Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pinnen gaat het winnen van contant?

+21
Suus
SoGood
Lizzy
Pannetoet
smooch
nijntje4
Cherique
Zwerver
Blond
Laquisia
SuperGrover
Toet
Lotus
Makamba
Janelie
Lien
Lady4
Susan
Kabouter
Butterfly78
Jeanette
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Pinnen gaat het winnen van contant? Empty Pinnen gaat het winnen van contant?

Bericht  Jeanette vr 14 jan 2011 - 0:11

Tegenwoordig komt het steeds meer in het nieuws dat contant geld over een poos gaat verdwijnen en dat we alleen maar kunnen pinnen. Denk jij dat dit ook door zet? Pin jij vaker of betaal je liever contant?

Ik pin wel vaker dan dat ik contant betaal. Ik zorg er wel voor dat ik altijd contant geld in mijn portomonnee heb, aangezien mijn pinpas 4x in een maand blokkeerde. En tsja, als je dan geen contant bij hebt, dan sta je daar. Gelukkig was er telkens wel een bekende bij die het voor schoot, maar is toch aardig lullig. Gelukkig was dat een poosje terug en heb er nu geen last van. Maar ik kan me voorstellen als alles in de toekomst via de pin zal gaan en er is een storing gaande, zijn we allemaal flink de pineut.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pinnen gaat het winnen van contant? Empty Re: Pinnen gaat het winnen van contant?

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 0:12

Ik pin tegenwoordig ook steeds meer. Vind dat handiger en het voelt ook veiliger omdat ik dan niet veel geld in mijn portemonnee heb. Ik heb wel altijd iets in mijn portemonnee, maar veel is dat nooit.

Gast
Gast

Pinnen gaat het winnen van contant? Empty Re: Pinnen gaat het winnen van contant?

Bericht  Butterfly78 vr 14 jan 2011 - 0:13

Ik denk dat het contante geld altijd wel zal blijven hoor.
Al pin ik ook alles. Heb bijna nooit geld in me portomonee. Nu ook, 0,05 cent. Haha.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 0:17

Het zou me niks verbazen als we over een X aantal jaren alleen nog maar kunnen pinnen. Ik denk dat heel veel dingen tegen die tijd er heel anders uitzien, dus ook onze manier van betalen. Raar idee eigenlijk, dat je dan dus nooit meer contant geld in je handen kan houden.
Ik betaal zelf nog redelijk vaak contant, maar dat komt omdat ik een ''budget'' voor mezelf heb en dat pin ik aan het begin van elke week. Op die manier heb ik voor mezelf een goed overzicht over mijn uitgaven.

Gast
Gast

Bericht  Kabouter vr 14 jan 2011 - 0:18

Ik pin ook eigenlijk altijd. Heb vrijwel nooit meer iets in mijn portemonnee zitten aan klein geld. Heel slecht, maar als het erin zit, maak ik het vaak meteen op..en niet aan goede dingen. Dus doe ik het er gewoon niet meer in.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 0:19

En ik ben iemand die alleen maar contant betaal hahaha.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 14 jan 2011 - 0:21

Ik denk dat als het contant geld meer gaat verdwijnen, er eerst nog wel een tussenvorm komt waarbij je in grote winkels bijvoorbeeld een speciale contantkassa hebt of zo..
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lady4 vr 14 jan 2011 - 0:21

Ik pin al jaren bijna alles. Heb ook altijd zeer weinig kleingeld in mijn portemonnee. Dat is best weleens lastig op een moment dat ik kleingeld nodig heb voor bijvoorbeeld een openbaar toilet, haha!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Lien vr 14 jan 2011 - 0:21

Ik pin vrijwel alles, alleen met stappen heb ik contant geld bij me en soms op een terrasje!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 0:23

Kabouter schreef:Ik pin ook eigenlijk altijd. Heb vrijwel nooit meer iets in mijn portemonnee zitten aan klein geld. Heel slecht, maar als het erin zit, maak ik het vaak meteen op..en niet aan goede dingen. Dus doe ik het er gewoon niet meer in.

Dat laatste heb ik ook heel vaak. Maar heb het ook eens gehad dat ik niks in mijn portemonnee had en dat ik wel ineens geld nodig had. En dan sta je daar zonder geld. Dus sindsdien heb ik eigenlijk altijd ongeveer 10 euro in mijn portemonnee.

Gast
Gast

Bericht  Janelie vr 14 jan 2011 - 0:25

Ik pin ook heel veel, alleen vind ik het wel vervelend dat ik daardoor een beetje het overzicht kwijt ben. Ik ben niet echt een big spender, maar als je contant betaald dan zie je ook echt wat je uitgeeft. Eigenlijk moet ik gewoon vaker op mijn rekening kijken, dan is dat probleem ook opgelost.

Ik den ook dat we over een paar jaar alleen nog kunnen pinnen. Ik vind het niet zo erg.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Makamba vr 14 jan 2011 - 0:51

Het komt maar een enkele keer voor dat ik contant betaal of contant geld in mijn portemonnee heb. Alles gaat hier zo'n beetje met de pin.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba vr 14 jan 2011 - 0:52

Lien schreef:Ik pin vrijwel alles, alleen met stappen heb ik contant geld bij me en soms op een terrasje!

Dan heb ik idd ook contant geld bij me.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Lotus vr 14 jan 2011 - 0:58

Butterfly78 schreef:0,05 cent

Hoe doe je dat? :P :shock:
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Toet vr 14 jan 2011 - 1:05

Lotus schreef:

Nou, dan breek je 1 cent doormidden en dan heb je 0,05 cent.

Ontopic: ik pin ook vrijwel alles, maar ik wil wel altijd geld in m'n portemonnee hebben, ook al is het maar 5 euro.. Je weet maar nooit.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  SuperGrover vr 14 jan 2011 - 1:05

Het zal nog lang duren voordat contant geld helemaal is uitgeroeid. Al jaren wordt er steeds meer gepind, maar contant geld is in bepaalde situaties zoveel handiger, dat dat waarschijnlijk gewoon blijft. Je kunt niet ieder drankje in de kroeg gaan pinnen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SuperGrover vr 14 jan 2011 - 1:07

toetje_ schreef:
Lotus schreef:

Als je 1 cent doormidden breekt, heb je 0.5 cent. Je moet 1 cent in 20 stukjes breken om 0.05 cent te krijgen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Toet vr 14 jan 2011 - 1:08

SuperGrover schreef:Het zal nog lang duren voordat contant geld helemaal is uitgeroeid. Al jaren wordt er steeds meer gepind, maar contant geld is in bepaalde situaties zoveel handiger, dat dat waarschijnlijk gewoon blijft. Je kunt niet ieder drankje in de kroeg gaan pinnen.

Dat klopt inderdaad. En het kost voor bijvoorbeeld een kroeg ook best veel geld om een pinapparaat aan te schaffen, daar komen ook nog maandelijkse kosten bij.
Verder hebben heel veel oudere mensen een hekel aan pinnen.
Als ik keek bij ons in de supermarkt, werd er veel meer contant betaald dan gepind.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Laquisia vr 14 jan 2011 - 1:09

Ik pin bijna altijd. Behalve op de markt, op stap en wanneer ik naar een terrasje ga neem ik ook contant geld mee. Maar ik denk niet dat ons betaal- bedrag alleen maar via de pin zal functioneren. Wat Jeanette ook al aangaf, wanneer er een storing plaats vindt heeft iedereen een groot probleem. Daarom denk ik dat het betalen met contant geld wel in stand blijft.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Blond vr 14 jan 2011 - 1:10

Ik heb altijd contant geld bij me. Ik vind het zo suf om te pinnen voor 2,50 euro ofzo. En met uitgaan betaal ik ook alles contant. (En als het dan op is weet ik dat ik naar huis moet).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Zwerver vr 14 jan 2011 - 1:11

Ik heb en wil eigenlijk altijd wel iets aan contant geld hebben. Gewoon 5 of 10 euro.
Voor de rest pin ik bijna alles.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Toet vr 14 jan 2011 - 1:13

SuperGrover schreef:
toetje_ schreef:
Lotus schreef:

Als je 1 cent doormidden breekt, heb je 0.5 cent. Je moet 1 cent in 20 stukjes breken om 0.05 cent te krijgen.

Haha scherp, dat word lastig!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 1:14

Het enige wat ik altijd aan los geld wil hebben is 50 ct, om naar de wc te kunnen gaan op een station whahahah Very Happy Verder pin ik eigenlijk altijd alles. Mijn vriend heeft het andersom, die betaalt het liefst alles contant.

Laatst aangepast door Darcy op vr 14 jan 2011 - 1:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 1:15

Ik pin ook bijna altijd. Zorg er wel voor dat ik contant geld heb, vind ik wel handig.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 1:16

toetje_ schreef:
SuperGrover schreef:
toetje_ schreef:
Lotus schreef:

Haha scherp, dat word lastig!

Ben ik nou zo stom of snap ik `m niet :S je hebt in de munten: 2.00 1.00 0.50 0.20 0.10 0.05 0.02 en zelfs nog 0.01 nerd

Verder pin ik ook erg veel maar op stap en in de zomer heb ik wel veel contant geld bij. Ook heb ik meestal wel kleingeld bij ivm parkeren.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: