Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel vragen voor een weekend werk?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 22:29

Ik werk af en toe bij een cateraar. Nu heeft hij op zaterdagavond een etentje voor 12 personen, zo'n 2 uur vanaf mijn woonplaats en hij heeft gevraagd of mijn vriend en ik de bediening willen doen.
We moeten dan morgenmiddag (vrijdag) rond 5 uur weg en dan overnachten we daar. Op zaterdag helpen we bij de voorbereiding van het diner (tafel dekken en een beetje koken), dan doen we de bediening en daarna opruimen/afwassen. Dan overnachten we nog een nacht daar en rijden we op zondag terug.

Al met al zal het ongeveer 12-15 uur werk zijn, maar we zijn tussen de 40 en 48 uur van huis weg. 
Hij wil ons een vast bedrag geven voor het hele weekend. Hoeveel uurlonen zullen we vragen? Alleen voor de uren werk of meer omdat we het hele weekend weg zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Weetjewel wo 14 aug 2013 - 22:59

Wordt de overnachting betaald?
Weetjewel
Weetjewel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 152
Registratiedatum : 25-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  rapa nui wo 14 aug 2013 - 23:05

Lastig, heeft hij zelf geen inschatting gegeven waar hij aan zat te denken?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Toet wo 14 aug 2013 - 23:16

Ik zou gewoon een vast uurloon doen en daar de reistijd + reiskosten bij tellen, dus dan 12-15 uur + 4. Je kiest er toch zelf voor om daar twee keer te overnachten?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Gast do 15 aug 2013 - 1:38

Het diner is in het vakantiehuis van mijn baas. Die mensen hebben dat huis gehuurd voor het diner en gaan daarna weer weg. Wij slapen in het vakantiehuis en de overnachting is dus gratis voor ons, maar het kost mijn baas ook niks extra. We hebben er trouwens niet zelf voor gekozen om te overnachten. Mijn baas wil dat we vrijdag komen en we zijn op zaterdag waarschijnlijk pas om 2 uur klaar met opruimen en afwassen en dan is het onverantwoord om nog 2 uur, dus tot 4 uur 's nachts, naar huis te rijden (vind ik in ieder geval).

Hij wil zelf zo weinig mogelijk betalen (eigenlijk altijd, we krijgen al minder dan de CAO). Hij zei zelfs al dat we dan als betaling een weekendje zijn vakantiehuis mochten lenen, bovenop een kleine vergoeding en eten en drinken tijdens het weekend. We gaan verhuizen, dus dat vakantiehuis lenen is geen goede oplossing, en daarnaast wil ik gewoon normaal betaald worden.
We denken er nu aan om te vragen of we het zwart kunnen krijgen, dan is het voor hem goedkoper en dan houden wij er nog iets aan over. Dan zou het gaat om 10-13 uur zwart. Een koopje voor hem denk ik, maar ik weet niet of hij akkoord gaat...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Moira do 15 aug 2013 - 12:10

Poeh, dat is een lastige! Ik zou het niet helemaal als vriendendienst zien. Het is immers je baas. Ik denk dat het redelijk is om je gewerkte uren + reiskosten in het zwart te vergoeden. En dan misschien je huidige uurloon aanhouden en dat afronden naar beneden. Dus als je op bijvoorbeeld op €225,- zou komen, er dan €200,- van maken. Als hij dat niet wilt, zoekt hij maar iemand anders toch?
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Toet do 15 aug 2013 - 21:17

Ah oke, ik had niet begrepen dat hij wil dat jullie vrijdagavond al komen. Maar dat je kan blijven slapen is verder alleen maar fijn toch? Ik zou nog steeds gewoon je uurloon + reistijd + reiskosten tellen en voor minder zou ik het niet doen.

Waarom zou je 225 afronden naar 200 Moira? Dat is toch geen afronden meer.. Ik zie daar het nut niet van.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Moira do 15 aug 2013 - 23:13

Toet schreef:Ah oke, ik had niet begrepen dat hij wil dat jullie vrijdagavond al komen. Maar dat je kan blijven slapen is verder alleen maar fijn toch? Ik zou nog steeds gewoon je uurloon + reistijd + reiskosten tellen en voor minder zou ik het niet doen.

Waarom zou je 225 afronden naar 200 Moira? Dat is toch geen afronden meer.. Ik zie daar het nut niet van.
Ik vind dat eigenlijk nog wel een goede afronding in deze situatie (en het is een voorbeeld he, ik denk dat het toevallig is als je precies 25 euro boven een afronding zit smile) . Het idee erachter: zo geef je meer het gevoel dat je hem tegemoet komt en niet aan het muggenziften bent over een paar euro meer of minder. Schijnbaar heeft haar baas toch best moeite met het uiteindelijk bedrag. Hij weet ook wel hoe veel hij kwijt zou zijn aan haar met alle uren opgeteld. En aan de ene kant is dit ook wel een vriendendienst, tot bepaalde hoogte (zij doet werk, blijf slapen en krijgt te eten). Zo kom je elkaar een beetje tegemoet.

Kijk, als het echt niet loont moet Jente het gewoon niet doen. Maar aan de andere kant, het is wel haar baas. Ik denk dat als je het bijvoorbeeld niet doet (en je zegt eigenlijk dat er niet genoeg geld tegenover staat..) je relatie met je baas ook wel een beetje scheef wordt.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel vragen voor een weekend werk? Empty Re: Hoeveel vragen voor een weekend werk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum