Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat te doen met een dreumes?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:21

Ik merk dat ik er een beetje moeite mee heb om mijn zoon te vermaken als ik de hele dag thuis ben. Op den duur merk ik dat hij zich gaat vervelen. We wonen op 3 hoog zonder lift, dus naar buiten gaan is niet heel makkelijk. 6 trappen op en 6 trappen af.

Wat doen jullie voor leuke dingen met een dreumes thuis, iemand tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:29

Vingerverfen, torens bouwen met duplo en weer omgooien, tekenen uhm.......... Lastig.
Ik ging meestal toch wel in ieder geval een uur naar buiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:32

Knutselen ( op leeftijd aangepast)
Dansen en liedjes zingen
Met blokken bouwen
Boekjes lezen
Samen schoonmaken (je zoontje dus een doekje geven en een beetje water smile )
Filmpje kijken
Zelf laten spelen
Wandelen of naar de speeltuin minimaal 1 keer per dag ( in jou geval lastiger dus)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:32

Sunprincess schreef:Vingerverfen, torens bouwen met duplo en weer omgooien, tekenen uhm.......... Lastig.
Ik ging meestal toch wel in ieder geval een uur naar buiten.
Elke dag een uur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 5:37

Storm schreef:
Sunprincess schreef:Vingerverfen, torens bouwen met duplo en weer omgooien, tekenen uhm.......... Lastig.
Ik ging meestal toch wel in ieder geval een uur naar buiten.
Elke dag een uur?

Ja maar dan reken ik bijv. boodschappen doen mee en dan op de terugweg langs de speeltuin. Of de honden uitlaten in het park. Zijn we ook wel een uurtje weg.
Of eendjes voeren en een stuk wandelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Lynn_ za 15 jan 2011 - 5:38

Inderdaad lekker naar buiten gaan.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 8:50

Ja lastige leeftijd is dit he, ik merk dat tenminste nu bij mijn dochter ook. Voor veel dingen zijn ze net te klein.
Ik ga ook altijd wel minstens een uur naar buiten en vaak ga ik zelfs 2x, maar kan me voorstellen dat dat lastig is met dat gesjouw. Ik wandel dan meestal, zomaar ergens heen of naar de supermarkt. Soms fiets ik ook maar dat vind ik nu wel een gedoe voor ik die 2 erop heb zitten. Verder bouwt ze hier graag met Duplo, puzzelen vindt ze ook al erg leuk (van die houten insteekpuzzels), boekjes lezen, en we hebben een doos met allemaal van die foamstickers van de oudste en die vindt ze ook heel leuk om eruit te halen en te bekijken en dan weer terug te stoppen. Ook tekenen doet ze af en toe.. Misschien heb je hier wat aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 8:55

Ik zou inderdaad ondanks alle trappen ook een uitje plannen. Boodschappen doen, bij iemand op de koffie gaan, eendjes voeren, als hij er maar even uit is. Ik merk bij mijn dochter dat wanneer ze even wat anders heeft gezien als thuis, ze zich de rest van de dag ook beter zelf kan vermaken in plaats van dat ik haar moet vermaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 9:13

Ik ga ook elke dag wel naar buiten. Al lopen we maar lekker rond dat is al een avontuur op zich voor hem.

Verder is de houten treinbaan echt heilig hier!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 10:04

Jetje schreef:Ik ga ook elke dag wel naar buiten. Al lopen we maar lekker rond dat is al een avontuur op zich voor hem.

Verder is de houten treinbaan echt heilig hier!!

Hier ook. Wij hebben er 1 van de hema, en daar vermaakt hij zich echt uren mee. Hij speelt sowieso graag met van alles wat maar rijdt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Filoria za 15 jan 2011 - 10:11

Jaaa de treinbaan is inderdaad favoriet. En duplo, vindt Tomas ook leuk sinds hij anderhalf is.
Wat ik ook veel deed een half jaar geleden: samen met de bal spelen, stoeien, boekjes lezen en afspreken met andere mama's. Dat laatste doe ik nog steeds veel. Is leuk voor Tomas en voor mij.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 21:08

Toevallig dat ik hetzelfde topic wilde gaan openen. Want ook ik zit ermee.

Soms weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen om hem bezig te houden. Ik heb een actieve dreumes die graag overal op doet klimmen.
Ik kan heel even zijn aandacht bij mij houden door samen te spelen maar hier is hij naar 10 minuten echt op uit gekeken.
Hij heeft niet lang zijn aandacht voor dingen.

Ik ga dus idd wel echt elke keer ook een tijd lang naar buiten en kijk nu ook echt uit naar mooi weer aangezien hier op 5 minuten afstand een giga grote speeltuin ligt. angel
Maar nu met vies weer... pff
Ik kan gewoon niet de hele dag elke minuut bezig met hem zijn. En als ik dat dan ook even niet met hem bezig ben kan ik hem van de eet tafel, computer tafel en dat soort dingen af halen omdat hij er binnen no time op zit !

Ik ben dan haast verplicht om hem even in zijn kinderstoel te zetten en een filmpje op te zetten.

Vanaf feb ga ik muziek les met hem volgen. Elke week een half uur of een uur (weet het nog niet) Dat lijkt me zo ontzettend leuk voor hem (haha en voor mij :P)

Tja en verder denk ik dat dit gewoon even een lastige fase is !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  juffie001 za 15 jan 2011 - 23:15

ik ben ook veel buiten met mijn zoontje. Hij kan lopen sinds een aantal maanden dus we sjouwen samen lekker het dorp door, hij vind het geweldig. + buiten zijn is toch ook wel lekker gezond.

Verder speelt hij graag met lege bakjes, en zijn blokken vind hij erg leuk. Vanochtend heeft hij zich 1.5 uur vermaakt met een lege doos, blokjes erin, blokjes er weer uit
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  JD zo 16 jan 2011 - 2:08

o het lijkt me juist zo'n leuke leeftijd! ik heb een tijd lang op een dreumesgroep gewerkt, en vnd het juist zo leuk dat ze alles gingen ontdekken enzo....

wat mij op mn werk altijd opalt aan reacties van ouders, is dat er heeeeeeeeeeeel weinig ouders zijn die thuis knutselen met hun kind. hoeft niet moeilijk, koop een paar grote vellen (of een rol wit behang) plak die op tafel, potloden of vingerverf erbij en klaar!
Kleien is ook heeeeel leuk, maar moet je uiteraard wel bijblijven voordat alle klei in zijn.haar mond is verdwenen.

en inderdaad toch lekker naar buiten. t is balen dat het zoveel trappen is, maar eenmaal buiten is het toch wel erg lekker denk ik. stukje wandelen, op visite, eendjes voeren, kinderboerderij, met de bal spelen?

misschien kun je in de winkel kijken voor kleine puzzeltjes of andere simpele spelletjes die je binnen met hem of haar kunt doen?



JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Darius zo 16 jan 2011 - 8:05

Lid worden van de speelotheek is ook nog een idee, je hebt dan iedere drie weken ander speelgoed in huis.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat te doen met een dreumes? Empty Re: Wat te doen met een dreumes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum