Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Telefoon abbo vraag.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:20

Zaterdag mag ik m`n abonnement verlengen en ik zit een beetje met de volgende keuze;

Ik kan het goedkoopste abbo nemen, wat meer (best wel veel meer) voor het toestel betalen en dan een 1000sms bundel erbij nemen voor €10. Ik kom nu vaak over de smsjes heen en dan tikt het heel hard aan natuurlijk. Zo hard, dat ik in ieder geval snel over de €10 heen kom, wat die bundel dus kost.

Aan de andere kant, 1000 smsjes krijg ik weer lang niet op, maar dan zit ik met optie 2.

Hoger abbo nemen, maar lagere maandkosten (of ong. gelijk) met de kans dat ik alsnog over m`n bundel kom en dus veel ga betalen voor m`n smsjes.. Het toestel is dan wel praktisch voor niks..

Hmm, dubio.. Welke keuze zouden jullie maken? Weet iemand of als ik die SMS bundel bij m`n verlenging neem, of ik die dan wel weer uit kan zetten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 22:25

Bij welke provider zit je? Ik weet dat bijvoorbeeld T-mobile de SMS verdubbelaar heeft, dan kosten je smsjes de helft minder, kost je 2.50 per maand. Als je dus een bundel van 300 minuten/of smsjes hebt, dan zou je dan dus 600 smsjes kunnen sturen. Maar weet niet of nog meer providers dat hebben?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:26

Hi heeft dat ook en dat is gratis.. Ik verdubbel m`n smsjes dus altijd al haha smile

Bedankt voor de tip anyways!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:30

Optie 1 kost me €40 per maand en dan moet ik nog €110 voor het toestel betalen..

Optie 2 kost me €44 per maand en dan moet ik nog €10 voor het toestel betalen..

Het komt eigenlijk overall dus een beetje op hetzelfde neer..
laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 22:39

Ik zou voor optie 1 gaan, dan zit je sowieso niet over je bundel heen.
Als je bij optie 2 wel iedere keer over je bundel gaat ben je uiteindelijk veel duurder uit.

Goed dat je erover begint, ik kan mijn abbo (sim only) ook verlengen dan betaal ik nog maar 6 euro per maand angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:32

Per maand is optie 2 goedkoper, maar natuurlijk niet als je over je bundel gaat elke keer... moeilijk! Je toekomstige bel/smsgedrag inschatten!

Ow je kan met Hi ook online smsen he! Dat scheelt ook best wel, zijn minder tekens maar als je dan toch achter de pc zit... (doe ik vaak).

Heeft een andere provider geen betere opties? Ik switch nu naar Vodafone namelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:34

Sms bundel naderhand aanzetten, niet tegelijk met je abonnement, dan kun je hem weer uitzetten zonder gezeur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 0:56

Isabella schreef:Sms bundel naderhand aanzetten, niet tegelijk met je abonnement, dan kun je hem weer uitzetten zonder gezeur.
Ja, dat dacht ik ook al inderdaad, thanks..

Maar ik denk dat ik voor optie 2 ga, dan heb ik 600 smsjes en dat is eigenlijk perfect.. En qua kosten verschilt het dus niet zoveel, behalve dan dan m`n telefoon bijna gratis is.. De kans dat ik daar overheen ga is ook niet zo groot, eigenlijk niet echt aanwezig.. Heb nu heeeeeeeeeeeeeel veel gesmst en zit op 450 smsjes..

@SunS - Ik wil eigenlijk niet overstappen want ben verder goed tevreden over Hi.. En heb nare ervaringen met de meeste andere providers..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:07

_Donnaa schreef:

@SunS - Ik wil eigenlijk niet overstappen want ben verder goed tevreden over Hi.. En heb nare ervaringen met de meeste andere providers..[/i]

Kan ik me voorstellen, ik vind Hi duur worden en ze kunnen me weinig meer bieden. Daarbij hoor ik goede verhalen van vodafone, die ook fijn is in het buitenland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:09

Ja, Hi is ook duur aan het worden, maar Vodafone heb ik alleen maar 1 groot drama mee gehad en m`n broer toen hij in Canada zat al helemaal.. Hij moest z`n abbo bevriezen want had daar geen bereik (ik overigens wel met Hi) en dan moest hij steeds binnen 10 dagen de brief terugsturen.. Ja, dat gaat niet vanuit Canada..

Kortom, 1,5 jaar lang voor Jan l.ul betaald.. Dus ben een beetje klaar met Vodafone :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Melis_je wo 8 jun 2011 - 1:38

En een sim-only van Hi? Die telefoonprijzen die ze hanteren, liggen vaak erg boven de prijs van een los toestel bij een andere winkel. Een abonnement met telefoon is niet altijd voordeliger, de aansluitkosten zijn soms hoger, de internetbundel is duurder, één bundel omhoog is onevenredig duurder... Het kan vooral uit bij toestellen van rond de 300 euro of duurder, heb ik een keer uitgelegd gekregen. Ik zou in jouw positie een uitgebreide berekening maken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:44

Melis_je schreef:En een sim-only van Hi? Die telefoonprijzen die ze hanteren, liggen vaak erg boven de prijs van een los toestel bij een andere winkel. Een abonnement met telefoon is niet altijd voordeliger, de aansluitkosten zijn soms hoger, de internetbundel is duurder, één bundel omhoog is onevenredig duurder... Het kan vooral uit bij toestellen van rond de 300 euro of duurder, heb ik een keer uitgelegd gekregen. Ik zou in jouw positie een uitgebreide berekening maken.
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar ik krijg sowieso €30 telefoonvergoeding per maand van m`n werk. Ik kan dus goedkoop uit zijn per maand en relatief duur een telefoon halen, maar dan krijg ik bijv. maar €15 vergoed per maand, want m`n rekeningen zijn niet hoger.. Nu haal ik van alle kosten er een beetje uit, want 75% van m`n rekening betaald m`n baas..

Dus dan zou ik inderdaad even een heel uitgebreide berekening moeten maken.. Leuke besteding voor m`n avond vanavond.. Ik vind dat altijd wel leuk om te doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:49

Je hebt me op een idee gebracht, ik ga NU een berekening maken! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 1:59

Sim Only

Toestel bij Typhone €236,90
275 min / 550 sms €14,95
Internet Extra Sim Only €14,95

Totaal per maand €29,90
Totaal toestel €236,90


Hi 35

Toestel €9,95
300 min / 600 sms €31,45
Internet Extra €12,50

Totaal per maand €43,95
Totaal toestel €9,95


Verschil per maand is €14,05

€14,05 x 12 maanden is €168,60

Als ik Sim Only zou doen moet ik het toestel los halen en dan ben ik €70 duurder uit, dan wanneer het in een abbo zit..

Optie 1 die ik eerst noemde ga ik sowieso niet goed.. Als ik straks een woning heb, dan heb ik wel wat belminuten nodig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:28

Ik zou een laag abonnement kiezen en als het nodig is daarna een sms bundel erbij zetten. Want je abonnement kun je nog omhoog gooien, en dan de bundel uitzetten. Je kunt niet je abonnement lager maken dan waarmee je afsluit.

Ik ga na 6 jaar waarschijnlijk toch weg bij HI, ze zijn achterlijk duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:31

Het laagste abonnement heeft 60 belminuten, daar heb ik no way genoeg aan als ik straks op mezelf woon.. En dan moet er sowieso een sms bundel bij.. En €140 voor de telefoon..

Ik kan er ook nog tussen gaan zitten met een normaal abbo en dan €40 voor de telefoon betalen en dan kan ik het abbo altijd nog omhoog gooien..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:34

Ik bedoelde ook niet allerlaagste abonnement haha, maar bv. eerder 20 dan 25 of 25 ipv 30, zodat je daar nog speling in hebt qua kosten als het nodig is Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:36

Ik ben overgestapt van hi naar t-mobile.

maar even een vraag.. neem je internet op je mobiel? want ik heb voor 6,95 per maand internet (bij t-mobile) en kan dus met vrijwel iedereen whats appen. Het gevolg is dat ik bijna niet meer sms en dus niet meer over de bundel heen ga (ik had voorheen ook altijd de 1000 smsjes bundel..)

Internet is bij hi wel enorm duur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:37

Ja inderdaad, maar 20 of 25 heb ik niet genoeg aan de belminuten als ik Bel&SMS eruit moet halen en als ik daar dan een SMS bundel bij op neem dan worden de kosten veel hoger en dan maak ik m`n belminuten niet op..

Dus dan moet ik weer of bijbetalen omdat ik over m`n bundel zit of teveel betalen voor m`n belminuten omdat ik een sms bundel heb..

Moeilijk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:38

Jade schreef:Ik ben overgestapt van hi naar t-mobile.

maar even een vraag.. neem je internet op je mobiel? want ik heb voor 6,95 per maand internet (bij t-mobile) en kan dus met vrijwel iedereen whats appen. Het gevolg is dat ik bijna niet meer sms en dus niet meer over de bundel heen ga (ik had voorheen ook altijd de 1000 smsjes bundel..)

Internet is bij hi wel enorm duur.
Ik heb al jaren internet op m`n mobiel.. En helaas hebben mensen in mijn omgeving nog niet allemaal Whatsapp, anders zat ik niet zo over m`n bundel heen :P :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:38

Ow dat is dan niet handig nee haha! Ik heb voor 2,50 onbeperkt internet erbij, dus what's app vooral, en ga dus mijn sms bundel eruit gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:41

Ja, ik denk dat ik eerst Hi 25 of 30 ga nemen, dan kan ik altijd nog omhoog..

Want wie weet hebben bepaalde mensen over een paar maand wel whatsapp en dan krijg ik NOOIT m`n belminuten meer op.. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:42

Haha, hij gaat er maar voor zorgen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 2:47

Hahaha.. Ik zal wel even voorzichtig vragen wanneer z`n abbo afloopt :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon abbo vraag. Empty Re: Telefoon abbo vraag.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum