Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tunesië - negatief reisadvies

+3
Joli86
mzcharlotte
Travelgurly
7 plaatsers

Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 2:27

Pfff... zouden we bijna eergister een reis boeken naar Tunesië. Dit hebben we niet gedaan, want we waren het toch niet helemaal eens over de prijs... Komt nu dus in het nieuws dat je er beter niet heen kunt gaan vanwege de heersende spanningen! Thank God we did'nt book!!

Iemand die wel al een reis in de planning heeft naar dit land of... eerder tóch wel naar een risicogebied is geweest?

En laten jullie je door zo'n advies tegenhouden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 2:34

Tot wanneer geldt dat reisadvies of is er geen datum aan gekoppeld?
Een vriend van ons gaat er in april heen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 2:39

Ik heb geen tijdsduur gehoord.

Dit staat op een site:

Negatief reisadvies Algerije en waakzaamheid Tunesie

Reizigers naar Tunesië moeten extra op hun hoede zijn voor de onrusten in het land. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert sinds vorige week om 'waakzaamheid te betrachten'.

Voor buurland Algerije, dat ook wordt geteisterd door opstanden en geweld, geldt wel een negatief reisadvies. Het ministerie ontraadt alle niet-essentiële reizen naar dat land.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 2:41

Een andere site meldt dat er waarschijnlijk echt een negatief reisadvies aan zit te komen over een tijdje...

DEN HAAG - Reizigers naar Tunesië moeten extra op hun hoede zijn voor de onrusten in het land. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert sinds vorige week om 'waakzaamheid te betrachten'.

Aanleiding voor het aangepaste reisadvies zijn de harde confrontaties tussen politie en demonstranten van de afgelopen weken. Daarbij zijn tientallen doden gevallen.

Reizigers dienen samenscholingen te vermijden, aldus het ministerie. Hoewel demonstraties in beginsel niet tegen toevallig langslopende buitenlanders gericht zijn, kan de woede zich toch ineens tegen hen keren. Reizigers moeten onder alle omstandigheden de aanwijzingen van de lokale autoriteiten opvolgen en hun paspoort bij zich dragen. Het ministerie ontraadt ten stelligste om foto's en video-opnamen van overheidsgebouwen te maken of van de rellen.

In Tunesië wonen vijfhonderd mensen met een Nederlands paspoort. „Hun gegevens zitten allemaal in ons bestand”, zegt een woordvoerster van het ministerie. „In geval van nood kunnen we hen snel bereiken.”

Er zijn momenteel weinig Nederlandse toeristen in het land. „Maar dat gaat de komende weken veranderen.” De zegsvrouwe sluit niet uit dat er op korte termijn toch een negatief reisadvies wordt afgegeven. „We hebben hier vandaag nog contact over met de Nederlandse ambassade in Tunis.”

Voor buurland Algerije, dat ook wordt geteisterd door opstanden en geweld, geldt wel een negatief reisadvies. Het ministerie ontraadt alle niet-essentiële reizen naar dat land.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Travelgurly do 13 jan 2011 - 3:12

t/m 15 jan is alles geannuleerd naar Tunesie (op Djerba na)

Ik ben op dit moment bezig al onze klanten die er zitten te bereiekn (die worden nu ook terug naar Nederland gehaald, zo erg is het.

En klanten die er naartoe zouden gaan ben ik nu aan het bellen om te annuleren, of andere bestemming te boeken.

We hebben klanten die er gingen overwinteren...die worden nu teruggehaald naar Nederland.
nah hoop dat het snel klaar is....in Tunesie!
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 6:34

Het luchtruim is nu afgesloten.... Troubles!! :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 6:36

Vriendin van me haar man woont daar, en ze zou 19 februari gaan maar heeft de reis geannuleerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 7:00

Wat sneu voor haar, Anousch!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 9:53

Ja he Sad
Ze had ook al aantal dagen niks gehoord van hem, maar gelukkig vandaag dat hij ongedeerd is!
Want ze was helemaal in paniek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 10:14

ik ben in thailand geweest tijdens de rellen, birma en tijdens de mexicaanse griep naar mexico geweest. Ach en wee zo ernstig is t allemaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 10:26

Dat lijkt me echt erg, die onzekerheid... Cry

Gelukkig dat ze contact hebben gehad. Hopelijk loopt de situatie niet verder uit de hand..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 10:27

Vera schreef:ik ben in thailand geweest tijdens de rellen, birma en tijdens de mexicaanse griep naar mexico geweest. Ach en wee zo ernstig is t allemaal niet.

Meestal valt het uiteindelijk wel mee ja... Maar je weet nooit zeker hoe iets verloopt natuurlijk. Ik zou het doodeng vinden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  mzcharlotte vr 14 jan 2011 - 10:29

Vera schreef:ik ben in thailand geweest tijdens de rellen, birma en tijdens de mexicaanse griep naar mexico geweest. Ach en wee zo ernstig is t allemaal niet.

Ik vind jouw nuchterheid hilarisch. nerd Je hebt nog een PM van mij tegoed.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast vr 14 jan 2011 - 10:46

Youandi schreef:
Vera schreef:ik ben in thailand geweest tijdens de rellen, birma en tijdens de mexicaanse griep naar mexico geweest. Ach en wee zo ernstig is t allemaal niet.

Meestal valt het uiteindelijk wel mee ja... Maar je weet nooit zeker hoe iets verloopt natuurlijk. Ik zou het doodeng vinden..
Je kan ook morgen onder de bus komen terwijl je door t groene licht loopt. De Nederlandse regering is altijd zo overdreven voorzichtig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 0:40

Dat is waar. Wij zijn hier ook geen spanningen gewend, dus dan lijkt alles erg.

Anyway. De president is gevlucht, dus waarschijnlijk wordt Tunesië al rustiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Joli86 ma 17 jan 2011 - 5:22

Youandi schreef:Pfff... zouden we bijna eergister een reis boeken naar Tunesië. Dit hebben we niet gedaan, want we waren het toch niet helemaal eens over de prijs... Komt nu dus in het nieuws dat je er beter niet heen kunt gaan vanwege de heersende spanningen! Thank God we did'nt book!!

Iemand die wel al een reis in de planning heeft naar dit land of... eerder tóch wel naar een risicogebied is geweest?

En laten jullie je door zo'n advies tegenhouden?

Wij zaten met hetzelfde! Nog niet helemaal eens welke accomodatie het zou worden dus nog niks geboekt, paar dagen later maar goed dat we niks geboekt hebben!!
Wij willen nu Tunesie nog even uitstellen, waarschijnlijk wordt het voor dit jaar dan Portugal! Very Happy Ook lekker!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:19

Wij zouden ook naar Tunesie gaan, maar wij wagen de gok niet. Voor hetzelfde geldt is er in die tijd nog een boel rotzooi! Wij gaan nu dus naar Turkije, en ik moet zeggen; Ik heb daar een veel beter gevoel bij!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 10:22

Youandi schreef:En laten jullie je door zo'n advies tegenhouden?

Ja, dat lijkt me nogal een gezonde reactie namelijk. Er is niet voor niets een negatief reisadvies. Waarom het lot tarten? Omdat je dan nuchter en stoer overkomt? Neuh, ik hoef niet zo nodig stoer te doen. Ik ga gewoon ergens anders heen. Bovendien vind ik Tunesie ook niks aan dus voor mij geen probleem om niet te kunnen Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 12:36

Veer schreef:ik ben in thailand geweest tijdens de rellen, birma en tijdens de mexicaanse griep naar mexico geweest. Ach en wee zo ernstig is t allemaal niet.

Maar moet je het dan maar opzoeken? Ik vind het best wel dom gedrag, om zo je leven op het spel te zetten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 12:42

Er zijn vandaag (nou ja gister dus eigenlijk) 4 militairen doodgeschoten, en haar man is dus ook militair, ze weet dat het natuurlijk niet zo hoeft te zijn maar toch zit ze helemaal in onzekerheid Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 22:36

Youandi,

Ik vind het maar een gekke reactie die je plaatst. Natuurlijk laat je je daardoor afschrikken. Die mensen daar zijn nu hartstikke achterdochtig. En sowieso, als het niet zo erg was allemaal, waarom worden er dan nederlanders terug gehaald?
Ik gok het er niet op, en ga lekker naar een ander land. Er is zoveel keus, waarom dan alsnog het gevaar op zoeken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Carra ma 11 maa 2013 - 1:18

Say what?? Rolling Eyes

Wat een 'gast' topic is dit geworden zeg!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Rush ma 11 maa 2013 - 1:31

Carra schreef:Say what?? Rolling Eyes

Wat een 'gast' topic is dit geworden zeg!
Ze zijn allemaal wel naar Tunesie gegaan en nooooooit weer teruggekomen! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Exogenesis ma 11 maa 2013 - 1:33

Ik heb 't al aangegeven bij de burgemeesters.

Eén van die gastjes ben ik Tunesië - negatief reisadvies 2474380249 en nee, ik zit niet in Tunesië. Nooit geweest ook. Dit jaar een poging tot Egypte. Nóg gevaarlijker pirat Echter, bij een algeheel negatief reisadvies ga ik me daar niet aan wagen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  madam ma 11 maa 2013 - 1:34

Volgens mij is het gewoon spam. Gezien de post titel boven haar reactie en haar onderschrift.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tunesië - negatief reisadvies Empty Re: Tunesië - negatief reisadvies

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum