Hoe vaak salarisverhoging?
+16
Printje
Zonnetje
Annie24
GreenGrass
Fred
Fearie
suikerspin
Laced
Highway
Sanne
Jeanette
Flower_L
Linda
Rush
Ella
Pussycat
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe vaak salarisverhoging?
Hoe vaak krijgen jullie salarisverhoging?
En hoeveel stijgt dat dan?
Ik zat zo eens mijn salarisstrookjes te bekijken waar ik werk sinds april 2011.
En ik heb nu 3 keer een verhoging gekregen. Het scheelt niet veel elke keer maar het is een verhoging. De eerste keer was het 10 cent per uur. De tweede keer 15 cent en nu net weer gekregen en volgens mij ook iets rond de 15 cent, maar ik weet het niet meer zeker.
Maar krijg je bijvoorbeeld ook weer een verhoging bij elk jaar dat je ouder wordt? Of verschilt dat heel erg waar je werkt? Bij de bijbaantjes van vroeger was dit wel zo haha
En hoeveel stijgt dat dan?
Ik zat zo eens mijn salarisstrookjes te bekijken waar ik werk sinds april 2011.
En ik heb nu 3 keer een verhoging gekregen. Het scheelt niet veel elke keer maar het is een verhoging. De eerste keer was het 10 cent per uur. De tweede keer 15 cent en nu net weer gekregen en volgens mij ook iets rond de 15 cent, maar ik weet het niet meer zeker.
Maar krijg je bijvoorbeeld ook weer een verhoging bij elk jaar dat je ouder wordt? Of verschilt dat heel erg waar je werkt? Bij de bijbaantjes van vroeger was dit wel zo haha
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: Hoe vaak salarisverhoging?
Ik krijg 1 x per jaar een verhoging. Ik ga dan een trede omhoog, vlgs de salarisschaal
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Bij bijbaantjes vroeger verdiende je waarschijnlijk het minimumloon en moest je wel per verjaardag omhoog gaan in salaris.
Nu verdien je wellicht aan de hand van een bepaalde CAO en dat kan ook 2x per jaar (of zelfs vaker?) veranderen met een paar centen, waardoor je dan inderdaad omhoog gaat in salaris.
Mijn salaris stijgt alleen wanneer er weer een nieuw contractjaar in zou gaan (vast contract) en hoeveel het dan stijgt weet ik nooit van te voren. Dat gaat in overleg met de directie.
Mijn vriend z`n salaris steeg het afgelopen jaar ook echt heel vaak. 2x met een 'groot' bedrag (verjaardag en contractdatum) en 2x met een paar centen.
Nu verdien je wellicht aan de hand van een bepaalde CAO en dat kan ook 2x per jaar (of zelfs vaker?) veranderen met een paar centen, waardoor je dan inderdaad omhoog gaat in salaris.
Mijn salaris stijgt alleen wanneer er weer een nieuw contractjaar in zou gaan (vast contract) en hoeveel het dan stijgt weet ik nooit van te voren. Dat gaat in overleg met de directie.
Mijn vriend z`n salaris steeg het afgelopen jaar ook echt heel vaak. 2x met een 'groot' bedrag (verjaardag en contractdatum) en 2x met een paar centen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
En wanneer ga je dan omhoog? Zeg maar elk jaar rond dezelfde tijd als dat je daar begon? Of elk jaar dat je een jaar ouder wordt? En met hoeveel per uur gaat je salaris dan omhoog?
Ik ben dus 3 keer in trede omhoog gegaan inderdaad en geen schaal hoor zou wel lekker zijn haha.
Ik ben dus 3 keer in trede omhoog gegaan inderdaad en geen schaal hoor zou wel lekker zijn haha.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ella schreef:Ik krijg 1 x per jaar een verhoging. Ik ga dan een trede omhoog, vlgs de salarisschaal
Ja, hier ook. Per ieder dienstjaar ga ik een trede omhoog. Het ligt aan de trede hoeveel dat is, maar het is geen enorm bedrag.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Naast cao verhoging ook elk jaar periodiek en evt extra. Helaas zat dat er dit jaar niet in (extra) ivm kostenbesparing binnen bedrijf wereldwijd.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik ga elk jaar in de schaal omhoog en daarnaast gaat het 2x per jaar met wat centen omhoog, wat vast gesteld staat in de CAO.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Ik ga ieder jaar op een vaste datum een salaristrede omhoog. Dat gaat om ongeveer 65 euro bruto per maand. Dat levert vrij weinig op, aangezien mijn salaris niet jaarlijks wordt gecorrigeerd i.v.m. inflatie.
Verder heb ik jaarlijks een beoordelingsgesprek. Als ik goed functioneer, kan ik er dan nog wat extra's bij krijgen. Tot nu toe is dat nog iedere keer gebeurd. Meestal gaat het dan om twee tredes. Al met al zo'n drie tredes per jaar erop vooruit.
Verder heb ik jaarlijks een beoordelingsgesprek. Als ik goed functioneer, kan ik er dan nog wat extra's bij krijgen. Tot nu toe is dat nog iedere keer gebeurd. Meestal gaat het dan om twee tredes. Al met al zo'n drie tredes per jaar erop vooruit.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik nooit maar mijn vriend krijg 1x per jaar 50,- euro pm erbij en héél soms wel 2x per jaar maar dat is tot nu toe maar 2 keer voorgekomen in 10 jaar.
Gast- Gast
Ik ga per jaar een trede omhoog, de tredes verschillen van 130 tot 70 euro per maand per 36u geloof ik.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ella schreef:Ik krijg 1 x per jaar een verhoging. Ik ga dan een trede omhoog, vlgs de salarisschaal
+1
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Ik heb deze week mijn gesprek gehad over mijn salarisverhoging. Bij ons is het resultaat afhankelijk en sowieso maar 1 x per jaar, dus als je goede restulaten hebt behaald krijg je daarvoor een beloning. Mijn salaris gaat dit jaar omhoog met sowieso 150 euro. Maar ieder jaar is dit dus verschillend!
suikerspin- Zwijger
- Aantal berichten : 9
Punten : 13
Registratiedatum : 09-11-12
Jeanette schreef:Ik ga elk jaar in de schaal omhoog en daarnaast gaat het 2x per jaar met wat centen omhoog, wat vast gesteld staat in de CAO.
En wat nu als je geen CAO hebt en geen salarisschaal? Heb sinds april een vast contract, maar wanneer zal een volgende salarisverhoging realistisch zijn? Per januari of per april?
Ik zal er hoe dan ook wss zelf naar moeten vragen.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Per april waarschijnlijk .Fearie schreef:Jeanette schreef:Ik ga elk jaar in de schaal omhoog en daarnaast gaat het 2x per jaar met wat centen omhoog, wat vast gesteld staat in de CAO.
En wat nu als je geen CAO hebt en geen salarisschaal? Heb sinds april een vast contract, maar wanneer zal een volgende salarisverhoging realistisch zijn? Per januari of per april?
Ik zal er hoe dan ook wss zelf naar moeten vragen.
Ik heb hetzelfde. Ieder jaar in januari (gewoon een random datum) wordt mijn 'nieuwe' salaris besproken en dat gaat dan per 1 april in, mijn contractdatum.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
1x per jaar. Aangezien er geen CAO is in het werkgebied is waarvoor ik is het vaak er wat bij praten. Een keertje (in de gouden jaren toen de banen nog voor het oprapen lagen) heb ik daar best wel misbruik van gemaakt, maar goed zou ik dat niet hebben gedaan dan ging ik naar mijn ineens veels te langzaam omhoog. Tevens een paar keer van baan wisselen helpt ook merk ik om grote loon stappen te maken.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ben nu 3x omhoog gegaan. 1x toen mijn contract verlengd werd, 1x omdat er iets aan de CAO veranderde en 1x omdat ik een andere functie doe on officieel en vond dat daar wel wat tegenover mocht staan!
Gast- Gast
Ik heb per 1 januari inflatiecorrectie verder stijg ik per trede, maar kan ik ook nog 'opzij' groeien naar een hogere functie.
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Januari, eventuele correctie CAO.
April, CAO gerelateerd.
December, beoordelingsgesprekken en kans op 0, 3, 6 of 9% loonsverhoging.
0 - Slecht/Matig
3 - Goed
6 - Uitstekend
9 - Uitmuntend
April, CAO gerelateerd.
December, beoordelingsgesprekken en kans op 0, 3, 6 of 9% loonsverhoging.
0 - Slecht/Matig
3 - Goed
6 - Uitstekend
9 - Uitmuntend
Gast- Gast
In 2007 zat ik in de aanloopschaal. Na 6 maanden ging ik naar de beginnersschaal. Daarna na 6 maanden naar het normale salaris van de bijbehorende schaal. Tussendoor CAO verhoging gehad en nav behaalde resultaten ga ik nog eens extra 2, 3 of 4% per jaar omhoog, dat gaat in per 1 januari.
In 2010 ben ik van functie veranderd waardoor ik 1 schaal omhoog ging en omdat mijn collega en ik het niet eens waren met onze functie omschrijving hebben we dat toen neergelegd bij de directie en kregen we na veel getouwtrek het salaris van nog 1 schaal hoger.
Bij ons zit er wel een max aan elke schaal. Zodra je die bereikt hebt ga je gewoon met de CAO mee omhoog en kan je jaarlijkse afspraken maken om zo een bonus te kunnen behalen.
In 2010 ben ik van functie veranderd waardoor ik 1 schaal omhoog ging en omdat mijn collega en ik het niet eens waren met onze functie omschrijving hebben we dat toen neergelegd bij de directie en kregen we na veel getouwtrek het salaris van nog 1 schaal hoger.
Bij ons zit er wel een max aan elke schaal. Zodra je die bereikt hebt ga je gewoon met de CAO mee omhoog en kan je jaarlijkse afspraken maken om zo een bonus te kunnen behalen.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Als ze tevreden over je zijn, ga je bij mijn werk ieder jaar een periodiek omhoog. Dat is ongeveer 90 euro bruto. Verder kan ik ook nog doorgroeien in een hogere functie, dan ga je een schaal omhoog. Dat is nu in drie jaar 1x gebeurd en gaat hopelijk binnen nu en enkele jaren nog een keer gebeuren.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
In principe 1 keer per jaar, tenzij de salarisschalen tussendoor worden aangepast. Salarisverhoging verschilt van een kleine 100 tot ruim 200 euro bruto per maand. Na 13 jaar zit ik aan de max. en zal dan 1368,85 euro bruto per maand gestegen zijn, dus ongeveer 100 euro per maand per jaar extra.
Gast- Gast
Bij mijn werk zijn er geen vaste afspraken over en is er geen cao. Het hangt dus helemaal van jezelf af wat er gebeurt met je salaris. Het is bij ons altijd bespreekbaar als je vindt dat je in loon moet stijgen, maar dan moet je dat wel kunnen aantonen met feiten en cijfers. Ik heb het afgelopen half jaar twee keer een verhoging gekregen. Beide keren van 250 euro per maand. De eerste keer had ik erom gevraagd, de tweede kreeg ik aangeboden omdat ik een zwaar project had opgepakt.
Ik heb trouwens het idee dat vrouwen vaak veel te bescheiden zijn in hun salaris onderhandelingen, volgens mij is dat echt iets waarvoor je moet vechten ipv afwachten. Uiteindelijk komen daar ook de inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen vandaan.
Als je je werk goed doet mag daar best wat tegenover staan!
Ik heb trouwens het idee dat vrouwen vaak veel te bescheiden zijn in hun salaris onderhandelingen, volgens mij is dat echt iets waarvoor je moet vechten ipv afwachten. Uiteindelijk komen daar ook de inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen vandaan.
Gast- Gast
Hier hetzelfde, werk in het onderwijs.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Minneke schreef:Ik heb trouwens het idee dat vrouwen vaak veel te bescheiden zijn in hun salaris onderhandelingen, volgens mij is dat echt iets waarvoor je moet vechten ipv afwachten. Uiteindelijk komen daar ook de inkomensverschillen tussen mannen en vrouwen vandaan.
Met het eerste ben ik het wel eens, vrouwen twijfelen volgens mij ook altijd meer of ze het wel verdienen en of ze er wel recht op hebben of dat ze nog maar een jaartje moeten wachten voor het te vragen.
Aan de andere kant hangt het natuurlijk ook in het algemeen af hoe je een bedrijf binnen komt. Begin je laag en groei je door dan is het soms toch lastiger om salarisverhogingen te krijgen, als je bij een ander bedrijf begint kun je bij de salarisonderhandelingen toch al hoger inschieten. En het zal in het algemeen ook wel van de sector afhangen waar je werkt. Bij ons wordt er al jaren niet aan salarisverhogingen gedaan buiten CAO verhogingen om, omdat het een bouwgerelateerde sector is die het al jaren moeilijk heeft.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Minneke schreef:
http://www.intermediair.nl/carriere/doorgroeien/beoordeling/wanneer-ontdekt-mijn-baas-dat-ik-er-eigenlijk-niets-van-kan
Die vond ik wel treffend.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: