jouw idee bij je kindernamen
+11
Filoria
Mama_1987
ProudMom
Printje
RiLiJu
Floor
PapillonRose
Darius
Fearie
sabje
LMCurious
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
jouw idee bij je kindernamen
Ik lees heel vaak hier in de namen topics dat namen een bepaalde uitstraling hebben, zoals kaknamen, stoere, lieve, aparte namen etc. Maar ook vaak dat mensen een bepaalde gedachte gevoel hebben hij een naam, doordat ze bijv. mensen kennen met die naam. Dus mijn vraag; welke ideeen hebben jullie bij de namen gehad die je je kinderen gegeven hebt?
Voor ons;
Joris--> lekkere duidelijke stoere naam. En door de invloeden van de Jorissen die we kennen staat het voor ons ook voor een sociaal,meelevend persoon. Vooralsnog klopt dat beeld ook echt wel bij onze Joris. Hij is alleen niet stoer. Wel qua kleding, maar verder is het echt een schijtluis! haha.
Milou--> vrolijke naam en uitbundig. Ik had hierbij heel erg de persoonlijkheid van mijn oma in gedachten, als ze zo wordt zit het helemaal goed met haar, haha. Vooralsnog is ze wellicht vrolijker dan we ooit hadden kunnen denken, ze is echt zo'n blije gup. maar ze lacht dus wel letterlijk altijd!
Voor ons;
Joris--> lekkere duidelijke stoere naam. En door de invloeden van de Jorissen die we kennen staat het voor ons ook voor een sociaal,meelevend persoon. Vooralsnog klopt dat beeld ook echt wel bij onze Joris. Hij is alleen niet stoer. Wel qua kleding, maar verder is het echt een schijtluis! haha.
Milou--> vrolijke naam en uitbundig. Ik had hierbij heel erg de persoonlijkheid van mijn oma in gedachten, als ze zo wordt zit het helemaal goed met haar, haha. Vooralsnog is ze wellicht vrolijker dan we ooit hadden kunnen denken, ze is echt zo'n blije gup. maar ze lacht dus wel letterlijk altijd!
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Re: jouw idee bij je kindernamen
C.iske hebben wij gekozen omdat we allebei in de jaren 80 in Amsterdam zijn opgegroeid.
We konden niet op een jongensnaam komen en toen zak ik het boek Ciske de Rat in mijn boekenkast staan en opperde C.iske.
Amsterdams, brutaal.
M.erlijn vonden we allebei gewoon erg mooi als tweede naam, zeker in combinatie met C.iske.
Ook wilden we een tweede naam met een M. omdat mijn man en zijn broers ook een tweede naam met een M. hebben.
J.anneman komt van mijn overleden oom. Net als C.iske, vonden we J.anneman een leuke Amsterdams klinkende naam maar mijn man wilde eigenlijk niet vernoemen. Tot mijn tante vertelde dat mijn oom gewoon Jan heette maar dat J.anneman zijn koosnaam was die iedereen is blijven gebruiken.
Toen was mijn man vrij snel om.
Ook voor J.anneman hadden we een tweede naam met een M. nodig en vond M.athiz erg mooi, omdat het naast J.anneman klonk en omdat ik de betekenis mooi vind.
We konden niet op een jongensnaam komen en toen zak ik het boek Ciske de Rat in mijn boekenkast staan en opperde C.iske.
Amsterdams, brutaal.
M.erlijn vonden we allebei gewoon erg mooi als tweede naam, zeker in combinatie met C.iske.
Ook wilden we een tweede naam met een M. omdat mijn man en zijn broers ook een tweede naam met een M. hebben.
J.anneman komt van mijn overleden oom. Net als C.iske, vonden we J.anneman een leuke Amsterdams klinkende naam maar mijn man wilde eigenlijk niet vernoemen. Tot mijn tante vertelde dat mijn oom gewoon Jan heette maar dat J.anneman zijn koosnaam was die iedereen is blijven gebruiken.
Toen was mijn man vrij snel om.
Ook voor J.anneman hadden we een tweede naam met een M. nodig en vond M.athiz erg mooi, omdat het naast J.anneman klonk en omdat ik de betekenis mooi vind.
Laatst aangepast door Sunprincess op wo 28 sep 2011 - 3:40; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
M.ax: Een stoere korte nederlandse naam.
Toen wij bezig waren had ik een jongentje in de klas met deze naam. Was een erg lieve jongen daar heb ik de naam van. Mijn vriend vond het meteen een leuke naam.
Ik vind zijn naam echt bij hem passen. Lekker nederlands met zijn blonde haar en blauwe ogen. Hij probeert ook veel uit dus ook stoer mannetje (voor zover ze het al kunnen zijn )
Toen wij bezig waren had ik een jongentje in de klas met deze naam. Was een erg lieve jongen daar heb ik de naam van. Mijn vriend vond het meteen een leuke naam.
Ik vind zijn naam echt bij hem passen. Lekker nederlands met zijn blonde haar en blauwe ogen. Hij probeert ook veel uit dus ook stoer mannetje (voor zover ze het al kunnen zijn )
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10
Wij kwamen uit op Dean, mijn vriend is gek op de jaren '50/60 (rock 'n roll) en dus ook James Dean. James vonden we niet echt wat, dus toen werd het Dean. Een stoere, korte en krachtige naam voor een (hopelijk als hij ouder is) stoer ventje
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
L.aurens: zo heette een jongen op de basisschool, vond het altijd al een leuke naam. Daarbij vind ik L.aura een leuke meisjesnaam. Als ik aan de naam L.aurens denk, zie ik een verstandige, rustige jongen voor me, recht door zee en oprecht.
P.epijn: zo heette het vroegere buurjongetje van mijn man. Ik vond het niet een heel leuke naam, vond het wat te kakkerig, maar opeens vond ik m wel leuk. Doet me denken aan een dromerig, vrolijk, jongetje. Ik ben benieuwd!
P.epijn: zo heette het vroegere buurjongetje van mijn man. Ik vond het niet een heel leuke naam, vond het wat te kakkerig, maar opeens vond ik m wel leuk. Doet me denken aan een dromerig, vrolijk, jongetje. Ik ben benieuwd!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
A.my vind ik een leuke naam en kort maar wel krachtig. Als ik aan een A.my denk dan zie ik een schattig meisje voor me, maar stiekem ook wel ondeugend en eigenwijs. Zoals het er nu naar uitziet zou dat ook best nog weleens kunnen gaan kloppen bij mijn A.my
Ze heet officieel A.maryllis, dat vond ik echt een mooie, aparte naam. Maar die heb ik niet als roepnaam gekozen omdat ik bang was dat hij misschien wel te apart was en bijvoorbeeld veel moeite met schrijven/spellen zou gaan geven. Een A.maryllis is een bloem en ik had toen ik de naam koos de link met een mooi klein meisje dat zich in de loop van haar leven zou ontpoppen tot een fijn mens (een 'mooie bloem').
Ze heet officieel A.maryllis, dat vond ik echt een mooie, aparte naam. Maar die heb ik niet als roepnaam gekozen omdat ik bang was dat hij misschien wel te apart was en bijvoorbeeld veel moeite met schrijven/spellen zou gaan geven. Een A.maryllis is een bloem en ik had toen ik de naam koos de link met een mooi klein meisje dat zich in de loop van haar leven zou ontpoppen tot een fijn mens (een 'mooie bloem').
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Wat een leuk verhalen zitten er achter de namen van jullie kindjes.
De naam van ons kindje kan ik helaas nog niet vertellen (ik wordt met de dag nieuwsgieriger of het een jongen of meisje is in mijn buik )
De naam van ons kindje kan ik helaas nog niet vertellen (ik wordt met de dag nieuwsgieriger of het een jongen of meisje is in mijn buik )
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
C.eline: Ik wilde graag een romantische naam. Ook wilde ik graag een naam die niet heel vaak voor komt, maar die wel normaal uit te spreken is en je niet constant hoeft te spellen. Ik zag bij de naam C.eline een meisje voor me dat sociaal is, aan haar medemensen denkt, maar toch zeker ook zelfvertrouwen heeft.
Onze C.eline is heel sociaal, heeft veel zelfvertrouwen, maar denkt op dit moment toch vooral aan haarzelf, haha! (maar dat zal bijna elk kind van 2,5 doen)
J.ulian: Ook nu wilde ik weer een romantische naam. Bij de naam J.ulian zie ik een jongetje voor me die lief en sociaal is, rustig en op zichzelf de wereld ontdekt en veel voor een ander over heeft.
Hij is nog maar 5 maanden, dus er valt nog niet alles over te zeggen, maar het is nu een heel makkelijk mannetje, die zichzelf heel goed kan vermaken en uren kan liggen rondkijken hoe alles om hem heen werkt.
Onze C.eline is heel sociaal, heeft veel zelfvertrouwen, maar denkt op dit moment toch vooral aan haarzelf, haha! (maar dat zal bijna elk kind van 2,5 doen)
J.ulian: Ook nu wilde ik weer een romantische naam. Bij de naam J.ulian zie ik een jongetje voor me die lief en sociaal is, rustig en op zichzelf de wereld ontdekt en veel voor een ander over heeft.
Hij is nog maar 5 maanden, dus er valt nog niet alles over te zeggen, maar het is nu een heel makkelijk mannetje, die zichzelf heel goed kan vermaken en uren kan liggen rondkijken hoe alles om hem heen werkt.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Darius schreef:L.aurens: zo heette een jongen op de basisschool, vond het altijd al een leuke naam. Daarbij vind ik L.aura een leuke meisjesnaam. Als ik aan de naam L.aurens denk, zie ik een verstandige, rustige jongen voor me, recht door zee en oprecht.
Dit is precies wat ik me ook bedenk bij jou namen, wat grappig!
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Aangezien ik zelf al jaren voor de klas sta en mijn man al een eeuwigheid bij de scouting zit was namen uitzoeken erg lastig omdat we bij veel namen al een beeld van een kind in ons hoofd hadden.
Ons ventje heet R.uben L.uca en we vonden het een leuke, stoere naam. De tweede naam gebruiken we eigenlijk nooit maar een naam vond ik maar saai hahaha vandaar
Ons ventje heet R.uben L.uca en we vonden het een leuke, stoere naam. De tweede naam gebruiken we eigenlijk nooit maar een naam vond ik maar saai hahaha vandaar
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wij wilden graag een stoere naam, maar eentje die (in onze omgeving) nog niet zo vaak voorkwam.
Ook wilden we dat de naam wel bij onze namen zou passen.
De naam Jayden zou er goed bij passen, en vond mijn vriend ook erg leuk, maar die naam hoor je nu zo vaak, dat ik liever een iets originelere naam voor ons zoontje wilde.
En dan kwam er ook nog bij dat de naam moest ''passen'' bij hem zelf. Mijn vriend is half surinaams half chinees, en je weet natuurlijk nooit hoe dat ''uitpakt''. haha! Eerlijk gezegd verwachtte ik wel een kleintje met donkere ogen en donker haar, maar qua huidskleur kan het natuurlijk ook nog alle kanten op.
En sommige namen vind ik bij een blank kindje gewoon echt niet passen, en bepaalde namen bij een donker kindje ook niet.
Nu hadden we allebei ook nog eens een hele verschillende smaak qua namen, dus toen we allebei - na alles gechecked te hebben - nog steeds de naam B.randon op ons lijstje hadden staan, was de keus gauw gemaakt.
Wij zagen bij die naam een stoer, eigenwijs, sociaal, maar ook lief mannetje voor ons. En dat klopt helemaal!
Zijn naam past ook echt bij hem.
(Soms zie ik wel eens kindjes en hoor dan de naam erbij, en heb ik wel eens dat ik denk ''Hmm, die naam had ik niet verwacht bij dat kindje, past niet echt. Dat is meer een 'Lotte' dan bijv. een 'Alisha'. Snappen jullie? haha)
Ook wilden we dat de naam wel bij onze namen zou passen.
De naam Jayden zou er goed bij passen, en vond mijn vriend ook erg leuk, maar die naam hoor je nu zo vaak, dat ik liever een iets originelere naam voor ons zoontje wilde.
En dan kwam er ook nog bij dat de naam moest ''passen'' bij hem zelf. Mijn vriend is half surinaams half chinees, en je weet natuurlijk nooit hoe dat ''uitpakt''. haha! Eerlijk gezegd verwachtte ik wel een kleintje met donkere ogen en donker haar, maar qua huidskleur kan het natuurlijk ook nog alle kanten op.
En sommige namen vind ik bij een blank kindje gewoon echt niet passen, en bepaalde namen bij een donker kindje ook niet.
Nu hadden we allebei ook nog eens een hele verschillende smaak qua namen, dus toen we allebei - na alles gechecked te hebben - nog steeds de naam B.randon op ons lijstje hadden staan, was de keus gauw gemaakt.
Wij zagen bij die naam een stoer, eigenwijs, sociaal, maar ook lief mannetje voor ons. En dat klopt helemaal!
Zijn naam past ook echt bij hem.
(Soms zie ik wel eens kindjes en hoor dan de naam erbij, en heb ik wel eens dat ik denk ''Hmm, die naam had ik niet verwacht bij dat kindje, past niet echt. Dat is meer een 'Lotte' dan bijv. een 'Alisha'. Snappen jullie? haha)
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
RiLiJu schreef:C.eline: Ik wilde graag een romantische naam. Ook wilde ik graag een naam die niet heel vaak voor komt, maar die wel normaal uit te spreken is en je niet constant hoeft te spellen. Ik zag bij de naam C.eline een meisje voor me dat sociaal is, aan haar medemensen denkt, maar toch zeker ook zelfvertrouwen heeft.
Jouw dochter zou een mooie combinatie zijn met ons zoontje haha. Hij heet D.ion ;-)
Mama_1987- Fluisteraar
- Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11
Zeker weten! Ik vind jouw mannetje trouwens echt een Brandon hoor! (zo vanaf je foto te zien) Ik ken een andere Brandon, maar die heeft een heel Nederlands uiterlijk (lichtblond haar, blauwe ogen). Dan vind ik een Engels klinkende naam niet zo. Zou hem eerder een lekker Hollandse naam hebben gegeven.ProudMom schreef:(Soms zie ik wel eens kindjes en hoor dan de naam erbij, en heb ik wel eens dat ik denk ''Hmm, die naam had ik niet verwacht bij dat kindje, past niet echt. Dat is meer een 'Lotte' dan bijv. een 'Alisha'. Snappen jullie? haha)
Tomas is vernoemd naar een karakter uit een Tsjechisch boek: 'De ondraaglijke lichtheid van het bestaan' van Milan Kundera. De Tomas uit het boek is dromerig, slim, charmant en gewiekst. Maar dat is niet waarom we onze Tomas zo genoemd hebben. We vonden het gewoon een mooie naam.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Mama_1987 schreef:RiLiJu schreef:C.eline: Ik wilde graag een romantische naam. Ook wilde ik graag een naam die niet heel vaak voor komt, maar die wel normaal uit te spreken is en je niet constant hoeft te spellen. Ik zag bij de naam C.eline een meisje voor me dat sociaal is, aan haar medemensen denkt, maar toch zeker ook zelfvertrouwen heeft.
Jouw dochter zou een mooie combinatie zijn met ons zoontje haha. Hij heet D.ion ;-)
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Hahaha het duurde even voordat het kwartje viel
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik wil D.'s echte naam niet op het forum, maar ik vind het een mooie naam vanwege de lieflijke klank. De naam betekent zoiets als 'wilskrachtig', dus als ze mijn karakter zou erven zou dit ook van toepassing zijn (al noemen sommige mensen het koppig, tsss ). En inderdaad, ze is erg wilskrachtig. Ook is het een unieke / aparte naam en dat wilde ik ook graag voor haar.
Gast- Gast
Filoria schreef:Hahaha het duurde even voordat het kwartje viel
Het duurde bij mij ook even...
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Hier was het nogal een issue om de naam te kiezen. De meisjes naam stond al vast maar de jongens naam was drama. In eerste instantie waren mijn ex en ik het erover eens dat het J.ayden ging worden. Beide vonden we dat een mooie naam.
Maar opeens begon hij te twijfelen.
Met 17 weken zwangerschap keken we samen goede tijden en daar was de vader van Bing. S.tanley dus als zijn acteurs naam.
Mijn ex was meteen enthousiast en wilde zijn zoon ook zo gaan noemen. (als we een zoon zouden krijgen dan)
Ik vond het verschrikkelijk want ik moest meteen aan gtst denken bij die naam ! Ik vond dat mijn ex dat niet kon maken !
Maar ik had nog hoop want het kon tenslotte ook een meisje zijn. Bij de echo showde mijn zoon vol trots zijn geslacht ! En wat ik dacht was "Ohhh neeeeeeee"
Mijn ex bleef bij zijn keuze en ik heb me er gewoon bij neer moeten leggen. Maar omdat ik Jayden ook mooi vond was hij wel bereid er een combi van de te maken.
Op 5 juli 2009 is S.tanley Jayden dus geboren ! En tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van hoeveel tranen er toen ook gevloeid hebben
Maar opeens begon hij te twijfelen.
Met 17 weken zwangerschap keken we samen goede tijden en daar was de vader van Bing. S.tanley dus als zijn acteurs naam.
Mijn ex was meteen enthousiast en wilde zijn zoon ook zo gaan noemen. (als we een zoon zouden krijgen dan)
Ik vond het verschrikkelijk want ik moest meteen aan gtst denken bij die naam ! Ik vond dat mijn ex dat niet kon maken !
Maar ik had nog hoop want het kon tenslotte ook een meisje zijn. Bij de echo showde mijn zoon vol trots zijn geslacht ! En wat ik dacht was "Ohhh neeeeeeee"
Mijn ex bleef bij zijn keuze en ik heb me er gewoon bij neer moeten leggen. Maar omdat ik Jayden ook mooi vond was hij wel bereid er een combi van de te maken.
Op 5 juli 2009 is S.tanley Jayden dus geboren ! En tot op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van hoeveel tranen er toen ook gevloeid hebben
Gast- Gast
Meisjesnaam waren we zo uit, maar jongensnaam niet.
Het waren 8 maanden van discussie, en mijn vriend wilde continue alleen maar N.athan.
Ik vond dat geen leuke naam,bang dat het ordinair klinkt, bang dat het continu in het engels gezegd zou worden etc.
Ik wilde een vlotte, korte, Hollandse naam!
Ben uiteindeijk akkoord gegaan ( N.athan betekent 'geschenk van god', en dat ist'ie!) en nu past het gewoon bij hem.
Wél wordt het steeds in het Engels gezegd, en dat irriteert me mateloos!
Het waren 8 maanden van discussie, en mijn vriend wilde continue alleen maar N.athan.
Ik vond dat geen leuke naam,bang dat het ordinair klinkt, bang dat het continu in het engels gezegd zou worden etc.
Ik wilde een vlotte, korte, Hollandse naam!
Ben uiteindeijk akkoord gegaan ( N.athan betekent 'geschenk van god', en dat ist'ie!) en nu past het gewoon bij hem.
Wél wordt het steeds in het Engels gezegd, en dat irriteert me mateloos!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Ik wilde eigenlijk Jasper als jongensnaam. Een stoere, makkelijk uit te spreken naam. Maar mijn man vond het te 'standaard' en wilde liever een naam die niet vaak voorkomt, maar wel een die mensen uit kunnen spreken. Hij opperde J.esper en daar was ik meteen enthousiast over, hoewel ik het wel meteen linkte aan een voetbalnaam. Die link had mijn man niet (voetballer was namelijk een Ajacied en hij een PSV'er), maar de link met voetballen heb ik nog steeds. Een sportief energiek ventje zie ik voor me bij die naam.
Grappig trouwens om te lezen dat er toch best vaan consessies gedaan worden bij het kiezen van de naam
Grappig trouwens om te lezen dat er toch best vaan consessies gedaan worden bij het kiezen van de naam
Gast- Gast
J.amie: Eigenlijk gewoon vernoemd naar de kok Jamie Oliver, omdat ik daar veel kookboeken van in de kast heb staan. Hoop ook dat hij daar wat van mee krijgt en later een goddelijke maaltijd voor mama kan koken Maar we wilden dus eigenlijk gewoon een engelse, beetje stoere naam.
T.imon: Mijn vriend wilde eigenlijk weer een naam met een J, ook een beetje een engelse stoere naam, maar ik zag dat niet zitten omdat mijn vriend zijn naam ook met een J begint (dan zouden we dus de 3 J's hebben ) Na veel wikken en wegen opperde ik de naam Timo, maar dat wilde hij niet omdat het hem herinnert aan iemand die hij niet mag. Toen ik zei, wat als we er dan T.imon van maken, ging hij wel akkoord.
T.imon: Mijn vriend wilde eigenlijk weer een naam met een J, ook een beetje een engelse stoere naam, maar ik zag dat niet zitten omdat mijn vriend zijn naam ook met een J begint (dan zouden we dus de 3 J's hebben ) Na veel wikken en wegen opperde ik de naam Timo, maar dat wilde hij niet omdat het hem herinnert aan iemand die hij niet mag. Toen ik zei, wat als we er dan T.imon van maken, ging hij wel akkoord.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Soortgelijke onderwerpen
» N.a.v Wat is jou idee bij de kindernamen v/d mama boven je
» Wat vind jij leuke kindernamen?
» De meest rare, vreemde kindernamen ooit!
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
» Wat vind jij leuke kindernamen?
» De meest rare, vreemde kindernamen ooit!
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: