Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vervelendste uitspraak van schoonfamilie

+24
Merai
mzcharlotte
ekjir@M
Caramba
Lejow
JD
Joli86
Twellie
Schaapke
Marsy28
studiebol
Sweety
Funk
Aagje!
Rebecca
Sterre
TukTuk
*Troela*
Ayla
RYW
Miss G
Bolleke
rapa nui
Winegum
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vervelendste uitspraak van schoonfamilie - Pagina 2 Empty Re: Vervelendste uitspraak van schoonfamilie

Bericht  RYW vr 6 apr 2012 - 1:02

Ja, dat is heel wat anders, als je zegt dat het hoofdje goed bijtrekt... Heel wat anders dan 'ze krijgt eindelijk een normale kop'. Niemand hoeft natuurlijk te doen alsof het niet waar is dat het hoofdje anders gevormd is, maar het zo bot brengen hoeft natuurlijk ook niet Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelendste uitspraak van schoonfamilie - Pagina 2 Empty Re: Vervelendste uitspraak van schoonfamilie

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 1:04

Ik denk eigenlijk dat dat in de meeste gevallen geldt hier, dat mensen opmerkingen óf totaal uit verband trekken óf dat de relatie al zo beroerd was en dat ze daar zelf ook een aandeel in hebben. Ik denk dat het er ook om gaat hoe je opmerkingen uitlegt en opvat, sommige mensen zijn er een ster in om álles als een persoonlijke belediging te zien, zeker als ze zelf al onzeker zijn over hun positie. En dat is nou juist bij je schoonfamilie het geval.

Gast
Gast

Bericht  Twellie vr 6 apr 2012 - 1:06

Er zit nogal een verschil tussen 'normale kop' en 'afwijkende hoofdvorm' zoals jij het zegt... Dat is denk ik ook het hele punt van Mama1985.

Ongeveer hetzelfde verschil als tussen bijvoorbeeld 'zeer volslank' en 'moddervet', laatste klinkt toch wat onaangenamer.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Twellie vr 6 apr 2012 - 1:08

Eucalypta schreef:Ik denk eigenlijk dat dat in de meeste gevallen geldt hier, dat mensen opmerkingen óf totaal uit verband trekken óf dat de relatie al zo beroerd was en dat ze daar zelf ook een aandeel in hebben. Ik denk dat het er ook om gaat hoe je opmerkingen uitlegt en opvat, sommige mensen zijn er een ster in om álles als een persoonlijke belediging te zien, zeker als ze zelf al onzeker zijn over hun positie. En dat is nou juist bij je schoonfamilie het geval.

Waarschijnlijk was bij de meeste mensen de relatie inderdaad al beroerd, het gaat ook om de vervelendSTE opmerking, wat suggereert dat er ook al wat aan vooraf is gegaan.

Maar waar haal jij de wijsheid vandaan dat mensen daar zelf ook een aandeel in hebben?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  *Troela* vr 6 apr 2012 - 1:16

Tuinstoel schreef:Er zit nogal een verschil tussen 'normale kop' en 'afwijkende hoofdvorm' zoals jij het zegt... Dat is denk ik ook het hele punt van Mama1985.

Ongeveer hetzelfde verschil als tussen bijvoorbeeld 'zeer volslank' en 'moddervet', laatste klinkt toch wat onaangenamer.

Dat is idd mijn punt, als ze hadden gezicht van ze begint nu een mooier gezichtje te krijgen, of haar hoofdje begint nu mooi bij te trekken dan had ik dat geen punt gevonden. Dat komt anders over dan keer op keer, ze krijgt een normale kop. Ze heeft ook flinke afplatting gehad en als mensen daar iets over zeiden dat het bij aan het trekken was vond ik het ook echt niet erg. En daarbij had ze niet de typische kenmerken van een prematuurtje qua gezichtje.

Dat wedstrijdje is er van mijn kant echt niet geweest hoor Euc, ik heb meerdere vroege mk gehad voor die zwangerschap, en schoonzus vond het nogal fijn eerder zwanger te zijn. Vanuit daar gezien vond ik de opmerking over het ruilen ook niet erg prettig.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  RYW vr 6 apr 2012 - 1:18

Tuinstoel schreef:
Eucalypta schreef:Ik denk eigenlijk dat dat in de meeste gevallen geldt hier, dat mensen opmerkingen óf totaal uit verband trekken óf dat de relatie al zo beroerd was en dat ze daar zelf ook een aandeel in hebben. Ik denk dat het er ook om gaat hoe je opmerkingen uitlegt en opvat, sommige mensen zijn er een ster in om álles als een persoonlijke belediging te zien, zeker als ze zelf al onzeker zijn over hun positie. En dat is nou juist bij je schoonfamilie het geval.

Waarschijnlijk was bij de meeste mensen de relatie inderdaad al beroerd, het gaat ook om de vervelendSTE opmerking, wat suggereert dat er ook al wat aan vooraf is gegaan.

Maar waar haal jij de wijsheid vandaan dat mensen daar zelf ook een aandeel in hebben?

Nou, ik ben het wel met Euc eens dat sommige dingen heftiger worden opgevat in de context van 'schoonfamilie' dan als het gezegd was door de buurman of een collega. Soms denk ik ook wel eens, oei, ik hoop dat mijn schoondochters later niet zo vijandig tegenover mij zijn, of zo wantrouwig dat de eerste de beste onhandige opmerking van mij me gelijk transformeert in de gemene schoonmoeder... Maar dat varieert weer per geval.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  *Troela* vr 6 apr 2012 - 1:20

Het is trouwens wel dat de opmerkingen zijn gegeven toen het ook niet goed met mij ging, en ze daarom misschien dubbel aangekomen zijn.

En verder kan ik gewoon normaal overweg met schoonzus.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 1:36

RYW schreef:
Tuinstoel schreef:

Nou, ik ben het wel met Euc eens dat sommige dingen heftiger worden opgevat in de context van 'schoonfamilie' dan als het gezegd was door de buurman of een collega. Soms denk ik ook wel eens, oei, ik hoop dat mijn schoondochters later niet zo vijandig tegenover mij zijn, of zo wantrouwig dat de eerste de beste onhandige opmerking van mij me gelijk transformeert in de gemene schoonmoeder... Maar dat varieert weer per geval.

En gek genoeg krijg ik nooit nare opmerkingen. Of nou ja, ik heb ook weleens een tante die zegt 'goh, jij wordt ook steeds dikker' maar hé, dat moet ze dan vooral zeggen, ik vind dat vooral een gebrek aan sociale vaardigheden van haar kant en ik voel me er niet echt door aangesproken.

Ik heb óf hele sociale aardige mensen in mijn omgeving of ik maak me gewoon niet zo snel druk. Het lijkt wel alsof sommige mensen zich continue aangevallen voelen.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 6 apr 2012 - 1:39

Niet iedereen kan dat zo zien Wink

Maar ik vind wel dat 'mijn' issues met de ex-schoonmaffia terecht zijn, over voogdij en mijn familie Wink maar ja, ik heb dan ook altijd gelijk, natuurlijk Wink en zo zijn er natuurlijk meer die compleet gelijk hebben.

Toch vraag ik me af of er op het Libelle-forum geen soortgelijke topics zijnover schoondochters Laughing
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 1:40

RYW schreef:Niet iedereen kan dat zo zien Wink

Maar ik vind wel dat 'mijn' issues met de ex-schoonmaffia terecht zijn, over voogdij en mijn familie Wink maar ja, ik heb dan ook altijd gelijk, natuurlijk Wink en zo zijn er natuurlijk meer die compleet gelijk hebben.

Toch vraag ik me af of er op het Libelle-forum geen soortgelijke topics zijnover schoondochters Laughing

Oh jawel. Maar volgens mij zijn in de meeste gevallen beide partijen hysterisch. Mannen vallen op vrouwen die op hun moeder lijken. Dus hysterische snel aangevallen moeder betekend een hysterische snel aangevallen vrouw, en dat botst. Vervelendste uitspraak van schoonfamilie - Pagina 2 166342

Gast
Gast

Bericht  Joli86 vr 6 apr 2012 - 9:50

Er zijn twee dingen die ik me nog goed kan herinneren... Ik ben nooit de slankste geweest en ik baal ook van mijn gewicht.

Er werd hier in het dorp een nieuwe vorm van fitness aangeboden incl persoonlijk voedingsschema. Schoonmoeder vond het nodig daarvan een foldertje aan mijn vriend mee naar huis te geven, "echt wat voor ..... "

Tijdens het winkelen kwamen we langs de hunkemoller.. Vroeg schoonma ineens, " zullen we kijken of ze wat corrigerend ondergoed voor je hebben, kun jij wel gebruiken"

Leuk detail is dat ze zelf nog dikker is dan wat ik toe was..

Inmiddels ben ik al 23 kg afgevallen en daar ben ik super trots op!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  JD vr 6 apr 2012 - 12:43

De vervelendste uitspraak van mn schoonmoeder? Heb je even?

Hier komt de top 3:

1) Ik hoop niet dat jij de moeder wordt van mijn kleinkinderen.
2) Je hoort na bijna 3 jaar nog niet bij de familie
3) Ik vind je ouders onsympathiek,en vind t niet eerlijk dat ze mij op mn knieeen plinten hebben laten schilderen tijdens het klussen. (We kregen de sleutel van ons huis, mijn ouders hebben 2 weken vrij genomen om te helpen,m zij is welgeteld 1 keer 2 uurtjes langsgeweest,en dat terwijl ze niet werkt)m

Aarrgghhhh.... Ik mis mijn ex nooit, maar mijn ex-schoonouders wel! Wat zou ik ze graag willen ruilen voor mn huidige schoonouders!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 17:40

Toen we vertelden dat ze opa en oma werden. Of ik wel zeker wist dat ik van man zwanger was. :shock:

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 6 apr 2012 - 18:46

Charlie schreef:Toen we vertelden dat ze opa en oma werden. Of ik wel zeker wist dat ik van man zwanger was. :shock:

Wat zei je? Nee.. van een heelllleee grooottteeee donkereeee Surinamer?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Joli86 vr 6 apr 2012 - 20:55

Charlie schreef:Toen we vertelden dat ze opa en oma werden. Of ik wel zeker wist dat ik van man zwanger was. :shock:

:shock:
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 4:07

Mijn schoonmoeder gaf jaren terug aan mijn (vrij stevige) schoonzus t boekje vqn Sonja Bakker met "misschien helpt dit wel". Nu ben ik t met euc/ryw eens dat die opmerking an sich echt nietberg is en met name verkeerd opgevat kan woorden door onzekere schoonzus. Maar (!) Schoonmoeder vond tnodig dit aan een volle tafel te doen op een verjaardag, iedreen net aan de taart. En door dat laatste kan ik mij vorstellen dat je er dan wel pissig om wordt. Denkt iemand dan echt niet na?

Dat boek geven kan dus een leuk gebaar zijn als in willen helpen/meedenken, maar t moment waarop bepaalt dan wel de hele bsoodschap. Ik denk dat dat wel vaak het geval is. Daaarnaast denk ik echt niet dat t gros hier over 1 onhandige opmerking voor de rest van hun leven het leven van hunschoonmoeder zuur gaat maken. Ik geloof echt dat er zat (schoon) moeders zijn die t echt heel moeilijk vinden om hun zoon los te laten.

Gast
Gast

Bericht  Caramba za 7 apr 2012 - 12:43

JaneDoe schreef: Ik hoop niet dat jij de moeder wordt van mijn kleinkinderen.

Die kreeg ik vaak van mijn vorige vriend zijn moeder te horen.
Ook, wanner ze veel dronk, maakte ze mij altijd belachelijk bij de mensen met wie ik goed overweg kon. Wat er precies gezegd is weet ik niet meer, maar werd wel de grond ingetrapt door haar. Af en toe hoor ik mijn buurvrouw er nog wel eens over, zij snapt het niet! Mijn buurvrouw vind mij een aardig en leuk iemand. Maar wat zij bij mij deed, moeder van vorige vriend, was echt kleineren. Heb ook geen goed woord voor dat mens over.
De ouders van mijn huidige vriend hebben nog nooit iets lelijks tegen mij of over mij gezegd.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 18:31

Jeetje, wat een opmerkingen.. Ben het trouwend wel eens met Tuinstoel, ik vraag me ook af waar je die wijsheid vandaan haalt, Euc? Dus omdat jij dit niet mee maakt, zal het ongetwijfeld ook voor een heel groot deel aan de schoondochters liggen? Denk niet dat je daar iets over kan zeggen als je de situatie niet kent.

Ontopic: ik heb nooit rare of kwetsende opmerkingen gekregen van mijn schoonouders. Mijn ouders daarentegen, en dan met name mijn moeder, kan er behoorlijk wat van. Maar goed, die spoort psychisch dan ook niet helemaal.

Gast
Gast

Bericht  RYW za 7 apr 2012 - 18:49

Jolicious schreef:Jeetje, wat een opmerkingen.. Ben het trouwend wel eens met Tuinstoel, ik vraag me ook af waar je die wijsheid vandaan haalt, Euc? Dus omdat jij dit niet mee maakt, zal het ongetwijfeld ook voor een heel groot deel aan de schoondochters liggen? Denk niet dat je daar iets over kan zeggen als je de situatie niet kent.

Nou, zo raar is dat toch niet? In de meeste conflicten hebben beide partijen een aandeel, en de beleving van een opmerking (of je hem naar vindt of niet) wordt ook deels beinvloed door hoe je zelf dingen opvat. Dat is toch logisch, daarvoor hoef je er toch niet bij geweest te zijn?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 18:56

Hoe jij het zegt is al heel anders dan hoe Euc het stelt.

Gast
Gast

Bericht  RYW za 7 apr 2012 - 19:10

Bedoel je deze, Jo? Ik vind 'm niet veel anders qua inhoud: beroerde relatie waar je zelf ook een aandeel in hebt, dingen verkeerd opvatten. Alleen dat stukje over 'er een ster in zijn' is niet zo tactvol geformuleerd, maar het was mij wel duidelijk wat Euc bedoelde (ook met het aanhalen van haar eigen kennissenkring): in sommige gevallen zijn de problemen kleiner dan je ze zelf maakt. Ze legt net zo min de schuld volledig bij de schoondochters, toch?

Ze benoemt ook geen specifieken behalve mama1985, die zelf ook zei dat het harder aankwam omdat ze slecht in haar vel zat, en tuurlijk zijn er gewoon dingen (''ik hoop niet dat jij de moeder van mijn kleinkinderen wordt') die gewoon rotopmerkingen zijn, al doe je 100x je best positief te zijn.

Maar het kan denk ik geen enkel kwaad ook kritisch naar jezelf te kijken en niet voor het gemak maar alles op schoonmama te schuiven. Zoals ik al zei, dat zou ik later als ik zelf schoonmoeder ben ook vreselijk vinden.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  ekjir@M za 7 apr 2012 - 20:56

Die opmerking heb ik ook meerdere keren gekregen. Zelfs met een kamer vol visite... Op dat moment was ik echt pissed maar ze was toen net haar man verloren (die altijd graag opa wilde worden) en behoorlijk van d'r padje af. Of de opmerking 'Als het een jongen wordt kan ik er nog wel wat mee maar als het een meisje wordt dan hoeft het niet' Ook toen zoon geboren was heeft het ruim een week geduurt voor ze langskwam.

Nu zoon wat ouder is komt ze nog niet vaak langs maar als we oppas nodig hebben staat ze direct voor de deur. Ik vind het allemaal wel goed zo...

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast za 7 apr 2012 - 22:43

ekjir@M schreef:

Die opmerking heb ik ook meerdere keren gekregen. Zelfs met een kamer vol visite... Op dat moment was ik echt pissed maar ze was toen net haar man verloren (die altijd graag opa wilde worden) en behoorlijk van d'r padje af. Of de opmerking 'Als het een jongen wordt kan ik er nog wel wat mee maar als het een meisje wordt dan hoeft het niet' Ook toen zoon geboren was heeft het ruim een week geduurt voor ze langskwam.

Nu zoon wat ouder is komt ze nog niet vaak langs maar als we oppas nodig hebben staat ze direct voor de deur. Ik vind het allemaal wel goed zo...

Bij mijn schoonfamilie is dat allemaal 'lollig'bedoelt. Net zoals andere lompe opmerkingen over mij, mijn uiterlijk, mijn werk, mijn karakter alles. Terwijl het zelf slonzige, onverzorgde, asociale mensen zijn.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte za 7 apr 2012 - 23:58

De nieuwe vriend van mijn schoonmoeder had een aardige binnenkomer naar mijn man toe: "Oh voor dat geld (salaris) zou ik nog niet eens m'n nest uit komen".

Toen we net samen waren refereerden familie en vrienden ook naar mij als "je neukertje", terwijl ik onze relatie van meet af aan heel serieus nam en hij naar mijn gevoel ook. Ik heb me er nooit verder wat van aangetrokken, want ik wist wel hoe het zat, maar ik vind het heel respectloos klinken naar welke vrouw dan ook.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Merai zo 8 apr 2012 - 9:27

Ik heb echt fantastische schoonouders I love you maar dit topic doet me denken aan de moeder van een ex van me. Ze was psychisch echt niet in orde dus achteraf gezien kan ik het wat beter plaatsen maar ze gaf me zo'n onwelkom gevoel. Helemaal flippen als we een weekend daar waren, want dan was het zo druk in huis, terwijl we echt op onze tenen liepen en niet van de zolder afkwamen om haar niet te storen. Of als hij een weekend bij mij was al zijn spullen in dozen stoppen omdat hij 'toch nooit meer thuis was'. En dan ook nog even wat spullen van hem verkopen, of zijn cd rek leeggooien op bed omdat de tante van de vriendin van de buurvrouw nog een cd rek nodig had. Wat ik echt het toppunt vond: Ze werd echt verschrikkelijk boos toen we samen naar de bioscoop waren gegaan en haar niet hadden meegevraagd. Afijn, ik kan er nog een heleboel meer bij zetten maar dit was zo'n beetje wel de strekking. En ik maar de ideale schoondochter proberen te zijn. Veel geleerd sinds die tijd Wink
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: