Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

+2
Sneeuwvlok
Pien
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Pien do 29 maa 2012 - 5:54

Ik moet morgen voor het allereerst reizen met een ov chipkaart. Die kaart heb ik netjes op tijd aangevraagd en van de week pas ontvangen. Nu dus druk bezig met regelen dat er geld op staat én dat er een abbo op staat voor het vaste traject dat ik reis.

Ik weet inmiddels welk abbo ik moet nemen, ben net bij het station geweest en daar kunnen ze me niet helpen. Als ik het via internet doe ben ik bang dat het verkeerd gaat omdat ik gewoon echt een leek ben.

Geen keuze inmiddels meer, dus via internet het abbo besteld. Moet ik nou die bestelling dan daar in een automaat nog ophalen? En is dan gelijk mijn kaart ook geactiveerd of moet ik dat nog ergens anders ook doen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Sneeuwvlok do 29 maa 2012 - 5:57

Ik denk wel dat je het abonnement nog op moet halen bij zo'n automaat..
Ik heb dan wel alleen een studentenov, maar ik weet wel dat ik die pas na 5 werkdagen op kon halen. Dus ik weet niet of het bij jou morgen wel gelijk zal lukken
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 5:59

Je moet het abo inderdaad nog ophalen. Maar als er geld op staat kun je toch gewoon reizen? Opladen kan ook gewoon bij een ticket apparaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Pien do 29 maa 2012 - 6:00

Ik heb mijn ov-chipkaart al thuis. Het abbo heb ik net gekocht via de webshop en gaat morgen in. Ik ga er dus vanuit dat als ik hem morgen activeer hij ook morgen gelijk beschikbaar is...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Pien do 29 maa 2012 - 6:01

Joan schreef:Je moet het abo inderdaad nog ophalen. Maar als er geld op staat kun je toch gewoon reizen? Opladen kan ook gewoon bij een ticket apparaat.

Er staat geloof ik nog geen geld op... Dat misschien ook maar even doen voor alle zekerheid....



Grrr.... waarom ben ik gewoon een ov chipkaart leek!? Cry

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Filoria do 29 maa 2012 - 9:34

Haha geen zorgen, ik ben hier om je te redden Wink Ik werk voor het betreffende bedrijf.

Heb je het abonnement via www.ov-chipkaart.nl gekocht? Dan moet je het activeren voordat het werkt. Dat noemen we 'ophalen'. Dat doe je bij zo'n klein geel automaatje. Vaak te vinden bij de AH To Go op een station, of in de bus, of bij Primera, C1000, Albert Heijn, etc. Via deze site kun je een automaat in jouw buurt zoeken: https://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/adresvinder/

Ophalen kan vanaf een uur nadat je de bestelling hebt geplaatst. Ook als het abonnement pas later ingaat.

Druk op 'bestelling ophalen' en het abonnement staat meteen op je kaart.

Daarna hoef je alleen nog maar in- en uit te checken bij het in- en uitstappen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Pien do 29 maa 2012 - 9:36

En hoef ik mijn ov niet ergens te activeren? Ben er inmiddels achter waar ik mijn bestelling kan ophalen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Filoria do 29 maa 2012 - 9:38

De kaart zelf hoeft niet geactiveerd te worden, dat is een misverstand.

Mensen denken vaak dat je de kaart moet activeren, maar dan bedoelen ze Automatisch Opladen activeren (dat is als je wilt dat je OV-chipkaart saldo steeds automatisch wordt aangevuld vanaf je bankrekening).

Of 'Reizen op Saldo' activeren, dat is als je met NS wilt reizen en je nog geen keuze hebt gemaakt tussen het reizen op 1e of 2e klasse. Anders weet de NS apparatuur niet of ze het tarief voor 1e of 2e klasse van je kaart af moeten schrijven.

Ga je met de bus? Dan hoef je verder niets te doen. Alleen dat abonnement ophalen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 4:11

Filoria, als ik even zo vrij mag zijn Very Happy

Ik heb een studenten OV en reis doordeweeks gratis. Nu moet je inchecken bij de trein, dus in het weekend moet ik op saldo reizen. Stel ik ga van Arnhem naar Utrecht, hoeveel saldo moet ik er op hebben? Standaard 10 of 20 euro? Want als ik dan een keer gereisd heb en mijn saldo daalt naar 9 euro, moet ik dan gelijk weer bijvullen met het minimum bedrag van 5 euro? (dat is het minimum waarmee ik kan opladen zag ik bij de NS automaat)

Zoja, krijgen jullie hier niet veel klachten over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Monte vr 30 maa 2012 - 4:18

Jolee schreef:Filoria, als ik even zo vrij mag zijn Very Happy

Ik heb een studenten OV en reis doordeweeks gratis. Nu moet je inchecken bij de trein, dus in het weekend moet ik op saldo reizen. Stel ik ga van Arnhem naar Utrecht, hoeveel saldo moet ik er op hebben? Standaard 10 of 20 euro? Want als ik dan een keer gereisd heb en mijn saldo daalt naar 9 euro, moet ik dan gelijk weer bijvullen met het minimum bedrag van 5 euro? (dat is het minimum waarmee ik kan opladen zag ik bij de NS automaat)

Zoja, krijgen jullie hier niet veel klachten over?
Hier kan ik zelfs op antwoorden wat ik heb het al zat keren meegemaakt. Je moet altijd 20 euro op je kaart hebben staan op het moment van inchecken. Als jij dus 20 erop had en daarna nog maar 12(ik zeg maar wat), dan moet je dus weer opladen naar 20 euro en dus 10 euro erbij(totdat je boven de 20 uitkomt)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Gast vr 30 maa 2012 - 4:25

Dat is toch irritant... Dan ben je op 1 dag al 30 euro 'kwijt'. Ja, het staat op je kaart, maar als je steeds weer moet bijladen...

Maar dat van 20 euro klopt niet. Ik vraag me af of dat dat aan bepaalde trajecten ligt. Want toen ik van Ede-Wageningen naar Nijmegen ging, had ik 20 + euro erop staan. De terug weg had ik er nog 17 euro opstaan, maar kon ik wel gewoon inchecken. Dus ik hoefde niet bij te laden tot 20 euro.

Maar ik vraag me dus af of dat dat bij langere trajecten anders is. Stel ik had die 17 euro en had naar Amsterdam gewild. Had ik dan wel moeten bijladen (want langer traject)? En wanneer is het starttarief dan 10 euro en wanneer 20 euro?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Siem vr 30 maa 2012 - 4:33

Volgens mij is het bij een studenten OV gewoon zo dat je 10 euro voor de trein erop moet hebben staan en niet de 20 euro die voor de overig ov kaarten geldt

http://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welkekaartpastbiju/studenten/

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Dribbel vr 30 maa 2012 - 5:33

Bloempie schreef:Volgens mij is het bij een studenten OV gewoon zo dat je 10 euro voor de trein erop moet hebben staan en niet de 20 euro die voor de overig ov kaarten geldt

http://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welkekaartpastbiju/studenten/

klopt. Bij een studenten-ov moet je er minimaal 10 euro op hebben staan. Korting wordt automatisch verrekend. (Ik reis elk weekend met de ov chipkaart en heb ook een studenten ov)
Dribbel
Dribbel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 137
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren.. Empty Re: Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum