wat is nou echt het veiligste stoeltje?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
wat is nou echt het veiligste stoeltje?
Ik zie door de bomen het boos niet meer. Ik dacht hem gevonden te hebben: Besafe izi combi. Omdat het toch veiliger is om ze achterwaarts te vervoeren maar deze scoort weer erg slecht op de zijwaartse botsingen........
Ik kom er niet meer uit. Gebruiksgemak vind ik niet heel belangrijk,als hij maar echt veilig is.
Ik kom er niet meer uit. Gebruiksgemak vind ik niet heel belangrijk,als hij maar echt veilig is.
Gast- Gast
Re: wat is nou echt het veiligste stoeltje?
Ik vrees dat als je echt een ongeluk hebt de stoeltjes onderling niet zoveel verschil meer maken...
Wij hebben een maxi cosi priori
Wij hebben een maxi cosi priori
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Denk niet dat er een echt het allerveiligste is, wat je zegt: stoeltjes scoren op bepaalde punten beter dan op andere, maar volgens mij is er geen stoeltje dat op alle punten helemaal top is.
Ik heb er gewoon naar gekeken of het stoeltje aan de keurmerken voldeed en dat moet in principe ook genoeg zijn.
Ik heb er gewoon naar gekeken of het stoeltje aan de keurmerken voldeed en dat moet in principe ook genoeg zijn.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tja het veiligst..
Ik neem aan dat wanneer het stoeltje een veiligheidskeurmerk heeft, je er vanuit kunt gaan dat het stoeltje ook echt veilig is.
Ik neem aan dat wanneer het stoeltje een veiligheidskeurmerk heeft, je er vanuit kunt gaan dat het stoeltje ook echt veilig is.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Hoe komt het dan dat er geen stoeltje is dat op alle punten goed scoort? Zo moeilijk kan hey toch niet zijn om dat perfecte stoeltje te maken?
Is geen vraag aan jullie overigens maar ik verbaas me er echt over.
In andere landen schijnt het zelfs verplicht te zijn kinderen tot 4 jaar tegen de rijrichting in te vervoeren en hier is bijna géén stoeltje verkrijgbaar waarmee dat kan.
In andere landen schijnt het zelfs verplicht te zijn kinderen tot 4 jaar tegen de rijrichting in te vervoeren en hier is bijna géén stoeltje verkrijgbaar waarmee dat kan.
Gast- Gast
Misschien in het buitenland kijken voor een stoeltje dan? Je zou eens op bijvoorbeeld Ebay kunnen kijken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tsja..zo snap ik ook niet dat er meerdere dingen te koop zijn voor jonge kinderen die eigenlijk helemaal niet goed zijn.
- Waarom maken ze 'speciale' smeerkaas voor kinderen terwijl het kei slecht is
- Waarom blijven ze van die kussens maken/verkopen voor aan het ledikant terwijl dat helemaal niet mag.
En perfect bestaat helaas niet natuurlijk maar ik snap je punt wel goed...ik heb wel vaker met dingen dat ik denk waarom is het eigenlijk te koop als het zo slecht is.
- Waarom blijven ze van die kussens maken/verkopen voor aan het ledikant terwijl dat helemaal niet mag.
En perfect bestaat helaas niet natuurlijk maar ik snap je punt wel goed...ik heb wel vaker met dingen dat ik denk waarom is het eigenlijk te koop als het zo slecht is.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Sunprincess schreef:Hoe komt het dan dat er geen stoeltje is dat op alle punten goed scoort? Zo moeilijk kan hey toch niet zijn om dat perfecte stoeltje te maken?
Zweden heeft dat! Wij huurden een Volvo met daarin een Volvo-merk autostoeltje die t.m 3 jr gebruikt wordt en zit tegen de rijrichting in, achterin. Het stoeltje is in de vorm van een eitje dus de zijkanten zijn ook meer gesloten. Dit leken mij hele sterke en solide stoeltjes, veel beter als MaxiCosi hier iig!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Printje schreef:Tsja..zo snap ik ook niet dat er meerdere dingen te koop zijn voor jonge kinderen die eigenlijk helemaal niet goed zijn.
Dat over die kussens etc ligt gewoon aan de wetgeving per land... Je mag hier geen stootrandjes in de ledikantjes doen omdat ze kunnen stikken. In Belgie, Frankrijk, VK, Zweden en Noorwegen verkopen ze die dingen volop en ook bij de grote warenhuizen die wij hier ook hebben zoals IKEA. Tuurlijk denk ik dat het veiliger is om het er niet in te hebben maar zullen al die grote landen als het echt ZOOO gevaarlijk was het ook niet verbieden? Waarom mag een kindje paar km over de grens wel stikken in zo'n bedrandje ?
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik heb pas weer een stoeltje bij Dirx drogist gekocht voor 49 euro. Deze hadden we ook al voor de oudste destijds, en nu dus een 2e erbij. Hier gaan de meiden straks in. Zijn verder echt prima stoeltjes, ook verstelbaar, goedgekeurd, en ze kunnen tegen de rijrichting in!!
Uit de test komen ze misschien wat minder, maar zolang ze het keurmerk hebben zal het wel ok zijn.
Uit de test komen ze misschien wat minder, maar zolang ze het keurmerk hebben zal het wel ok zijn.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Stoeltje
» Bumbo stoeltje
» Wanneer in stoeltje aan tafel?
» tafel en stoeltje of leuk speelkleed?
» Is dit echt zo?
» Bumbo stoeltje
» Wanneer in stoeltje aan tafel?
» tafel en stoeltje of leuk speelkleed?
» Is dit echt zo?
Pagina 1 van 1