Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ons huis! (Before foto's)

+3
Oasis
Marin
TukTuk
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ons huis! (Before foto's) Empty Ons huis! (Before foto's)

Bericht  TukTuk di 10 apr 2012 - 21:06

Gister heeft mijn vriend de sleutel gekregen van ons nieuwe huis, ik zit helaas tot 19 april in België vanwege examen, BALEN! Er moet nog een hoop gedaan worden, maar gelukkig doet de woningbouw ook een hele hoop. Zo worden alle gaten in de muren nog dichtgemaakt, we krijgen in de slaapkamer een nieuwe vensterbank want die zat vol gaten, de badkamer wordt helemaal gereinigd want zit vol kalk, daar krijgen we ook een nieuwe radiator etc.
En als we er eenmaal wonen maken ze nog een afspraak om alle ramen te vervangen, zit al dubbel glas in maar wordt schijnbaar van dat HR++ glas ofzo, en overal extra te isoleren, we krijgen uiteindelijk dan Energielabel B. Wel gek dat het voorafgaand niet gebeurd, geen idee of zo iets veel troep gaat geven.

Hier wat before foto's, alle muren moeten geschilderd worden, boven gaat al het behang er af en de vloer in onze slaapkamer gaat er ook uit. De rest van de vloerbedekking laten we liggen voorlopig want dat ziet er nog goed uit. (Gaan wel even een tapijtreiniger huren, want anders vind ik dat toch niet zo heel fris)
Het laminaat beneden is niet heel netjes meer, maar meer dan goed genoeg voor ons voorlopig.

In de woonkamer wordt de lange muur grijs, de andere muren wit en de deuren in dezelfde kleur grijs als de muur. De hal en de 2 slaapkamers boven worden ook gewoon wit, en onze slaapkamer wordt donker antraciet /bijna zwart met bordeauxrood of heel donker paars.

Hopelijk kan ik over een maandje een stuk gezelliger huis tonen! Very Happy

Ons huis! (Before foto's) Foto-PKH33TNZ

Ons huis! (Before foto's) Foto-3TURRJHY

Ons huis! (Before foto's) Foto-WVN8BFD6

De keuken is niet groot, maar ruimer dan we nu hebben in ieder geval! smile
Ons huis! (Before foto's) Foto-4XQVOI3U

Ons huis! (Before foto's) Foto-Q6YBEZ6F
Lekkere ruime tuin, met achterin ruimte voor mijn auto
Ons huis! (Before foto's) Foto-3EZRX7QK

Onze slaapkamer, aan de tuinzijde.
Ons huis! (Before foto's) Foto-LXYFJGLH

2e slaapkamer, wordt de kamer voor de droogrekken en kledingkast
Ons huis! (Before foto's) Foto-LBLH3OU8

Kleinste slaapkamer, die kast wordt er nog uitgehaald door de woningbouw. Wordt mijn "studeer"kamertje
Ons huis! (Before foto's) Foto-LKGU6CVE

Ons huis! (Before foto's) Foto-VKBRO8G8
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ons huis! (Before foto's) Empty Re: Ons huis! (Before foto's)

Bericht  Marin di 10 apr 2012 - 21:12

Mag nog wel wat aan gebeuren, maar het wordt vast een lekker plekkie met die mooie kleuren die je geplanned hebt en het is lekker ruim. Die tuin is lekker zeg, ga je die ook opknappen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  TukTuk di 10 apr 2012 - 21:18

Marin schreef:Mag nog wel wat aan gebeuren, maar het wordt vast een lekker plekkie met die mooie kleuren die je geplanned hebt en het is lekker ruim. Die tuin is lekker zeg, ga je die ook opknappen?

Ja er moet zeker nog een hoop aan gebeuren, maar hopelijk wordt het dan ook echt ons plekje! Moet wel zeggen dat het enorm scheelt dat we echt vanuit een bouwval nu komen, dus onze eisen zijn ook niet zo heel hoog :P
De tuin willen we ook gaan opknappen inderdaad, maar wel binnen het budget dus geen grote veranderingen, gaan sowieso even met de hogedrukreiniger over de tegels heen, zodat die weer mooi schoon worden.
En even van de zomer kijken welke van de planten nog leven en welke niet, volgens de oude bewoners zijn het allemaal vaste planten, en ze beweerden zelfs dat de meest dode planten weer gingen bloeien, maar dat geloof ik niet echt... Laughing
Dus gaan we van de zomer mooi even bekijken. Me moeder kwam al met de tip om klimops tegen de schuttingen te maken, en misschien wat leuke hanging baskets etc. Gewoon low budget, en sowieso geen dure planten in de borders want weet niet wat de katten er mee doen..
We zouden heel graag een vijver willen hebben, maar dat ligt echt even buiten het budget.

Dat afdakje links laten we wel staan, daar kan de container onder staan, en de fiets etc, zodat die niet iedere keer in de schuur hoeft.
Moet ook wel zeggen dat door de regen de tuin wel triester oogt haha, toen we waren wezen kijken scheen de zon, dus zag het er ook allemaal iets minder triest uit :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 10 apr 2012 - 21:20

Ja joh de natuur loopt sowieso enorm achter. Als je inderdaad wat groen en leuke bloemen met kleur er in zit, en de zon schijnt eenmaal, is het echt een totaal ander beeld. Mijn oh zo schattige tuintje is ook een trieste bedoeling nu.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Oasis di 10 apr 2012 - 21:20

Inderdaad nog wel wat aan te doen, maar wat een ruimte zeg! En tuin ook, super fijn! Veel klus plezier!
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  TukTuk di 10 apr 2012 - 21:22

Marin schreef:Ja joh de natuur loopt sowieso enorm achter. Als je inderdaad wat groen en leuke bloemen met kleur er in zit, en de zon schijnt eenmaal, is het echt een totaal ander beeld. Mijn oh zo schattige tuintje is ook een trieste bedoeling nu.

Ja daarom, en het is nog altijd beter dan wat we nu hebben Laughing
Ik vind jou tuintje trouwens echt heel schattig en mooi, hoe je van zo'n kleine ruimte zo iets moois en gezelligs hebt kunnen maken, vond dat echt knap!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin di 10 apr 2012 - 21:24

Ja terwijl dat ook maar gewoon gestort grind met een paar bloempotten en een bankje is. Daarom, gaat vast goed komen. En ook al is verven best vervelend, het voordeel van muren met kleur verven is dat je zo snel verschil ziet en je ziet het echt mooi worden! Veel succes!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 22:15

Leuk huis, ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken Ons huis! (Before foto's) 561177

Gast
Gast

Bericht  MissD wo 11 apr 2012 - 0:26

Eline schreef:Leuk huis, ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken Ons huis! (Before foto's) 561177

+1 ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Veel succes/plezier met klussen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  TukTuk wo 11 apr 2012 - 1:02

MissD schreef:
Eline schreef:Leuk huis, ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken Ons huis! (Before foto's) 561177

+1 ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. Veel succes/plezier met klussen.

Wij ook! Vind het erg lastig om er nu een voorstelling van te maken.. Zeker nu de muren nog zo vies gelig zijn etc, en er vies behang aan de muur hangt. Was ook wel even een "tegenvaller" toen we binnen kwamen, omdat we een iets betere staat hadden verwacht. Maar we zijn al zo enorm blij dat we een woning hebben en niet over 2 maanden op straat staan, (want er staan nog steeds geen nieuwe woningen te huur in onze stad), en we hebben straks geen gezeur meer met AdHoc, en dat is ook zoveel waard!

Bedankt! smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 2:09

Gaat je vriend eigenlijk al beginnen met klussen zonder jou? Dan lijkt het me helemaal vreemd om het volgende week pas weer te zien Ons huis! (Before foto's) 561177 (maar ondertussen is het dan natuurlijk wel lekker dat er al wat gedaan is Ons huis! (Before foto's) 394967 )

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 11 apr 2012 - 2:11

Eline schreef:Gaat je vriend eigenlijk al beginnen met klussen zonder jou? Dan lijkt het me helemaal vreemd om het volgende week pas weer te zien Ons huis! (Before foto's) 561177 (maar ondertussen is het dan natuurlijk wel lekker dat er al wat gedaan is Ons huis! (Before foto's) 394967 )

Ja we moeten wel helaas! Ik ben 19 april dan terug, maar moet wel weer maandag 23 april tot vrijdag naar school..
Dus heb zelf alleen het weekend van 20/21/22 april, en 28 april moeten we al verhuizen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 2:21

AngelNyn schreef:
Eline schreef:Gaat je vriend eigenlijk al beginnen met klussen zonder jou? Dan lijkt het me helemaal vreemd om het volgende week pas weer te zien Ons huis! (Before foto's) 561177 (maar ondertussen is het dan natuurlijk wel lekker dat er al wat gedaan is Ons huis! (Before foto's) 394967 )

Ja we moeten wel helaas! Ik ben 19 april dan terug, maar moet wel weer maandag 23 april tot vrijdag naar school..
Dus heb zelf alleen het weekend van 20/21/22 april, en 28 april moeten we al verhuizen..

Dat is inderdaad kort dag! Krijgt hij wel hulp van vrienden of familie? Succes in ieder geval Ons huis! (Before foto's) 561177

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 8:56

Leuk hoor, en lekker 3 slaapkamers. Fijne grote tuin. Veel plezier ervan!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 9:08

Is het een huurhuis?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 9:12

Charlie schreef:Is het een huurhuis?

Ja hoezo?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 9:13

Omdat ik in een huurhuis nooit veel geld en tijd zou steken qua klussen geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 9:18

Charlie schreef:Omdat ik in een huurhuis nooit veel geld en tijd zou steken qua klussen geloof ik.

Nouja zoveel geld wordt er ook niet ingestoken, alleen alle muren moeten geschilderd worden omdat er vieze gele vlekken op zitten.
Daar ontkom je nou eenmaal niet aan. En ja, nieuwe vloerbedekking in onze slaapkamer dan omdat wat er nu ligt vies en versleten is. Verder laten we de vloer liggen die er al lag.

Of zou jij gezellig met met vieze muren gaan zitten, en slapen in een kamer waar het behang vergeelt is en er half afhangt?

De rest van de dingen die gedaan worden komen vanuit de woningbouw. Alle huizen in onze straten krijgen allemaal extra isolering etc.
Plus de dingen die opgeknapt moesten worden, omdat de vorige bewoners er een zooitje van gemaakt hadden, maar ook dat is niet voor onze rekening, maar voor de rekening van de woningbouw.

Dus de enige kosten die we hebben zijn wat potten verf, en een stukje tapijt smile En ja, de tuin dan wat gezelliger maken met misschien een plantje hier en daar aan de schutting smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 20:50

Nou nou, wist niet dat je boos werd scratch .

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 13 apr 2012 - 21:03

Uhm, waar wordt ze boos dan?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 21:04

Charlie schreef:Nou nou, wist niet dat je boos werd scratch .
Ik word niet boos? Ik stel je gewoon een vraag, want ik snap niet waarom je vind dat er zoveel tijd en geld in gestoken wordt als we alleen de dingen doen die echt noodzakelijk zijn, en vraag me dus af of jij in een huis zou gaan wonen waar de muren geel zijn en t behang vies en half los hangt...?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Spring vr 13 apr 2012 - 21:06

Charlie, misschien dat jij liever een huis koopt. Maar er zijn ook mensen die bewust kiezen voor een huurhuis en hier willen blijven wonen.
Dan is het niet gek dat je de muren verft, een nieuwe vloer legt etc. Het enige wat je niet mag (tenzijn je dat overleg doet/aanvraagt bij de woningbouw) is verbouwen.

Dat wordt vast een gezellig huis!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 21:14

Spring schreef:Charlie, misschien dat jij liever een huis koopt. Maar er zijn ook mensen die bewust kiezen voor een huurhuis en hier willen blijven wonen.
Dan is het niet gek dat je de muren verft, een nieuwe vloer legt etc.
Het enige wat je niet mag (tenzijn je dat overleg doet/aanvraagt bij de woningbouw) is verbouwen.

Inderdaad, wij hebben ook veel energie en geld in ons huis gestoken, maar willen hier dan ook nog jaren blijven wonen. Vind het wel belangrijk dat het dan helemaal naar onze zin in is Ons huis! (Before foto's) 561177

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 13 apr 2012 - 21:16

Spring schreef:Charlie, misschien dat jij liever een huis koopt. Maar er zijn ook mensen die bewust kiezen voor een huurhuis en hier willen blijven wonen.
Dan is het niet gek dat je de muren verft, een nieuwe vloer legt etc. Het enige wat je niet mag (tenzijn je dat overleg doet/aanvraagt bij de woningbouw) is verbouwen.

Inderdaad! Plus we kunnen niet eens kopen, al zouden we willen! Voorlopig zullen we hier nog wel blijven wonen tenzij we gaan emigreren na mijn studie.

We laten juist ook de huidige vloer voorlopig liggen omdat die nog goed genoeg is, alleen vind het wel zo fris om in de slaapkamer schoon tapijt te leggen, en dat heb je al voor 2,50euro m².

Als we nou alles van onder naar boven gingen verbouwen en vervangen had ik haar reactie gesnapt maar een likje verf ontkom je meestal niet aan tenzij het net je smaak is en er nog goed uitziet.
We hebben de laatste 1,5 jaar in een oud huis gewoond waar we helemaal weinig gedaan hadden met het huis omdat het toch anti kraak was, de muren in de gang zagen er niet uit etc, en we zijn nu blij dat we eindelijk wel iets mogen doen aan de muren en bij wijze van in alle kleuren mogen verven die we willen, want dat mochten we nu niet.

Enne bedankt! Hopelijk wordt het inderdaad wat!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Paper Crown vr 13 apr 2012 - 21:20

Als je van plan bent jaartje of wat in een huurhuis te gaan zitten is het mij echt die paar honderd euro waard om het enigzins op te knappen. Je moet je er toch thuis voelen! Een likje op de muren en wat aanpassingen her en der maakt het al gauw wat huiselijker, dit oogt zo donder en kil anders.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: