Vervelendste uitspraak van schoonfamilie
+24
Merai
mzcharlotte
ekjir@M
Caramba
Lejow
JD
Joli86
Twellie
Schaapke
Marsy28
studiebol
Sweety
Funk
Aagje!
Rebecca
Sterre
TukTuk
*Troela*
Ayla
RYW
Miss G
Bolleke
rapa nui
Winegum
28 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vervelendste uitspraak van schoonfamilie
met mijn schoonouders is ook niks mis, maar met de opa van mijn man wel!! Kwamen voor het eerst daar langs om mij om gezellig wat te drinken. Het eerste wat er aan mij gevraagd wordt is van welke kerk ben je. ik antwoord heel rustig dat ik niet kerkelijk opgevoed ben. Was gelijk niet meer welkom want ik was van de duivel, nu nadat we 4 jaar getrouwd zijn en elkaar al 7 jaar kennen heeft hij nog steeds geen goed woord voor me over! Bij een familie dag zegt hij iedereen gedag behalve mij en ons dochtertje noemt hij een jongen.
-Belle-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11
*
Laatst aangepast door chococupcake op ma 9 apr 2012 - 6:03; in totaal 1 keer bewerkt
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Het is raar dat ze je moeder daarvoor afsnauwt, maar ik denk dat ze gewoon op een andere reactie had gehoopt dan 'dat had niet gehoeven'.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kan me ook wel voorstellen dat het voor haar niet prettig overkomt dat jij zegt dat het niet gehoeven had en dat je dan ook nog een opmerking maakt die verwijst naar hun financiële situatie. Ik zou dat zelf ook niet prettig vinden. Ik kan me juist voorstellen dat het voor hun belangrijk is om zo iets te geven, om toch mee te tellen en dan niet ook nog in het openbaar (met jouw ouders erbij) een reactie te krijgen die verwijst naar dat ze het niet zo breed hebben. Ik denk dat jezelf in zo'n soort situatie beter eerst maar kunt zeggen dat je er blij mee bent en het erg lief van ze vindt. En dan kun je later altijd nog eens onder 4 ogen met je schoonmoeder noemen dat je er erg blij mee bent maar dat het je wat bezwaart dat ze er zo veel geld aan uit geven omdat ze het zelf ook wel kunnen gebruiken.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Eens.rapa nui schreef:Ik kan me ook wel voorstellen dat het voor haar niet prettig overkomt dat jij zegt dat het niet gehoeven had en dat je dan ook nog een opmerking maakt die verwijst naar hun financiële situatie. Ik zou dat zelf ook niet prettig vinden. Ik kan me juist voorstellen dat het voor hun belangrijk is om zo iets te geven, om toch mee te tellen en dan niet ook nog in het openbaar (met jouw ouders erbij) een reactie te krijgen die verwijst naar dat ze het niet zo breed hebben. Ik denk dat jezelf in zo'n soort situatie beter eerst maar kunt zeggen dat je er blij mee bent en het erg lief van ze vindt. En dan kun je later altijd nog eens onder 4 ogen met je schoonmoeder noemen dat je er erg blij mee bent maar dat het je wat bezwaart dat ze er zo veel geld aan uit geven omdat ze het zelf ook wel kunnen gebruiken.
Gast- Gast
Ja dat is ook zo misschien... het was echt niet vervelend naar haar bedoeld...
Laatst aangepast door chococupcake op ma 9 apr 2012 - 6:09; in totaal 1 keer bewerkt
CCC- Ratel
Nou ja, ik vind wel dat je erg benadrukt dat je ouders veel meer werken dan zij, misschien dat zij dat ook wel een beetje aanvoelt. Ik bedoel, waarom is dat nou zo relevant voor dit verhaal? Kennelijk heeft zij er geen last van dat ze minder geld heeft, anders gaf ze ook wel minder uit aan de baby.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja doe ik misschien ook, maar is ook omdat het vaak ter sprake komt vanuit mijn schoonmoeder... Naja goed... het is gebeurd, en misschien had ik wat anders kunnen reageren inderdaad... heb het even weggehaald ivm herkenbaarheid...
CCC- Ratel
Mijn schoonmoeder maakt altijd lullige opmerkingen. Toen mijn man eens met haar belde en vertelde dat mijn vader een hernia had. Zei zij die heeft ook altijd wat.
Ook op de trouwerij van de broer van mijn man, zei zij voor de hele familie, dat die trouwerij veel mooier was dat onze trouwerij. Prima dat je het mooier vind maar om dat nu met de microfoon in de hand voor de hele familie te melden vind ik raar. Net zoals meerdere mensen.
Tussen mij en mijn schoonmoeder klikt het niet meer zo, Eerst wel aardig maar sinds de broer van mijn man een vrouw heeft. ZIjn mijn man en ik niks meer. En zijn hun alles. En dat word ons vaak genoeg verteld.
Ook op de trouwerij van de broer van mijn man, zei zij voor de hele familie, dat die trouwerij veel mooier was dat onze trouwerij. Prima dat je het mooier vind maar om dat nu met de microfoon in de hand voor de hele familie te melden vind ik raar. Net zoals meerdere mensen.
Tussen mij en mijn schoonmoeder klikt het niet meer zo, Eerst wel aardig maar sinds de broer van mijn man een vrouw heeft. ZIjn mijn man en ik niks meer. En zijn hun alles. En dat word ons vaak genoeg verteld.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Sarah1985 schreef:Mijn schoonmoeder maakt altijd lullige opmerkingen. Toen mijn man eens met haar belde en vertelde dat mijn vader een hernia had. Zei zij die heeft ook altijd wat.
Dit vind ik wel heel erg eigenlijk!
Gast- Gast
Dat is inderdaad wel heel ongepast. Maar goed, uiteindelijk zet zij zichzelf daarmee voor lul en het bruidspaar ook wel een beetje. Ik zou het niet leuk vinden als iemand op mijn bruiloft zoiets had gezegd in een speech. Fijn dat je mijn feest leuk vindt, maar het compliment hoeft niet ten koste te gaan van iemand anders.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vond jij het vervelendste
» Wat zijn de vervelendste toeristen?
» Vervelendste huishoudelijke klus?
» Schoonfamilie
» Schoonfamilie
» Wat zijn de vervelendste toeristen?