Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Balen... (sollicitatie)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Balen... (sollicitatie) Empty Balen... (sollicitatie)

Bericht  nijntje4 vr 13 apr 2012 - 6:30

Ik ben druk op zoek naar een andere baan omdat eind mei mijn contract afloopt en niet verlengd wordt. Nou had ik een enorm leuke sollicitatie lopen, op gesprek geweest en daar echt heel goede hoop op. Ik kon echt goed uitleggen waarom ik dit leuk zou vinden en dat is weleens anders want ik ben niet zo goed in die gesprekken. Het was bovendien een erg leuke baan en bedrijf die goed bij me zou passen.

Word ik vanmiddag gebeld dat ik het niet geworden ben (althans, na gesprek 1 dus). En dan blijkt dat toch te komen omdat ik onzeker overkwam. Ik baal zoooo. Ik was hier ontzettend enthousiast over, als dat hier al niet werkt, hoe moet ik dan sterk overkomen bij volgende sollicitaties bij banen die me minder leuk lijken maar waarbij ik wel "moet" proberen omdat ik werk moet hebben. Dat "onzekere" hoor ik al mijn halve leven. Ik dacht nu toch een sterkere indruk te hebben gemaakt.

Bah ik zie er zo tegenop, nou het hele gedoe in van uitkering aanvragen eventueel, zoeken, alles maar proberen, elke keer weer een vracht aan energie verbruiken bij solliciteren.

Ik moest het even kwijt.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Balen... (sollicitatie) Empty Re: Balen... (sollicitatie)

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 22:30

Heb je doorgevraagd over dat onzekere? Ik heb dat ook wel eens gehoord, toen zeiden ze dat dat kwam omdat ik vaak zei "ik denk"

Gast
Gast

Bericht  Rovine vr 13 apr 2012 - 22:38

Ik krijg het ook vaak te horen en benoem het vaak ook bij mijn negatieve eigenschappen. Ik denk (hihi) dat Yasmin wel een goed punt heeft, zelf probeer ik zulke bewoordingen ook te vermijden. Waar ik ook last van heb is dat ik mijn zinnen niet afmaak waardoor er een stilte valt, dat kan ook heel onzeker overkomen. Probeer daar wel op te letten, maar soms zijn de woorden gewoon even op, komt ook door de zenuwen soms.

Was het een functie waarvoor je stevig in je schoenen moet staan?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  nijntje4 za 14 apr 2012 - 5:51

Rovine schreef:Ik krijg het ook vaak te horen en benoem het vaak ook bij mijn negatieve eigenschappen. Ik denk (hihi) dat Yasmin wel een goed punt heeft, zelf probeer ik zulke bewoordingen ook te vermijden. Waar ik ook last van heb is dat ik mijn zinnen niet afmaak waardoor er een stilte valt, dat kan ook heel onzeker overkomen. Probeer daar wel op te letten, maar soms zijn de woorden gewoon even op, komt ook door de zenuwen soms.

Was het een functie waarvoor je stevig in je schoenen moet staan?

Zou zomaar kunnen dat ik dat vaak gezegd heb idd smile het is een marketingfunctie en dat doe ik nu ook. Maar je moet altijd weer even door die eerste muur heen breken lijkt het wel Sad
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 22:58

Bij mij ging het toen idd ook om een marketingfuctie. Ze zeiden ook dat ik niet heel overtuigend overkwam wat de functie precies inhield.
Nu ik daar zo overnadenk vind ik dat beetje raar, zij hadden mij dat toch moeten uitleggen? :P

Gast
Gast

Bericht  Caramba wo 25 apr 2012 - 0:28

Ik heb het ook dat ik onzeker over kom. Vaak is dat toch door de zenuwen, moeilijk uit mijn woorden komen etc.
Iedere keer heb ik het weer, maar hierdoor word ik niet afgewezen gelukkig. Zijn dan ander factoren waarbij ze mij afwijzen.

Ik solliciteer regelmatig, heb nog nooit een afwijzing op een brief gehad, alleen op gesprekken zelf. Balen is het natuurlijk wel, maar leer hier wel weer van. Ik moet mijn zenuwen onder controle houden, en dat vind ik best lastig.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: