Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Luchtalarm ging net af (amsterdam)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  lyke di 10 apr 2012 - 16:03

Ik word net wakker doordat het luchtalarm hier af gaat!
Kan alleen nergens vinden waarom... Dus zal wel een foutje zijn ofzo..
Ben alleen thuis en ben toch wel een beetje bang nu..

Meer mensen in amsterdam die het gehoord hebben?
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 16:48

Ik zou het ook eng vinden hoor. Hier in Den Haag heb ik niks gehoord. Of ik was heel diep in slaap...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Antibes di 10 apr 2012 - 17:44

Hier in Amsterdam (met drie ramen open) ook niets gehoord. Maar moet bekennen dat ik overal doorheen slaap.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 18:05

AMSTERDAM - Bewoners van de Spaarndammerbuurt schrokken woensdagochtend wakker door een loeiharde sirene. Sommigen dachten aan een luchtalarm; achteraf bleek het om een rookalarm van een bedrijf te gaan.
Wat er precies aan de hand was, moet nog duidelijk worden. Wel staat volgens de politie vast dat het niet nodig is om ramen en deuren te sluiten. Het gaat om een automatisch brandalarm bij een bedrijf aan de Coenhavenweg, aldus AT5. Het alarm lijkt sterk op de maandelijkse sirene en daarom belden buurtbewoners ongerust de brandweer en politie.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 18:08

Toen ik op Google keek kwam ik ook een dergelijk bericht zoals dat van Maura tegen maar van zo goed als een jaar geleden. Ik begrijp niet dat bedrijven een dergelijk alarm mogen hebben als dat hier zo veel op lijkt eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Antibes di 10 apr 2012 - 18:10

Wilde net toevoegen dat ze in Noord eerder zo'n akkefietje hadden met een brandalarm van een bedrijf. Mooi dat ut is opgelost. Gek trouwens dat ik niets gehoord heb, woon aan andere kant van Westerpark.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast di 10 apr 2012 - 18:10

Zusje schreef:Toen ik op Google keek kwam ik ook een dergelijk bericht zoals dat van Maura tegen maar van zo goed als een jaar geleden. Ik begrijp niet dat bedrijven een dergelijk alarm mogen hebben als dat hier zo veel op lijkt eigenlijk.

Ik moet zeggen dat ik het via Twitter zo ongeveer gevonden heb en niet heb gekeken naar de datum. Niet zo heul erg slim, maar het is dan ook nog vroeg.

Bij het vorige bedrijf hadden we ook een luchtalarmsoortachtig alarm. Heel irritant en soms niet te onderscheiden van het luchtalarm dat elke eerste maandag van de maand om 12.00u te horen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Antibes di 10 apr 2012 - 18:11

Zusje schreef:Toen ik op Google keek kwam ik ook een dergelijk bericht zoals dat van Maura tegen maar van zo goed als een jaar geleden. Ik begrijp niet dat bedrijven een dergelijk alarm mogen hebben als dat hier zo veel op lijkt eigenlijk.

Inderdaad zeg.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Antibes di 10 apr 2012 - 18:13

Maura schreef:
Zusje schreef:Toen ik op Google keek kwam ik ook een dergelijk bericht zoals dat van Maura tegen maar van zo goed als een jaar geleden. Ik begrijp niet dat bedrijven een dergelijk alarm mogen hebben als dat hier zo veel op lijkt eigenlijk.

Ik moet zeggen dat ik het via Twitter zo ongeveer gevonden heb en niet heb gekeken naar de datum. Niet zo heul erg slim, maar het is dan ook nog vroeg.

Bij het vorige bedrijf hadden we ook een luchtalarmsoortachtig alarm. Heel irritant en soms niet te onderscheiden van het luchtalarm dat elke eerste maandag van de maand om 12.00u te horen is.

2011 dus.. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Summerlovin di 10 apr 2012 - 20:51

Bij ons ging laatst ook het luchtalarm af. Nergens op het nieuws of de radio konden wij horen wat er was. De volgende ochtend bleek er een grote brand te zijn geweest en was het dichtdoen van ramen en deuren echt van belang geweest. Was erg vreemd dat er geen informatie was op het moment dat het alarm af ging.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  lyke di 10 apr 2012 - 21:32

Er was gelukkig niks aan de hand! Maar het is ook gewoon een naar geluid, en in combinatie met dat er nergens info over te vinden is is het gewoon vervelend dat zoiets snachts gebeurd.
En ik snap ook niet dat een bedrijf een alarm mag hebben dat zo erg op het luchtalarm lijkt!

Dit staat nu op at5.nl

''Luidruchtig alarm schrikt stad wakker
Het alarm van een bedrijf in het Westelijk Havengebied ging vanochtend zó hard, dat het zelfs in Oost te horen was.

'Defect alarm van een bedrijf in Amsterdam Westelijk Havengebied gaat zo hard dat het in Oost te horen is en lijkt op het luchtalarm', meldde de politie rond zes uur via Twitter.

Rond vijf uur in de vroege ochtend hoorden veel Amsterdammers het lawaai, sommigen werden er door wakker. Ongeruste twitteraars schreven berichten als 'Luchtalarm gaat af, wat is er aan de hand?' en 'Luchtalarm in Amsterdam? En nu?'.

Gelukkig geen luchtalarm dus, maar een heel luidruchtig alarm van een bedrijf. En er was bovendien niks aan de hand.''


lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 3:45

Even iets anders, maar wel gerelateerd:

Vorige week maandag ging het luchtalarm af (12.00u, eerste maandag van de maand) en ik vertelde aan groep 3 waarom dat elke maand gebeurt. Maakt één van de kinderen daar de slimme opmerking: maar dan moeten kwade mensen dat júíst om 12.00u doen, want dan denken wij dat er niks is!

Dat vond ik wel heel smart-asserig Luchtalarm ging net af (amsterdam) 827601 Ik bedoel, een kind van 6 jaar..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 6:24

Youandi schreef:Even iets anders, maar wel gerelateerd:

Vorige week maandag ging het luchtalarm af (12.00u, eerste maandag van de maand) en ik vertelde aan groep 3 waarom dat elke maand gebeurt. Maakt één van de kinderen daar de slimme opmerking: maar dan moeten kwade mensen dat júíst om 12.00u doen, want dan denken wij dat er niks is!

Dat vond ik wel heel smart-asserig Luchtalarm ging net af (amsterdam) 827601 Ik bedoel, een kind van 6 jaar..

Die vraag heb ik ook gesteld als kind maar kreeg toen te horen dat het alarm dan gewoon heel erg lang zou aanhouden. En eerlijk gezegd denk ik dat het tegenwoordig toch wel heel snel gaat als er echt iets aan de hand is. Staat het op twitter, iemand leest dat, smst je collega en zij vertelt het jou... Bv...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 6:29

Zusje schreef:
Youandi schreef:Even iets anders, maar wel gerelateerd:

Vorige week maandag ging het luchtalarm af (12.00u, eerste maandag van de maand) en ik vertelde aan groep 3 waarom dat elke maand gebeurt. Maakt één van de kinderen daar de slimme opmerking: maar dan moeten kwade mensen dat júíst om 12.00u doen, want dan denken wij dat er niks is!

Dat vond ik wel heel smart-asserig Luchtalarm ging net af (amsterdam) 827601 Ik bedoel, een kind van 6 jaar..

Die vraag heb ik ook gesteld als kind maar kreeg toen te horen dat het alarm dan gewoon heel erg lang zou aanhouden. En eerlijk gezegd denk ik dat het tegenwoordig toch wel heel snel gaat als er echt iets aan de hand is. Staat het op twitter, iemand leest dat, smst je collega en zij vertelt het jou... Bv...

Dat denk ik ook.

Laatst had ik ook een angstig moment trouwens.
Ik zat op het paard, ver in het oefenterrein. Het was de 1e maandag van de maand en het alarm ging. Het duurde en het duurde.. en uiteindelijk stopte het. Een paar seconden later begon het opeens weer! En niet even, maar echt lang! Ik weet nu nog niet wat het was, maar ik vond het niet fijn. Erg onbehaaglijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 6:33

Ja ik heb dat ook altijd met alarmen hoor. Ik heb het laatst twee keer meegemaakt. Ik was op een bedrijventerrein in een erg vervelende ruimte aan het werk, ook best afgelegen van het bedrijf zelf toen keihard het alarm afging. Maar ik kan niet zomaar weglopen van mijn werk, ik mag dat ook niet laten liggen dus snel snel haha, was ik bij de deur, stopt het... Pfff, moest ik weer het hele stuk terug lopen, en ook niet met een lekker gevoel want ik had geen idee wat er aan de hand was.

Van de week toen ik net in het hostel aangekomen was en even in de huiskamer zat ging ook het alarm af maar eenmaal bij de deur stopte het toen weer. Ik weet dan nooit zo goed wat ik moet doen eigenlijk. Of het dan dus vals alarm was of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Lejow wo 11 apr 2012 - 6:44

Youandi schreef:Even iets anders, maar wel gerelateerd:

Vorige week maandag ging het luchtalarm af (12.00u, eerste maandag van de maand) en ik vertelde aan groep 3 waarom dat elke maand gebeurt. Maakt één van de kinderen daar de slimme opmerking: maar dan moeten kwade mensen dat júíst om 12.00u doen, want dan denken wij dat er niks is!

Dat vond ik wel heel smart-asserig Luchtalarm ging net af (amsterdam) 827601 Ik bedoel, een kind van 6 jaar..

Ja, dat zeg ik dus ook altijd hahaha Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 6:51

Lejow schreef:
Youandi schreef:Even iets anders, maar wel gerelateerd:

Vorige week maandag ging het luchtalarm af (12.00u, eerste maandag van de maand) en ik vertelde aan groep 3 waarom dat elke maand gebeurt. Maakt één van de kinderen daar de slimme opmerking: maar dan moeten kwade mensen dat júíst om 12.00u doen, want dan denken wij dat er niks is!

Dat vond ik wel heel smart-asserig Luchtalarm ging net af (amsterdam) 827601 Ik bedoel, een kind van 6 jaar..

Ja, dat zeg ik dus ook altijd hahaha Very Happy

Lejow, dat is ook mijn gedachte ja, maar voor een kind van 6 vind ik het een slimme opmerking smile Je zag de andere kinderen echt denken van: 'Huh? Oh... oh... oh ja.. Exclamation'

Zusje, dat is erg naar. En die dingen maken ook altijd zo'n vreselijk krijsend geluid, dat je eigenlijk niet eens normaal na kunt denken Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Luchtalarm ging net af (amsterdam) Empty Re: Luchtalarm ging net af (amsterdam)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum