Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke digitale camera?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Welke digitale camera?

Bericht  nijntje4 ma 31 jan 2011 - 8:19

Ik ben op zoek naar een goeie digitale camera maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wie kan me helpen? Ik heb nu onder andere deze op mijn lijstje, nav een internetzoektocht:

1. Canon Ixus 130
2. Sony DSC W380
3. Casio Exilim (nog geen type gekozen)
4. Panasonic DMC Fx66 of FS30

Ik lees veel goede dingen maar ook wel weer negatieve dingen over bijvoorbeeld die Canon. En Sony is wel een merk dat veel eigen producten heeft die je er dan verplicht bij moet nemen geloof ik (eigen geheugenkaartjes enzo)
Ik ben iemand die niet vreselijk veel foto's maakt maar ik vind het belangrijk dat hij goed scherpe foto's maakt, ook liefst 's avonds, dat hij snel en makkelijk werkt. Fijne menuopties vind ik handig want ik ben geen foto-expert. Ik denk dat ik megapixels belangrijker vind dan ontzettend veel optische zoom. En ik vind het fijn als de accu lang mee gaat, dus liever geen losse batterijen dus. Budget is ongeveer 150 euro.

Ik hoor graag wat tips of andere goede opties die ik nog niet heb smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:22

Ik heb zelf de IXUS 130, prima camera hoor. Hij kiest zelf zijn scene en heeft ook gezichtsherkenning. Daarbij schiet hij mooie heldere foto's. Ik heb hem nog niet veel gebruikt, maar ik heb nog geen nadelen gevonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Inge ma 31 jan 2011 - 8:24

Ik ben canon fan, heb al jaren canon, zowel spiegelreflex camera als compact camera

Canon S590 raadt ik je aan, die hebben wij vandaag gekocht smile ow edit: die valt boven je budget dus telt niet
Hiervoor hadden we een canon Ixus, ook hele fijne camera maar die ben ik helaas verloren Sad

Dan zou ik zeker voor de ixus gaan


Laatst aangepast door Inge op ma 31 jan 2011 - 8:25; in totaal 2 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Zwerver ma 31 jan 2011 - 8:25

Canon Ixus! Ideale compacte cameratjes!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  nijntje4 ma 31 jan 2011 - 8:48

Hee wat een snelle antwoorden Very Happy Ik neig ook wel naar de Canon Ixus, alleen was ik bij Mediamarkt (met die actie) en daar hadden ze hem niet meer en hij schijnt in het algemeen slecht bestelbaar te zijn. Hij is ook wel van begin 2010, is dat erg eigenlijk?

Zouden jullie dan ook de 130 nemen of een andere? Je hebt ook nog de 105, 110IS, 120IS, 210...
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  ButterflyEffect ma 31 jan 2011 - 8:53

Hey ik heb er zelf ook niet veel verstand van maar wil graag off topic vragen of iemand weet hoe cameras heten die digitale spiegelreflex hebben oid? Want ik wil graag leren fotograferen, maar voor die cursussen moet je dus zon dure camera kopen! En nu had ik dus gehoord dat er ook compactcameras bestaan die dit effect kunnen hebben. Hoop dat dit duidelijk genoeg is Embarassed
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:03

Ik heb zelf de Canon IXUS 107. Dat is de iets snellere variant van de 105 is mij verteld. De 120 en 130 zijn ongeveer hetzelfde, maar hebben een uitgang waarmee je filmpjes kunt kijken op je hd-tv. Dat vond ik iets te confronterend, ik heb geen hd tv :P. Verder zijn ze ongeveer hetzelfde zij de meneer van de winkel tegen mij. Heb 'm pas een paar dagen, maar ben er erg blij mee! De 130 kun je dus rustig nemen naar mijn mening!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Inge ma 31 jan 2011 - 9:21

Ik zou voor de 107 of 120/130 gaan

ButterflyEffect schreef:Hey ik heb er zelf ook niet veel verstand van maar wil graag off topic vragen of iemand weet hoe cameras heten die digitale spiegelreflex hebben oid? Want ik wil graag leren fotograferen, maar voor die cursussen moet je dus zon dure camera kopen! En nu had ik dus gehoord dat er ook compactcameras bestaan die dit effect kunnen hebben. Hoop dat dit duidelijk genoeg is Embarassed
Je hebt ook goedkopere spiegelreflexcamera's maar ze zijn idd altijd wel prijzig. Vooral de lenzen maken het duur, je hebt een body met standaard lens opzich nog wel voor mooie prijzen (de iets oudere spiegelreflexcamera's)

Ik weet niet of het is wat je bedoeld maar misschien deze -> Panasonic Lumix DMC LX5
hmz nee die bedoel je vast niet

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  ButterflyEffect ma 31 jan 2011 - 9:38

ehm ik heb geen idee Inge, maar bedankt voor het zoeken smile 400,- vind ik best veel geld nog.. Dit is de omschrijving iig:
Deelnemers aan de cursussen digitale fotografie dienen in het bezit te zijn van een digitale spiegelreflexcamera. Eventuele kleine camera’s zijn bruikbaar mits deze handmatig is in te stellen!
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:46

Ik ben fan van de Panasonic Lumix, heb er nu 2 en heel erg tevreden.
Was hiervoor een Sony Cybershot gewend, maar wat een verschil!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 12:22

Heb ook een Ixus, voor mij nooit meer anders dan een Canon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  nijntje4 wo 2 feb 2011 - 8:30

De 130 is wel moeilijk te krijgen momenteel, de 105 gaat beter maar ik weet niet of ik die wil :p Pff keuzes maken is lastig, en dan kom je af en toe ook nog andere merken tegen smile
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Gast wo 2 feb 2011 - 10:50

ButterflyEffect schreef:ehm ik heb geen idee Inge, maar bedankt voor het zoeken smile 400,- vind ik best veel geld nog.. Dit is de omschrijving iig:
Deelnemers aan de cursussen digitale fotografie dienen in het bezit te zijn van een digitale spiegelreflexcamera. Eventuele kleine camera’s zijn bruikbaar mits deze handmatig is in te stellen!

De Canon Powershot-serie valt ook in de categorie "handmatig instellen" dus misschien kan je daar ook op zoeken?

@TO, wij hebben een oude(re) Ixus en die werkt nog prima. Maakt niet zo veel uit van wanneer de camera is volgens mij! Kijk anders eens op sites als bol.com , kamera-express.nl , cameranu.nl, foka.nl, digitalfotostreet.nl etc (heb ik bijna allemaal ervaring mee)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Mamsie wo 2 feb 2011 - 11:29

ik heb de canon powershot SX210 is, Super ding en bij kamera-express was hij niet eens zo duur.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke digitale camera? Empty Re: Welke digitale camera?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum