Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De meest rare, vreemde kindernamen ooit!

+52
Flower_L
Paper Crown
tweeling
Barbabella
mamvan2
Bacio
ProudMom
Miccie
Lady Starstruck
studiebol
Floor
Annemie
MiKa
minoessepoes
Rush
Muis
loesje
Roodkapje
xxDila
Twellie
Beachgirl
Muurvlindertje
CCC
Mamsie
Phileine
Filoria
Printje
Cato
rapa nui
Coccinelle
mzcharlotte
Blond
JD
Happydobby
mickey
Minx
Pandora
M@niek
Viva
PapillonRose
Supertalentje
Fearie
Shy
SuperGrover
vlinder-19
ellibre
SarahKey
SparklingEyes
Susan
Marin
liesje
Lejow
56 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

De meest rare, vreemde kindernamen ooit! - Pagina 2 Empty Re: De meest rare, vreemde kindernamen ooit!

Bericht  PapillonRose do 12 apr 2012 - 7:00

Bij mij komt er zo snel even geen naam naar boven, maar weet nog wel dat ik een hoop namen ben tegengekomen in de namenboeken waar ik ernstige bedenkingen bij had. Na het lezen van dit topic weet ik dat Windekind er inderdaad ook eentje was. Bij sommige namen vraag ik me ook ernstig af wat de ouders dachten bij het bedenken van zulke namen, hoe ze erop gekomen zijn en wat de associatie erbij is.. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak denken we dan maar! Al heb ik toch stiekem wel medelijden met mensen die met een erg genante naam door het leven moeten gaan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De meest rare, vreemde kindernamen ooit! - Pagina 2 Empty Re: De meest rare, vreemde kindernamen ooit!

Bericht  Shy do 12 apr 2012 - 7:09

Ik moest laatst wel erg lachen om Oebele Laughing
Mijn man ging er erg serieus op in door te zeggen dat daar vroeger ook een serie van was nerd
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 7:09

Ik vind Windekind ook vreselijk.

Gast
Gast

Bericht  Viva do 12 apr 2012 - 7:13

Achilles, kindje van martijn krabbe.
Vind het zo'n idiote naam.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  M@niek do 12 apr 2012 - 7:16

Ik kreeg laatst een geboortekaartje: klaasje....voor een meisje! :shock:
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pandora do 12 apr 2012 - 7:31

Zelda schreef:Ik vind Reign Beau wel een hele coole naam overigens! Maar goed, ik hou van aparte namen. Zo vind ik Storm en Raven als kindernamen ook heel erg vet.

Storm vind ik ook een stoere jongensnaam! Alleen is dat onze achternaam dus dat zou wel erg apart zijn...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Pandora do 12 apr 2012 - 7:32

Anniej_S schreef:IK heb zelfs de naam Vogele al eens voorbij horen komen (niet direct in de familie gelukkig)

Volgens mij is Vogeltje een ouderwetse (Friese?) naam....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Minx do 12 apr 2012 - 7:37

@ pandora dan zou ik toch maar voor windekind gaan Wink

Ik vind sommige namen nou nog niet eens heel schokkend denk ook dat het maar net is war je bent gewend. Zo heb ik de naam boet ook al wel gehoord
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 8:05

SarahKey schreef:Lieve, Lenthe, Mus, Engel, Kick, Binck, Minck, Dawn River, Ingve, Orjan

Dat zijn namen die ik eens ben tegen gekomen en dacht Question

Een kennis van me heeft een Lieve en ik vind het wel leuk. Bij mijn zoontje zit een Lenthe in de klas (al schrijf je dat geloof ik zonder H). Ik zag laatst ergens een Hennie hangen, toen ik zwanger was van 1 van mijn andere kinderen hing er ook een keer een Willly bij de verloskundige en een Tonnie. Die namen zijn niet zozeer fout maar vind ik wel heeeeeeel erg lelijk.

Gast
Gast

Bericht  mickey do 12 apr 2012 - 8:06

De vreemdste naam die mij ooit is bijgebleven is Epiphany. Weet niet of ik het goed schrijf zo.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Happydobby do 12 apr 2012 - 8:12

Ik vind Lenthe juist leuk.

Schaamnamen top 10
Schaamnamen 2011

1. Louwe Pruim
  2. Bennie Dood
  3. Annebelle Blaas
  4. Robin Hoedjes
  5. Mevrouw Plu- in ‘t Hol
  6. Sam Bal
  7. Jo de Jong
  8. Kin Ki Jim
  9. Annewil Hokken
  10. Bing Go

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  JD do 12 apr 2012 - 8:24

SparklingEyes schreef:Snow, ole (uitspreken als oooluh) mels

Ole en Mels zijn best gangbare namen toch?
Ole is in scandinavie heel veel voorkomend, en hier in Nederland hoor je hem ook steeds vaker.
Mijn oppaskindje heet Ole, mn buurjongetje Mels, en ik heb ze in mijn 7 jaar in de kinderopvang ook wel al een aantal keer voorbij horen komen...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  JD do 12 apr 2012 - 8:26

en ach, zo had ik ooit eens op een oude werkplek 3 broetjes....Storm,Spijker en Splinter. :shock: :shock:

Rover, daar hebben wij er 4 van op mijn werk!

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  PapillonRose do 12 apr 2012 - 8:28

Toch zie ik hier ook namen voorbij komen die ik heel leuk vind, en zelfs op het namenlijstje hebben gestaan. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen, best grappig!

Ik vind bijvoorbeeld Lieve en Lenthe erg mooi, stonden beiden op het lijstje hier. Maar ik hou over het algemeen ook wel van wat apartere namen (al gaan een hoop uit dit topic me toch te ver).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Blond do 12 apr 2012 - 8:31

Ik heb een keer drie broers op een school meegemaakt, Django, Spike en Elvis. En dan van die Tokkie ouders erbij :shock:. Sowieso houd ik niet zo van aparte namen, ik ben echt van de Nederlandse en Franse namen, die wel gangbaar zijn (zoals Sophie, Frederique, Fleur, Iris, Roos, etc).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  mzcharlotte do 12 apr 2012 - 8:36

Shygirl85 schreef:
Fearie schreef:
Shygirl85 schreef:Ik ken iemand waarvan zijn zoontje Jazz heet. Vindt het best zielig, zijn dochtertje heeft ook een hele aparte naam De meest rare, vreemde kindernamen ooit! - Pagina 2 827601

Jazz vind ik nog wel een leuke naam, zou mijn zoontje niet snel zo noemen. Maar het kan ermee door.

Lejow, ik heb medelijden met alle kindjes in jouw lijst. Wat een verschrikkelijke namen, wie noemt zijn kind nou zo? Crimefighter en al die andere :shock:

Jazz is opzich wel leuk, maar dan eerder voor een meisje vindt ik. Laughing

Mijn kat heet Jazz. De meest rare, vreemde kindernamen ooit! - Pagina 2 827601 Ik vind het absoluut geen mensennaam.

Ik ken overigens wel een Jeremy die Jez wordt genoemd.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Coccinelle do 12 apr 2012 - 8:48

Is Zwaantje geen friese naam? Of oud hollands. Catootje vind ik niet echt vreselijk, geschreven als Cato/Kato zelfs wel leuk.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Supertalentje do 12 apr 2012 - 8:55

Viva schreef:Achilles, kindje van martijn krabbe.
Vind het zo'n idiote naam.

Oh nee, ik vind die naam leuk! En dan wel met associatie van Achilles uit de Griekse Oudheid, niet als pees ;-)

Catootje/Kato vind ik geen rare naam, maar heet dat meisje met die dikke brilglazen uit Jan, Jans en de Kinderen niet zo? (Ik ben zo lastig met namen, ik associeer het altijd wel ergens mee...)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  rapa nui do 12 apr 2012 - 8:57

M@niek schreef:Ik kreeg laatst een geboortekaartje: klaasje....voor een meisje! :shock:

Dat is gewoon een oud-Hollandse naam. Was hier in mijn omgeving tot een jaar of vijfentwintig geleden wel erg gebruikelijk. Heb een tante die zo heet, en 2 nichten. Vrouwelijke vorm van Klaas. Zelfde als Jantje, Hendrikje, Geertje.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Cato do 12 apr 2012 - 9:18

Supertalentje schreef:
Catootje/Kato vind ik geen rare naam, maar heet dat meisje met die dikke brilglazen uit Jan, Jans en de Kinderen niet zo? (Ik ben zo lastig met namen associeer het altijd wel ergens mee...)

Ja dat klopt, Cato is nog steeds mijn favo meisjes naam maar vriend vindt hem vreselijk.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Printje do 12 apr 2012 - 9:23

Ik hou ook niet van die speciale namen waarvan het kind soms zelf niet eens weet hoe je het moet schrijven. Ik ben meer van de huis-tuin en keuken namen haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 9:36

De raarste naam die ik gehoord heb was:

Mbo.

Gast
Gast

Bericht  Filoria do 12 apr 2012 - 9:38

Charlie schreef:De raarste naam die ik gehoord heb was:

Mbo.
Mbo? Wtf?! Hier in Nederland? Het klinkt een beetje Afrikaans ofzo.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Filoria do 12 apr 2012 - 9:39

Oja ik ken een peuter die zwerver heet.

Serieus.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Printje do 12 apr 2012 - 9:40

Filoria schreef:Oja ik ken een peuter die zwerver heet.

Serieus.

:shock: serieus :shock:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: