Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

+6
Monnie
Pussycat
Tania
Teddyaapje
Susan
Annemie
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Annemie do 23 jun 2011 - 0:24

Mijn zoontje krijgt zijn melk nog gewoon uit een difrax S vorm fles ('s middags en 's avonds), waarmee geven jullie je kindje de melk? Hij word volgende week 1 en vroeg me af of het niet gek is dat hij nu nog steeds uit een gewone fles drinkt of dat hij nu uit een tuitbeker of gewone beker zijn melk zou moeten drinkenl.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:27

Warme melk kreeg hij in een fles maar koude melk uit een gewone beker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:30

Logopedisch gezien zou ik je aanraden vanaf een jaar geen fles meer te geven. Dit ivm de tandjes en de mondmotoriek. Het is dan gewoon beter om een andere manier te kiezen: uit een gewone beker, of, als dat nog niet lukt, uit een rietjesbeker.

De oudste kreeg hier vanaf haar eerste jaar geen fles meer. Ze dronk vanaf dat moment trouwens ook geen melk meer laughcry . Mevrouw vindt melk vies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:34

Minneke schreef:Logopedisch gezien zou ik je aanraden vanaf een jaar geen fles meer te geven. Dit ivm de tandjes en de mondmotoriek. Het is dan gewoon beter om een andere manier te kiezen: uit een gewone beker, of, als dat nog niet lukt, uit een rietjesbeker.

En wat nou als dat beide niet gaat? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:37

FoolishSam schreef:
Minneke schreef:Logopedisch gezien zou ik je aanraden vanaf een jaar geen fles meer te geven. Dit ivm de tandjes en de mondmotoriek. Het is dan gewoon beter om een andere manier te kiezen: uit een gewone beker, of, als dat nog niet lukt, uit een rietjesbeker.

En wat nou als dat beide niet gaat? Wink

Een infuus? :P

Dan zou ik wel echt gaan oefenen. Het gaat natuurlijk niet vanzelf en meteen goed. Maar totdat het wel lukt heb je weinig keuze natuurlijk, dat begrijp ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Susan do 23 jun 2011 - 0:37

FoolishSam schreef:
Minneke schreef:Logopedisch gezien zou ik je aanraden vanaf een jaar geen fles meer te geven. Dit ivm de tandjes en de mondmotoriek. Het is dan gewoon beter om een andere manier te kiezen: uit een gewone beker, of, als dat nog niet lukt, uit een rietjesbeker.

En wat nou als dat beide niet gaat? Wink

Misschien kun je een gewoon rietje proberen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:46

Susan schreef:
FoolishSam schreef:
Minneke schreef:Logopedisch gezien zou ik je aanraden vanaf een jaar geen fles meer te geven. Dit ivm de tandjes en de mondmotoriek. Het is dan gewoon beter om een andere manier te kiezen: uit een gewone beker, of, als dat nog niet lukt, uit een rietjesbeker.

En wat nou als dat beide niet gaat? Wink

Misschien kun je een gewoon rietje proberen.

Ja daar heb ik ook al aangedacht! smile Een rietjesbeker lukt niet, een tuitbeker niet! En oefen al ruim 2 maanden haha smile Een gewone beker wil hij wel, met hulp iig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 0:47

M.ara is bijna 15 maanden en ze drinkt al haar voedingen uit de fles, behalve de ochtend voeding (BV).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Teddyaapje do 23 jun 2011 - 2:02

T. drinkt vanaf 6 mnd. af en toe wat uit een gewone beker. Het grootste gedeelte drinkt hij nog uit de fles maar af en toe oefenen we beetjes water of melk die hij uit de fles niet meer wil met een beker. We houden die trouwens zelf vast en er gaat nog wel vaak wat langs maar hij krijgt er ook wat van binnen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Tania do 23 jun 2011 - 2:06

Minneke schreef:Logopedisch gezien zou ik je aanraden vanaf een jaar geen fles meer te geven. Dit ivm de tandjes en de mondmotoriek. Het is dan gewoon beter om een andere manier te kiezen: uit een gewone beker, of, als dat nog niet lukt, uit een rietjesbeker.


Is het echt heel slecht? Mijn zoontje krijgt elke ochtend nog een papfles (6.00 uur ongeveer) en gaat daarna nog 1-2 uurtjes slapen. Als ik hem een boterham ga geven of een bakje pap wordt hij zo wakker dat hij niet meer gaat slapen. Maar ja als het echt slecht is, moeten we misschien toch wat anders verzinnen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Pussycat do 23 jun 2011 - 2:08

Minneke schreef:
FoolishSam schreef:
Minneke schreef:Logopedisch gezien zou ik je aanraden vanaf een jaar geen fles meer te geven. Dit ivm de tandjes en de mondmotoriek. Het is dan gewoon beter om een andere manier te kiezen: uit een gewone beker, of, als dat nog niet lukt, uit een rietjesbeker.

En wat nou als dat beide niet gaat? Wink

Een infuus? :P

Dan zou ik wel echt gaan oefenen. Het gaat natuurlijk niet vanzelf en meteen goed. Maar totdat het wel lukt heb je weinig keuze natuurlijk, dat begrijp ik.

Whaha ook een optie Laughing
Sorry wat een flauwe humor, maar ik vond hem toch grappig. Zag al allemaal kindjes met een infuus rondlopen omdat ze weigeren uit een beker te drinken.

Maar goed ik mag eigenlijk niet reageren, maar ik wilde toch even zeggen dat ik wel ga proberen om zo vroeg mogelijk met een beker te oefenen etc... lijkt me alleen maar handig Wink Kijk wat niet gaat dat gaat niet, maar oefenen kan geen kwaad.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 2:54

H. drinkt haar melk in de ochtend nog gewoon uit de fles.
Daarnaast drinkt ze het meeste uit de rietjesbeker of uit een gewone beker (met hulp).


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Monnie do 23 jun 2011 - 3:21

N. krijgt 3 keer per dag nog flesvoeding, allemaal uit de fles. Hij heeft nu net sinds vorige week de tuitbeker door, dus wil de melk ´s middags daaruit gaan geven. Of is een tuitbeker ook zo slecht? Hij wil geen pap van een bord eten, dus vandaar nog de fles.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:26

Monnie schreef:N. krijgt 3 keer per dag nog flesvoeding, allemaal uit de fles. Hij heeft nu net sinds vorige week de tuitbeker door, dus wil de melk ´s middags daaruit gaan geven. Of is een tuitbeker ook zo slecht? Hij wil geen pap van een bord eten, dus vandaar nog de fles.

tuitbeker kun je inderdaad ook beter niet doen. Het beste is een gewone beker of een rietjesbeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 3:34

Mijn dochter krijgt haar melk nog uit de fles, anders wil ze het niet. Rolling Eyes

Verder krijgt ze haar drinken gewoon in een rietjesbeker. Het enige nadeel daarvan is dat ze dat rietje elke keer kapot bijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 4:15

Dromertje schreef:
Monnie schreef:N. krijgt 3 keer per dag nog flesvoeding, allemaal uit de fles. Hij heeft nu net sinds vorige week de tuitbeker door, dus wil de melk ´s middags daaruit gaan geven. Of is een tuitbeker ook zo slecht? Hij wil geen pap van een bord eten, dus vandaar nog de fles.

tuitbeker kun je inderdaad ook beter niet doen. Het beste is een gewone beker of een rietjesbeker.

Tuitbeker ook al niet goed? Pfff! haha! Oke, welke rietjesbeker gebruiken jullie? Ik heb er nu een van Nuby volgens mij, maar hij snapt er geen reet van, en moet eerlijk zeggen dat je ook best moeite moet doen om het eruit te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  mauwmauw do 23 jun 2011 - 4:31

ik heb die van de hema,en V krijgt er wel goed drinken uit,ondanks dat ik het indik met nutriton.Ik was bang dat hij daardoor er niks meer uit kreeg,maar het gaat redelijk goed.Maar moet zeggen dat hij vaker zijn tuitbeker krijgt in de box dan de rietjes beker,want hij kan nog niet zitten.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 4:49

Rietjesbeker van de hema heb ik idd al eerder voorbij horen komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Parisienne do 23 jun 2011 - 5:24

Wat is er precies zo slecht aan een tuitbeker? Niet dat N. hier gek op is hoor, ze drinkt liever uit een rietjesbeker of gewone beker, maar vraag het me af.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 6:00

Heb je een tuitbeker parisienne? Kijk maar eens hoe de stand van de tuibeker ten opzichte van het mondje staat. De tuit van de tuitbeker drukt tegen de boventanden aan. Dit is dus erg nadeling voor de vorming van de kaak en het gebit. Daarnaast komt de tong vaak onder het tuitje over de lippen heen, dit hoort niet en als dit vaak gebeurd kan dit een slappe mondmotoriek (met verkeerd slikgedrag, slissen e.d. als gevolg) opleveren.

Plus dat het kind leert dat het de beker op de kop moet houden voordat er drinken uit komt, als je straks dus met een echte beker oefent, dan is het kind sneller geneigd het beker achterover te gooien, omdat dit bij de tuitbeker ook moest.


Laatst aangepast door Dromertje op do 23 jun 2011 - 6:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  LMCurious do 23 jun 2011 - 6:24

Dromertje, maar je hebt toch juist met een tuitbeker dat je hem net zo schuin houd ongeveer als een gewone beker of ben ik nou gek? Van de tandjes enzo kan ik me wel voorstellen.

Wij zijn met 8 mnd ofzo? overgestapt op een tuibeker, toen kreeg hij er sap mee. Toen dat lukte kreeg hij ook zijn melk uit de tuitbeker. Ik gebruikte dan niet de antilekfunctie, maar juist zonder. Zodat hij leerde dat als hij niet zuigt, er toch drinken komt. En toen hij iets subtieler met de tuitbeker omging, zijn we met 1 jaar op de gewone beker overgegaan. Hadden we al geoefend met alleen yoghurt v.a. 10 mnd ofzo, en later dus ook de melk daarin. Maar met yoghurt liep het er niet direct zo hard langs, dus wel handig met oefenen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 6:29

Mijn dochter heeft heel soms ook wel eens een tuitbeker (oeioei, kan niet hè, als mama l ogopedist is) en zij gooit 'm dus wel helemaal achterover. Ook mijn gastkindjes deden dit, maar misschien zijn er ook wel kindjes die dit niet doen.

Hier gaat nu een normale beker beter dan de oefenbeker, blijkbaar is ze van mening dat ze alleen kan drinken als haar voorhoofd tegen de achterrand van de beker komt en bij de oefenbeker hang je dan dus op de kop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Parisienne do 23 jun 2011 - 6:35

Dromertje, ik snap het. N. vind een tuitbeker niet bepaald bijzonder (gelukkig). We oefenen nu veel met de oefenbeker of ze krijgt wat slokjes uit een gewone beker (al vindt ze op de zijkant kauwen interessanter dan hetgeen erin zit). Als ze echt even 'moet' drinken, om het vochtpeil weer een beetje op te krikken Wink, dan geef ik haar een flesje met drinken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Monnie do 23 jun 2011 - 8:33

FoolishSam schreef:
Dromertje schreef:
Monnie schreef:N. krijgt 3 keer per dag nog flesvoeding, allemaal uit de fles. Hij heeft nu net sinds vorige week de tuitbeker door, dus wil de melk ´s middags daaruit gaan geven. Of is een tuitbeker ook zo slecht? Hij wil geen pap van een bord eten, dus vandaar nog de fles.

tuitbeker kun je inderdaad ook beter niet doen. Het beste is een gewone beker of een rietjesbeker.

Tuitbeker ook al niet goed? Pfff! haha! Oke, welke rietjesbeker gebruiken jullie? Ik heb er nu een van Nuby volgens mij, maar hij snapt er geen reet van, en moet eerlijk zeggen dat je ook best moeite moet doen om het eruit te krijgen.
Dat dacht ik dus ook al, haha. Vorige keer op het cb werd me gezegd dat de fles met speen slecht is voor de tandjes, maar dat hij uit een tuitbeker moest leren drinken. En dat had hij nou net door...Gelukkig gaat het drinken uit een gewone beker ook al aardig goed.
Fs: ik vindt die rietjesbeker van de nuby ook maar niks, je moet goed je best doen om er wat uit te krijgen. Heb nu ook die van de hema, daar komt het veel makkelijker uit.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gast do 23 jun 2011 - 8:44

Als je kindje graag uit een tuitbeker drinkt, dan kun je in ieder geval het beste een harde tuit pakken. Das minder slecht dan zo'n zachte tuit die eigenlijk gewoon op een speen lijkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden) Empty Re: Hoe drinkt jouw kindje zijn/haar melk? (vanaf 11 maanden)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum