Boeken over de Tweede Wereldoorlog (en sektes)
+10
Esperanza
Bazinga
Krullebol
nina
Nora
Liadan
Monte
Curious
Caro
Jade
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Boeken over de Tweede Wereldoorlog (en sektes)
Rood schreef:Het meisje dat verdween moet je gelezen hebben.
Ja? Zal het onthouden voor de volgende keer, heb nu 4 boeken gereserveerd. Tnx!
Gast- Gast
Carrie schreef:http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-kleine-meisje-van-meneer-linh/1001004007577180/index.html#product_judgement[/quote[/url]]Reva schreef:
[url=http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-kleine-meisje-van-meneer-linh/1001004007577180/index.html#product_judgement
Lijkt me een heel mooi boek! Heb 'm gereserveerd.
Oeh Ik vind het zo'n lief boekje, geef hem vaak cadeau
Gast- Gast
Houd ook van zulk soort boeken dus ik lees even mee.
Een boek waar je ook nog aan kan denken is Sonnie Boy. Bij de meeste bekend als film, maar is oorspronkelijk een boek.
En over sekte: het begon toen ik veertien was.
Een boek waar je ook nog aan kan denken is Sonnie Boy. Bij de meeste bekend als film, maar is oorspronkelijk een boek.
En over sekte: het begon toen ik veertien was.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Hm heb laatst ook een mooi boek gelezen over een Amerikaanse sekte waar een Nederlandse vrouw in verzeild raakte. Ze raakt ook heel moeilijk van die man (haar ex) af, mede omdat ze samen kinderen hebben.
Hm ik ga wel ff op zoek, laat t je nog wel weten.
Dit is 'm:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vlucht-uit-het-land-van-de-vrijheid/1001004005493723/index.html
Ook een heel mooi indrukwekkend boek!
Hm ik ga wel ff op zoek, laat t je nog wel weten.
Dit is 'm:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/vlucht-uit-het-land-van-de-vrijheid/1001004005493723/index.html
Ook een heel mooi indrukwekkend boek!
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Tnx Nina! Ga ze allemaal opslaan en lezen Heb van Curious het boek 'Ik was pas 13' opgestuurd gekregen, gratis! Lief he
Gast- Gast
Erg lief.Carrie schreef:Tnx Nina! Ga ze allemaal opslaan en lezen Heb van Curious het boek 'Ik was pas 13' opgestuurd gekregen, gratis! Lief he
Ik vind het altijd leuk als boeken een eigen leven gaan leiden. En dan heb ik het niet over de inhoud maar gewoon van persoon naar persoon gaan.
Bij mijn vriend in de familie hebben ze de traditie om hun naam achter in te schrijven als ze een boek uit hebben. Soms komen we boeken bij zijn familie tegen die zijn overgrootouders nog gelezen hebben. Erg leuk vind ik dat.
nina- Kletskop
nina schreef:Erg lief.Carrie schreef:Tnx Nina! Ga ze allemaal opslaan en lezen Heb van Curious het boek 'Ik was pas 13' opgestuurd gekregen, gratis! Lief he
Ik vind het altijd leuk als boeken een eigen leven gaan leiden. En dan heb ik het niet over de inhoud maar gewoon van persoon naar persoon gaan.
Bij mijn vriend in de familie hebben ze de traditie om hun naam achter in te schrijven als ze een boek uit hebben. Soms komen we boeken bij zijn familie tegen die zijn overgrootouders nog gelezen hebben. Erg leuk vind ik dat.
Oh wat een leuk idee zeg! Lijkt me ook erg leuk om te doen.
Gast- Gast
Ja inderdaad, het is een leuk idee om vooral binnen een familie te beginnen.Carrie schreef:Oh wat een leuk idee zeg! Lijkt me ook erg leuk om te doen.nina schreef:Erg lief.Carrie schreef:Tnx Nina! Ga ze allemaal opslaan en lezen Heb van Curious het boek 'Ik was pas 13' opgestuurd gekregen, gratis! Lief he
Zelf heb ik een boek, die heb ik nog in Australië gekregen van mijn buurvrouw. Daar staat in: Happy Birthday Tina! Best wishes from your great-grandmother. 19/01/'80.
Op zich niet heeeel lang geleden maar ik was toen nog niet geboren + deze vrouw leeft ongetwijfeld niet meer en is wellicht begraven (aan de andere kant van de wereld) en nu heb ik in Nederland een boek van haar aan haar achterkleindochter in mijn boekenkast staan.
Misschien ver gezocht maar ik vind dat eigenlijk best leuk!
nina- Kletskop
Carrie schreef:
Maura, als jij dit leest, jij hebt veel van die boeken gelezen, toch? Aanraders misschien?
Het valt eigenlijk zwaar tegen wat ik heb gelezen over sektes. Ik kijk meer televisieprogramma's over sektes. Zoals de Noorse Broerders in mijn woonplaats en Noorwegen en de FLDS in zowel Nederland als Amerika. Dat laatste i.v.m. de pedofilie van hun profeet Warren Jeffs. Waar vandaag en gisteren uitgebreid over werd gesproken bij Dr. Phil.
Sekte FLDS
Elissa Wall - Het begon toen ik 14 was
Caroline Jessop - Ontsnapt
Welke ik nog wil lezen. En ik hoop dat ze binnenkort uitkomen in het Nederlands en anders moet ik mijn engels maar eens opvijzelen.
Sam Brower - Prophet's Prey: My Seven-Year Investigation into Warren Jeffs and the Fundamentalist Church of Latter-Day Saints
Brent Jeffs - Lost Boy's
Flora Jessop - Church of Lies
Carolyn Jessop - Thriumph; Life after the cult
En er is een boek over een gezin dat zegt geen sekte te zijn, maar onafhankelijk van een kerk polygamie uitvoert.
Joe, Alina, Vicky en Valerie Darger - Love times three; Our True Story of a Polygamous Marriage
Nigeriaanse Sekte
Choga Regina Egbeme - Veertig Moeders
Choga Regina Egbeme - De verboden Oase
Onbekende sekte
Lea Saskia Laasner - Ik was pas 13
Nou ja, misschien heb je er wat aan.
Gast- Gast
Zeg niet dat je pas dertien bent.
Vond ik erg indrukwekkend.
Gast- Gast
Ik heb het boek ' Misha' gelezen. Gaat over een meisje wiens ouders zijn opgepakt door de moffen en zij rent dan weg en zwerft een aantal jaren rond door verschillende landen. Het wordt een waar gebeurd verhaal genoemd, maar op internet zijn er verschillende artikelen over dat het niet waar kan zijn en dit onderzocht is. Het is ook wel een erg indrukwekkend boek en als een kind zoiets moet meemaken is dat zeer traumatisch. Ik heb dit boek zelf gelezen voor mijn keuzevak over trauma ( erg interessant!) Maar goed, daarnaast blijft het een bijzonder boek!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Misha is inderdaad een aanrader
Hart van Prikkeldraad vond ik ook mooi. En ik ben fan van Verbum-boeken;
http://www.verbum.nl/?p=holocaust&PHPSESSID=fadf1704cb39cf52d0b376849936e3c4
Hart van Prikkeldraad vond ik ook mooi. En ik ben fan van Verbum-boeken;
http://www.verbum.nl/?p=holocaust&PHPSESSID=fadf1704cb39cf52d0b376849936e3c4
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik vind boeken over sektes ook erg interessant en heb er een paar jaar geleden een aantal gekocht. Ze staat nu bij m'n ouders volgens mij, de boeken die ik me zo kan herinneren zijn:
En niet echt een boek over een sekte maar wel heel indrukwekkend:
Als ik weer eens bij m'n ouders ben dan kijk ik of ik er nog meer heb en zal ik ze ook meenemen. Mocht je ze willen lenen dan kan dat, ik woon in U. dus dat is in de buurt
Maura, die boeken die jij noemt heb ik nog niet gelezen, ik ga ze eens op zoeken.
En niet echt een boek over een sekte maar wel heel indrukwekkend:
Als ik weer eens bij m'n ouders ben dan kijk ik of ik er nog meer heb en zal ik ze ook meenemen. Mocht je ze willen lenen dan kan dat, ik woon in U. dus dat is in de buurt
Maura, die boeken die jij noemt heb ik nog niet gelezen, ik ga ze eens op zoeken.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Er staan echt ontzettend leuke tips tussen zeg! Misschien neem ik ook wel weer een abbo op de bibliotheek.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
De eerste hoofdstukken moet je echt doorheen komen, maar zodra hij gevangen word genomen word het interressant.
Heb gisteren uit de bieb deze twee gehaald:
Sunprincess schreef:Zeg niet dat je pas dertien bent.
Dat boek heb ik ook gelezen, had tranen in mijn ogen, zo indrukwekkend maar ook eng dat dit echt is gebeurd.
Gast- Gast
Ik mag op oma's pasje boeken ophalen! :-)
Edit: van de bieb dus.
Edit: van de bieb dus.
Laatst aangepast door Jade op vr 20 apr 2012 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Dit boek vond ik prachtig: de boekendief
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-boekendief/1001004005492193/index.html?Referrer=ADVNLGOT0020081001004005492193#product_images
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-boekendief/1001004005492193/index.html?Referrer=ADVNLGOT0020081001004005492193#product_images
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Niet echt sekte, maar vrouwenhandel en indrukwekkend: een glas melk
WO2: de boekendief, het achterhuis, sonnyboy, suskind
Zal van het weekend mijn boekenkast even doorspitten... Ik heb er eenhoorn in dit genre!
WO2: de boekendief, het achterhuis, sonnyboy, suskind
Zal van het weekend mijn boekenkast even doorspitten... Ik heb er eenhoorn in dit genre!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ik heb deze net gelezen en vond ik indrukwekkend.
Met voorwoord van Jan Terlouw: 'Het boek heeft vaart, je legt het niet weg. Er zullen weinig lezers zijn die na de laatste bladzijde zich niet de vraag stellen: wat zou ik hebben gedaan?'
Berlijn 1941 : het kloppende hart van het naziregime. Pjotr, met zijn blauwe ogen en lichtblonde haren, ziet eruit als de ideale Arische jongen op de Hitler Jugendposter. Hij heeft niets te vrezen. Of toch wel?
Als Pjotrs ouders omkomen bij de inval van Polen, wordt hij in een weeshuis geplaatst. Daar moet hij leven onder erbarmelijke omstandigheden.
Op een dag verschijnt een commissie in het weeshuis die de jongens wil keuren op hun 'arisch zijn'. Pjotr springt er met zijn blonde looks direct uit; hij moet gered worden voor het vaderland. Een belangrijke familie zal hem wel willen adopteren.
En dat gebeurt ook. Professor Kaltenbach en zijn vrouw zijn vereerd dat Pjotr bij hen in huis mag komen. Maar Pjotr is niet de ideale 'Volksdeutscher' die ze in gedachten hadden. Hij vormt zijn eigen ideeën.
Recensie(s)
Pjotrs ouders komen om bij de Duitse inval van Polen in 1939. Hij komt daar in een weeshuis terecht, maar vanwege zijn Arische uiterlijk en perfecte beheersing van de Duitse taal wordt hij tot Rijksduitser verklaard. Daarop wordt hij geadopteerd door een vooraanstaande familie in Berlijn die hem in huis neemt om hem te laten naturaliseren tot modelburger. Langzaam maar zeker gaan de ogen van Peter, zoals hij nu heet, open voor de gruwelijkheden en de waanzin van de nazi's. Hij krijgt verkering met de mooie, autonome Anna, en met jeugdige overmoed keren ze zich samen tegen het regime. Hierdoor wordt het verhaal, vooral naar het einde toe, razend spannend. In rake beschrijvingen wordt de sfeer in het gezin neergezet, die naarmate de oorlog vordert van euforistisch naar grimmig verkleurt. Hoewel de idioterie van de nazi's overduidelijk wordt gemaakt, weet de auteur daarbij elke karikatuur te vermijden. Vanwege de vele inzichten en feitelijkheden die ongemerkt worden meegegeven, is dit knap geschreven boek leerzamer dan vele uren geschiedenisles
Met voorwoord van Jan Terlouw: 'Het boek heeft vaart, je legt het niet weg. Er zullen weinig lezers zijn die na de laatste bladzijde zich niet de vraag stellen: wat zou ik hebben gedaan?'
Berlijn 1941 : het kloppende hart van het naziregime. Pjotr, met zijn blauwe ogen en lichtblonde haren, ziet eruit als de ideale Arische jongen op de Hitler Jugendposter. Hij heeft niets te vrezen. Of toch wel?
Als Pjotrs ouders omkomen bij de inval van Polen, wordt hij in een weeshuis geplaatst. Daar moet hij leven onder erbarmelijke omstandigheden.
Op een dag verschijnt een commissie in het weeshuis die de jongens wil keuren op hun 'arisch zijn'. Pjotr springt er met zijn blonde looks direct uit; hij moet gered worden voor het vaderland. Een belangrijke familie zal hem wel willen adopteren.
En dat gebeurt ook. Professor Kaltenbach en zijn vrouw zijn vereerd dat Pjotr bij hen in huis mag komen. Maar Pjotr is niet de ideale 'Volksdeutscher' die ze in gedachten hadden. Hij vormt zijn eigen ideeën.
Recensie(s)
Pjotrs ouders komen om bij de Duitse inval van Polen in 1939. Hij komt daar in een weeshuis terecht, maar vanwege zijn Arische uiterlijk en perfecte beheersing van de Duitse taal wordt hij tot Rijksduitser verklaard. Daarop wordt hij geadopteerd door een vooraanstaande familie in Berlijn die hem in huis neemt om hem te laten naturaliseren tot modelburger. Langzaam maar zeker gaan de ogen van Peter, zoals hij nu heet, open voor de gruwelijkheden en de waanzin van de nazi's. Hij krijgt verkering met de mooie, autonome Anna, en met jeugdige overmoed keren ze zich samen tegen het regime. Hierdoor wordt het verhaal, vooral naar het einde toe, razend spannend. In rake beschrijvingen wordt de sfeer in het gezin neergezet, die naarmate de oorlog vordert van euforistisch naar grimmig verkleurt. Hoewel de idioterie van de nazi's overduidelijk wordt gemaakt, weet de auteur daarbij elke karikatuur te vermijden. Vanwege de vele inzichten en feitelijkheden die ongemerkt worden meegegeven, is dit knap geschreven boek leerzamer dan vele uren geschiedenisles
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Derde Wereldoorlog..
» bij de tweede ook ...
» Tweede paasdag!
» Tweede kindje
» wat te halen bij een tweede
» bij de tweede ook ...