Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel kinderen?

+76
Jezzie
Le Chat Noir
Viva
Mees
LotteK
-Ieniemienie-
liesje
Blue flower
Ugly Betty
PapillonRose
Jade
Pussycat
woezel
miss piggy
Flip Fluitketel
MissD
Parisienne
Kat1980
Minx
Makamba
pindaatje
duckie
SarahKey
Pandora
Laced
Happydobby
Marin
slaatje
Ayla
SparklingEyes
Aagje!
Muppetje
studiebol
Steep
SleepingBeauty
Curious
Roodkapje
Fearie
Mida4you
Slakje
RYW
hellowkitty
Roos
Thunder
Susan
mickey
Aggi
Tania
mauwmauw
Sophiee
Vancity_girl
meisje
Flower_L
Star007
kwak
Tiara
maiadebij
Monnie
Nana
Filoria
Puggle
Monte
Dora
Phileine
Printje
Liadan
Lejow
PiP
Darius
Annemie
Dani
Ezzer
Beachgirl
*Troela*
Annie24
Twellie
80 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 2:55

3, maar ik denk toch wel dat het bij 2 blijft!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 3:34

Als er geen (praktische, financiële, lichamelijke) bezwaren zouden zijn, wel 4! Maar dat gaat hem niet worden. Een derde sluiten we niet uit, maar de komende jaren gaat die er zeker niet komen! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Darius do 29 maa 2012 - 4:38

LotteK schreef:Ik zei altijd 4 of 5. Ik ben nu zwanger van de derde en ik merk dat ik het lichamelijk veel zwaarder heb dan vorige keren. Waarschijnlijk ook doordat er zeker tussen de tweede en derde weinig leeftijdverschil zit. Ik roep nu steeds vaker dat we het bij 3 houden, maar ergens lijkt 4 me ook nog steeds erg leuk. Er zouden verder niet echt praktische bezwaren zijn. De auto is groot genoeg, ons huis ook, financieel zie ik ook weinig problemen. Het zou dus echt een gevoelskwestie zijn, wel of niet nog een nummer 4. Maar gelukkig hebben we nog tijd zat om hierover na te denken.

Onze kinderen hebben straks bijna hetzelfde leeftijdsverschil. Tussen nr. 1 en 2 ongeveer 2 jaar, en tussen nr. 2 en 3 1 jaar en 4 maanden. Ik merk ook dat het lichamelijk nu veel zwaarder is. Ik ben vermoeider, heb meer pijntjes, minder fit, e.d. Het heeft naar mijn mening niets te maken met het feit dat je nog twee kindjes hebt rondlopen (sterker nog, ze slapen allebei smiddags tegelijk zo'n 2 tot 3 uur, dus genoeg rusttijd voor mij) maar het is 'gewoon' lichamelijk zwaar, een derde zwangerschap en dan ook nog zo snel op de vorige zwangerschap.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Mees do 29 maa 2012 - 4:45

Mijn vriend en ik liggen gelukkig op één lijn en willen graag 2 kinderen.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 5:44

Zonder enig bezwaar: 3.
Maar hier zijn genoeg redenen te bedenken waarom dat never nooit zal gaan gebeuren.
Het blijft bij ons dan ook bij 2.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  LotteK do 29 maa 2012 - 6:51

Darius schreef:
LotteK schreef:Ik zei altijd 4 of 5. Ik ben nu zwanger van de derde en ik merk dat ik het lichamelijk veel zwaarder heb dan vorige keren. Waarschijnlijk ook doordat er zeker tussen de tweede en derde weinig leeftijdverschil zit. Ik roep nu steeds vaker dat we het bij 3 houden, maar ergens lijkt 4 me ook nog steeds erg leuk. Er zouden verder niet echt praktische bezwaren zijn. De auto is groot genoeg, ons huis ook, financieel zie ik ook weinig problemen. Het zou dus echt een gevoelskwestie zijn, wel of niet nog een nummer 4. Maar gelukkig hebben we nog tijd zat om hierover na te denken.

Onze kinderen hebben straks bijna hetzelfde leeftijdsverschil. Tussen nr. 1 en 2 ongeveer 2 jaar, en tussen nr. 2 en 3 1 jaar en 4 maanden. Ik merk ook dat het lichamelijk nu veel zwaarder is. Ik ben vermoeider, heb meer pijntjes, minder fit, e.d. Het heeft naar mijn mening niets te maken met het feit dat je nog twee kindjes hebt rondlopen (sterker nog, ze slapen allebei smiddags tegelijk zo'n 2 tot 3 uur, dus genoeg rusttijd voor mij) maar het is 'gewoon' lichamelijk zwaar, een derde zwangerschap en dan ook nog zo snel op de vorige zwangerschap.

Het viel me laatst ook op dat de leeftijdsverschillen ongeveer hetzelfde zijn. Bij ons zit tussen de eerste en de tweede 22 maanden en tussen de tweede en de derde waarschijnlijk 1 jaar en 5 maanden. Maar het is inderdaad wat je zegt, niet zozeer het feit dat er nog 2 rondlopen, want ook zij slapen vaak tegelijk (alhoewel de oudste slaapt steeds minder lang en vaker helemaal niet) en kunnen buiten het slapen goed samen spelen en zichzelf vermaken, maar gewoon lichamelijk zwaar. Ik voel me al geruime tijd alsof ik 9 maanden zwanger ben haha en ik moet toch echt nog een maand of 3, mijn buik is voor mijn gevoel ook zoveel groter. Vandaag zei een moeder op de peuterspeelzaal lachend tegen me je waggelt al Very Happy , nou ik kon er helemaal niet om lachen. Ik was bij de andere zo fit en echt pas de laatste week/weken dat ik wat klachten kreeg. Achja, verder klaag ik niet Hoeveel kinderen? - Pagina 5 561177
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Viva do 29 maa 2012 - 7:00

"vroeger" wilde mijn man 2 kinderen, net als bij hem thuis.
Ik wilde er altijd 3, 1 minder dan bij ons thuis.
Gelukkig heb ik hem ervan kunnen overtuigen dat 3 kinderen "leuker" is, meer gezelligheid, ook later.
(mits iedereen goed met elkaar om blijft gaan etc.)

Hij praat nu ook steeds over ons gezinnetje die nog een hummeltje 2 en een hummeltje 3 moet krijgen Very Happy

En bezwaren, daar vinden we dan hopelijk wel een oplossing voor.
We zijn jong, we hebben nog geen vaste contracten, we hebben nog geen koophuisje.
Maar we werken ernaar om vaste contracten en een koophuisje te krijgen. Het moet goedkomen!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Le Chat Noir do 29 maa 2012 - 19:13

Sowieso twee, misschien drie zeiden we altijd... Maarja, nu mogen we al blij zijn met 1 kindje.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Jezzie do 29 maa 2012 - 19:49

Wij willen allebei graag 3 kinderen. 2 past in het huis waar we nu wonen, als er dus ooit een 3e komt, moeten we eerst verhuizen.
Maar voorlopig ben ik al heel blij als het met de 1e waar ik nu zwanger van ben allemaal goed gaat. Dan zien we over een paar jaar wel weer wat we willen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Darius do 29 maa 2012 - 21:33

Le Chat Noir schreef:Sowieso twee, misschien drie zeiden we altijd... Maarja, nu mogen we al blij zijn met 1 kindje.

Jee, ik zie je ticker. Spannend zeg, als dat de goede benaming is!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 23:07

LotteK schreef:
Darius schreef:
LotteK schreef:Ik zei altijd 4 of 5. Ik ben nu zwanger van de derde en ik merk dat ik het lichamelijk veel zwaarder heb dan vorige keren. Waarschijnlijk ook doordat er zeker tussen de tweede en derde weinig leeftijdverschil zit. Ik roep nu steeds vaker dat we het bij 3 houden, maar ergens lijkt 4 me ook nog steeds erg leuk. Er zouden verder niet echt praktische bezwaren zijn. De auto is groot genoeg, ons huis ook, financieel zie ik ook weinig problemen. Het zou dus echt een gevoelskwestie zijn, wel of niet nog een nummer 4. Maar gelukkig hebben we nog tijd zat om hierover na te denken.

Onze kinderen hebben straks bijna hetzelfde leeftijdsverschil. Tussen nr. 1 en 2 ongeveer 2 jaar, en tussen nr. 2 en 3 1 jaar en 4 maanden. Ik merk ook dat het lichamelijk nu veel zwaarder is. Ik ben vermoeider, heb meer pijntjes, minder fit, e.d. Het heeft naar mijn mening niets te maken met het feit dat je nog twee kindjes hebt rondlopen (sterker nog, ze slapen allebei smiddags tegelijk zo'n 2 tot 3 uur, dus genoeg rusttijd voor mij) maar het is 'gewoon' lichamelijk zwaar, een derde zwangerschap en dan ook nog zo snel op de vorige zwangerschap.

Het viel me laatst ook op dat de leeftijdsverschillen ongeveer hetzelfde zijn. Bij ons zit tussen de eerste en de tweede 22 maanden en tussen de tweede en de derde waarschijnlijk 1 jaar en 5 maanden. Maar het is inderdaad wat je zegt, niet zozeer het feit dat er nog 2 rondlopen, want ook zij slapen vaak tegelijk (alhoewel de oudste slaapt steeds minder lang en vaker helemaal niet) en kunnen buiten het slapen goed samen spelen en zichzelf vermaken, maar gewoon lichamelijk zwaar. Ik voel me al geruime tijd alsof ik 9 maanden zwanger ben haha en ik moet toch echt nog een maand of 3, mijn buik is voor mijn gevoel ook zoveel groter. Vandaag zei een moeder op de peuterspeelzaal lachend tegen me je waggelt al Very Happy , nou ik kon er helemaal niet om lachen. Ik was bij de andere zo fit en echt pas de laatste week/weken dat ik wat klachten kreeg. Achja, verder klaag ik niet Hoeveel kinderen? - Pagina 5 561177

Ik vind deze zwangerschap vergeleken met de tweede lichamelijk minder zwaar, hier zit er ook meer tijd tussen, 18 maanden tussen 1 en 2 en 31 maanden tussen 2 en 3 straks. Denk dat dat echt veel scheelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Teddyaapje do 29 maa 2012 - 23:13

Als er geen practische bezwaren zouden zijn dan zou ik denk ik 4 kids willen...of misschien nog wel meer!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Gast do 29 maa 2012 - 23:27

Hier graag 2 kindjes. Ik kom zelf uit een gezin van 5 kinderen en zou dat absoluut niet willen.

Ook al zouden we de ruimte en het geld er voor hebben, nee dan nog steeds 2 kindjes.

Eerst was mijn gedacht 1 kindje, maar ons zoontje is zo makkelijk en het begint steeds leuker te worden dat het toch wel begint te kriebelen voor een 2e.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Mamsie vr 30 maa 2012 - 1:36

3 of 4.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  loesje vr 30 maa 2012 - 2:12

wij willen graag 2 kindjes
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Darius vr 30 maa 2012 - 2:14

Mamsie schreef:3 of 4.

Dus we kunnen eventueel nog wat verwachten? Very Happy
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Creabea_28 vr 30 maa 2012 - 3:00

Le Chat Noir schreef:Sowieso twee, misschien drie zeiden we altijd... Maarja, nu mogen we al blij zijn met 1 kindje.

+1, we mogen al heel blij zijn als we er eentje mogen krijgen, maar als het mogelijk is, zouden we het liefste 2 kindjes willen krijgen.


Laatst aangepast door Creabea_28 op vr 30 maa 2012 - 6:25; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Mamsie vr 30 maa 2012 - 3:13

Darius schreef:
Mamsie schreef:3 of 4.

Dus we kunnen eventueel nog wat verwachten? Very Happy

Nee absoluut niet hoor. Ik wil geen kind meer erbij. Het zou ook in alle opzichten totaal niet slim zijn.
Die 4e zou ik alleen willen in het meest perfecte scenario wat er bestaat. haha.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel kinderen? - Pagina 5 Empty Re: Hoeveel kinderen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum