Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verplichte anticonceptie

+7
Jerry
Siem
Jeanette
FireButterfly
Supertalentje
Susan
Rush
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Verplichte anticonceptie - Pagina 2 Empty Re: Verplichte anticonceptie

Bericht  Nora zo 15 apr 2012 - 20:05

Rejoy. schreef:heeft iemand de aflevering van Zembla gezien over verplichte anticonceptie? Vond het een hele heftige aflevering:

http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.2624.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=61493&tx_ttnews[backPid]=1974&cHash=28af188fcf5ba56e0d444ef9c685b491

Inderdaad een heftige aflevering! Een aanrader om te kijken.
Vond het wel goed wat iemand zei. Heeft iemand het recht op een kind of moet je het niet geboren kind niet nu al beschermen tegen zijn ouders.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte anticonceptie - Pagina 2 Empty Re: Verplichte anticonceptie

Bericht  Supertalentje zo 15 apr 2012 - 23:03

Deze maatregel gaat toch niet over prostituees of over mensen die een kind gebruiken voor urgentie/alimentatie? Vooral dat laatste lijkt me heel moeilijk te controleren, al ga ik er wel vanuit dat je dan een steekje los hebt ;-)

Baas over eigen lichaam lijkt me wel belangrijk, ware het niet dat die persoon vervolgens ook 'baas' is over een baby. Als je aantoonbaar niet voor jezelf kunt zorgen, dan dus ook niet voor een baby.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte anticonceptie - Pagina 2 Empty Re: Verplichte anticonceptie

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 1:16

Supertalentje schreef:Deze maatregel gaat toch niet over prostituees of over mensen die een kind gebruiken voor urgentie/alimentatie? Vooral dat laatste lijkt me heel moeilijk te controleren, al ga ik er wel vanuit dat je dan een steekje los hebt ;-)

Baas over eigen lichaam lijkt me wel belangrijk, ware het niet dat die persoon vervolgens ook 'baas' is over een baby. Als je aantoonbaar niet voor jezelf kunt zorgen, dan dus ook niet voor een baby.

maar hoe zit dat in de zwangerschap dan? Als iemand niet voor zichzelf kan zorgen en rookt, drinkt of drugs gebruikt in de zwangerschap, dan wordt het kindje levenslang beschadigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte anticonceptie - Pagina 2 Empty Re: Verplichte anticonceptie

Bericht  TNMN ma 16 apr 2012 - 1:21

Lorna mercedez schreef:En waar is de man in dit verhaal?

Dat vroeg ik me dus ook af.
Ik vind het wel een goede zaak, mits het echt gaat om 'ernstig'. Maar dan vind ik wel dat er ook iets gedaan moet worden aan de man. Geen idee wat natuurlijk, maar ik vind dat er anders scheve verhoudingen ontstaan.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte anticonceptie - Pagina 2 Empty Re: Verplichte anticonceptie

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 1:34

Rejoy. schreef:
Supertalentje schreef:Deze maatregel gaat toch niet over prostituees of over mensen die een kind gebruiken voor urgentie/alimentatie? Vooral dat laatste lijkt me heel moeilijk te controleren, al ga ik er wel vanuit dat je dan een steekje los hebt ;-)

Baas over eigen lichaam lijkt me wel belangrijk, ware het niet dat die persoon vervolgens ook 'baas' is over een baby. Als je aantoonbaar niet voor jezelf kunt zorgen, dan dus ook niet voor een baby.

maar hoe zit dat in de zwangerschap dan? Als iemand niet voor zichzelf kan zorgen en rookt, drinkt of drugs gebruikt in de zwangerschap, dan wordt het kindje levenslang beschadigd.

Maar waar leg je die grens? Zolang een kind in de buik van de moeder zit is de moeder de baas. Of ze nu wil roken, drinken, drugs gebruiken of abortus wil plegen, met een breinaald aan de gang wil of zichzelf van de trap wil gooien. Mag allemaal, is niet eens strafbaar ook geloof ik. (al weet ik dat niet zeker eigenlijk, juridisch gezien, er is wel eens iemand veroordeeld voor moord op een ongeboren kind, maar dat was omdat hij de zwangere moeder doodgestoken had)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte anticonceptie - Pagina 2 Empty Re: Verplichte anticonceptie

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 1:39

Ik vind het een lastige discussie, helemaal omdat het bepalen van die grenzen zo moeilijk zijn. Eigenlijk vind ik dat een moeder die flink doordrinkt, -rookt of drugs gebruikt in de zwangerschap het kind aan ook het mishandelen is. Moet je kinderen niet beschermen tegen dit soort ouders? Ja, dat moet, zou ik zeggen, maar waar leg je de grens. Een moeder mag nu volgens het filmpje vanaf de 24e zwangerschapsweek opgesloten worden, maar de beschadiging ontstaat vaak al in de eerste weken omdat dan alle neurale systemen worden aangelegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verplichte anticonceptie - Pagina 2 Empty Re: Verplichte anticonceptie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum