Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kunstvoeding

+16
Lejow
_Lana_
Clapperdie
yes1984
Darius
sabje
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Novalee
Fiwen
mickey
Poisongirl
Ayla
Printje
Tania
Puggle
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 9:27

Puggle schreef:Bedankt voor de reacties! Ik zat zelf aan kruidvat te denken als dat net zo goed is. En anders Friso. Het is misschien toch een kwestie van proberen wat bevalt.

Maar stel dat ze in het ziekenhuis nu nutrilon geven en ik wil thuis kruidvat gaan geven kan dat dan? Ik ben er niet zo in thuis Embarassed

Ja hoor dat kan prima. Je kan ook zelf voeding mee naar het ziekenhuis nemen als je dat prettiger vind. Maar in principe kun je gewoon overstappen. Er zijn wel kindjes die daar wat krampjes van kunnen krijgen maar het kan verder geen kwaad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Puggle wo 18 apr 2012 - 9:34

Dat is ook een goeie ja, om het anders zelf mee te nemen. Ik vraag bij de volgende controle gewoon wat ze in het ziekenhuis geven en dan kijk ik of ik dat gewoon aan hou.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 9:59

Puggle schreef:Dat is ook een goeie ja, om het anders zelf mee te nemen. Ik vraag bij de volgende controle gewoon wat ze in het ziekenhuis geven en dan kijk ik of ik dat gewoon aan hou.

Ik had bij mijn tweede bevalling een zakje voeding in m'n ziekenhuis tas. Bij de eerste wilde ik hypoallergene voeding geven en in het ziekenhuis gaven ze (zonder overleg) standaard voeding. Om dat te voorkomen had ik voeding meegenomen. Ook de fles die ik wilde gaan gebruiken trouwens zodat ze daar meteen aan kon wennen als het nodig was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Lejow wo 18 apr 2012 - 10:00

Hier ook kruidvat, nog niet zo lang. Ze kreeg eerst prematurenvoeding. Maar volgens mij reageert ze er wel aardig goed op!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Puggle wo 18 apr 2012 - 10:02

Tania schreef:
Puggle schreef:Dat is ook een goeie ja, om het anders zelf mee te nemen. Ik vraag bij de volgende controle gewoon wat ze in het ziekenhuis geven en dan kijk ik of ik dat gewoon aan hou.

Ik had bij mijn tweede bevalling een zakje voeding in m'n ziekenhuis tas. Bij de eerste wilde ik hypoallergene voeding geven en in het ziekenhuis gaven ze (zonder overleg) standaard voeding. Om dat te voorkomen had ik voeding meegenomen. Ook de fles die ik wilde gaan gebruiken trouwens zodat ze daar meteen aan kon wennen als het nodig was.

Dat is ook wel een goed idee eigen flesje mee nemen. Vinden ze dat ook gewoon goed in het ziekenhuis?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 10:08

Puggle schreef:
Tania schreef:
Puggle schreef:Dat is ook een goeie ja, om het anders zelf mee te nemen. Ik vraag bij de volgende controle gewoon wat ze in het ziekenhuis geven en dan kijk ik of ik dat gewoon aan hou.

Ik had bij mijn tweede bevalling een zakje voeding in m'n ziekenhuis tas. Bij de eerste wilde ik hypoallergene voeding geven en in het ziekenhuis gaven ze (zonder overleg) standaard voeding. Om dat te voorkomen had ik voeding meegenomen. Ook de fles die ik wilde gaan gebruiken trouwens zodat ze daar meteen aan kon wennen als het nodig was.

Dat is ook wel een goed idee eigen flesje mee nemen. Vinden ze dat ook gewoon goed in het ziekenhuis?

Hier vroegen ze zelf of je een flesje mee wilde nemen toen J. op de neonatalogie lag, totdat je die meehad kregen kindjes het uit kleine glazen flesjes. Maar verder bepaal jij wat je kindje krijgt en waaruit hoor dus daar zou ik me niet zo druk om maken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Supertalentje wo 18 apr 2012 - 10:50

In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon Hypo-allergeen. Eenmaal thuis kreeg hij last van krampjes. Friso heeft wel voeding die de krampjes moet verminderen maar daar zit JBPM in en dat wil ik absoluut niet geven. De voeding van Nutrilon tegen krampjes (Omneo) is ook hypo-allergeen, dus dat was een makkelijke keus. Hij doet het er al maanden goed op.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Happydobby wo 18 apr 2012 - 10:52

Ik heb nu na de borstvoedingsperiode al van alles gegeven.
Friso standaard (aanbieding)
Nestle (aanbieding) (en die neem ik niet meer want die klontert ook al is het water goed op tempratuur.
Nu heb ik Nutrilon.
Toen ik BV gaf en soms een papfles maakte deed ik dat met Etos voeding.

Mijn favoriet is Friso en de verpakking van Nutrilon.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Twellie wo 18 apr 2012 - 11:59

Thuis Nutrilon en op de opvang Friso.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 18:34

Supertalentje schreef:In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon Hypo-allergeen. Eenmaal thuis kreeg hij last van krampjes. Friso heeft wel voeding die de krampjes moet verminderen maar daar zit JBPM in en dat wil ik absoluut niet geven. De voeding van Nutrilon tegen krampjes (Omneo) is ook hypo-allergeen, dus dat was een makkelijke keus. Hij doet het er al maanden goed op.

Waarom wil je absoluut geen jbpm geven? Ik las dat hier van de week ook al ergens anders maar ik ben wel benieuwd waarom.
Ik wist niet dat dat in Friso comfort zat maar dat is wel apart want veel kindjes krijgen juist krampjes van jbpm.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 18:37

Ik heb daar laatst met mijn man een discussie over gehad. Toen de voorraad uit de vriezer opraakte heb ik Kruidvat kv gehaald voor één fles op het kdv, omdat die het goedkoopst was en wat ik er over hoor ook gewoon goed. Hij snapt niet dat ik geen Nutrilon neem, aangezien die een groot onderzoekscentrum hebben en innoveren terwijl KV dat naar zijn idee niet doet. Ik wilde bv geven omdat dat het beste was, en nu ik langzaam af ga bouwen kies ik in zijn ogen voor een merk kv wat niet het beste merk is, hij kan dat niet rijmen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 18:41

blondje1313 schreef:Ik heb daar laatst met mijn man een discussie over gehad. Toen de voorraad uit de vriezer opraakte heb ik Kruidvat kv gehaald voor één fles op het kdv, omdat die het goedkoopst was en wat ik er over hoor ook gewoon goed. Hij snapt niet dat ik geen Nutrilon neem, aangezien die een groot onderzoekscentrum hebben en innoveren terwijl KV dat naar zijn idee niet doet. Ik wilde bv geven omdat dat het beste was, en nu ik langzaam af ga bouwen kies ik in zijn ogen voor een merk kv wat niet het beste merk is, hij kan dat niet rijmen.

Ik weet niet hoe vaak ze naar het kdv gaat (en je weet het vast wel) maar een open pak kunstvoeding is maar vier weken houdbaar.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 19:30

2x per week, maar dat wist ik. Wat overblijft gooi ik gewoon weg (maar dat is toch niet zoveel).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Happydobby wo 18 apr 2012 - 20:01

@Blondje, ze hebben toch kv op het kdv? Tenminste bij ons wel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  blondje1313 wo 18 apr 2012 - 20:19

Nee, luiers en flesvoeding moeten ouders zelf meenemen. Fruit en brood wordt wel door het kdv verzorgd.
Gelukkig is zo'n pak van 't KV in twee kleinere verpakkingen verdeeld en komt het zo toch wel goed.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Supertalentje wo 18 apr 2012 - 20:21

Tania schreef:
Supertalentje schreef:In het ziekenhuis gaven ze Nutrilon Hypo-allergeen. Eenmaal thuis kreeg hij last van krampjes. Friso heeft wel voeding die de krampjes moet verminderen maar daar zit JBPM in en dat wil ik absoluut niet geven. De voeding van Nutrilon tegen krampjes (Omneo) is ook hypo-allergeen, dus dat was een makkelijke keus. Hij doet het er al maanden goed op.

Waarom wil je absoluut geen jbpm geven? Ik las dat hier van de week ook al ergens anders maar ik ben wel benieuwd waarom.
Ik wist niet dat dat in Friso comfort zat maar dat is wel apart want veel kindjes krijgen juist krampjes van jbpm.

Mijn zoon had geen klachten die opgelost kunnen worden met jbpm, dus waarom zou ik dat dan wel geven? Hij spuugt niet overmatig en is geen hongerige baby. Daarnaast lees ik idd veel dat de krampjes juist verergeren, dat er verstopping optreed of juist diaree. Ik hou niet van dat geklooi, het één 'oplossen' en een volgend probleem creeeren. Plus jbpm bevat geen voedingsstoffen maar zorgt wel eerder voor een verzadigd gevoel, met als gevolg dat je kindje minder binnenkrijgt. Dus voor baby's met alleen krampjes vind ik het dan ook van de zotte dat er jbpm 'zomaar' is toegevoegd.

Edit: ik kan niks vinden over de eerste Comfortmelk van Friso, wel over de Comfort Opvolgmelk, daar zit jbpm in; http://www.frisokindervoeding.nl/310/flesvoeding/flesvoeding/friso-comfort-opvolgmelk.html

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kunstvoeding - Pagina 2 Empty Re: Kunstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum