : 07-07-11
Wij hebben het tijdens de zwangerschap nooit geweten. En ook na de bevalling waren we daar niet van op de hoogte.
Bij de controle vorige week kwam het ter sprake, omdat het wel in m'n dossier stond!
Maar in de brief die naar de verloskundigenpraktijk en de huisarts is gegaan, stond juist dat ik die bacterie niet had...
Bij de controle vorige week kwam het ter sprake, omdat het wel in m'n dossier stond!
Maar in de brief die naar de verloskundigenpraktijk en de huisarts is gegaan, stond juist dat ik die bacterie niet had...
LindaK- Prater
madie87 schreef:Ik ben momenteel 34 weken zwanger... Ik had veel urineweginfecties en op een gegeven moment, in mei, is er een kweek van weggedaan en twee weken terug weer een en uit beiden is gebleken dat ik ook draagster ben. Ik heb nu ook een penicillinekuur en meot bevallen met een ab infuus en de kleine moet ook geobserveerd worden op evt infectie na de bevalling voor 36 uur (geloof ik.)
Ja, ik heb sinds de geboorte van D.aan ook al een aantal blaasontstekingen gehad, wat ik voorheen nooit had...nu we dit weten, kan ik die blaasontstekingen ook beter plaatsen
Ja, ik schrok ook van de verhalen op internet. Maar inderdaad bevallen met antibiotica kan een boel problemen voorkomen!
LindaK- Prater
Hazeltje schreef:Oei, dus ergens is een flinke fout gemaakt!
Wat slordig zeg...
Ja, dat stukje is niet helemaal gegaan zoals zou moeten...
Er werd nu ook 'ter geruststelling', omdat wij dat wilden een urine onderzoek gedaan...
Ben toch blij dat dat gedaan is!
LindaK- Prater
bij mij premature weeen bij 25+6 hebben ze ook kweken gedaan om het uit te sluiten, zowel hier als in V. Maar beide kweken waren negatief.
Gast- Gast
http://www.ffntest.nl/
Misschien heb je wat aan deze site?
Misschien heb je wat aan deze site?
_Mashimaro_- Fluisteraar
Een kennis van mij heeft dit ook gehad. Er schijnen elk jaar iets van 14 kinderen aan te overlijden en haar kindje was daar 1 van helaas (na 3 weken overleden). Zij wist het ook niet van tevoren. Het schijnt dat als je een kuur van te voren neemt het te voorkomen is dat je kindje ermee besmet raakt? De kans dat je kindje er ziek van wordt is dus wel heel klein gelukkig..
Gast- Gast
madie87 schreef: Ik had ook veel harde buiken door de blaasontstekingen, dus wat dat betreft ben je er wel op tijd bij ; je kan vaker uwi's krijgen doordat je draagster blijft, dus blijf goed je urine checken!
Die had ik nog niet eerder gezien! Nu hebben we zelfs een koosnaampje voor een urineweginfectie!
Ontopic: Geen ervaring mee, maar wel goed dat je het nu weet zodat er naar gehandeld kan worden. Maar wel slordig van de vorige keer, moet je nu D.aan ook laten testen/behandelen oid??
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Bedankt voor alle reacties en de link van de website!
Er wordt in Nederland niet standaard op deze bacterie getest...
Destijds bij D.aan heb ik ook antibiotica gehad voor en na de bevalling, D.aan is vlak na z'n geboorte ook aan een infuus gehangen Hij ging opeens wat achteruit, ze waren gelukkig heel snel met behandelen!
Naja, ik ga maar aan die kuur...en dan wachten we de controle in het ziekenhuis maar af!
Er wordt in Nederland niet standaard op deze bacterie getest...
Destijds bij D.aan heb ik ook antibiotica gehad voor en na de bevalling, D.aan is vlak na z'n geboorte ook aan een infuus gehangen Hij ging opeens wat achteruit, ze waren gelukkig heel snel met behandelen!
Naja, ik ga maar aan die kuur...en dan wachten we de controle in het ziekenhuis maar af!
LindaK- Prater
Hazeltje schreef:Testen ze standaard op die bacterie dan?
Nee, ze testen niet standaard. Bij mij hebben ze een test gedaan (zonder dat ik het wist) vanwege mijn premature weeën.
Later in de zwangerschap werd dat even tussen neus en lippen door verteld... Op zo'n manier alsof ik het al wist.
_Mashimaro_- Fluisteraar
Bij mij zijn de kweken vaginaal afgenomen, hoe hebben ze bij jou kweken gedaan zonder dat je er van wist dan? Bloedkweken?_Mashimaro_ schreef:Hazeltje schreef:Testen ze standaard op die bacterie dan?
Nee, ze testen niet standaard. Bij mij hebben ze een test gedaan (zonder dat ik het wist) vanwege mijn premature weeën.
Later in de zwangerschap werd dat even tussen neus en lippen door verteld... Op zo'n manier alsof ik het al wist.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Bij mij zijn de kweken vaginaal afgenomen, hoe hebben ze bij jou kweken gedaan zonder dat je er van wist dan? Bloedkweken?_Mashimaro_ schreef:Hazeltje schreef:Testen ze standaard op die bacterie dan?
Bij mij zijn ze ook wel vaginaal afgenomen, alleen is het me niet verteld waarvoor het was. Ik liet al die onderzoeken over me heen komen in de veronderstelling dat het wel ergens goed voor zou zijn.
_Mashimaro_- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Bacterie in de darmen?
» Darm bacterie Duitsland
» Borrelia bacterie in mijn bloed
» Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?
» Darm bacterie Duitsland
» Borrelia bacterie in mijn bloed
» Hebben jullie al gehoord van de EHEC bacterie?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: