De meest rare, vreemde kindernamen ooit!
+52
Flower_L
Paper Crown
tweeling
Barbabella
mamvan2
Bacio
ProudMom
Miccie
Lady Starstruck
studiebol
Floor
Annemie
MiKa
minoessepoes
Rush
Muis
loesje
Roodkapje
xxDila
Twellie
Beachgirl
Muurvlindertje
CCC
Mamsie
Phileine
Filoria
Printje
Cato
rapa nui
Coccinelle
mzcharlotte
Blond
JD
Happydobby
mickey
Minx
Pandora
M@niek
Viva
PapillonRose
Supertalentje
Fearie
Shy
SuperGrover
vlinder-19
ellibre
SarahKey
SparklingEyes
Susan
Marin
liesje
Lejow
56 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: De meest rare, vreemde kindernamen ooit!
Lijkt me best moeilijk als je kind ervoor kiest om zijn naam te laten veranderen.
Gast- Gast
Arden schreef:Lijkt me best moeilijk als je kind ervoor kiest om zijn naam te laten veranderen.
Nou idd... al zou ik het kunnen begrijpen als je poppedijn bent genoemt.. maar als je gewoon Sofie heet ofzo dan eigenlijk niet. Maar ja dat is natuurlijk ook weer persoonlijk.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
De naam Gras voor een jongetje (ik had hem geloof ik al eens geplaatst hier) is de raarste naam die ik heb gehoord.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik zie een hoop vreemde namen voorbij komen.
Ik ben zelf meer van de namen waarvan iedereen weet hoe het geschreven wordt zoals Tim, Tom, Thomas, Lotte en dergelijke.
De vreemdste naam die ik in mijn omgeving ben tegengekomen is een jongetje dat Parel heet.
Ik ben zelf meer van de namen waarvan iedereen weet hoe het geschreven wordt zoals Tim, Tom, Thomas, Lotte en dergelijke.
De vreemdste naam die ik in mijn omgeving ben tegengekomen is een jongetje dat Parel heet.
Miccie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 127
Punten : 134
Registratiedatum : 19-12-10
Tigerlily, dochtertje van (ook al zo'n aparte naam) Beertje van Beers.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Ik werk samen met een oudere man die Boet heet en vind dat daardoor een normale naam. Mijn nichtje heeft haar naam verandert omdat deze totaal niet bij haar paste (dubbele kaknaam terwijl zij heel alternatief was/nog steeds is 10 jaar later)
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Er was een jongen in mijn omgeving,die werdt zwerver genoemd...!! Vond ik wel wat maf...
mamvan2- Zwijger
- Aantal berichten : 4
Punten : 11
Registratiedatum : 13-04-12
Ik ken een tweeling, V. oske en R. over
Vraag me nog steeds af hoe ze het verzonnen kregen..
Vraag me nog steeds af hoe ze het verzonnen kregen..
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Die naam heb ik hier ook al genoemd. Zouden er meerdere zijn? Degene die ik bedoel is een jaar of 3/4. En het is ook echt zijn officiele naam. Geen bijnaam ofzo.mamvan2 schreef:Er was een jongen in mijn omgeving,die werdt zwerver genoemd...!! Vond ik wel wat maf...
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Muis schreef:Annemie schreef:Zouden jullie je kindje Joran,karst of Tristan noemen? Ik associeer die namen dan meteen met wat ze gedaan hebben. Joran word ook niet meer zo vaak als naam gegeven als je op de namenbank kijkt na dat met Nathalee.
Ik zou mijn kind zo niet noemen. Heeft toch een negatieve lading vind ik.
+1
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik heb stage gelopen bij een bedrijf waar de eigenaresse en eigenaar een stel waren met 4 kids.
3 jongens: Kik, Pit, Storm en het meisje heette Dod of Dot weet niet meer. Storm hoor je nu vaker en is normaal maar 10 jaar geleden vond ik dat zo gek.. maar de rest van de namen... wij hebben ook vrienden en weer vrienden van hun (je ziet elkaar op verjaardagen etc) hebben een zoontje P.ee.r het is een oud Hollandsche naam,weet ik maar ik vond het zo gek.. zijn zusje die is net geboren en heet Eef.je dat is dan wel weer heel leuk!
3 jongens: Kik, Pit, Storm en het meisje heette Dod of Dot weet niet meer. Storm hoor je nu vaker en is normaal maar 10 jaar geleden vond ik dat zo gek.. maar de rest van de namen... wij hebben ook vrienden en weer vrienden van hun (je ziet elkaar op verjaardagen etc) hebben een zoontje P.ee.r het is een oud Hollandsche naam,weet ik maar ik vond het zo gek.. zijn zusje die is net geboren en heet Eef.je dat is dan wel weer heel leuk!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Toen ik terug op controle bij de gyn moest in Leiden hing er een geboorte kaartje van een kindje dat J.uup heette.. verder uit het gezin: K.iek, P.om en I.ef...
En een oud collega van mij heeft een kindje dat
F.ealan (jonge wolf) O.rrick (van de oude eikenboom) X.idorn (waarheidzoeker) heet = F.O.X.
en op het kaartje stond
Er zit een jonge wolf, onder de oude eikenboom, welke altijd opzoek is naar de waarheid. Zijn naam is F.ox
F.ealan (jonge wolf) O.rrick (van de oude eikenboom) X.idorn (waarheidzoeker) heet = F.O.X.
en op het kaartje stond
Er zit een jonge wolf, onder de oude eikenboom, welke altijd opzoek is naar de waarheid. Zijn naam is F.ox
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pip
Boet
Lila (uitgesproken als de kleur lila)
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Lejow schreef:Toen ik terug op controle bij de gyn moest in Leiden hing er een geboorte kaartje van een kindje dat J.uup heette.. verder uit het gezin: K.iek, P.om en I.ef...
en op het kaartje stond
Het is wel creatief gevonden, daar is over nagedacht. Maar vind ik het afschuwelijke namen, maar het is natuurlijk smaakgebonden.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
afgezien de namen, vind ik het verhaal erachter wel grappig idd!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik vind Kiek wel leuk, bedenk me nu ook ineens Toot voor een vrouw.
@yoyo ik vind jou naam juist een naam die met alle leeftijden kan
@yoyo ik vind jou naam juist een naam die met alle leeftijden kan
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik had pas klanten in mijn winkel en die hadden een pasgeboren baby bij met de naam Rif. Vind ik ook wel raar, denk je gelijk aan de zee.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Misschien niet hele vreemde namen maar namen als Kylaine of Jayden vind ik 3x niks. Zeker niet bij blonde kindjes met een oerhollandse achternaam.
Ook namen als Wobke en Oebele vind ik niks.
Scandinavische namen als Ole en Lotta vind ik wel leuk.
Ook namen als Wobke en Oebele vind ik niks.
Scandinavische namen als Ole en Lotta vind ik wel leuk.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Lady Starstruck schreef:Lejow schreef:Toen ik terug op controle bij de gyn moest in Leiden hing er een geboorte kaartje van een kindje dat J.uup heette.. verder uit het gezin: K.iek, P.om en I.ef...
en op het kaartje stond
Het is wel creatief gevonden, daar is over nagedacht. Maar vind ik het afschuwelijke namen, maar het is natuurlijk smaakgebonden.
Fox is een vos. Ik dacht dat dat ook het foute was aan het verhaal. Maar goed zn eerste naam betekent dan wel weer wolf. Kortom, ik snap het niet
Gast- Gast
Ja ik weet t ook nie hoor
Lejow- Lady Post-a-lot
De raarste namen die ik ben tegengekomen zijn
Scandal en splinter
Scandal en splinter
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik vind het tof als een naam een mooie betekenis heeft hoor, maar wat heeft je kind daar nou aan? Die moet de rest van zijn leven namen als Orrick of Xidorn uitspellen voor mensen. Zielig gewoon.
Zo maak ik me best wel zorgen of Tomas het ons later kwalijk neemt dat je zijn naam op een ongebruikelijke manier schrijft. Ik merk nu al dat iedereen er Thomas van maakt. Ook als mensen ons langer kennen en het eigenlijk wel weten. We krijgen elke verjaardag kaartjes met 'gefeliciteerd Thomas!'
Maar goed, das één letter. Dat overleeft hij vast wel.
Op mijn werk hoorde ik een keer een leuke situatie. Er gingen wat dingen niet goed met de gegevens van een klant in onze administratie. Bleek dat ze een tweelingzus heeft met precies dezelfde voorletters. Allebei S.I. Jansen (ofzo), zelfde geboortedatum, zelfde geslacht, zelfde adres. Sorry hoor, maar dan ben je echt debiel als ouders.
Dat je je tweeling Suus en Sita ofzo noemt vind ik al niet zo slim, maar geef ze dan op z'n minst een tweede naam met verschillende beginletters. Toch?
Zo maak ik me best wel zorgen of Tomas het ons later kwalijk neemt dat je zijn naam op een ongebruikelijke manier schrijft. Ik merk nu al dat iedereen er Thomas van maakt. Ook als mensen ons langer kennen en het eigenlijk wel weten. We krijgen elke verjaardag kaartjes met 'gefeliciteerd Thomas!'
Maar goed, das één letter. Dat overleeft hij vast wel.
Op mijn werk hoorde ik een keer een leuke situatie. Er gingen wat dingen niet goed met de gegevens van een klant in onze administratie. Bleek dat ze een tweelingzus heeft met precies dezelfde voorletters. Allebei S.I. Jansen (ofzo), zelfde geboortedatum, zelfde geslacht, zelfde adres. Sorry hoor, maar dan ben je echt debiel als ouders.
Dat je je tweeling Suus en Sita ofzo noemt vind ik al niet zo slim, maar geef ze dan op z'n minst een tweede naam met verschillende beginletters. Toch?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Monte schreef:De raarste namen die ik ben tegengekomen zijn
Scandal en splinter
Scandal? Dan ga je je echt afvragen of zijn vader wel de vader is
Ik ken voornamelijk maffe combinaties zoals B.ente D.ikman en mevrouw D.ouwma-van de T.rap. Maar wat betreft kinderen sta ik altijd erg verbaasd te kijken van enorm blonde Hollandse kinderen die enorm exotische namen hebben, en als namen anders uitgesproken worden dan dat ze gespeld zijn. Dan heet een kind bijvoorbeeld Renèe, terwijl je het uitspreekt als Renée. Maar ja, dat staat er niet, het streepje staat de verkeerde kant op, maar dan vinden de ouders het er mooier uitzien. Ik begrijp dat nooit zo goed.
Ik ken een Ezechiel en een jongetje van een jaar of 8 die Henk heet. Vind ik allebei ook nogal wennen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Het was een meisje en ze vond haar naam echt niet leuk, kan ik me goed voorstellen.RYW schreef:Monte schreef:De raarste namen die ik ben tegengekomen zijn
Scandal en splinter
Scandal? Dan ga je je echt afvragen of zijn vader wel de vader is
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Daar hebben wij ook over nagedacht met B haar naam.
Ze heeft als achternaam 'van *zo'n ding dat prikt aan een roos*'
Dus niet Kleijn / Dik / Groot ofzo.
Maar wat jij zegt filoria, hebben wij ook, ze heet B met een h er tussen, en je hebt ook de versie zonder h. Ze zal denk ik best vaak moeten gaan zeggen dat er een h tussen moet..
Ze heeft als achternaam 'van *zo'n ding dat prikt aan een roos*'
Dus niet Kleijn / Dik / Groot ofzo.
Maar wat jij zegt filoria, hebben wij ook, ze heet B met een h er tussen, en je hebt ook de versie zonder h. Ze zal denk ik best vaak moeten gaan zeggen dat er een h tussen moet..
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wat was je meest verschrikkelijke vakantie ooit?
» N.a.v Wat is jou idee bij de kindernamen v/d mama boven je
» Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting
» gekste/meest aparte naam die je ooit hebt gehoord...
» jouw idee bij je kindernamen
» N.a.v Wat is jou idee bij de kindernamen v/d mama boven je
» Vreemde brief over ouderschapsverlofkorting
» gekste/meest aparte naam die je ooit hebt gehoord...
» jouw idee bij je kindernamen
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: