Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Videocamera, waar naar kijken?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 19:48

Ik wil graag een videocamera aanschaffen die niet al te prijzig is maar waar je toch goed mee kan filmen. Dit in verband met de bevalling die ik misschien niet zelf meemaak.

Maar waar in hemelsnaam moet je op letten? Wat zijn tegenwoordig specificaties die goed zijn zeg maar? Hoeveel megapixel etc. Wie heeft er tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Lejow do 12 apr 2012 - 19:52

Ik hou dit topic in de gaten, wij willen er eind mei een kopen.
Ik heb al eerder een topic er over geopend, toen kwamen er geen reacties. Ik hoop nu wel!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 20:23

Ik hoop het ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Supertalentje do 12 apr 2012 - 20:25

Ik lees ook mee! Moet er ook nog een hebben...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  blondje1313 do 12 apr 2012 - 20:30

Lejow, weet je vriend daar niks van? (Of gaat hij echt alleen over de stofzuigers)
Ik weet niet waarom je tot eind mei wilt wachten (vakantiegeld?), maar het is wel zonde als je dan al dingen in de ontwikkeling van B gemist hebt om te filmen.

Wij hebben een JVC HD Everio gekocht omdat die goed uit tests kwam en niet al te duur was (ongeveer 200 euro).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 20:43


Full HD, dat is tegenwoordig wel een must.
De camera's die niet full HD filmen hebben wel meer zoom, maar dat is niet anders - de HD techniek is nog niet zo ver.
Ik ben zelf een canon fan, ook qua video camera's - vanwege de lens.
Koop bij een Full HD camera trouwens wel de juiste SD kaart (ga niet eigenwijs doen en denken dat die blauwe van je oude fotocamera er ook in gaat - dan gaat je film haperen en vernaggel je gewoon de kunsten van dat ding)
Er zijn een x aantal camera's met intern geheugen (8, 16 GB) maar voornamelijk op SD lopen. Een beetje geheugen is handig, maar een camera met een harde schijf zou ik niet zo snel aanraden. Dan zit er wel een schijf in van 80GB, maar als je camera kapot valt, ben je ook je film kwijt. Niet cool. (Plus downloaden van film moet via de camera, gaat dus trager)

Vergeet geen hdmi kabel te kopen als je een fulp hd camera koopt.



Maarre... had jij geen SLR die filmt? Misschien ben ik nu in de war met iemand anders...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 20:54

Nee, die van mij maakt alleen foto's en is ook al weer 5 jaar oud. De Nikon D40 heb ik.
Bedankt voor je tips, ik zal me er eens in verdiepen. Zie al dat dat pittig wordt haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Lejow do 12 apr 2012 - 22:50

blondje1313 schreef:Lejow, weet je vriend daar niks van? (Of gaat hij echt alleen over de stofzuigers)
Ik weet niet waarom je tot eind mei wilt wachten (vakantiegeld?), maar het is wel zonde als je dan al dingen in de ontwikkeling van B gemist hebt om te filmen.

Wij hebben een JVC HD Everio gekocht omdat die goed uit tests kwam en niet al te duur was (ongeveer 200 euro).

Hehe, nee hij weet meer dan stofzuigers hoor :P Maar hij staat op huishoud/witgoed. En heeft dus geen verstand van camera's. Maar we kunnen t altijd aan een collega van m vragen hoor, maar dit in de gaten houden kan ook geen kwaad.

Wil inderdaad op vakantiegeld wachten en als het goed is komt er eind mei ook weer een actie bij MM.

We hebben nu de spiegelreflex camera waarmee we filmen. Ding maakt prachtige filmpjes, maar is totaal niet handig omdat hij zo groot en zwaar is.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  miss piggy vr 13 apr 2012 - 20:57

wij hebben er vorig jaar ook een aangeschaft ook een canon full hd superfijn en maakt hele mooie filmpjes ook in het donker.

wij zijn naar verschillende winkels geweest en daar ons laten adviseren, daaruit hebben we onze conclusie getrokken, er veranderd zoveel met die apparatuur.
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Videocamera, waar naar kijken? Empty Re: Videocamera, waar naar kijken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum