Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Komt ze weeer......voedingsschema!

+7
Novalee
SarahKey
Ayla
Poisongirl
blondje1313
Pussycat
joyce0606
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Komt ze weeer......voedingsschema!  Empty Komt ze weeer......voedingsschema!

Bericht  joyce0606 do 5 apr 2012 - 0:36

ja ja het houdt mij nog steeds bezig, maar nu ook meer omdat ik over een maand wil beginnen met bijvoeden.

dit is even wat ik uit me hoofd voor mij zie, kunnen jullie mij hierbij helpen of ik goed zit.

dit is nu:(allemaal afgekofde borstvoeding)
6.00uur fles 150cc
10.00 uur fles 160cc
14.00 uur fles 160cc
18.00 uur fles 160cc
22.00 uur fles 160cc

dit dan als hij 5,5 maand is?

6.00uur fles 150cc
10.00 uur fles 160cc
14.00 uur fles 160cc
18.00 uur fles 160cc
22.00 uur fles 160cc met rijstebloem

ik had gelezen dat ik eerst met rijstebloem moet beginnen om zijn darmen te laten wennen. dit wil ik dan 2 weken aanhouden (?)

dit als hij 6 maanden is?

6.00uur fles 150cc
10.00 uur fles 160cc
14.00 uur fles 160cc
paar hapje groente + fles

Ik doe dan 1 soort groente per week, zodat hij goed aan kan wennen, en ik kan zien of hij ergens heftig op reageert. mij werd verteld dat ik beter kan beginnen met groente omdat dit niet zo zoet is en dan beide eet, als hij eerst fruit eet is dat zoet en lust hij misschien de groente niet.

en dit dan met 7 maanden?

6.00uur fles 150cc
paar hapjes fruit + fles
14.00 uur fles 160cc

bedankt voor de reacties alvast!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Komt ze weeer......voedingsschema!  Empty Re: Komt ze weeer......voedingsschema!

Bericht  Pussycat do 5 apr 2012 - 0:44

Waarom ben je nu al aan het plannen hoe hij over 3 maanden eet?

Wat ik rond die tijd heb gedaan is goed kijken naar mijn dochter wanneer ze honger heeft. En het schema daarop aanpassen. Werkte prima.

Ik weet al geen eens meer hoeveel ze dronk eigenlijk met 4 á 5 maanden. Volgens mij 5 á 6 flessen.
Rond 6 maanden merkte ik aan haar dat ze sneller na de melk weer honger had. Toen ben ik begonnen met groente en fruit hapjes. En dan laten ze vanzelf wel flessen staan. Het loste zichzelf wel op.

Ow en rijstebloem is geen must hoor of heb je een reden om dat te geven?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Komt ze weeer......voedingsschema!  Empty Re: Komt ze weeer......voedingsschema!

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 0:49

Waarom zou je rijstebloem geven?

En ik zou voor in het begin van de bijvoeding nog helemaal niet plannen om een fles minder te geven, pas als hij significantere hoeveelheden binnenkrijgt. En dan nog moet je bedenken dat moedermelk een stuk calorierijker is dan groenten en fruit.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 0:50

Ik kijk gewoon per dag wat ze willen en of hun behoefte lijkt te veranderen naar minder/ meer flessen/ vaste voeding.

Schema's maanden van te voren zou ik persoonlijk niet aan beginnen, het loopt meestal toch anders als in je hoofd.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 5 apr 2012 - 0:52

Ik wilde ook zeggen dat rijstebloem echt niet hoeft. Ik heb dat tot nu toe ook nog niet gegeven.
De paar hapjes groente mogen ook langzaamaan iets meer worden, na een maand zal K misschien de hoeveelheid van een potje eten (ergens denk ik dat je vers wilt maken en geen potjes gebruiken, maar weet niet of dat klopt Wink).

Een week wennen hoeft misschien helemaal niet, maar zoiets zou ik dan aan een deskundige navragen (en niet hier aan mensen die allemaal een andere mening hebben)

Freakylief, ze laat toch ook geen fles vervallen?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 0:56

blondje1313 schreef:Freakylief, ze laat toch ook geen fles vervallen?
Jawel;

6.00uur fles 150cc
10.00 uur fles 160cc
14.00 uur fles 160cc
18.00 uur fles 160cc
22.00 uur fles 160cc

6.00uur fles 150cc
10.00 uur fles 160cc
14.00 uur fles 160cc

Laatst aangepast door freakielief op do 5 apr 2012 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl do 5 apr 2012 - 0:57

Ik heb het hier maandag op het cb nog over gehad. De arts adviseerde ons om gewoon met fruit (4 maanden, omdat J nu al erg veel interesse in ons eten heeft) te beginnen, borstvoeding is al zoet, dus zoet zijn ze gewend zei zij. En dan 3 dagen een smaak geven. Beginnen met rijstebloem adviseerde zij alleen als hij anders de nacht niet door zou komen. Na drie dagen fruit kan je ook drie dagen groenten geven en dan weer drie dagen fruit etc. Dit is tenminste wat mij is verteld... Maar weet niet of dit algemeen geadviseerd wordt. Miss eens aan je eigen cb-arts/vpk navragen?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Poisongirl do 5 apr 2012 - 0:58

freakielief schreef:
blondje1313 schreef:Freakylief, ze laat toch ook geen fles vervallen?
Jawel;

6.00uur fles 150cc
10.00 uur fles 160cc
14.00 uur fles 160cc
18.00 uur fles 160cc
22.00 uur fles 160cc

6.00uur fles 150cc
10.00 uur fles 160cc
14.00 uur fles 160cc

Ik zie geen fles vervallen hier?
Off topic:Is jouw zoon van 24 december trouwens?

Laatst aangepast door Poisongirl op do 5 apr 2012 - 0:58; in totaal 1 keer bewerkt
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 do 5 apr 2012 - 0:58

ik laat geen flessen vallen.
ik wil ook geen groente/fruit geven i.p.v. een fles. ik doe het op de zelfde momenten.

de kinderarts zei dat ik rijstebloem kon gaan geven, dus vandaar het rijstebloem. maar als die niet nodig is hoeft het van mij ook niet.

het is meer dat ik jullie advies even nodig hem hierin. ik raak een beetje in de war met al die potjes en verpakking wat allemaal "mag" vanaf de 6 maanden, ik kan moeilijk de één op de andere dag dat kind vol dauwen met groente en fruit en pap en sap en weet ik veel wat nog meer.

ik wil hem natuurlijk niets te kort doen.

poison: wat verschilt het ene CB met het andere, het CB zei hier dus, week laten wennen en met groente beginnen :shock:

Laatst aangepast door joyce0606 op do 5 apr 2012 - 1:00; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 0:59

Okee, mijn oprechte excuses, ik ben geloof ik stekeblind.Wink Onze zoon is inderdaad 24 december geboren.smile

Joyce, borstvoeding bevat gewoon alles wat hij nodig heeft, dat is niet ineens niet meer genoeg als hij zes maanden is. De groenten en fruit die je vanaf dan geeft is echt om er langzaam aan te wennen. Je doet hem dus zeker niets tekort. Van wat ik heb gelezen is bv tot vaak tot de eerste verjaardag nog 70% van de totale daginname.

Laatst aangepast door freakielief op do 5 apr 2012 - 1:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl do 5 apr 2012 - 0:59

joyce0606 schreef:ik laat geen flessen vallen.
ik wil ook geen groente/fruit geven i.p.v. een fles. ik doe het op de zelfde momenten.

de kinderarts zei dat ik rijstebloem kon gaan geven, dus vandaar het rijstebloem. maar als die niet nodig is hoeft het van mij ook niet.

wat betreft het een week laten wennen is dit ook in overleg gegaan met verpleegkundige.

het is meer dat ik jullie advies even nodig hem hierin. ik raak een beetje in de war met al die potjes en verpakking wat allemaal "mag" vanaf de 6 maanden, ik kan moeilijk de één op de andere dag dat kind vol dauwen met groente en fruit en pap en sap en weet ik veel wat nog meer.

Haha zou ik niet doen nee, Arme K! Ik snap het wel, lijkt me erg verwarrend allemaal!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 do 5 apr 2012 - 1:00

Ik vind het 'eten uit de mond kijken' zover ik het bij baby's gezien heb best wel een non-argument, maar dat is mijn mening...

Joyce, er zijn kinderen die al vroeg bijvoeding krijgen, die kunnen met 6 maanden dan best zo'n gemengd potje op. Als je pas met 6 maanden gaat beginnen duurt dat wat langer.

Bij 'mijn' cb merk ik dat ze bijvoeding met bv pas vanaf 6 maanden aanraden, met kv vaak al wat eerder.

Laatst aangepast door blondje1313 op do 5 apr 2012 - 1:07; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : erboven niet gelezen...)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Poisongirl do 5 apr 2012 - 1:00

freakielief schreef:Okee, mijn oprechte excuses, ik ben geloof ik stekeblind.Wink

Wil je m' Wink n bril lenen?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 do 5 apr 2012 - 1:01

Poisongirl schreef:
joyce0606 schreef:ik laat geen flessen vallen.

wat betreft het een week laten wennen is dit ook in overleg gegaan met verpleegkundige.

Haha zou ik niet doen nee, Arme K! Ik snap het wel, lijkt me erg verwarrend allemaal!

ik ben ook nog maar een groentje smile

hier hameren ze dus wel op pas vanaf de 6 maanden...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 1:31

Maar hij hoeft met 6 maanden toch niet en fruit, en groente, en een toetje en een sapje. Het MAG vanaf 6 maanden, het MOET niet.

Hier mogen ze bijv al maanden brood en koekjes, en ze eten pas sinds een paar dagen structureel brood. Eerder was het meer verslikken en kokhalzen als eten, dus deed ik hun en mezelf er weinig plezier mee. Nu gaat het goed en komt het vast in het schema.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 do 5 apr 2012 - 1:36

ja klopt daarom ook advies gevraagd, juist omdat er zoveel is, weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ayla do 5 apr 2012 - 2:23

Zoals je het nu bedacht hebt is prima, mits hij nog steeds genoegen neemt met nog de hoeveelheid bv die hij krijgt. Ik wilde ook met 6 maanden pas beginnen met groente en fruit, maar om 18:00 uur had ze echt al megahonger (toen ze 4,5 maand was geloof ik) dus toen toch groente gaan geven. Niet dat het fantastisch ging, pas sinds deze week eet ze fatsoenlijk fruit en groente. En je begint gewoon (zoals jij het schema hebt gemaakt) met een paar hapjes. E.lena eet nu 200 gram fruit en 200 gram groente, en 3,5 fles ongeveer. Wel krijgt ze al vanaf 4 maanden rijstebloem omdat ze niet meer rustig sliep.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  SarahKey do 5 apr 2012 - 2:34

blondje1313 schreef:Ik vind het 'eten uit de mond kijken' zover ik het bij baby's gezien heb best wel een non-argument, maar dat is mijn mening...

Joyce, er zijn kinderen die al vroeg bijvoeding krijgen, die kunnen met 6 maanden dan best zo'n gemengd potje op. Als je pas met 6 maanden gaat beginnen duurt dat wat langer.

Bij 'mijn' cb merk ik dat ze bijvoeding met bv pas vanaf 6 maanden aanraden, met kv vaak al wat eerder.

ben het helemaal met je eens van het eten uit de mond kijken argument. Zou alleen daarom echt niet beginnen met bijvoeden voor de 6 maanden.
Zou afwachten kijken of je kindje genoeg lijkt te hebben aan alleen de flessen. Op een gegeven geven ze aan dat ze toe zijn aan bijvoeding, en niet door te kijken naar je.

Maar is idd soms wel heel verwarrend. De een geeft als eerste groente en de ander fruit. vooruit plannen heeft geen zin gok ik zo, kan zo maar weer veranderen in die maand.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Novalee do 5 apr 2012 - 2:45

Wat betreft het een week lang hetzelfde geven om te zien of hij ergens op reageert, dat hoeft niet. N. heeft koemelkallergie en eczeem, en ik kreeg dat advies ook van de huisarts. Later ben ik bij een diëtiste geweest en zij vertelde me dat dit onzin is. Met 3 dagen zie je al wel of je kindje ergens op reageert, eigenlijk met 1 dag al.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby do 5 apr 2012 - 3:25

Wij gaven M. 2 of 3 dagen hetzelfde.

Joyce, maak je niet druk over schema's, je ziet vanzelf of je kindje honger heeft.

Als K. met 6 maanden lang slaapt kan je rijstebloem geven, ik meng dit met KV, met borstvoedingen mengen heeft geen zin.
Ook biobim rijstebloem dikte bij ons niet in met bv.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 3:26

Het een paar dagen achter elkaar geven van hetzelfde heeft er geloof ik ook mee te maken dat je je kindje een beetje de tijd geeft om aan de nieuwe smaken te wennnen.

Gast
Gast

Bericht  Pien do 5 apr 2012 - 3:58

1tip, relax en laat het allemaal op zijn beloop. Tegen de tijd dat er meer gegeten moet worden kun je weer verder kijken!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 4:08

Meid, relaxt een beetje?! Je moet je daar nog neit zo mee bezig houden, net als wat pien zegt, tegen die tijd wanneer je start met eten is het een goed idee om verder te gaan kijken.

En geloof mij, de 1e dagen met eten, of 1e week tot 2 weken ben je daar ook nog niet mee bezig hoor. En het volgt van zelf wanneer ze steeds iets meer gaan eten.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 do 5 apr 2012 - 5:49

thanks ladies!

ik vind dat ook zo over dat argument dat je moet beginnen met bijvoeden als ze jouw eten volgen. babys vinden alles interesant dus ook wat mama of papa doet. dit is voor mij geen reden om al te beginnen met bijvoeden.

in mijn omgeving ken ik een kindje die net zo oud is als K (2 dagen jonger) die krijgt sinds hij 2 maanden is al fruit. en nu diksap, koekjes, fruit en groente..

ik ga dan geen rijstebloem geven en met 6 maanden zie ik het wel ga gewoon beginnen met groente
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 5:51

joyce0606 schreef:thanks ladies!

ik vind dat ook zo over dat argument dat je moet beginnen met bijvoeden als ze jouw eten volgen. babys vinden alles interesant dus ook wat mama of papa doet. dit is voor mij geen reden om al te beginnen met bijvoeden.

in mijn omgeving ken ik een kindje die net zo oud is als K (2 dagen jonger) die krijgt sinds hij 2 maanden is al fruit. en nu diksap, koekjes, fruit en groente..

ik ga dan geen rijstebloem geven en met 6 maanden zie ik het wel ga gewoon beginnen met groente

Sinds 2 maanden?!:shock:

Y. was ook vlot met bij voeden, maar zij had dan FV. En met ruim 4maanden zaten wij ook al op fruit en groente...maar de rest volgde pas later....

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: