Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Salarisverhoging vragen?

Ga naar beneden

Salarisverhoging vragen? Empty Salarisverhoging vragen?

Bericht  Jelleke do 13 jan 2011 - 1:52

Hoi allemaal,

Ik zit met een dilemma. Hopelijk kunnen jullie mij advies geven.
Ik werk nu ruim twee jaar voor dezelfde werkgever en ook nog steeds in dezelfde functie.
Bij ons is het zo dat je ieder jaar beoordeeld wordt en je krijgt jaarlijks salarisverhoging adhv die beoordeling.
Ik kom telkens op redelijk of goed uit en dat betekent max 3% erbij en dat schiet niet op naar mijn idee. Zelf vind ik 'redelijk' niet goed maar ze geven zelf aan dat als het wel allemaal goed zou zijn dat er dan geen verbeterpunten zouden zijn. Tijdens mijn sollicitatiegesprek werd mij verteld dat ik EUR 1750 zou gaan verdienen. Ik ben totaal niet het type voor onderhandelen of mijzelf verkopen, ik kom juist heel verlegen over in zulke gesprekken en ik zei meteen 'oke'. Achteraf had ik het idee dat ik als ik een beetje mn best gedaan zou hebben dat ik dan best wat meer had kunnen krijgen. Toen ik afgelopen zomer te horen kreeg ik dat mijn contract weer verlengd zou worden met een jaar vroeg ik heel voorzichtig of ik meer salaris kon krijgen. Teamleider vond het heel goed dat ik er naar vroeg maar helaas kon het niet op dat moment, dat zou ter sprake komen als ik een vast contract zou krijgen. Nu is mijn laatste jaarcontract ingegaan en over een half jaar weet ik of ik een vast contract krijg. (Vermoed van wel). Ik wil heel graag mijn salaris aankaarten maar omdat ik weet dat de verschillen zo ontzettend groot zijn op de afdeling wil ik dat nu al doen en niet wachten tot dat gesprek. Ik bespreek het niet met die teamleider van toen maar met de manager die hier daadwerkelijk over gaat. Ze zullen het nooit van me verwachten en mijn verbeterpunt is altijd dat ik mezelf meer moet laten zien en horen dus wat dat betreft zullen ze het misschien wel goed vinden als ik informeer. Ik weet niet eens of ik het wel durf hoor, maar ik wil mijn manager mailen dat ik een gesprekje wil hebben hierover zodat ze het eventueel alvast kan voorbereiden. En ik ga mezelf echt niet verkopen want zo ben ik niet, dat weten zij ook. Maar waarom ik dan meer salaris wil? Nou, dat wil iedereen natuurlijk, maar de verschillen op de afdeling zijn erg groot. Iedereen is werkzaam in dezelfde functie en uiteraard zijn sommigen ouder dan ik en hebben ze meer werkervaring maar mijn resultaten zijn goed en ik ben volledig ingewerkt.
Ik ben 25 jaar, heb een MBO 4 diploma en de functie wordt gezien als MBO+/HBO functie. Ik verdien (na 2 x 1,5% loonsverhoging en cao wijziging) nu EUR 1850 op basis van 36 uur. Ik weet dat verschillende collega's (in dezelfde functie dus) EUR 2750 krijgen. Daarbij zijn ook een paar collega's die maar 4 jaar ouder zijn en niet veel meer werkervaring hebben. Ik heb echt het idee dat alle net afgestudeerden laag beginnen en dat ze er vanuit gaan dat de mensen met wat meer werkervaring elders al een redelijk salaris hebben waardoor ze meteen veel hoger bieden. Maar ik vind het verschil gewoon zo groot, ik vind het niet eerlijk. Ik heb me inmiddels wel bewezen. Vinden jullie dat ik in dit geval om salarisverhoging kan vragen? En zo ja, hoeveel? En dan nu of als ik een gesprek heb over een eventueel vast contract? Sorry, het is een heel verhaal geworden maar wilde de situatie zo duidelijk mogelijk uitleggen. En ja, ik weet dat ik blij moet zijn dat ik een baan heb, daar ben ik me zeker bewust van maar zoals een collega ook al zei, 'je moet voor jezelf opkomen want niemand anders doet 't voor je'.

X Jelleke
Jelleke
Jelleke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 182
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Salarisverhoging vragen? Empty Re: Salarisverhoging vragen?

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 2:48

Ik zou het op deze manier niet vragen. Iedereen moet vanaf zijn of haar startsalaris zich langzaam opwerken. En 3% per jaar is niet dramatisch slecht ofzo. Ik vind dat je pas verhoging kan aanvragen op het moment dat jij bijvoorbeeld een cursus hebt gedaan of een studie waardoor je officieel meer vaardigheden hebt. Nu is het gewoon zo dat jij genoegen hebt genomen met jouw salarisvoorstel op het moment van aanstelling. En dat je goed bent ingewerkt, dat is gewoon iets waar men vanuit gaat, geen verdienste.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 7:46

Je zou eigenlijk eerst moeten uitzoeken hoeveel je netto erop vooruit gaat met het bedrag wat je in je gedachten had. Ik denk namelijk dat het netto uiteindelijk niet zoveel zal schelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 8:01

mozzarella schreef:. En 3% per jaar is niet dramatisch slecht ofzo..
Nee, inderdaad. Ik moet het met 1.5 doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: