Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vervelendste uitspraak van schoonfamilie

+24
Merai
mzcharlotte
ekjir@M
Caramba
Lejow
JD
Joli86
Twellie
Schaapke
Marsy28
studiebol
Sweety
Funk
Aagje!
Rebecca
Sterre
TukTuk
*Troela*
Ayla
RYW
Miss G
Bolleke
rapa nui
Winegum
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vervelendste uitspraak van schoonfamilie Empty Vervelendste uitspraak van schoonfamilie

Bericht  Winegum do 5 apr 2012 - 5:08

Ik reageerde net in het schoonfamilie topic, en toen kwam ik op het idee van dit topic. Er zijn veel mensen die hun hekel hebben aan hun schoonfamilie. Welke opmerkingen zijn jou bij gebleven die voor jou echt te ver zijn gegaan?

Ik zal beginnen: heb een deel gekopieerd uit het andere topic.

We hadden het een keer ergens over, geen idee mee wat, toen zei ik iets over mijn zwager tegen mijn vriend (hij was in die tijd echt ontspoord) en toen hoorde mijn schoonmoeder dat en zei van, ik hoop dat jullie later ooit zo'n kind krijgen, dan weet je wat dat met mij doet. WTF?? Zoiets wens je niemand toch toe?

Daarnaast gaf ze aan toen mijn vriend en ik samen een huis kochten dat het niet mijn huis was en ook niet zou worden, omdat het op mijn vriends naam staat (aangezien ik nog student ben en we er daarom hebben gekozen voor deze oplossing). Ik stond echt met mijn oren te klapperen. Ja, feitelijk is het niet mijn huis, maar doet dat er wat toe? Moet je per se je naam onder het koopcontract hebben staan zodat het voelt als jouw huis? Ik weet niet of zij al weet dat wij een testament hebben opgesteld waarin staat dat ik de enige erfgenamen ben van mijn vriend en dit huis dus van mij is tot we uit elkaar gaan?

Wat ik ook een aparte opmerking vond was dat mijn schoonmoeder mij niet ziet/zag als schoondochter. Zolang ik niet getrouwd ben met haar zoon, ben ik niks.. Vreemde opmerking van iemand die zelf pas is getrouwd met haar man en tevens vader van mijn vriend toen mijn vriend al een jaar of 10 was.

Dit zijn de 3 die even snel bij mij naar boven komen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vervelendste uitspraak van schoonfamilie Empty Re: Vervelendste uitspraak van schoonfamilie

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 6:29

Ik keur de eerste opmerking van je schoonmoeder niet goed, maar ik kan me zeker voorstellen dat ze dat tegen jou gezegd heeft uit boosheid, op reactie wat jij zei over haar zoon. Ik weet niet wat je gezegd hebt maar als het wat kwetsends was, dan kan ik echt wel begrijpen dat ze even boos werd en dat tegen je zei.

Gast
Gast

Vervelendste uitspraak van schoonfamilie Empty Re: Vervelendste uitspraak van schoonfamilie

Bericht  rapa nui do 5 apr 2012 - 6:46

Ik vind die opmerking nav je zwager niet echt vreemd. Waarschijnlijk heeft ze jouw opmerking ook als kwetsend ervaren en ik vind het wel een logische reactie, ik zou het ook niet opvatten dat ze dat jullie toewenst maar wel als dat je pas kunt oordelen als je ook in zo'n situatie zit.

Over dat huis zo'n opmerking kan ik me ook prima voorstellen, zou je ook van anderen kunnen krijgen. Natuurlijk beschouw je het als je thuis/huis maar vanuit een ander gezichtspunt (financieel gezien) is het natuurlijk niet van jou.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 6:57

De eerste twee snap ik wel een beetje en de derde hangt van de context af.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke do 5 apr 2012 - 7:17

Mijn ex schoonmoeder moest mij niet en ik haar niet. Werd nooit echt uitgesproken tot we een keer samen op vakantie waren, dat was echt een hel. Op een gegeven moment zegt ze dat ze kennissen hadden die OOK een zoon hadden die was getrouwd met een vrouw die ze niet moesten. Dat staat me nog zo goed bij, dat ze het lef had dat zo in mijn gezicht te zeggen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Winegum do 5 apr 2012 - 7:39

Bleg, ik begrijp wat je bedoelt Kruimelje. Die onderhuidse woorden, de bedoeling erachter. Dat is niet in woorden uit te drukken. Vervelend zeg!

Ik denk dat het ook bij mijn voorbeelden zo is. Het gaat om de toon, de blik, de bedoeling die iemand er bij heeft bij wat hij of zij zegt.

*

Laatst aangepast door Winegum op do 5 apr 2012 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Miss G do 5 apr 2012 - 7:59

Ik weet nog goed dat ik en mijn vriend net een relatie hadden en bij hen aan het eten was een van de eerste keren en dat ze toen een discussie hadden en er werd toen letterlijk gezegd dat mensen die mbo hebben gestudeerd het afvoerputje zijn van de maatschappij.. ik zat echt van :shock: (ik en mijn vriend waren op dat moment de enige met een mbo opleiding..)
Uiteindelijk hebben ze gezegd dat ookal hebben wij geen goede opleiding wij wel van het hele gezin het meest geslaagd zijn in het leven en ook een goede baan hebben.. zucht.. laten we het erop houden dat ze zeer apart zijn.

Waar ik ook een gloeiende hekel aan heb, is dat ik toch iedere keer te horen krijg van mijn schoonzus dat ik niks van kinderen weet want ik heb zelf geen kinderen. (Dat ik vroeger heel veel heb opgepast doet er volgens haar niet toe). Ook zegt zij dat wij nog geen kinderen moeten nemen want daar zouden wij nog niet klaar voor zijn?! Rolling Eyes
Miss G
Miss G
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11

Bericht  RYW do 5 apr 2012 - 8:12

Ten eerste dat mijn ex moest proberen de voogdij over mijn zoons te krijgen omdat ik een slechte moeder zou zijn.

Ten tweede dat mijn familie niet hun soort mensen is.

En eigenlijk klopt dat wel, aangezien mijn familie lief, warm, gul, intelligent, hoogopgeleid, hecht en vergevingsgezind is. En dat zijn zij allemaal niet. Maar een nare opmerking was het wel.

RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ayla do 5 apr 2012 - 8:13

Dat vriend geen goede vader zou zijn.Evil or Very Mad
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  *Troela* do 5 apr 2012 - 8:22

Schoonzus die ook zwanger was wilde erg graag ruilen met me, ik was net bevallen, dochter op de NICU net gehoord dat ze hersenbloedingen had gehad, en schoonzus wilde ruilen want ze moest zo vaak plassen.

Nog 1 die ik echt mijn hoofd niet uitkrijg is dat er na een paar maandjes werd gezegt dat mijn dochtertje nu eindelijk een normale kop begon te krijgen, dit is ook nog diverse keren herhaald. Kwam van zwager af.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  TukTuk do 5 apr 2012 - 8:26

Ik weet er nog we een uitspraak van de ouders van mijn ex.. Ik was 14, hij was mijn eerste vriendje, hij was 18, uiteraard meer ervaren maar daar had ik echt nog geen behoefte aan. Toen ik de eerste keer zijn ouders ontmoet had, zei de vader van mijn "WAT nou als ze zwanger raakt?!"
Rolling Eyes Nou dan moet er wel iets gebeuren waardoor je zwanger kan worden.. En dat was totaal niet ter sprake (en is ook nooit ter sprake geweest gelukkig!)
Ik had net voor het eerste gezoend, dat was wel ff genoeg Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Sterre do 5 apr 2012 - 8:47

Mijn schoonmams beweert herhaaldelijk dat mensen die 'er bij gaan liggen als ze hoofdpijn of migraine hebben' slap zijn. Terwijl ik regelmatig hele heftige migraine heb waarbij ik de hele dag moet kotsen van de pijn en echt niet meer weet waar ik het zoeken moet. Dat weet ze echt donders goed. Haar oplossing (voor haar eigen hoofdpijn): 18 pijnstillers per dag slikken (niet overdreven) om vooral maar niet toe te hoeven geven dat het niet gaat.

Tsja.. Inmiddels maak ik me er niet zo druk meer om maar in het begin vond ik het best kwetsend. Nu maak ik me het meest druk om haar gezondheid, want die 18 pijnstiller per dag zijn helaas geen uitzondering.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 8:56

Sterre, ik kan me goed voorstellen dat die opmerking je kwetste. Migraine lijkt me echt vreselijk.

Gast
Gast

Bericht  Rebecca do 5 apr 2012 - 8:59

Echt een vervelendste opmerking kan ik zo niet bedenken, maar mijn schoonmoeder praat altijd alleen tegen mijn vriend, zo irritant vind ik dat! Komt ze kijken ons ons nieuwe huis: o, mooie keuken m.atthijs, heeft ze een boekje over onze vakantiebestemming: hier heb je dit boekje want daar ga jij toch op vakantie dit jaar . matthijs... Ehm...ik ga ook mee!!
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Aagje! do 5 apr 2012 - 19:17

Wat mij het meeste gekwetst heeft is dat ze (schoonmoeder) toen ik daar voor het eerst geweest was , 8 jaar geleden, tegen mijn huidige man heeft gezegd: ze is wel dik! Wil je dat wel? (ik woog op dat moment 80 kilo met 1.72)

Hij heeft vervolgens geantwoord: kijk eens naar jezelf??? Ik vind haar leuk en ik wil niet dat je ooit nog zoiets over haar zegt I love you

Overigens hebben we nu wel een hele goede band, en ik zit momenteel helemaal niet lekker in mijn vel, en heeft ze al een paar keer gezegd dat ze me accepteren zoals ik ben. Helemaal goed gekomen dus smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Funk do 5 apr 2012 - 21:54

Jeetje mama1985, wat heftig. Ik had ze echt wat aangedaan.
Allemaal stomme opmerkingen trouwens!
Ik kan er een boek over schrijven..
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Sweety do 5 apr 2012 - 22:26

Toen mijn ex het op een vakantie erg moeilijk had ( heimwee, paniekaanvallen ) hielp ik hem zo goed als ik kon. Zijn moeder en tante waren helemaal blij met me. Toen we eerder thuis kwamen zochten we zijn vader op. ( ouders zijn gescheiden ) Toen ik binnenkwam werd ik al genegeerd en na een tijdje zei hij tegen mijn ex dat goede vrienden van hem zo'n leuke dochter hebben die al heel lang een oogje heeft op hem, voor dat meisje moest hij gaan want die past leuk bij hem. :schock: Ben toen ook niet meer gegaan en na een paar maanden wilde zijn pa met mij praten, heb in zijn gezicht gezegd dat hij de boom in kon gaan en dat ik me niet zo laat behandelen door hem.

Met zijn moeder had ik ook geen goede band, aardige vrouw hoor, maar we hadden gewoon echt niks met elkaar. Terwijl ik echt goed met haar zus overweg kon. Ben zelfs met haar zus en haar dochter naar Disney geweest voor 3 dagen. Ze heeft weleens tegen de tante van mijn ex gezegd dat ze het jammer vond dat we elkaar niet lagen en dat ik zo goed omging met haar zus ipv haar. Maar ze begreep het wel juist omdat we niks hadden met elkaar.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  studiebol do 5 apr 2012 - 23:04

Oooh ik heb er zooo veeel..

Eentje was wel.. dat ze zei dat we geen kinderen moesten nemen want daar had je niks aan. Mevrouw zat op dat moment gezellig bij haar zoon (en mij dan) kerst te vieren omdat we haar hadden uitgenodigd. Goed als je niks aan kinderen hebt dan hoeven we je ook niet meer uit te nodigen..

Ze zei een keer tegen mij.. Goh jij bent wel dik he?! 2 seconden later; "wil je een gebakje? toen zei ik dat ik dat niet hoefde en toen kreeg ik te horen dat ik een ongezellig meisje was...

Maar ook..*naam vriend* er woont hier zo'n leuk meisje in de straat misschien moet je haar eens mee uit vragen! Op dat moment zat ik daar gewoon bij he..

En eigenlijk al haar opmerkingen dat ik niet goed genoeg ben en dat ze me dat altijd zal laten merken..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Marsy28 do 5 apr 2012 - 23:11

Winegum schreef:Ik reageerde net in het schoonfamilie topic, en toen kwam ik op het idee van dit topic. Er zijn veel mensen die hun hekel hebben aan hun schoonfamilie. Welke opmerkingen zijn jou bij gebleven die voor jou echt te ver zijn gegaan?

Ik zal beginnen: heb een deel gekopieerd uit het andere topic.

We hadden het een keer ergens over, geen idee mee wat, toen zei ik iets over mijn zwager tegen mijn vriend (hij was in die tijd echt ontspoord) en toen hoorde mijn schoonmoeder dat en zei van, ik hoop dat jullie later ooit zo'n kind krijgen, dan weet je wat dat met mij doet. WTF?? Zoiets wens je niemand toch toe?

Daarnaast gaf ze aan toen mijn vriend en ik samen een huis kochten dat het niet mijn huis was en ook niet zou worden, omdat het op mijn vriends naam staat (aangezien ik nog student ben en we er daarom hebben gekozen voor deze oplossing). Ik stond echt met mijn oren te klapperen. Ja, feitelijk is het niet mijn huis, maar doet dat er wat toe? Moet je per se je naam onder het koopcontract hebben staan zodat het voelt als jouw huis? Ik weet niet of zij al weet dat wij een testament hebben opgesteld waarin staat dat ik de enige erfgenamen ben van mijn vriend en dit huis dus van mij is tot we uit elkaar gaan?

Wat ik ook een aparte opmerking vond was dat mijn schoonmoeder mij niet ziet/zag als schoondochter. Zolang ik niet getrouwd ben met haar zoon, ben ik niks.. Vreemde opmerking van iemand die zelf pas is getrouwd met haar man en tevens vader van mijn vriend toen mijn vriend al een jaar of 10 was.

Dit zijn de 3 die even snel bij mij naar boven komen.

Winegum: ik snap dat de toon de muziek maakt en dat het voor jou vervelend kan zijn maar als buitenstaander zie ik ook niet echt enorme rare dingen. Dat van haar zoon vind ik eigenlijk dat zij net zoveel recht heeft op jou te reageren op de manier waarop ze deed als dat jij denkt dat jij zo over haar zoon mag praten (want stiekem vind ik dat ook niet heel handig van je waar je schoonmoeder bij zat). Tweede onderwerp snap ik dat vervelend voelt en had ze zeker niet hoeven benoemen maar theoretisch is er niks mis mee. En hetzelfde geldt voor de 3e uitspraak. Ik heb geen schoonouders zolang ik niet getrouwd ben, het zijn mijn vriends ouders. Dus zij hebben ook geen schoondochter. Zo ben ik ook opgevoed, en alle buitenlanders waar ik tot nu toe mee geweest ben denken zo.
Maar dat maakt natuurlijk niet dat je schoonmoeder een leuk mens is. Alleen de voorbeelden vind ik niet echt daadkrachtig zeg maar.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Schaapke do 5 apr 2012 - 23:24

De ergste die ik toch wel gehoord heb, uit de mond van mijn schoonmoeder was: 'wij hadden nooit kinderen moeten krijgen. Je vader was er nooit en ik kon het niet aan....' Leuk hoor, als je dat als kind van je moeder te horen krijgt.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 0:52

Mama1985 schreef:Schoonzus die ook zwanger was wilde erg graag ruilen met me, ik was net bevallen, dochter op de NICU net gehoord dat ze hersenbloedingen had gehad, en schoonzus wilde ruilen want ze moest zo vaak plassen.

Nog 1 die ik echt mijn hoofd niet uitkrijg is dat er na een paar maandjes werd gezegt dat mijn dochtertje nu eindelijk een normale kop begon te krijgen, dit is ook nog diverse keren herhaald. Kwam van zwager af.

Dat zijn toch niet echt nare opmerkingen? Prematuurtjes hébben nou eenmaal vaak een afwijkende hoofdvorm, dat zie je vaak jaren later nog. Daarbij, je schoonzus zal niet geweten hebben hóe heftig de situatie was bij jullie, als ze zegt dat ze graag wilde ruilen lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 6 apr 2012 - 0:56

Eucalypta schreef:
Mama1985 schreef:Schoonzus die ook zwanger was wilde erg graag ruilen met me, ik was net bevallen, dochter op de NICU net gehoord dat ze hersenbloedingen had gehad, en schoonzus wilde ruilen want ze moest zo vaak plassen.

Dat zijn toch niet echt nare opmerkingen? Prematuurtjes hébben nou eenmaal vaak een afwijkende hoofdvorm, dat zie je vaak jaren later nog. Daarbij, je schoonzus zal niet geweten hebben hóe heftig de situatie was bij jullie, als ze zegt dat ze graag wilde ruilen lijkt me.

Dat kan, maar dat hoef je toch niet te zeggen, dat is toch niet tactvol? Als ik iemand zie met een lelijk kind zeg ik toch ook niet 'jeeeeeeemig wat is jouw kind lelijk', of als ik iemand zie met flaporen ga ik dat toch ook niet meerdere malen benoemen? Al is het 100 x echt waar...
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  *Troela* vr 6 apr 2012 - 0:56

Eucalypta schreef:

Ik vond het wel nare opmerkingen, vooral de laatste. Daarbij had dochter geen afwijkende hoofdvorm en was ze alleen erg klein. Ik ga over iemand anders zijn kind toch ook niet zeggen dat ze een normale kop beginnen te krijgen? Als ze het zo nodig vonden om te melden hadden ze dat ook op een andere manier kunnen doen. De eerste opmerking kwam vooral omdat ze erg blij was eerder zwanger te zijn dan mij, en helaas beviel ik dus eerder.

Edit: Daarbij komt het er dus op neer dat ze al die tijd geen normaal hoofd heeft gehad? Jou kinderen zijn ook prematuur toch? Had jij die opmerking over het hoofdje, en dan niet 1 keer maar 10 keer wel normaal gevonden dan?

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 0:59

RYW schreef:
Eucalypta schreef:

Dat kan, maar dat hoef je toch niet te zeggen, dat is toch niet tactvol? Als ik iemand zie met een lelijk kind zeg ik toch ook niet 'jeeeeeeemig wat is jouw kind lelijk', of als ik iemand zie met flaporen ga ik dat toch ook niet meerdere malen benoemen? Al is het 100 x echt waar...

Nee, dat is waar. Maar je mag toch wel zeggen 'goh, dat hoofdje begint eindelijk bij te trekken'? De woorden 'kop' en 'normaal' vind ik dan weer niet zo netjes. Maar het is nou eenmaal zo dat je prematuren makkelijk kunt herkennen aan de vorm van het hoofdje. Dat was bij mijn zoon ook zo en dat trok op een gegeven moment ook bij. Maar dat zag ik zelf ook wel en ik vond het ook niet kwetsend als dat gezegd werd. Mits op een normale manier, dus niet als in 'normale kop'.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 apr 2012 - 1:00

Ik denk dat jouw relatie met die schoonfamilie al beroerd was, anders zou je er geen punt van maken. Als je al een wedstrijdje gaat doen wie er eerder zwanger is....

Ik kon daar nooit zo over vallen, dat soort opmerkingen. Mits niet te lomp gebracht, maar mensen bedoelen maar zelden iets verkeerd.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: