Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er weleens een accountplan geschreven?

Ga naar beneden

Wie heeft er weleens een accountplan geschreven? Empty Wie heeft er weleens een accountplan geschreven?

Bericht  mzcharlotte vr 30 maa 2012 - 23:15

Mijn eindopdracht is een het schrijven van een accountplan. Ik vind het moeilijk om ermee te beginnen, dus vraag jullie hulp;

Natuurlijk begin ik met een voorblad, inleiding, inhoudsopgave, bronnenlijst, gevolgd door een management samenvatting (die ik na het geheel schrijf).

Vervolgens heb ik de indeling als volgt in gedachte;

(voor bij de inleiding) Wat wordt mijn hoofdvraag? Wat wil ik met dit account bereiken? (1 pagina)

Geschiedenis in het kort: Wie zijn wij? Wie is het account? Wanneer en waarom startte de relatie? En wat is de cijfermatige ontwikkeling geweest? (max. 2 pagina's)

Feitelijke informatie: NAW-gegevens, accountteams, contact matrix (max. 2 pagina's)

Analyse: micro, meso, macro (dmv de P's, FOETSJE en DEPEST per relevantie), SWOT + confrontatie matrix met aanbevelingen (max. 7 pagina's)

Doelstellingen: omzet, marge, uren, verhogen klanttevredenheid, optimaliseren van dienst (max. 3 pagina's)

Actieplan: Tijdslijn met activiteiten, investeringen, budget, evaluatie (max. 3 pagina's)

Samenvatting

Ik moet er minimaal 10 pagina's aan wijden, maximaal 25 pagina's (exclusief voorblad, inhoudsopgave, etc). Lijkt deze opzet een beetje realistisch en logisch? Wie heeft er tips? De moeilijkheid is dat wij een dienst leveren ipv een product, dus ik zit continu de stof te vertalen naar mijn bedrijfstak omdat ik de lesstof erg productgeorienteerd vind. De missie statement van mijn firma heb ik uitgeprint op opvallend gekleurd A5 papier en nu die van het account nog, zodat ik die continu in mijn achterhoofd kan houden!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum