Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Welke studiekeuze?

Ga naar beneden

Help! Welke studiekeuze? Empty Help! Welke studiekeuze?

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 4:13

Al enige tijd ben ik bezig met de vraag 'Welke vervolgstudie wil ik gaan doen?'. Nu dacht ik dat ik eruit was,ik wilde de Hogere Juridische Opleiding (HJO) gaan doen. Nu ik op het punt sta om mij in te schrijven voor deze opleiding begin ik te twijfelen of HBO Rechten misschien niet beter zou zijn.

Nu de vragen..

Wat is jullie ervaring met HJO en HBO Rechten?
Wat zou jullie voorkeur hebben?
En wat zijn de belangrijkste verschillen?

Ik hoop op een heleboel reacties!

Alvast bedankt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Welke studiekeuze? Empty Re: Help! Welke studiekeuze?

Bericht  Rosa do 13 jan 2011 - 6:36

Ik denk dat het ongeveer hetzelfde is. Ik weet dat bij de HJO opleiding het eerste jaar voor de juridische opleiding als de sociaal-juridische hetzelfde/gezamenlijk is zodat je na het eertse jaar kunt switchen. Ook weet ik dat je bij de HJO een verzwaard traject kunt volgen (bij voldoende resultaat) waarna je gelijk een master erna kunt volgen, alleen krjg je dan geen civiel effect. Als je dit verzwaarde traject via een HBO-rechten opleiding doet krijg je wel civiel effect - even los van de afspraken die hogescholen en universiteiten voor deze trajecten moeten hebben. Waar het verschil dan nu precies in zat, konden ze mij op de HJO in ieder geval niet zeggen.
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: