Hoeveel hier voor vragen?
+6
duckie
Twellie
M@niek
rapa nui
Zininzon
Marin
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel hier voor vragen?
Ik heb het verzoek gekregen om een master scriptie te redigeren voor iemand. Vorig jaar heb ik haar bachelor scriptie geredigeerd en heb ik 25 euro voor gevraagd. Vond ik al niet zo veel, maar het was ook een vrij kleine scriptie (5000 woorden), maar dit is een scriptie van 25.000 woorden. Ik heb echt geen flauw idee hoeveel ik hier voor moet vragen. Officiele bureaus vragen allemaal wat anders, maar ik werk niet voor een officieel bureau, dus wil ik minder dan dat vragen. Ik zal zowel naar de inhoud als tekst kijken. Er zal echt wel veel werk in zitten, wat ik allemaal 's avonds zal moeten doen. Doe ik met plezier hoor, maar vind wel dat daar een bedrag tegenover staat. Maar weet niet goed hoeveel ik kan vragen, zonder dat het vervelend over komt of dat ze denkt 'ja dahaag vorig jaar deed je het nog voor 25 euro', ook al was dat veel minder werk. Ik heb nogal de neiging te weinig voor dit soort werk te vragen (heb het jarenlang gratis gedaan). Hoeveel zouden jullie vragen, of anders gezegd, hiervoor uitgeven?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Hoeveel hier voor vragen?
Nakijken
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou het met de student zelf bespreken, zodat jullie beiden niet voor verrassingen komen te staan!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Zininzon schreef:Ik zou het met de student zelf bespreken, zodat jullie beiden niet voor verrassingen komen te staan!
Ja maar is dat niet moeilijk, dan blijf je er volgens mij om heen draaien. Dan zou ik nu zeggen van: Ja, ik wil dat wel doen, maar omdat het wel om een grote opdracht gaat, wil ik wel meer vragen. En dan blijf je om een concrete prijs heen draaien. Daarbij: Ik heb geen idee wat gebruikelijk is qua prijs. In Cambridge was dat 100 pond om te redigeren, maar zo'n soort prijs vind ik wel weer heel duur worden. Denk ik.
Marin- Lady Post-a-lot
Hoeveel tijd/uur denk je dat er in gaat zitten?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Hoeveel tijd/uur denk je dat er in gaat zitten?
Ja dat vind ik dus ook echt heel moeilijk in te schatten. Omdat het ook om inhoudelijke feedback gaat, toch wel behoorlijk lang. Maar ik kan dat zo slecht inschatten.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou minimaal 10 euro per uur denk ik wel redelijk vinden. Maar hangt er van af hoelang je er mee bezig bent. Als jij hier goed in bent moet daar wat tegenover staan. Of ze moet weer andere dingen voor jou doen. Ik zou het zelf ook moeilijk vinden om een bedrag te vragen maar aan de andere kant vraagt iedereen geld tegenwoordig en voor een bevriende klusser die zwart voor mij een klus doet moet ik ook 17,50 euro per uur betalen (of inmiddels al meer).
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Hoeveel tijd/uur denk je dat er in gaat zitten?
Was ook mijn gedachten! Ongeveer inschatten en dan een bedrag per uur rekenen. Lijkt mij het meest logisch.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Is het iemand waar je vaak/goed mee omgaat of iemand die verder van je af staat? Dat zou voor mij nog wel een verschil maken.
Gast- Gast
Ik zou er denk ik 100 euro voor vragen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
wat vragen officiele bureaus ervoor dan? Misschien dat je daar ook wat mee kunt
Het verslag is wel 5x zo groot als de vorige....
Het verslag is wel 5x zo groot als de vorige....
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
M@niek schreef:rapa nui schreef:Hoeveel tijd/uur denk je dat er in gaat zitten?
Was ook mijn gedachten! Ongeveer inschatten en dan een bedrag per uur rekenen. Lijkt mij het meest logisch.
Ja? Niet een vaste prijs van te voren afspreken? Ik vind op zich 10 euro per uur niet zo gek klinken.
Trouwens, voor het redigeerwerk wat ik voor m'n echte baan doe, krijg ik 100 euro per 20 pagina's. Zo'n scriptie zal tussen de 70 en 80 pagina's zijn, maar goed, ik vind 400 euro natuurlijk wel veel te veel om zo te vragen voor iemand.
Marin- Lady Post-a-lot
Nyah schreef:Is het iemand waar je vaak/goed mee omgaat of iemand die verder van je af staat? Dat zou voor mij nog wel een verschil maken.
Het is een oud studiegenootje van drie studie's geleden. Dus nee, ik ken haar amper.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou denk ik niet per uur een bedrag vragen, omdat het dan nogal afhankelijk is van hoe snel jij werkt. Ik zou vantevoren een inschatting maken van hoe lang jij er mee bezig zal zijn en aan de hand daarvan een bepaald bedrag vragen. Puur van mijzelf uitgaande zou ik tussen de 100 en 200 euro vragen. Minimaal 100 euro, omdat je er toch wel wat werk in stopt en je toch wel een 'leuk' bedragje er aan moet overhouden. Maximaal 200 euro. omdat je het wel leuk vindt om te doen en omdat zij waarschijnlijk als student niet veel geld te besteden heeft (en ik me daardoor te bezwaard zou voelen om meer te vragen).
Gast- Gast
Nyah schreef:Ik zou denk ik niet per uur een bedrag vragen, omdat het dan nogal afhankelijk is van hoe snel jij werkt. Ik zou vantevoren een inschatting maken van hoe lang jij er mee bezig zal zijn en aan de hand daarvan een bepaald bedrag vragen. Puur van mijzelf uitgaande zou ik tussen de 100 en 200 euro vragen. Minimaal 100 euro, omdat je er toch wel wat werk in stopt en je toch wel een 'leuk' bedragje er aan moet overhouden. Maximaal 200 euro. omdat je het wel leuk vindt om te doen en omdat zij waarschijnlijk als student niet veel geld te besteden heeft (en ik me daardoor te bezwaard zou voelen om meer te vragen).
Haha jij verwoord echt precies mijn overpeinzingen
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Nyah schreef:Ik zou denk ik niet per uur een bedrag vragen, omdat het dan nogal afhankelijk is van hoe snel jij werkt. Ik zou vantevoren een inschatting maken van hoe lang jij er mee bezig zal zijn en aan de hand daarvan een bepaald bedrag vragen. Puur van mijzelf uitgaande zou ik tussen de 100 en 200 euro vragen. Minimaal 100 euro, omdat je er toch wel wat werk in stopt en je toch wel een 'leuk' bedragje er aan moet overhouden. Maximaal 200 euro. omdat je het wel leuk vindt om te doen en omdat zij waarschijnlijk als student niet veel geld te besteden heeft (en ik me daardoor te bezwaard zou voelen om meer te vragen).
Haha jij verwoord echt precies mijn overpeinzingen
Hahaha, nou dan heb je al wel een beetje een minimum en maximum bedrag in je hoofd toch? Heeft zij in haar mail al enige toespeling naar betaling gemaakt? Als ze dat niet heeft gedaan zou ik eerst een peilend mailtje naar haar sturen, zodat je wat beter kan inschatten wat voor bedrag zijn in haar hoofd heeft.
Gast- Gast
Ik zou ook rond de 100-200 euro vragen, omdat het enorm veel werk is. Ik denk dat je daar zo een hele week elke avond mee bezig kunt zijn. Van haar kant kan ik me dan weer voorstellen dat dat sowieso te duur is, of is het echt zo hard nodig?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik zou zo'n 100 euro vragen. Tenzij je er twee weken lang elke avond mee bezig bent, dan iets meer.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet van voormalig docenten dat zij hun proefschriften wel hebben laten lezen (gemiddeld betaalden ze daar 200-250 euro voor) en dan puur gebaseerd op of het grammaticaal correcte zinsconstructies waren. Dat werd dan gedaan door studenten uit Engeland of Amerika, die wel een dusdanig niveau hadden van de taal, dat ze ook konden garanderen dat het foutloos weer bij de desbetreffende student terechtkwam.
Als je die garantie kunt bieden en dus niet op inhoud verder aanpassingen gaat doen, dan kun je er juist wel sneller doorheen en zou ik ook niet meer dan 100 euro vragen en anders het niet doen. Voor een student is dat al een vrij hoog bedrag (naar verhouding) en voor inhoudelijk een goed verhaal neerzetten, heeft hij/zij een begeleider.
Als je die garantie kunt bieden en dus niet op inhoud verder aanpassingen gaat doen, dan kun je er juist wel sneller doorheen en zou ik ook niet meer dan 100 euro vragen en anders het niet doen. Voor een student is dat al een vrij hoog bedrag (naar verhouding) en voor inhoudelijk een goed verhaal neerzetten, heeft hij/zij een begeleider.
Gast- Gast
Ik zat ook aan de 100 euro te denken. Maar goed blijft natuurlijk lastig omdat je niet weet hoeveel tijd het gaat kosten.
Ik zou wel van te voren een bedrag afspreken en niet bijv zoveel per uur.
Ik zou wel van te voren een bedrag afspreken en niet bijv zoveel per uur.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Nour schreef: Voor een student is dat al een vrij hoog bedrag (naar verhouding) en voor inhoudelijk een goed verhaal neerzetten, heeft hij/zij een begeleider.
Ja, toch wil ze wel graag dat ik er ook inhoudelijk naar kijk. Of moet ik dat dan gewoon niet doen? Ik wil inderdaad niet een al te hoge prijs vragen, maar als jullie allemaal rond de 100 zeggen, lijkt me dat best redelijk. Dan is het aan haar natuurlijk om te kiezen of ze daar mee in zee gaat.
Marin- Lady Post-a-lot
Je zou ook kunnen afspreken dat je er een X bedrag per uur voor krijgt en dat zij in eerste instantie een maximum aantal uur aangeeft. Als je dat hebt gehaald dat je dan in overleg met haar verder bekijkt of ze er nog meer geld in wil steken?
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Soortgelijke onderwerpen
» Wii, hoeveel kan ik er nog voor vragen?
» Hoeveel vragen voor babykamer?
» Wassen voor het werk, hoeveel vragen?
» Hoeveel vragen voor een weekend werk?
» Even hier vragen!
» Hoeveel vragen voor babykamer?
» Wassen voor het werk, hoeveel vragen?
» Hoeveel vragen voor een weekend werk?
» Even hier vragen!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: