Pinnen gaat het winnen van contant?
+21
Suus
SoGood
Lizzy
Pannetoet
smooch
nijntje4
Cherique
Zwerver
Blond
Laquisia
SuperGrover
Toet
Lotus
Makamba
Janelie
Lien
Lady4
Susan
Kabouter
Butterfly78
Jeanette
25 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Pinnen gaat het winnen van contant?
0.05 bestaat als munt, maar dan is het 0.05 euro. 0.05 cent is 1/20 van een cent.Lily schreef:toetje_ schreef:SuperGrover schreef:Als je 1 cent doormidden breekt, heb je 0.5 cent. Je moet 1 cent in 20 stukjes breken om 0.05 cent te krijgen.toetje_ schreef:Lotus schreef:Butterfly78 schreef:0,05 cent
Hoe doe je dat?
Nou, dan breek je 1 cent doormidden en dan heb je 0,05 cent.
Haha scherp, dat word lastig!
Ben ik nou zo stom of snap ik `m niet :S je hebt in de munten: 2.00 1.00 0.50 0.20 0.10 0.05 0.02 en zelfs nog 0.01
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb bijna nooit klein geld bij me! Ik pin vrijwel altijd!
Cherique- Fluisteraar
- Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10
SuperGrover schreef:Het zal nog lang duren voordat contant geld helemaal is uitgeroeid. Al jaren wordt er steeds meer gepind, maar contant geld is in bepaalde situaties zoveel handiger, dat dat waarschijnlijk gewoon blijft. Je kunt niet ieder drankje in de kroeg gaan pinnen.
In club air in amsterdam wel.. daar heb je een kaart en pin je een tegoed op je kaart.. als je een drankje besteld geef je de barvrouw/man je kaartje en dit wordt dan afgeschreven.. (of je geeft em eerder, dan kijkt zij wat je erop hebt staan zodat je niet een drankje van 9.00 besteld en er 2 euro op hebt staan haha) Het nadeel is, als je dus 40 euro erop zet en je drinkt die avond voor 32.- dan heb je nog 8.- over.. onhandig want je komt misschien nooit meer in die club..
Gast- Gast
Soms is contant wel makkelijk, inderdaad met uitgaan, maar ook met de markt of met dingen waar je alleen een muntje voor nodig hebt. Parkeren bijv. Ik gebruik nu meer contant geld omdat ik even de boodschappen doe van mn vriends geld omdat ik even geen inkomsten heb dus dan heb ik wel wat op zak. Maar voor dit soort dingen kun je allemaal wel wat verzinnen. Dan zal de pinpas ook wel weer meer mogelijkheden krijgen.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Ik dacht dat je op de markt ook steeds vaker kunt pinnen, toch?
Gast- Gast
wc-eend schreef:Ik heb en wil eigenlijk altijd wel iets aan contant geld hebben. Gewoon 5 of 10 euro.
Voor de rest pin ik bijna alles.
+ 1
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb altijd wat contant geld in m`n portomonnee en in m`n auto liggen heel veel 20cent muntjes voor parkeren.. Voor de rest pin ik alles, behalve uitgaan..
Gast- Gast
Ik pin over het algemeen meer maar ik heb altijd wel iets geld in mijn portemonnee voor bijv. parkeren..en ik moet ook zeggen dat contant geld er bij mij veel harder uitvliegt
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Ik denk dat bij mij pinnen en contant betalen nog 50/50 is.
Maar ik vind pinnen wel makkelijk. Ook vind ik de chipknip ideaal trouwens..
Maar ik vind pinnen wel makkelijk. Ook vind ik de chipknip ideaal trouwens..
Gast- Gast
Kabouter schreef:Ik pin ook eigenlijk altijd. Heb vrijwel nooit meer iets in mijn portemonnee zitten aan klein geld. Heel slecht, maar als het erin zit, maak ik het vaak meteen op..en niet aan goede dingen. Dus doe ik het er gewoon niet meer in.
Heb ik precies hetzelfde!
Lizzy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 49
Punten : 65
Ik pin tegenwoordig ook alles. Heb alleen altijd nog rond de € 5,00 tot € 10,00 in mn portemonnee zitten, zodat ik altijd geld heb voor de bus, parkeergeld en voor de snoepautomaten bij mij op het werk.
Gast- Gast
Ik pin bijna altijd.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Meestal pin ik, maar ik heb wel altijd wat contant geld mee voor kleine bedragen, uitgaan, boodschappenkarretje, parkeren, etc
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Ik pin eigenlijk alles.
Zo af en toe heb ik eens wat contant geld bij me, maar dat is echt uitzondering. Dan moet ik toevallig net ergens iets terug gebracht hebben of zo, haha.
Als ik een dagje weg ga neem ik vaak wel wat contant geld mee. Wel zo handig als je samen ergens gaat eten of zo.
Zo af en toe heb ik eens wat contant geld bij me, maar dat is echt uitzondering. Dan moet ik toevallig net ergens iets terug gebracht hebben of zo, haha.
Als ik een dagje weg ga neem ik vaak wel wat contant geld mee. Wel zo handig als je samen ergens gaat eten of zo.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Isabella schreef:Ik betaal eigenlijk altijd contant.
Same here. Deels een manier om mezelf tegen te houden; ik pin mijn geld voor de hele week en daar móét ik het mee doen. Ik ken mezelf en als ik dit niet doe, is de kans groot dat ik over m'n budget heen ga.
Gast- Gast
Ik betaal bedragen tot ongeveer 15-20 euro meestal kontant, alles hoger dan dat pin ik vaak.
Gast- Gast
Meestal pin ik maar ik heb ook altijd wat contant bij me. Ik vind het voordeel aan pinnen dat ik precies kan zien waar het geld naartoe gegaan is.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Ik pin meestal.
Contant geld vliegt er echt uit aan de meest onzinnige dingen (zoals broodjes op school)
Contant geld vliegt er echt uit aan de meest onzinnige dingen (zoals broodjes op school)
Gast- Gast
Ik pin vrijwel altijd. Als mijn pinpasje het doet bij de AH... De ING pasjes hebben echt problemen daar! Anders ren ik naar de pinautomaat die ook in de AH staat en betaal ik toch contant...
Ik moest vandaag zelfs mijn bibliotheekboete pinnen. Ze nemen daar geen contant geld meer aan. Toch wel 0,48 ct gepind..!
Ik moest vandaag zelfs mijn bibliotheekboete pinnen. Ze nemen daar geen contant geld meer aan. Toch wel 0,48 ct gepind..!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik pin ook bijna altijd. Contant geld gaat veel te snel op aan zinloze dingetjes.
Gast- Gast
Ik pin eigenlijk bijna alles, Ik zorg er wel vaak voor dat ik iets van contant heb, daar koop ik alleen kleine dingen (eten) van of voor op een terras ofzo..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Pinnen in de winkel en afschrijvingen
» Wie gaat vanavond de voice of holland winnen?
» Nibud adviseert opnemen contant geld
» Storing pinnen ING
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
» Wie gaat vanavond de voice of holland winnen?
» Nibud adviseert opnemen contant geld
» Storing pinnen ING
» Wat is het eerste wat je gaat doen als je zo van Yes gaat?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: