Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verhuizen, hoe pak je dat gestructureerd aan?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Verhuizen, hoe pak je dat gestructureerd aan? Empty Verhuizen, hoe pak je dat gestructureerd aan?

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 1:22

Ik heb de huur opgezegd per 1 februari, lever 31 jan om 16.00 de sleutel in en dan wil ik eigenlijk 2 dagen van tevoren alles verhuisd hebben, zodat ik mijn huurhuisje nog netjes kan poetsen voor de volgende bewoner.
Maar hoe ga ik dat nou gestructureerd aanpakken? Mijn nieuwe huis is nog niet klaar, boven wordt nu de vloer gelegd, beneden hopelijk van het weekend. Dan kunnen er dus al meubels in. Mijn badkamer gaat niet op tijd lukken, dus de eerste tijd (verwacht een week of 2) moet ik even ergens anders douchen helaas. Wat is nou een handige volgorde? Kleding uit de kast en op de slaapkamervloer leggen, zodat de kast vast verhuisd kan worden? Kasten in de woonkamer alvast verhuizen, inclusief de inhoud die ik weinig gebruik? Mijn huis ligt 2 km van mijn oude huis af, dus op zich ben ik zo op en neer als ik iets nodig heb wat in het andere huis ligt, maar handig is natuurlijk anders. Hoe zouden jullie dit nou aanpakken? (het wordt mijn 4e verhuizing en elke keer valt het weer tegen, is het toch weer meer werk dan ik dacht).

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Verhuizen, hoe pak je dat gestructureerd aan? Empty Re: Verhuizen, hoe pak je dat gestructureerd aan?

Bericht  Gast do 13 jan 2011 - 1:26

Ik ben verhuisd op het moment dat mijn vloer nog niet eens in mijn huis zat. Mijn enige tip is om alle dozen en meubelen in één ruimte te plaatsen en daarna te sorteren waar je het wilt hebben. Verhuizen is iets wat ik echt niet graag doe...

Gast
Gast

Verhuizen, hoe pak je dat gestructureerd aan? Empty Re: Verhuizen, hoe pak je dat gestructureerd aan?

Bericht  maiadebij do 13 jan 2011 - 2:04

pffff ja gestructureerd staat ook even niet in mijn woordenboek. Sinds ik bevallen ben van ons 2e kindje ben ik zo chaotisch als wat! En wij gaan ook verhuizen, dus het zal mij benieuwen hoe ik het allemaal ga doen.

Ik heb een planning gemaakt wanneer ik wat wil doen (ongeveer). Ik ga al vroeg beginnen met de spullen inpakken die we toch niet gebruiken. 14 feb krijgen we de sleutel en 21 feb moeten we de oude sleutel inleveren. 1 week de tijd dus waarin we beide ook nog een aantal dagen moeten werken EN we nog kleine kindjes hebben. Ik ben blij als het 22 februari is in ieder geval.

Voor mij zijn tips ook meer dan welkom!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  minoessepoes do 13 jan 2011 - 3:05

Zet op de dozen wat erin zit, en in welke kamer ze horen en stop niet 1 doos helemaal vol met boeken bijvoorbeeld want dat is dan niet meer te tillen, dus verdeel die over meerdere dozen.
Verder zou ik uitzoeken welke kleding je nu draagt en de andere kleding al over huizen met de kast, dan bedoel ik vooral je zomerkleding ed, de andere kleding kan je zolang in een tas of doos bewaren. Zo hebben wij het toen ook met de keuken gedaan, alleen de dingen die we echt nog nodig hadden hebben we laten staan en de rest hadden we al ingepakt. Zo hadden wij ook onze matrassen op de grond liggen en ons bed al verhuisd bijvoorbeeld, maar ik weet niet hoe ver je nieuwe huis van je oude huis af is en of je echt een verhuis wagen laat komen of net zoals ons heel vaak op en neer gaat met de station van je vader Laughing
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rovine do 13 jan 2011 - 3:27

Kun je niet alvast een aantal setjes kleding klaarleggen voor komende weken, zodat je de rest alvast in kunt pakken?
Structuur heb ik nooit echt gehad, bij mij was het kwestie van ergens beginnen en doorgaan. Dozen duidelijk labelen zodat je in je nieuwe huis niet direct uit hoeft te pakken, maar op het gemak kan kijken waar je wat wilt. Labelen zodat je niet alles door hoeft te spitten wanneer je iets mist.

Bij mijn laatste verhuizing hebben we de logeerkamer helemaal vol gestampt met dozen, die we later uitpakten. 's avonds, doodmoe van het verhuizen wilde ik alleen nog maar douchen en op de bank ploffen. Had een setje slaapkleren apart gehouden bij de "handbagage", al rekening mee gehouden. Douchen... geen ondergoed erbij! Helemaal achterin, over alle dozen heen moeten klimmen lagen de zakken kleding. Pas in de 9e zak zat schoon ondergoed.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Ugly Betty do 13 jan 2011 - 4:29

Ik zou nu nog geen kleding in gaan pakken... Dat heb ik pas een dag van te voren gedaan. Ik zou eerst de spullen inpakken die je niet meer gebruikt de komende tijd.
Ik ben pas de laatste 3 dagen gaan inpakken. Zet inderdaad op elke doos wat erin zit en naar welke kamer hij moet. Ik zou eerst de kasten verhuizen en dan pas de dozen, zodat de dozen niet in de weg staan.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: