Ik raak zo gestrest van de belasting
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik raak zo gestrest van de belasting
Ik kan er niet zo goed tegen. Berichten van de belasting.
Ik ontvang kinderopvang toeslag. Maar onze kinderopvang is flexibel dus we hebben de ene maand meer opvang dan de andere maand. Dus 1x in de zoveel tijd pas ik die uren aan bij de belastingdienst.
Nu kijk ik net op mijn rekening en is er best een groot bedrag bijgeschreven voor kinderopvang toeslag.
Ik raak gelijk in paniek. Ga gelijk alles opzoeken van het hele jaar wat we betaald en ontvangen hebben om te kijken of het wel klopt.. En voor nu klopt het wel. Maar toch voel ik mij er onrustig over en bekijk ik alles zo nog 2x om zeker te weten dat er niks mis is gegaan.
Maar zo had ik het begin van dit jaar bericht gehad van de belasting dat ik een groot bedrag terug kreeg aan zorgtoeslag. Halverwege het jaar kreeg ik bericht dat ik een groter bedrag weer aan hun moest betalen :S
Ik vind de belasting aan de ene kant wel fijn met teruggaven. Maar ik vind ze ook zo ontzettend stom...
Ik ontvang kinderopvang toeslag. Maar onze kinderopvang is flexibel dus we hebben de ene maand meer opvang dan de andere maand. Dus 1x in de zoveel tijd pas ik die uren aan bij de belastingdienst.
Nu kijk ik net op mijn rekening en is er best een groot bedrag bijgeschreven voor kinderopvang toeslag.
Ik raak gelijk in paniek. Ga gelijk alles opzoeken van het hele jaar wat we betaald en ontvangen hebben om te kijken of het wel klopt.. En voor nu klopt het wel. Maar toch voel ik mij er onrustig over en bekijk ik alles zo nog 2x om zeker te weten dat er niks mis is gegaan.
Maar zo had ik het begin van dit jaar bericht gehad van de belasting dat ik een groot bedrag terug kreeg aan zorgtoeslag. Halverwege het jaar kreeg ik bericht dat ik een groter bedrag weer aan hun moest betalen :S
Ik vind de belasting aan de ene kant wel fijn met teruggaven. Maar ik vind ze ook zo ontzettend stom...
Gast- Gast
Re: Ik raak zo gestrest van de belasting
Soms wordt ik er ook niet goed van hor, die belasting. Dan krijg je idd eerst een teruggave, en even later moet je weer betalen. In plaats dat ze dat nou gelijk verrekenen :S
Verder kan ik je ook niet helpen...maar als je het nagekeken hebt zal het wel kloppen toch?
en anders kom je daar ooit wel weer achter...
Verder kan ik je ook niet helpen...maar als je het nagekeken hebt zal het wel kloppen toch?
en anders kom je daar ooit wel weer achter...
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ken dat gevoel!
Wij hebben veel problemen gehad met de huur en zorgtoeslag. Dan kregen we wel weer, dan niks meer, dan moesten we weer betalen, dan kregen we weer geld...
Vier jaar gezeik gehad, gelukkig nu alles gehad en definitieve beschikkingen gehad... maar vóór je daar bent.. wat een gezeik!!!!!!!
Nee, Toeslagen en belastingdienst.. niet aan mij besteed! Ben blij dat wij vast opvanguren hebben...
SE
Wij hebben veel problemen gehad met de huur en zorgtoeslag. Dan kregen we wel weer, dan niks meer, dan moesten we weer betalen, dan kregen we weer geld...
Vier jaar gezeik gehad, gelukkig nu alles gehad en definitieve beschikkingen gehad... maar vóór je daar bent.. wat een gezeik!!!!!!!
Nee, Toeslagen en belastingdienst.. niet aan mij besteed! Ben blij dat wij vast opvanguren hebben...
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
SparklingEyes schreef:Ik ken dat gevoel!
SE
Hoe heb je het uiteindelijk goed gekregen dan?
Ik wil ook wel extra gaan werken. Bij een ander bedrijf. Maar ik heb eerst eens met de belasting gebeld. En dan word het ook een enorm gedoe om het goed te laten verlopen en de kans dat ik veel geld terug moet betalen aan het einde van het jaar is ook heel erg groot.
Baal daar best wel van.
Gast- Gast
Oh tell me about it... En nog grappiger: als je een proefberekening maakt op die website krijg je hele andere bedragen dan wat ze je uiteindelijk toekennen. Heel apart. Zo zou ik volgens de website 54 euro kindgebondenbudget krijgen met ons inkomen nu. Krijg ik een berekening, nee u heeft geen recht op Kindgebonden budget. Juist..wat heb je dan aan zo'n website? Plus dat ik dan terug moet betalen en een maand later krijg ik 500 euro terug :s. Ja wat is het nou...
Gast- Gast
Gekje schreef:SparklingEyes schreef:Ik ken dat gevoel!
SE
Hoe heb je het uiteindelijk goed gekregen dan?
Ik wil ook wel extra gaan werken. Bij een ander bedrijf. Maar ik heb eerst eens met de belasting gebeld. En dan word het ook een enorm gedoe om het goed te laten verlopen en de kans dat ik veel geld terug moet betalen aan het einde van het jaar is ook heel erg groot.
Baal daar best wel van.
Het was best een klus hoor, om het goed te krijgen. Een aantal keer bezwaar in moeten dienen, omdat ze dan weer teveel geld terug vroegen, of nóg een keer een bedrag vroegen wat al betaald was.. Hebben een aantal keer een flink bedrag moeten betalen en ik moet zeggen, dat hakt er dan flink in.
Weet je wat stom is, Toeslagen.nl is een andere organisatie als de belastingdienst, ookal moet het van hetzelfde zijn. De systemen matchen ook niet met elkaar, waardoor inkomensgegevens niet automatisch worden doorgegeven, terwijl je zou denken dat ze dat gekoppeld hebben! En het mooie is: je kunt maanden op je geld wachten, maar als ZIJ geld van je willen hebben, dan moet het op stel en sprong en liever nog gisteren..
Je moet, als je meer gaat werken, gelijk het bedrag dat je meer gaat verdienen aanpassen in het systeem. Dat hebben wij ook gedaan dit jaar toen mijn man ineens loonsverhoging kreeg..
Kun je niet een keer een adviseur / accountant laten komen om je goed voor te lichten? Dat scheelt misschien weer in stress / onduidelijkheid!
Succes ermee!!
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe om te gaan met iemand die overspannen/gestrest is?
» Vraag maar raak-topic
» Zeur-maar-raak topic!
» Raak jij gauw verslaafd aan iets?
» Bijna raak, oftewel helemaal mis!
» Vraag maar raak-topic
» Zeur-maar-raak topic!
» Raak jij gauw verslaafd aan iets?
» Bijna raak, oftewel helemaal mis!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: